Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Zmiana grafiki rastrowej na wektorową  (Przeczytany 4369 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Gelo19
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 1
Galeria Użytkownika

Gelo19


Zobacz profil
« : 05.08.2020, 05:25:28 »

Cześć, czy da się w gimpie przerobić grafikę rastrową na wektorową? Mógłby mi ktoś poradzić jak to zrobić?
Chyba, że może ktoś chciałby się podjąć tego zadania, bo ja kompletnie nie znam się na grafice.
Chodzi o grafikę z załącznika


* logo_motor-1.png (412.24 KB, 1000x1349 - wyświetlony 280 razy.)
« Ostatnia zmiana: 23.12.2021, 21:43:06 wysłane przez be@ » Zapisane
Hasia
Moderator globalny

Reputacja: 39 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.10
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 495
Galeria Użytkownika


Czasami nie jestem sobą


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 05.08.2020, 06:41:10 »

GIMP jest programem do grafiki rastrowej, nie zamienisz w nim grafiki na wektory. Użyj do tego programu do grafiki wektorowej, np. darmowego programu Inkscape. W Inkscape jest opcja automatycznej wektoryzacji grafik, możesz spróbować jej użyć.
Poradniki w formie wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=P1XtXBAVZW8
https://www.youtube.com/watch?v=sCvPgzzdmE4
Jak automatyczna wektoryzacja będzie dawać kiepskie efekty to zawsze można spróbować obrysować wszystko ręcznie. To wymaga jednak trochę wprawy i trwa znacznie dłużej.

Inna sprawa, czy w ogóle pytałeś Motor Lublin czy nie mają swojego logo w wektorach? Różne firmy, kluby itp często udostępniają wersję wektorową swojego logo, aby "nie krzywdzić" ich wizerunku. Na przykład jest jakaś impreza, są organizatorzy, sponsorzy itp. leci druk baneru lub plakatów, no i każdy raczej wolałaby aby ich logo było wyraźne i czytelne a nie rozpikselizowane lub z poszarpanymi brzegami.
Zapisane

Strony: [1]