Tu napisze kilka zdań o smokach drugiej najbardziej ofensywnej jednostce w grze która spokojnie może dać rady nieumarłym...
To są raczej rady na dobry początek gry tą nacją, sami musimy dopracować strategie do własnego użyku.
Strategia Gry Smokami autorstwa JW przetłumaczona z wesnoth.org:
Link tutaj
Ogólne strategie gry SmokamiW pierwszej turze kiedy mamy do czynienia z losowy przeciwnikiem dobrze jest zrekrutować mieszankę jednostek. Szybownik, Wojownik, Spalacz ,Bojownik i Harcownik mogą być przykładem takiej mieszanki. Kiedy dowiesz się już z kim walczysz możesz przejść do poszczególnej strategi(w krótkim czasie napisze strategie)
Smoki zazwyczaj wygrywają zadając najwięcej obrażeń, ich jednostki są duże i zabójcze, ale są też bardziej kosztowne niż innych nacji.
Korzystaj z przewagi największego pola manewru tych jednostek w grze i umieszczaj jednostki w trudno dostępnych miejscach jak np, za górami czy rzeką...będziesz miał przewagę decydowania kiedy i gdzie rozpocznie sie walka.
Głównym minusem jest jak łatwo smoki otrzymują obrażenia dlatego też w walce chcesz być atakującym zabić 1-2 jednostki a potem wycofać sie i leczyć. Posiadanie wróżbity leczącego jednostki pomaga kiedy wioski są daleko.
Odkąd masz mniej obrony dla innych umiejętności walka z przeciwnikiem o niskiej obronie da ci większa przewagę niż w jakiejkolwiek innej nacji. Jeżeli przeciwnik nie chce opuścić terenu z 70% obrony dobrym sposobem jest użycie 2 wróżbitów żeby go stamtąd wyciągnąć...
Smoki vs NieumarliNajbardziej zabójcze starcie w grze. Walka skończy się szybko i z dużymi stratami.
Obie nacje są ofensywne i mają przeciwstawną naturę (smoki praworządne/nieumarli chaotyczne)jednak smoki maja dodatkowa przewagę za sprawą harcownika i wróżbity którzy są chaotyczni więc można to wykorzystać ,np. przeprowadzić atak w dzień praworządnymi jednostkami a w nocy dokończyć dzieła kiedy wróg szykuje się na kontratak i zabić jego lidera szybkimi harcownikami...
Szkielety są podatne na ogień, adepci na obrażenia fizyczne a smoki na zimo i obrażenia kłujące.
Smoczy Spalacz: Potrzeba ich kilka żeby spalić wszystko z wyjątkiem adeptów nawet walka dystansowa przeciw szkieletowi łucznika nie jest zlym pomysłem. Najdroższa jednostka jaką można zrekrutować jednak będziesz musiał ją rekrutować i starać się utrzymać przy życiu.
Smoczy Bojownik: Dysponuje dobrym atakiem kłującym i dlatego jest zabójcą adeptów. Nie posiada wrażliwości na obrażenia kłujące i do tego ma odporności na obuchowe i sieczne dlatego to jego mają atakować przeciwnicy. Jednostka jest dosyć droga i trzeba pomyśleć zanim zaczniemy ja rekrutować na masową skalę. Gdy awansuje na Smoczego Gladiatora szkielety nie będą już problemem otrzymując obrażenia obuchowe na które są wrażliwe -20%...
Smoczy Szybownik: Nie będzie bezużyteczny ze względu na swoje możliwości ruchowe gdy awansuje straci wrażliwość na zimno jednak jego obrażenia są 2 razy mniejsze w porównaniu do innych jednostek dlatego rekrutowanie więcej niż jednego nie jest dobrym ruchem.
Smoczy Wojownik: Dobry zabójca adeptów ze względu na swoją mobilność i dobry atak fizyczny, posiadanie ognistego dystansowego ataku czyni tą jednostkę lekko elastyczna w walce.
Smoczy Wróżbita: Nie potrzeba tej jednostki, można użyć 1 jako leczącej w bezpiecznym miejscu za linią naszych jednostek.
Smoczy Harcownik: Ta mała jednostka gra kluczową rolę przeciwko Nieumarłym. Jeśli przeciwnik nie ma adeptów po prostu atakuje się nią jego jednostki nocą. Odkąd adepci mają główna role w armi przeciwnika jako najlepsi atakujący trzeba ich zabijać za wszelką cenę . Posiadanie kilku tych jednostek może ocalić tyłek.
W pierwszej turze zrekrutuj kilku Spalaczy, Wojownika lub Bojownika, Harcownika i inna przydatna jednostkę . Jeżeli przeciwnik rekrutuje masowo szkieletów łuczników rekrutuj Bojowników i Spalaczy. Jeśli rekrutuje masowo adeptów rekrutuj Harcowników i Wojowników. W przypadku kiedy lubi duchy i ghoul'e użyj Spalaczy.
Zadawaj jak najwięcej obrażeń w dzień bo w nocy twoje obrażenia będą mniejsze. Trzymaj Spalaczy w pierwszej linii będą robiły kontrę 7-4 obrażeń(adept 28hp) na ataki adeptów 12-2.
W nocy wycofuj się z zasięgu adeptów i miej harcowników w pogotowiu gdyby przeciwnik się zbliżył. Nawet jeśli masz wycofać się z wioski żeby uniknąć adeptów to warto, stracisz kilka sztuk złota ale zawsze to mniej niż 15+ za straconą jednostkę. Gdy twój przeciwnik przejmie wioskę i będzie się zbliżał będzie bliżej twoich świeżych jednostek gotowych na kontratak, kiedy nadejdzie dzień zaatakuj i zyskasz przewagę zabijając jednostki wroga które będzie musiał zastąpić.