Girl Signature Tutorial
Tutorial
Tutorial jest tłumaczeniem tutoriala pt.
Girl Signature Tutorial. Cały rezultat ma dosyć ciekawy efekt z wykorzystaniem clipping masek, renderu c4d oraz gradient map.
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.4.3 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Na początek uruchamiamy GIMP-a, tworzymy nowy obraz o parametrach
350x130, warstwę
wypełniamy kolorem czarnym.
2. Wklejamy nasz render. Najlepiej, aby był on z pozującą kobietą. Skalujemy
go tak, aby kobieta była widoczna od pasa w górę. Umieszczamy go blisko środka, ale nie na środku.
3. Z załącznika ściągamy brush, wrzucamy go do katalogu z brushami. Kopiujemy warstwę z renderem. Wybieramy nasz pędzel, oraz wybieramy narzędzie
rozmazywania . Parametry: włączone drganie, wartość: 0,20. Smudgujemy nasz render do strony prawej. Jeśli krawędzie pędzla są zbyt widoczne, na warstwie smudgowanej używamy
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z parametrami <5,0.
4. Dodajemy c4d.
Skalujemy do mniejszych rozmiarów, umieszczamy go nad smudgowaniem.
Tryb warstwy: rozjaśnianie 5. Tworzymy nową warstwę. Umieszczamy ją nad c4d. w pobliżu c4d malujemy kropkę brushem o miękkich krawędziach (możemy posmudgować
) o kolorze takim, jaki ma c4d - u mnie jest to czerwony.
Tryb warstwy: rozjaśnianie, krycie wg. uznania 6. Teraz kopiujemy warstwę z renderem kobiety, resztę łączymy. Tworzymy nową warstwę nad tłem i pod renderem. Na niej malujemy smugę o kolorze takim, jakiego nie ma na naszej sygnaturze za pomocą pędzla w załączniku. Smugę smudgujemy
tym samym pędzlem, a następnie smudgujemy
jak najgęściej (mnie to nie wyszło) pędzlem
Circle (09) z włączonym drganiem o wartości 4,00.
7. Teraz pora na clipping mask. Całą warstwę ze smugą kopiujemy. W okienku z pędzlami na samej górze powinien być pędzel o nazwie
Schowek z naszą skopiowaną smugą. Przełączamy się na warstwę z tłem. Wybieramy narzędzie
Klonowania , wciskamy Ctrl i klikamy na miejsce, gdzie jest widoczna kobieta wraz z tłem. W ten sposób ustawiamy źródło klonowania. Tworzymy nową warstwę nad smugą, na tej warstwie klikamy jak najbliżej smugi. Usuwamy warstwę ze "starą" smugą.
8. Warstwę z clipping mask łączymy z tłem, natomiast POD renderem (który wcześniej już skopiowaliśmy) tworzymy nową warstwę, malujemy brushami z miękkimi krawędziami na niebiesko, aby wypełnić pustkę pomiędzy clipping mask a tłem i smudgujemy
.
Tryb: wg. uznania (ja dałem na Rozjaśnianie, krycie 60)
9. Dodajemy c4d, umieszczamy go za renderem z kobietą, skalujemy, ustawiamy tryb na rozjaśnianie.
10. Wszystko łączymy. Dodajemy dwie clipping maski (patrz p 6. i 7.) i znowu łączymy.
11. Jeśli coś nam się w sygnaturce nie podoba, smudgujmy tu i ówdzie. Jeśli wszystko jest w porządku, to zostawiamy tak, jak jest.
12. Teraz jako kolor pierwszoplanowy ustawiamy czarny. Nastęnie wybieramy narzędzie
gradient , typ:
Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość kształt:
promienisty. Na nowej warstwie przeciągamy gradientem tak, aby jego środek był tam, gdzie jest za jasno. Tryb:
Miękkie światło, krycie 60. Łączymy z resztą.
13. Teraz dodajemy jakiegoś kolorowego stocka bądź c4d (ja wybrałem ten:
http://www.gimpuj.info/replacement.png), tryb warstwy ze stockiem ustawiamy na
rozjaśnianie. Wymazujemy części stocka, które nam psują efekt i smudgujemy krawędzie. łączymy wszystko.
14. Jeśli chcemy, powtarzamy powyższy punkt, ale z innym stockiem i innym trybem warstwy. (mój stock:
http://www.gimpuj.info/replacement.png, tryb warstwy:
pokrywanie)
15. Kolejna clipping mask...
16. Teraz bardzo ważne - świetliki. Na nowej warstwie robimy kilka kropek o kolorach kontrastujących - u mnie po lewej fioletowe, po prawej niebieskie. Używamy na tej warstwie
Filtry->Rozmycie->Rozmycie Gaussa o parametrach 20. Tryb warstwy:
pokrywanie. Jeśli świetliki są mało widoczne, to duplikujemy kilka razy warstwę z nimi. Łączymy całość.
17. Duplikujemy sygnę. Teraz wchodzimy w
Kolory -> Odcień i Nasycenie. Pobawmy się parametrami. Ja jasność ustawiłem na 20, a odcień na 50. Tryb:
kolor, krycie <40. Łączymy całość.
18. Teraz bawimy się Krzywymi <krzywe>
Kolor -> Krzywe. Ja całość troszkę rozjaśniłem.
19. Robimy Gradient Mapę. Kopiujemy sygnaturkę, kolor pierwszoplanowy ustawiamy na morski, a tła na różowy. W ustawieniach gradientu wybieramy gradient
Kolor pierwszoplanowy na kolor tła (RGB) Tryb warstwy:
odcień, krycie 10%. Całość łączymy.
20. U mnie kolory są jakieś mdłe, więc w
Kolory->Odcień i Nasycenie zwiększyłem nasycenie, skopiowałem sygnaturkę i tryb ustawiłem na pokrywanie, krycie na 40.
21. Teraz wybieramy brush o miękkich krawędziach, na nowej warstwie malujemy białą kropkę tam, gdzie jest najmocniejszy świetlik. Używamy
Filtry->Rozmycie->Rozmycie Gaussa o wartości 20. Tryb: zwykły, krycie 80. Całość łączymy.
22. Kolejna gradient mapa. Kopiujemy sygnaturkę, kolor pierwszoplanowy ustawiamy na czarny, a tła na biały. Wchodzimy w
Kolory->Odwzorowania->Odwzorowywanie gradientu. Tryb warstwy z Gradient Mapą -
Kolor, krycie 30. Całość łączymy.
23. Nie podoba mi się ogólnie kompozycja sygnaturki, więc przemieszczam ją nieco i odbijam
w poziomie.
24. Smudguję boki.
25. A teraz kolejna gradient mapa, kolor pierwszoplanowy: biały, tła: czarny. Duplikujemy sygnę, używamy
Kolory->Odwzorowania->Odwzorowywanie gradientu. Tryp mapy: kolor, krycie 20. Łączymy całość.
26. Prace wykończeniowe - napis (tutaj użyłem clipping mask), ramka, ew. pattern.
Koniec
To by było na tyle. No, to papa i miłego gimpowania. ;]
Do indeksu:
ikonka:
opis:
przepis na ciekawą sygnaturkę z wykorzystaniem clipping mask.