Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Instalacja Inkscape na Macu  (Przeczytany 5092 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dudziu23
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Galeria Użytkownika

Dudziu23

« : 03.08.2016, 22:01:26 »

Witam
pytanie tak jak w temacie jak zainstalować program na Macu? Na początku myślałem ze instalacja jest tradycyjna ściągnałem spróbowałem odpalić i nic. Potem znalazłem to https://inkscape.org/en/download/mac-os/ Więc doinstalowałem pakiet XQuartz także bez efektu. Potem usunąłem i pakiet i Inkscape i najpierw zainstalowałem pakiet potem restart i spróbowałem uruchomić Inkscape także to nie wypaliło. Czy poprzednie nieudane instalacje mogć mieć teraz wpływ ze program się nie odpala?
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #1 : 04.08.2016, 00:19:05 »

(...)Czy poprzednie nieudane instalacje mogć mieć teraz wpływ ze program się nie odpala?
Jest to możliwe, ale niestety nie znam tego systemu. Na Windows w przypadku tego rodzaju problemów trzeba bardzo dokładnie wyczyścić system z wszelkich plików i wpisów w rejestrze po poprzedniej instalacji programu. Nie wiem, czy mamy tu w ogóle jakichś użytkowników Inkscape na Mac OS. Ciężko będzie o pomoc. Spróbuj może jeszcze tutaj: http://inkscape-tutorial.pl/
« Ostatnia zmiana: 04.08.2016, 00:32:03 wysłane przez be@ » Zapisane
Klaudiusz
Użytkownik

Reputacja: 3 Offline Offline

GIMP: 2.10
Licencja: Copyright
Galeria Użytkownika

« Odpowiedz #2 : 05.08.2016, 05:24:25 »

Tak jak @bea pisała - chyba jesteś rodzynkiem z Inkscape na Maca. Sam też nigdy tego systemu nie miał więc powiedz mi, czy macie coś takiego jak w linuksie - repozytoria (serwer z programami)? Może potrzebne paczki programów do odpowiedniej wersji Maca.

Na stronie Inkscape jest faq. Mój angielski kuleje, ale z tego co zrozumiałem to mogą być problemy z zainstalowaniem Inka na macu od 10.8 wyżej. Zerknij tutaj, może znajdziesz jakąś podpowiedź.

https://inkscape.org/en/learn/faq/#mac-os-x-specific-issues

Inkscape fails to launch on OS X 10.8 and later
Apple no longer includes X11/Xquartz with OS X
The first time you try to launch an X11-based application on OS X 10.8 or later, the system will notify you that you need to install XQuartz first, and provide a link to the official download site for XQuartz.

Note: To complete the installation of XQuartz, it is required to logout and log back in again (or to reboot the system). It is also recommended to reinstall XQuartz after a system upgrade.

Related links: About X11 and OS X Mountain Lion (Apple Support), XQuartz Homepage

Apple's new GateKeeper security feature may prevent Inkscape from opening
When trying to run the newly installed application for the first time on OS X 10.8 or later, you may be prompted with a warning message saying that ""Inkscape" can't be opened because it is from an unidentified developer" (or possibly ""Inkscape" is damaged and can't be opened").

If this happens, you can either (temporarily) lower the default security settings system-wide:

Launch System Preferences from the Apple  menu
Choose "Security & Privacy" and then click the "General" tab, followed by clicking the lock icon in the corner to unlock the settings
Look for "Allow applications downloaded from:" and choose "Anywhere"
Accept the security warning and allow
You can now launch any app from any location or developer
or bypass the stricter GateKeeper rules on a per-application basis:

In the Finder, right-click (or control-click) the application in question and choose "Open"
Click the "Open" button at the next dialog warning to launch the app anyway
Related links: Mountain Lion: About Gatekeeper (Apple Support), Tip on osxdaily.com
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońInkscape - pomocWątek: Instalacja Inkscape na Macu
Skocz do: