Wymagana Wersja Gimp: 2.3.11 - 2.3.12 (bądź inna 2.3.x) - odwzorowania w kolorach i drganie w rozsmarowywaniu.
Stopień trudności: Średni/Trudny
Ten tutorial to swoista hybryda. Wykorzystałem w nim "Gimpowe smudgowanie" banity, zebrane do tej pory niektóre moje doświadczenia. Natchnął mnie tutorial z innego forum graficznego do PS'a. Na początku miała to być konwersja i tłumaczenie na Gimpa, ale efektem jest całkiem inny styl, wypracowany przez moją skromną osobę. Proszę o komentarze, ocenę i ew.
prace wykonane za pomocą tego tutoriala.
(rezultat, wynik, obraz, praca, rysunek, itp.):
Potrzebne Pędzle:Scatter Banity36 http://www.rogepost.com/dn/e30cAd-Hero's Explosion Brushes dla Gimphttp://www.deviantart.com/download/25440597/Clyzm CRYSTAL Brushes Set 3 dla Gimphttp://www.deviantart.com/download/31195492/Czcionka:Silent Hell of Cheryllhttp://www.rogepost.com/n/68544751741. Na początku dobieramy tło i render. W tej kolejności. Tutaj również ważna jest kolorystyka. Ja korzystam np. ze zdjęć ciemnych uliczek nocą
images.google.pl/ Hasło: Night Alley
Co do rendera tu pojawia się problem...wyeksponujemy twarz. Koncepcją jest strach. Więc szukamy twarzy dziecka, kobiety, faceta - która oddaje strach, zdziwienie, obojętność. Dobre są rendery z anime komputerowego np. Final Fantasy, bądź gier z konsol też Final Fantasy
chodzi mi głównie o ten styl..
2.Jeżeli już mamy obrazek pod tło i render, tworzymy nowy obraz o dowolnych rozmiarach. Ja wybieram standardowo 350x135 Wklejamy obrazek i duplikujemy warstwę z nim.
3. Czas na smudgowanie - wybieramy rozsmarowywanie. Pędzel banita35scatter. Rozsmarowujemy górną warstwę od dołu do góry z opcją drganie ustawioną na 1,5, delikatnie pod kątem np. 15-20 stopni.
Zmniejszamy krycie warstwy na 80-90% tak aby delikatnie szczegóły z niższego obrazka przenikały przez rozsmarowaną warstwę.
4. Tworzymy nową warstwę. Wybieramy jeden z pędzli Explosion, kolor np. #d5c7c7 zmierzający ku białości
Malujemy pędzlem jeden wybuch po jaśniejszej stronie tła. Tryb warstwy zmieniamy na pokrywanie. Jeżeli jest zbyt jaskrawo zmniejszamy krycie, do uzyskania pożądanego efektu.
5. Wklejamy render i ustawiamy go w odpowiednim miejscu. Jak już zauważyłem wykorzystujemy tylko twarz, popiersie. Kopiujemy warstwę z bajerowatym wybuchem i ustawiamy NAD render.
6. Kopiujemy render 3 razy. Mają być 4 warstwy z renderem. Wyłączamy widok 3 górnych. Dolną smudglujemy (krok. 3) najmocniej Tryb Zwykły.
7. Włączamy widoczność drugiej warswty. Smudglujemy ją delkiatniej. Tryb pokrywanie.
8. Włączamy widoczność trzeciej warstwy. Smudglujemy ją najdelikatniej drugim scatterem Banity. Zostawiamy ślad na policzkach przypominający blizny. Tryb warstwy miękkie światło.
9. Włączamy widoczność czwartej warstwy, a jej tryb ustawiamy na pokrywanie. Możemy ją delikatnie smudglować dla uzyskania bardziej szczegółowego efektu. Jeżeli render jest zbyt ciemny,zaznaczamy pierwszą z rozsmarowywanych warstw. Wchodzimy w Kolory -> Jasność Kontrast. Zmniejszamy jasność dla uzyskania pożądanego efektu.
10. Tworzymy kolejną warstwę i po ciemniejszej stronie tła malujemy jednym z pędzli Crystal dodatkową ozdobę. Ja korzystałem z pędzla 03-8.
11. Tworzymy nową warstwę. Zaznaczamy po raz kolejny pędzel explosion i na nowej warswty malujemy nim podobny do kroku 4 efekt również po jaśniejszej stronie, ustawiamy tryb na pokrywanie.
12. Łaczymy warswty. Radzę zapisać dotychczasową pracę w .xcf w innym pliku. Zawsze można wrócić i dokonać jakichś zmian.
13. Po połączeniu duplikujemy warstwę. Wbieramy czarno-biały gradient i ustawiamy przesunęcie na 20. zaznaczamy zduplikowaną warstwę klikamy zakdładkę kolory, odwzorowania i odwzorowanie gradientu. Tryb warstwy ustawiamy na miękkie światło.
14. Tworzymy napis czcionką Silent Hell Of Cheryll. Duplikujemy warstwę tekstową. Zaznaczamy dolną i wybieramy Warstwa -> Dopasuj Granice Warswty do obrazu. Potem Filtry-> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniem 20px
15.Dodajemy ramkę i łączymy warswty.
Done.