http://www.gimpuj.info/index.php/topic,3096.0.html - zasada jest mniej więcej taka sama, tylko trzeba mieć jakieś zachmurzone/mgliste tło (np. utworzone filtrem:
Renderowanie -> Chmury -> Jednolity szum albo gotową teksturę), a nad nim przesuwać przezroczystą warstwę z mgłą, którą dodasz za pomocą filtra:
Renderowanie -> Chmury -> Fog z odpowiednimi ustawieniami.
Można też zrobić sobie wielką,
animowaną kulę:
Filtry -> Animacja -> Obracająca się kula używając półprzezroczystego obrazka z mgłą (trzeba w opcjach filtra pozostawić kolory RGB) i wykadrować środkowy fragment. Następnie podłożyć pod każdą klatkę jakieś pasujące tło i zapisać jako animację GIF. Przykład na szybko:
http://i.minus.com/i4BTANQb6eKQE.gif (aby animacja była płynniejsza i wolniejsza, trzeba by zrobić więcej klatek i ogólnie jeszcze dopracować to tło, bo wyszło zbyt pstrokate, ale to zrobiłam byle jak, tylko dla przykładu
).
Ogólnie trzeba sobie przerobić kilka tutoriali na
animacje, aby załapać.