Prince of Persia tag
Tutorial
Opracowanie: Kuragon
Poziom trudności: średni
W tym tutorialu pokażę, jak zrobić sygnaturę na stocku, używając do tego między innymi renderów C4D, smużenia oraz tekstur. Materiały są dostępne w załączniku.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Tworzymy
nowy obraz o dowolnych wymiarach (w moim przypadku jest to
400x
200px). W razie potrzeby
skalujemy go za pomocą narzędzia
Skalowanie [Shift+T]. Po tej operacji obraz stracił jakość, więc wchodzimy w
Filtry -> Uwydatnianie -> Wyostrzanie i ustawiamy ostrość według własnego uznania.
2. Wybieramy narzędzie
Rozsmarowywanie {S} i zmniejszamy w ustawieniach
krycie pędzla na około
30 oraz włączamy opcję
drganie, w której zmieniamy liczność na około
1,50-
2,00. Bierzemy pędzel
"Circle" i
smużymy okolice postaci, którą próbujemy wtopić. Tworzymy
nową warstwę, którą wypełniamy jakimś kolorem. Tryb warstwy ustawiamy na
Twarde Światło, krycie około
10-
15%.
3. Tworzymy
nową warstwę, bierzemy C4D nr. 1 z paczki i ustawiamy go w okolicach postaci. Tryb warstwy ustawiamy na
Rozjaśnianie. Można się pobawić z
kryciem warstwy.
4. Wybieramy
pędzel "circle" [P], jakiś kolor i na nowej warstwie mażemy nim na około postaci. Można eksperymentować z różnymi odcieniami itd. Całość
rozmywamy gaussem:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa.... Można wymazać elementy z rendera za pomocą
gumki [Shift+E]. Kombinujemy z
trybem i
kryciem warstwy.
5. Bierzemy jakiś C4D (w moim przypadku nr. 2 z paczki) i ustawiamy go w miejscu, które chcemy rozjaśnić. Tryb to
Rozjaśnianie.
6. Wchodzimy w:
Edycja -> Skopiuj widoczne, tworzymy
nową warstwę i naciskamy
[Ctrl+V] (lub klikamy PPM na jakiejś warstwie i wybieramy opcję
Nowa z widoku - wersja 2.6). Używamy filtru iluzja:
Filtry -> Odwzorowania -> Iluzja z poniższymi ustawieniami:
- Podział: 4
- Tryb 2Zmniejszamy krycie warstwy do około
30%.
7. Tworzymy
nową warstwę, na którą wklejamy jakiś C4D. Warstwę ustawiamy na
Rozjaśnianie. Można pokombinować z barwieniem:
Kolory -> Barwienie.
8. Tworzymy
2 nowe warstwy, wybieramy pędzel
circle. Na pierwszej warstwie mażemy
białym kolorem w miejscach, które mają zostać rozświetlone, a na drugiej warstwie mażemy czarnym pędzlem w miejscach, które mają zostać przyciemnione.
9. Obie warstwy
rozmywamy Gaussem o promieniu minimum
50. Tryb ustawiamy na
Pokrywanie, można pokombinować z
kryciem warstw.
10. Na
nowej warstwie używamy plazmy:
Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma, a następnie:
Kolory -> Desaturcja. Bierzemy
gumkę i używamy jakiegoś pędzla z miękkimi krawędziami (np.
Circle Fuzzy). Wymazujemy elementy z takich miejsc jak twarz postaci. Kto chce, może się pobawić z deformowaniem (
Filtry -> Zniekształcanie -> Deformowanie).
Tryb warstwy ustawiamy na
Wydobycie Ziarna, ale można pokombinować z innym trybem i
kryciem warstwy.
11. Wybieramy którąś z przykładowych tekstur z paczki (w moim przypadku jest to tekstura nr. 1) i wklejamy ją na
nową warstwę. Tryb ustawiamy na
Pokrywanie, a
krycie zmniejszamy do np.
60%.
12. Wchodzimy w:
Edycja -> Skopiuj widoczne i na
nowej warstwie naciskamy
[Ctrl+V]. Następnie:
Filtry -> Uwydatnianie -> Wyostrzanie. Ostrość ustawiamy na około
50-60. Jeszcze
Kolory -> Jasność i Kontrast o ustawieniach:
- Jasność:
127- Kontrast:
10Ponownie wchodzimy w
Jasność i kontrast, lecz tym razem to
kontrast ustawiamy na plus, a jasność na minus. Tu musicie sami pokombinować z ustawieniami, bo przy innych renderach i kolorystykach sygnatur będzie to inaczej wyglądać.
13. Czas na jakieś
Gradient Mapy.
Nową warstwę wypełniamy wybranym przez nas kolorem (bądź też
gradientem), a tryb ustawiamy na
Kolor. Najlepiej, aby krycie nie przekraczało
20%. W moim przypadku jest to kolor
#4511FF z ustawionym kryciem
16,5%.
14. Pozostało nam dodać jedynie
napis oraz
ramkę według uznania i sygnatura gotowa.
Koniec
Jest to mój pierwszy tutorial i mam nadzieję, że wam się do czegoś przyda oraz że czegoś się z niego nauczycie.
Życzę miłego GIMPowania