Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeProśby o tutoriale (Moderator: davlasq)Wątek: [ROZ] Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Strony: 1 [2] 3  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.  (Przeczytany 16436 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 19.08.2014, 23:06:06 »

Ok sprawdzę.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 19.08.2014, 23:08:32 »

Masz rację bez tego są lepsze.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 19.08.2014, 23:50:22 »

O wiele lepiej
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 20.08.2014, 16:51:04 »

Wygląda fajnie ale po zmniejszeniu kontury są za cienkie. chyba będę musiał je wektorowo zrobić.
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 20.08.2014, 16:55:44 »

No takie coś, to faktycznie najlepiej w wektorach, chociaż zawsze można ponownie obrysować kontury wybierając grubszą linię. Jak masz wciąż ścieżki utworzone w GIMP, to możesz je eksportować do SVG i otworzyć sobie w Inkscape.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 20.08.2014, 17:32:42 »

Próbuje Gimpem. Gdy  powiększam linie to zakrywa mi kawałek obrazka. Myślę że trzeba Scalować ścieżkę, ale mam z tym problem. Mogę to tylko zrobić przechodząc w menu skalowania. Widzę, że mi skaluje tą ścieżkę, ale staje się też ona niewidoczna.Chyba, że jest lepszy sposób.
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 20.08.2014, 17:38:21 »

Ścieżkę można przeskalować narzędziem skalowania Skalowanie, tylko w jego opcjach trzeba zaznaczyć ścieżki. A widoczność Widoczność warstwy ścieżek można sobie włączyć w oknie Ścieżki.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 20.08.2014, 17:50:39 »

Da się jakoś obliczyć o ile trzeba zwiększyć ścieżkę? np jak z 2 pixeli chce zrobić 4?
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 20.08.2014, 17:56:33 »

Jeśli linia ma nie wchodzić na rysunek, to chyba o 2 px, o ile używasz opcji Rysuj wzdłuż ścieżki.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 20.08.2014, 19:46:32 »

Z tego co zauważyłem nie jest to zbyt skomplikowany obrazek. i o wiele szybciej jest po prostu nałożyć nową ścieżkę na zmniejszoną wersje.

Scalenie postów: 21.08.2014, 00:23:52 (używaj opcji Modyfikuj!)
Jak działa podgląd skalowania w gimpie? Na podglądzie po zmniejszeniu wygląda jak wektorowo normalnie. Jest możliwość scalowania na podobnym poziomie?
« Ostatnia zmiana: 21.08.2014, 00:23:52 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 20.08.2014, 23:47:43 »

Nie rozumiem, o co chodzi z podglądem. Skalować bez utraty jakości można tylko wektory. Obraz rastrowy zawsze coś tam straci na jakości, ale zależy czy skalujesz w górę czy w dół i w jakim stopniu zmieniasz wymiary.
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 20.08.2014, 23:51:59 »

Chodzi mi o to że przy skalowaniu przy podglądzie 100% obraz wygląda lepiej jak przed skalowaniem =)
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 401
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 20.08.2014, 23:55:31 »

Podczas skalowania nie ma żadnego podglądu 100%. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Obraz będzie wyglądał tak, jak po zakończeniu skalowania. Może chodzi Ci o powiększanie i pomniejszanie widoku, a nie o skalowanie?
Zapisane
Yotos
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 1.*
Licencja: Copyright
Wiadomości: 24
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 21.08.2014, 16:21:15 »

Miałem na myśli, że przy widoku 100% podgląd miał lepszą jakość niż po wykonaniu scalowania. Ale to był błąd programu. W każdym bądź razie chyba będę musiał zrobić wektorowo. Później pokaże do czego moja robota będzie się sprowadzać to może poradzisz mi co mogę zrobić w tej sprawie.

Ok oto co chciałem zrobić do gry.
Niestety ikonka wykorzystuje rozmiar 64x64 z czego wynik jest trochę mniejszy żeby dopasować do niebieskiej elipsy. Nie wygląda jak ikonki z oryginału.



Mógłbym prosić o jakąś radę co mógłbym teraz zrobić żeby była jakościowo jak najwierniejsza grze?
« Ostatnia zmiana: 21.08.2014, 19:18:01 wysłane przez Yotos » Zapisane
Strony: 1 [2] 3  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeProśby o tutoriale (Moderator: davlasq)Wątek: [ROZ] Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Skocz do: