Tutorial w bardzo początkowej fazie powstawania. Piszę wszystko skrótowo (czasami nazwy narzędzi po angielsku), na wypadek gdybym zapodział gdzieś swoje notatki. Podsumowując: nie oglądać, nie przywiązywać żadnej uwagi.
Efekty specjalne w gimpie
Tutorial
Opracowanie: Kulok
Poziom trudności: Bardzo łatwy
Wstawiony i wyśrodkowany obrazek efektu końcowego
Tutaj wpisujemy małe wprowadzenie do tutoriala - informacje dla użytkownika odnośnie
efektu końcowego (np. jeśli tłumaczymy zagraniczny tutorial, to tutaj umieszczamy informacje
o oryginale). Dodatkowo możemy umieścić własne przemyślenia (np. co nas zainspirowało
do napisania tutoriala lub kto nas o to poprosił).
Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.11 W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.
Zaczynamy 1. Ognista kula.
Wyśrodkowany obrazek
[lp]Tworzymy podstawę
lens flare
renderowanie chmur
ustawienie warstwy na dodge
połączenie widocznych warstw
duplikowanie warstwy i detect edge->edge
noise->pick
zaznaczanie + zaokrąglanie
balans kolorow
tworzenie środka (wklejanie z innego miejsca w obrazku, zaznaczanie->zaokrąglenie, gumka)
Tworzenie , renderowanie ->flame, balans kolorów, kontrast
Tworzenie iskier, renderowanie ->flame, balans kolorów, kontrast
Tworzenie ognistych szlaków, renderowanie ->flame, hard light
kontrast ogólny zdjęcia
usuwanie zbyt jaskrawych miejsc czarnym pędzlem ze zmniejszonym kryciem
nasycenie + krzywe dla lubiących eksperymentować
2. Rozżarzony węgiel. Potrzebny G'mic.
Tworzenie podstawy (takie jak wcześniej).
Efekt wody z G'mic
duplikowanie
Pierwsza warstwa zmniejszone nasycenie
druga warstwa edge detect ->edge, ustawienie na dodge
duplikacja drugiej warstwy, ustawienie na overlay
zaklejanie środka
zaciemnianie zbyt jaskrawych miejsc pędzlem
Miejskie oświetlenie - dla najbardziej wytrwałych (niedokończone)
Tworzenie podstawy
render->nature->flame
wiatr z G'mic
powtarzanie kilkakrotne na wielu obrazkach
Wycinanie i wklejanie najciekawszych elementów.
Rozplanowanie.
3. Robal.
Projektowanie ogólnego kształtu
Najgrubsze części: duży Gradient flare, Bright star, a na to classic, gaussian blur. Podobnie z mniejszymi częściami tylko gaussian blur mniejszy.
Render -> frectal exploer -> nebula, duplikowanie warstwy, ustawienie na pokrywanie, znowu duplikowanie i pokrywanie (połowa wartości), znów fractal exploer tym razem high voltage, zmniejszenie krycia do minimum, ustawienie na pokrywanie, wymazanie gumką zbyt widocznych elementow (nie jestem pewny, ale sprawdzę),
duplikowanie warstwy i użycie filtra disorts - whirl and pinch, na koniec zabawa z hue/ saturation, bawimy się suwakiem hue aż uzyskamy zadowalający efekt. Zabawa w wycinanie ogona i kręcenie go w inną stronę w przypadku gdy nam nie będzie odpowiadać. Wspomnieć o tym, że tutorial może posłużyć także do tworzenia innych paskudnych szlamowatych rzeczy.
Wyśrodkowany kolejny obrazek
4. Opisany następny punkt.
5. Kolejny opisany punkt. I tak dalej, i tak dalej... Aż do ostatniego.
Wyśrodkowany obrazek z efektem końcowym
To jeszcze nie Koniec
Znowu tekst autora. Jego uwagi, wskazówki lub inne.
Zakończenie i pożegnanie. Zazwyczaj autorzy kończą tutorial czymś w stylu "Miłego GIMPowania.
" itp.