Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: [ROZ] Wrażenie trójwymiarowości pokrycia samolotu - linie 3D
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Wrażenie trójwymiarowości pokrycia samolotu - linie 3D  (Przeczytany 770 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Taal
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Taal


Zobacz profil
« : 21.09.2019, 20:15:30 »

 Mam skan modelu kartonowego samolotu MiG 21 w bmp. Jego autor interesująco oddał podział blach maszyny, wyeksponował umieszczone na kadłubie luki techniczne, nadając im wrażenie trójwymiarowości (pokrycie 1). Widać to dobrze na zbliżeniach (pokrycie 2 – powiększenie).
 Próbowałem sam poprawić podział blach innej maszyny, zrobić ją równie realistyczną i na koniec zbudować jej kartonowy model. Niestety, umiejętności jeszcze nie te...
 Przeglądając forum GIMP-a, zwróciłem oczywiście uwagę na temat : „Pędzle 3 D„ - ale nie jest on popularny. Stąd moje pytanie – jak stworzyć taki właśnie pędzel aby móc uzyskać podobny rezultat? Chodzi bowiem o odwrotny efekt – uzyskanie wrażenia wgłębienia w blasze.
 Przy okazji, co poszło nie tak (pokrycie 3 – błędy), że powstały te lekkie niedopracowania?

Pozdrawiam
Taal


* pokrycie 1.jpg (24.81 KB, 640x360 - wyświetlony 30 razy.)

* pokrycie 2 - powiekszenie.jpg (30.97 KB, 640x360 - wyświetlony 36 razy.)

* pokrycie 3 - błędy.jpg (20.56 KB, 640x360 - wyświetlony 35 razy.)
« Ostatnia zmiana: 05.11.2019, 14:25:54 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Online Online

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 6 814
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 21.09.2019, 20:54:19 »

Taki efekt jak na zrzutach można uzyskać za pomocą filtra Mapowanie wypukłości. Na forum jest sporo tutoriali z jego użyciem:
https://www.gimpuj.info/index.php/topic,56804.0.html
https://www.gimpuj.info/index.php/topic,1200.0.html
https://www.gimpuj.info/index.php/topic,775.0.html
https://www.gimpuj.info/index.php/topic,325.0.html

Odnośnie pędzli 3D odpisywałam już na pw.
Co do błędów na trzeciej grafice, to jest ona słabej jakości i nie bardzo tam te błędy widzę Język
Zapisane
Taal
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika

Taal


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 22.09.2019, 17:38:05 »

Witam

Dzięki za wsparcie. Własnie zasiadłem przed PC.

Zapoznam się z podanymi linkami.

Na trzeciej grafice przy zaznaczaniu pędzlem obwodu luków, linie ostatecznie nie schodzą się. Ich wycienione końcówki mijają się. Jedna biegnie ciut wyżej, inna jest nieznacznie poniżej. Być może jest to po prostu niestaranność w prowadzenia myszki.

pozdrawiam
Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Online Online

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 6 814
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 23.09.2019, 08:24:24 »

Po co zaznaczasz łuki pędzlem? :O Przecież one na pewno były zrobione od zaznaczenia. Niestety nie dostrzegam tam nic takiego. Musiałabym zobaczyć ten obraz w lepszej jakości i większej rozdzielczości. Teraz nie dość, że mały, to jeszcze rozmyty i psińco tam widzę
Zapisane
Hasia
Moderator globalny

Reputacja: 38 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: GIMP Painter 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 455
Galeria Użytkownika


Czasami nie jestem sobą


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 23.09.2019, 14:48:23 »

To nie jest żaden błąd a fizyka zachowania światła. Te linie wyglądają na 3D, bo autor użył najprawdopodobniej efektu wklęsłości. światło pada z lewej na prawą, więc rowek (który znajduje się wgłębi oświetlanej płaszczyzny) oświetlony jest z prawej strony a zacieniony z lewej (cień rzuca płaszczyzna).
Przykład:


Światło pada z góry. Wypukłe elementy są jasne na górze a ciemne na dole, a wklęsłe elementy są jasne na dole a ciemne na górze.
Zapisane

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: [ROZ] Wrażenie trójwymiarowości pokrycia samolotu - linie 3D
Skocz do: