Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Szlam (poprawa)  (Przeczytany 3087 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ryychuu
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: thomsson@jid.dug.net.pl
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 449
Galeria Użytkownika


Ostatni ISOs


Zobacz profil
« : 13.10.2014, 23:58:08 »

Szlam
Tutorial

Oryginał: Slime to Start!
Opracowanie: Freddy Kruger(poprawa Ryychuu
Poziom trudności: łatwy





Widzę, że pomimo zachęty nie ma tu zatrzęsienia i nikt nie wali drzwiami i oknami. Postanowiłem więc zerwać ze zmową milczenia i coś tu nagryzmolić.

Jest to tłumaczenie tutoriala.

Tutorial napisany w wersji Inkscape 0.45. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Najpierw otwieramy okno warstw [Shift+Ctrl+L], które nam się przyda. Pierwszą warstwę nazwiemy szkic. Jak nazwa wskazuje, trzeba wymodzić szkic naszego szlamu. Mniej więcej coś takiego, jak na zdjęciu.
Możemy, tak jak zalecał autor, zmienić kolor konturów, musimy się jednak zastanowić się, jakiego koloru będzie nasz szlam. Np.: jeżeli planujemy zrobić go zielonego, to kontur zróbcie niebieski lub fioletowy. Aby to uczynić, zaznaczamy jakiś fragment i używamy [Ctrl+A] do zaznaczenia wszystkich elementów, a następnie wybieramy sobie kolor.






Lime Point 2. Teraz zaczniemy wypełniać nasz szlam. Tworzymy nową warstwę kolor. Wybieramy narzędzie do tworzenia okręgów i elips i tworzymy na "stopce" naszego stworka elipsę. Następnie ją zaznaczamy i otwieramy panel Wypełnienie i kontur [Shift+Ctrl+F].
Teraz wybieramy kolor, który będzie miała nasza postać. Ustawiamy kolor i przechodzimy do zakładki Kontur i ustawiamy ciemniejszy odcień na kontury. Klikamy na kolejną zakładkę Styl konturu. Szerokość konturu ustawiamy na 20px.





Lime Point 3. Tworzymy nową warstwę ciało i kopiujemy naszą elipsę na ową warstwę. Wybieramy narzędzie do edytowania ścieżek [F2] i klikamy na naszą elipsę. Następnie naciskamy [Shift+Ctrl+C]. Powinno nam się utworzyć coś takiego, jak na pierwszym obrazku.
Zaznaczamy górny kwadracik i przeciągamy go do górnego obrysu konturu (obrazek drugi).
Jednak jest to troczę za szpiczaste, więc zależy go trochę zaokrąglić.









Lime Point 4. Teraz nadeszła pora na zabawę. Zaznaczamy ciało naszego szlamu i ustawiamy tak, by choć trochę przypominało kształtem szkic. Aby to uczynić, spójrzmy na pasek narzędzi. Są tam zmyślne opcje ścieżek. Wybieramy Dołącza nowe węzły do zaznaczonych segmentów i klikamy tam, gdzie nam jest potrzebny dodatkowy węzeł (ten kwadracik). Bawimy się ustawieniami i rozmieszczeniem, dopóki nie uzyskamy zadowalającego nas efektu. Na końcu wyłączamy widoczność naszego szkicu. Powinno wyjść coś takiego, jak na obrazku.






Lime Point 5. Chwilowo nasz stwór nie widzi. Trzeba to zmienić.
Dodajemy nową warstwę oczy i wstawiamy dwie czarne elipsy imitujące oczy.
Potem tworzymy na nich mniejsze, białe elipsy. Teraz dla lepszego efektu ustawiamy warstwę oczy pod ciało. Powinien nam wyjść taki efekt, jak na trzecim obrazku.









Lime Point 6. Tworzymy kolejną warstwę - nazywamy ją blask. Aby powstał blask, który nada naszej pracy nieco trójwymiarowości, naciskamy [Ctrl+Alt+V]. Powinno nam się pokazać pole, które wypełniamy białym kolorem, klikając na biały kolor na palecie.



Lime Point 7. Teraz musimy ustawić to z lewej strony. Możemy także wykorzystać sprytną sztuczkę. Naciskając [Alt+Ctrl], możemy manewrować ścieżkami w równomiernej przestrzeni, która nie pozwala na ostre czy nieregularne kształty. Powinno to wyglądać mniej więcej tak, jak na załączonym zrzucie ekranu.



Lime Point 8. Niezbyt przekonujące, nie? Nic nie szkodzi. Teraz pora na odrobinę czarów. Używamy kombinacji [Ctrl+)](albo jak kto woli [Shift+Ctrl+0]), aby powiększyć zaznaczenie lub [Ctrl+(], by zmniejszyć. My korzystamy z dobrodziejstwa drugiej kombinacji.
Powinno wam wyjść coś co by przypominało to:



Lime Point Koniec



Mam nadzieję, że was nie zanudziłem i moje tłumaczenie się wam podobało. Teraz zostało mi jedynie czekać na wasze "szlamy" Język


Zapisane

Jeśli trzeba może pomóc przy Linuxach (coś może o tym wiedzieć)
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 14.10.2014, 04:43:32 »

https://www.gimpuj.info/index.php/topic,60734.0.html - a ten już jest skończony, bo nie widzę tam żadnych obrazków?
Zapisane
Ryychuu
Użytkownik

Reputacja: -1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: thomsson@jid.dug.net.pl
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 449
Galeria Użytkownika


Ostatni ISOs


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 14.10.2014, 11:57:50 »

https://www.gimpuj.info/index.php/topic,60734.0.html - a ten już jest skończony, bo nie widzę tam żadnych obrazków?

nie, wyleciało mi z głowy, jeśli nic się nie stanie - znów np nie zapomnę o forum, to w najbliższej przyszłości (do piątku) powinny oba wisieć zaobrazkowane
Zapisane

Jeśli trzeba może pomóc przy Linuxach (coś może o tym wiedzieć)
davlasq
Moderator

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 119
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 13.11.2014, 15:40:35 »

Przenoszę do fabryki i czekam na podmianę obrazków na hostowane w forumowej galerii.
Zapisane

Projektujesz strony i chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób są one realizowane? Zapraszam na mojego bloga o webdevie i nie tylko!
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialePropozycje i prośby o tutorialeFabryka tutoriali (Moderator: davlasq)Wątek: Szlam (poprawa)
Skocz do: