Trochę mały ten przykład, ale jak dla mnie to ani on wklęsły, tylko raczej wypukły, ani nie widzę tam żadnych gradientów.
Mamy po prostu dwa serca wypełnione teksturą i nałożone na siebie. Każde serce musi być na osobnej, przezroczystej warstwie: większe na niższej, mniejsze powyżej. Kiedy już serca są odpowiednio ułożone, to wtedy do każdego z osobna trzeba dodać efekt wypukłości. Można to zrobić na różne sposoby, np. stworzyć sobie odpowiednią mapę (rozmyte, białe serce na czarnym tle) i zastosować fitr:
Odwzorowania -> Mapa wypukłości wskazując wcześniej wykonaną mapę. Działanie tego filtra można zrozumieć na przykładzie tutoriali:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,134.0.htmlhttp://www.gimpuj.info/index.php/topic,1200.0.htmlSposób rozmycia wpływa na kształt krawędzi, aby np. przy dużej wypukłości uzyskać ładnie zaokrąglone brzegi trzeba rozmywać wielokrotnie za każdym razem zmniejszając wartość rozmycia.
Lepszą kontrolę mniej doświadczonym osobom prawdopodobnie będzie łatwiej uzyskać dodając wypukłość przy użyciu skryptu
Layer Effects. Mamy tam do wyboru różne kształty krawędzi oraz samego obiektu.
Można też użyć filtra:
Dekoracja -> Dodaj fazę. Jest on najprostszy w użyciu ale wyniki mogą nie być zadowalające.
Jeszcze inny sposób, to odpowiednie użycie filtra:
Światło i cień -> Rzucanie cienia. Przed zastosowaniem filtra trzeba zaznaczyć kanał alfa na warstwie z sercem i odwrócić zaznaczenie. Jeśli dodamy cień na nowej, przezroczystej warstwie powyżej, to możemy później regulować kształt wypukłości za pomocą:
Kolory -> Krzywe na kanale alfa.