Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Strategia Gry Smokami  (Przeczytany 11731 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rys
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 27
Galeria Użytkownika


Czasowa Przerwa


Zobacz profil
« : 17.02.2008, 23:00:31 »

Tu napisze kilka zdań o smokach drugiej najbardziej ofensywnej jednostce w grze która spokojnie może dać rady nieumarłym...
To są raczej rady na dobry początek gry tą nacją, sami musimy dopracować strategie do własnego użyku.
Strategia Gry Smokami autorstwa JW przetłumaczona z wesnoth.org:
Link tutaj

Ogólne strategie gry Smokami

W pierwszej turze kiedy mamy do czynienia z losowy przeciwnikiem dobrze jest zrekrutować mieszankę jednostek. Szybownik, Wojownik, Spalacz ,Bojownik i Harcownik mogą być przykładem takiej mieszanki. Kiedy dowiesz się już z kim walczysz możesz przejść do poszczególnej strategi(w krótkim czasie napisze strategie)

 Smoki zazwyczaj wygrywają zadając najwięcej obrażeń, ich jednostki są duże i zabójcze, ale są też bardziej kosztowne niż innych nacji.
Korzystaj z przewagi największego pola manewru tych jednostek w grze i umieszczaj jednostki w trudno dostępnych miejscach jak np, za górami czy rzeką...będziesz miał przewagę decydowania kiedy i gdzie rozpocznie sie walka.
Głównym minusem jest jak łatwo smoki otrzymują obrażenia dlatego też w walce chcesz być atakującym zabić 1-2 jednostki a potem wycofać sie i leczyć. Posiadanie wróżbity leczącego jednostki pomaga kiedy wioski są daleko.

Odkąd masz mniej obrony dla innych umiejętności walka z przeciwnikiem o niskiej obronie da ci większa przewagę niż w jakiejkolwiek innej nacji. Jeżeli przeciwnik nie chce opuścić terenu z 70% obrony dobrym sposobem jest użycie 2 wróżbitów żeby go stamtąd wyciągnąć...Uśmiech

Smoki vs Nieumarli
Najbardziej zabójcze starcie w grze. Walka skończy się szybko i z dużymi stratami.
Obie nacje są ofensywne i mają przeciwstawną naturę (smoki praworządne/nieumarli chaotyczne)jednak smoki maja dodatkowa przewagę za sprawą harcownika i wróżbity którzy są chaotyczni więc można to wykorzystać ,np. przeprowadzić atak w dzień praworządnymi jednostkami a w nocy dokończyć dzieła kiedy wróg szykuje się na kontratak i zabić jego lidera szybkimi harcownikami...
Szkielety są podatne na ogień, adepci na obrażenia fizyczne a smoki na zimo i obrażenia kłujące.

Smoczy Spalacz: Potrzeba ich kilka żeby spalić wszystko z wyjątkiem adeptów nawet walka dystansowa przeciw szkieletowi łucznika nie jest zlym pomysłem. Najdroższa jednostka jaką można zrekrutować jednak będziesz musiał ją rekrutować i starać się utrzymać przy życiu.

Smoczy Bojownik: Dysponuje dobrym atakiem kłującym i dlatego jest zabójcą adeptów. Nie posiada wrażliwości na obrażenia kłujące i do tego ma odporności na obuchowe i sieczne  dlatego to jego mają atakować przeciwnicy. Jednostka jest dosyć droga i trzeba pomyśleć zanim zaczniemy ja rekrutować na masową skalę. Gdy awansuje na Smoczego Gladiatora szkielety nie będą już problemem otrzymując obrażenia obuchowe na które są wrażliwe -20%...

Smoczy Szybownik: Nie będzie bezużyteczny ze względu na swoje możliwości ruchowe gdy awansuje straci wrażliwość na zimno jednak jego obrażenia są 2 razy mniejsze w porównaniu do innych jednostek dlatego rekrutowanie więcej niż jednego nie jest dobrym ruchem.

