Ja się od razu przyznam, że sama sygnatur nie robię, bo bardziej siedzę w innej dziedzinie, dlatego oceniam subiektywnie a moje rady będą chyba raczej uniwersalne
Nie wiem jaka panuje moda na sygnatury, jakie efekty są teraz na topie itp.
Koleś bardzo odcina się na tym neonowym tle i ogólnie trochę nie pasuje stylem. Te tło kojarzy mi się bardziej z takim techno a koleś z renderu wygląda raczej jak futurystyczna postać z postapokaliptycznego świata. Trochę jak madmax albo appleseed. Takie moje skojarzenia i chyba bardziej w takich przybrudzonych klimatach widziałabym tę sygnaturę
Oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać. A tak w ogóle to co to za postać? Pytam z ciekawości.
Kontrasty są fajne. Jednak trzeba pamiętać, że jak coś za bardzo się odcina, to przestaje pasować. Warto zaobserwować jak oświetlony jest render. I wtedy wprowadzić światło, które pada z tego kierunku i o podobnej intensywności, chociaż czasem intensywność cieni na postaci możemy wzmocnić sami. Na Twojej sygnaturce koleś oświetlony jest silnym światłem z przodu z prawej strony (patrząc na obraz). Dodając światło w tle z tyłu, warto pamiętać o dodatkowym oświetleniu postaci.
Czytając kiedyś dawne tematy na tym forum, zauważyłam, że doświadczeni sygnaturowcy zachęcają początkujących do odpuszczenia sobie napisów. Kiedy nabiorą większej wprawy wtedy już bardziej świadomie dobierają napisy do sygnatur.
Co do samego tła, to w sumie mało w nim zrobiłeś sam:
http://oboi.ws/wallpapers/big_458_oboi_iskrjashhajasja_abstrakcija.jpg Co nie znaczy, że zawsze trzeba nawalić efektów itp, zachowałeś umiar, co się chwali
Jak na początkującego to właśnie dobrze, że nie wrzucałeś każdego efektu, który udało się Ci stworzyć w GIM P-ie, co jest własnie częstym błędem.
Np. w tej pierwszej Twojej pracy, nie potrzebnie dodałeś te światła. Główne światło jest za postacią z prawej. Dodanie tego ogromnego blasku z lewej tylko odwraca uwagę i nic nie wnosi. za to te dodatkowe wyostrzenie wygląda nawet ciekawie, pomijając fakt, że sama sygnatura była słabej jakości i w niektórych miejscach wyostrzanie uwydatniło pikselozę.
Jak wcześniej napisała bea, nie powinno przerabiać się cudzej sygnatury, jednak praca na stocku jest często spotykana. W sieci możesz poszukać takich, na których możesz pracować. Jest ich naprawdę sporo, np. na deviantarcie
http://www.deviantart.com/browse/all/resources/stockart/ Jeśli nie znasz jeszcze deviantarta to po lewej na górze możesz zmienić filtry wyświetlania a trochę niżej wybrać inne kategorie.
Czekam na kolejne prace