Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aOgólne dyskusjePomocna dłońGIMP - pomoc (Moderator: be@)Wątek: [ROZ] Jak dodać do animacji GIF obraz JPG.
Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [ROZ] Jak dodać do animacji GIF obraz JPG.  (Przeczytany 12881 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
iksigrekzet
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 11
Galeria Użytkownika

iksigrekzet


Zobacz profil
« : 12.04.2016, 23:16:38 »

Siema, nigdy nie bawiłem się gimpem ale bardzo chciałbym dodać do gif. czyjąś twarz(jpg.) jak to zrobić? Smutny jestem absolutnie zielony w tych sprawach a to dla mnie ważne! Proszę o pomoc

//be@: I po co był ten CapsLock w tytule? Przeczytaj: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,62496.0.html pkt.3. Poprawiłam.
« Ostatnia zmiana: 15.04.2016, 06:44:08 wysłane przez be@ » Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 13.04.2016, 00:16:18 »

Było już na forum mnóstwo razy o dodawaniu obrazka do animacji. Po prostu otwierasz animację w GIMP-ie, zmieniasz tryb obrazu na RGB (Obraz -> Tryb -> RGB), dodajesz odpowiednio przygotowany render* twarzy jako nową warstwę (wystarczy przeciągnąć plik z renderem na okno GIMP-a) i za pomocą narzędzia przesuwanie Przesuwanie umieszczasz w docelowym miejscu. Następnie powielasz warstwę z twarzą tyle razy, ile masz warstw/klatek animacji i umieszczasz nad każdą klatką, po czym łączysz warstwy parami (twarz + plus znajdująca się poniżej warstwa animacji). Jeśli animacja ma więcej niż 5 warstw, to lepiej do tego celu użyć skryptu Overlay background, który za Ciebie powieli i nałoży warstwę z twarzą. Aby skrypt zadziałał prawidłowo, warstwa z twarzą musi się znajdować na samym dole stosu warstw.