Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: [ROZ] Gimp 2.10.6 jak jak edytować istniejący już cień na warstwie
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Gimp 2.10.6 jak jak edytować istniejący już cień na warstwie  (Przeczytany 1017 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
srodaj
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

srodaj


Zobacz profil
« : 06.11.2018, 10:06:38 »

Cześć,
Jestem amatorem i na wersję 2.10 przesiadam się właśnie teraz, mam pytania:
1. czy da się "edytować" cień rzucony filtrem "Rzucanie cienia", chodzi mi o zmiany parametrów istniejącego już cienia na warstwie,
2. jeśli nie , to w jaki najprostszy sposób zrobić cień taki jaki był w gimp 2.8 (na osobnej warstwie) - w odcieniach szarości itd. zależy mi na obiektach, które są mocno poszarpane np trawa i na tym abym mógł ten cień dowolnie przesuwać pod obiektem, którego dotyczy
3. a może po prostu źle się za to zabieram i blokują mnie naleciałości z poprzedniej wersji a jest jakaś inna opcja lub inne rozwiązanie
pozdrawiam
J.Ś.

P.S. chyba źle umieściłem wątek, ale nie wiem jak go przenieś, jeśłi to możliwe to proszę adminów o pomoc i umieszczenie wątku w odpowiednim dziale Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 10.11.2018, 14:20:36 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 06.11.2018, 10:33:12 »

W v.2.10 są 2 filtry dodające cień i jeden z nich działa dokładnie tak jak w v.2.8. Znajdziesz go w menu: Filtry -> Światło i cień -> Rzucanie cienia (poprzednia wersja).
Jeśli w swojej wersji GIMP-a nie masz tej opcji, to mogę podesłać ten skrypt.