Smoczy Wojownik: Dobry zabójca adeptów ze względu na swoją mobilność i dobry atak fizyczny, posiadanie ognistego dystansowego ataku czyni tą jednostkę lekko elastyczna w walce.

Smoczy Wróżbita: Nie potrzeba tej jednostki,  można użyć 1 jako leczącej w bezpiecznym miejscu za linią naszych jednostek.

Smoczy Harcownik: Ta mała jednostka gra kluczową rolę przeciwko Nieumarłym. Jeśli przeciwnik nie ma adeptów po prostu atakuje się nią jego jednostki nocą. Odkąd adepci mają główna role w armi przeciwnika jako najlepsi atakujący trzeba ich zabijać za wszelką cenę . Posiadanie kilku tych jednostek może ocalić tyłek.

W pierwszej turze zrekrutuj kilku Spalaczy, Wojownika lub Bojownika, Harcownika i inna przydatna jednostkę . Jeżeli przeciwnik rekrutuje masowo szkieletów łuczników rekrutuj Bojowników i Spalaczy.  Jeśli rekrutuje masowo adeptów rekrutuj Harcowników i Wojowników. W przypadku kiedy lubi duchy i ghoul'e użyj Spalaczy.

Zadawaj jak najwięcej obrażeń w dzień bo w nocy twoje obrażenia będą mniejsze. Trzymaj Spalaczy w pierwszej linii będą robiły kontrę 7-4 obrażeń(adept 28hp) na ataki adeptów 12-2.

W nocy wycofuj się z zasięgu adeptów i miej harcowników w pogotowiu gdyby przeciwnik się zbliżył. Nawet jeśli masz wycofać się z wioski żeby uniknąć adeptów to warto, stracisz kilka sztuk złota ale zawsze to mniej niż 15+ za straconą jednostkę. Gdy twój przeciwnik przejmie wioskę i będzie się zbliżał będzie bliżej twoich świeżych jednostek gotowych na kontratak, kiedy nadejdzie dzień zaatakuj i zyskasz przewagę zabijając jednostki wroga które będzie musiał zastąpić.
« Ostatnia zmiana: 21.02.2008, 23:57:00 wysłane przez Rys » Zapisane

Wake up... Wake the F**K UP!!!
hipekhop
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: hipekhop@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika

hipekhop

Miszcz animacji. :P


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 21.02.2008, 19:49:35 »

Ogólnie zgadzam się z Twoimi radami na początek, ale muszę napisać jedną rzecz...
Cytuj
Obie nacje są ofensywne i mają przeciwstawną naturę (smoki praworządne/nieumarli chaotyczne)
Z tego wynika, że nieumarli są albo chaotycznie praworządni, albo chaotycznie źli.
Jeśli jest istota praworządna, zacznie bronić słabszego dopiero poproszona. Chaotycznie praworządna zacznie od razu bronić słabszego, bez chwili wahania. Takie są przynajmniej twierdzenia w RPG.
pozdrawiam!:)
Zapisane

Wiecie, że w człowieku ukryte jest zło?? cZŁOwiek...
Właśnie straciłeś kilka sekund swojego życia na przeczytanie tej sygnatury;)
Ziomioslaw
Administrator

Reputacja: 46 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
JID: ziomioslaw@jabber.org
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7 432
Galeria Użytkownika


Cyklista Apokalipsy


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 21.02.2008, 21:50:09 »

hipekhop: BfW ma tylko 3 stany określające charakter postaci, nie 9. To nie DnD!
Zapisane
hipekhop
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: hipekhop@jabster.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 52
Galeria Użytkownika

hipekhop

Miszcz animacji. :P


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 22.02.2008, 05:46:28 »

Racja:)
Kiedy następny meczyk?? :>
Zapisane

Wiecie, że w człowieku ukryte jest zło?? cZŁOwiek...
Właśnie straciłeś kilka sekund swojego życia na przeczytanie tej sygnatury;)
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneHyde parkBattle for Wesnoth (Moderator: Daffy)Wątek: Strategia Gry Smokami
Skocz do: