Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Strony: 1 2 [3] 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP  (Przeczytany 43952 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #28 : 05.11.2014, 12:33:53 »

Intensywna praca nad projektem trwa Uśmiech
Dzisiaj podrzucam zaktualizowany gif, który przedstawia rozwój sceny od początku do stanu obecnego, oraz dwa zrzuty, żeby można się było przyjrzeć szczegółom i na spokojnie wytykać błędy...
Z tego co jeszcze będzie na pewno robione:
- poprawa tekstury kamyków na skarpach z drzewami
- usunięcie porostów z kamiennego stołu, lub zamiana na inne, lepsze
- krzaczki pod murem do poprawy ( na razie to był model robiony w dokładnie w 5 minut razem z teksturą, wyeksportowaniem i umieszczeniem na scenie...)
- imbryczek do parzenia herbaty do poprawy całościowo
- dodanie poprawnej uzupełniającej płyty kamiennej po prawej stronie w wgłębieniu stołu ( chodzi o ten blok z fikuśnym wzorem. Ten po prawej ma odwróconą teksturę)
- oraz kolejne poprawki według Waszych pomocnych sugestii Uśmiech


Przepraszam za duży szum na scenie, ale kompletnie zapomniałam wyrenderować tego na lepszych ustawieniach Chichot A taka byłam zadowolona, że się piorunem renderowało...heh Uśmiech
gif do oglądnięcia tutaj:






---==== KOLEJNE ETAPY ====-----

- UI 3D
- UI 2D
- elementy ściśle związane z rozgrywką
- intensywnie myśleć nad nazwą gry Chichot

Pewnie Was zaciekawi o co chodzi z tym ui 3D... Jeżeli ktokolwiek z Was, miał okazję pograć w naszą poprzednią grę "Grandpa's Table" to prawdopodobnie zauważył, zwłaszcza jeśli grał na tablecie, że podczas rozgrywki widoczne są na stole "zegarki". Służą one do cofania ruchu, wyjścia do menu oraz do uzyskiwania pomocy. Te elementy to modele 3D, które są osadzone w świecie 3D. Rozróżniam dlatego te dwa etapy, ponieważ ich projektowanie różni się od projektowania ui w 2D.
Być może popełniam błąd mówiąc o tych etapach w ten sposób, ale łatwiej mi nad tym zapanować jako osobie, która nad tym pracuje Uśmiech

W międzyczasie będę pracowała nad elementami gry, o których wiem, że na pewno pojawią się w grze typu np teleport, lub "brama". Teleport, to element, który przerzuca token z punktu A do B, a "Brama" to klocek, który zajmuje jedno pole, przez które nie można przejść, a które można otworzyć "kluczem" lub przyciskiem znajdującym się na planszy.
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 06.11.2014, 02:06:40 »

- krzaczki pod murem do poprawy ( na razie to był model robiony w dokładnie w 5 minut razem z teksturą, wyeksportowaniem i umieszczeniem na scenie...)
W takim razie zadziwiająco dobrze wyglądają.
- imbryczek do parzenia herbaty do poprawy całościowo
Mnie osobiście imbryczek się podoba, jakoś nie mam mu nic do zarzucenia.
 Z pozostałymi poprawkami w większości się zgadzam (teksturę kamieni na skarpach ciężko ocenić, nie wydała mi się szczególnie zła). Poza tym wg mnie także korytko z kwiatkami nie najlepiej wygląda i nie wiem, co to są te dziwne, szare elementy, które zaznaczyłam na poniższym zrzucie:



Niby wyglądają na kamienie, ale są płaskie... Myślę, że warto by było też trochę poprawić tę wodę, szczególnie fragment przelewający się przez kamień, ale zdaję sobie sprawę, że taka woda musi być bardzo trudna.

 Ogólnie cała scenka bardzo mi się podoba i jest bardzo klimatyczna. Świetne są te latarenki i lampiony. Ciekawie było zobaczyć, ile razy zmieniałaś koncepcję wyglądu niektórych przedmiotów, jak np. latarni.

 Patrząc na powyższe scenki, nazwałabym grę "Zaczarowany ogród", ale to chyba mało oryginalna propozycja Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 06.11.2014, 04:04:06 wysłane przez be@ » Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #30 : 06.11.2014, 09:50:25 »

To są właśnie te porosty do usunięcia :>
Takie coś jak to, ale kompletnie nie wyszło http://texturelib.com/texture/?path=/Textures/nature/lichen/nature_lichen_0020
No a nazwa....Może właśnie, oczywista nazwa byłaby lepsza niż przesadne kombinowanie...
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : 06.11.2014, 09:55:42 »

Ups, myślałam, że porosty, to te zieloniaste (jak ten za doniczką) Duży uśmiech
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #32 : 06.11.2014, 10:29:09 »

A nie...tamto to kępka mchu Uśmiech To tego...mech też do bani? Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : 06.11.2014, 11:28:10 »

No może nie do bani, ale trochę dziwnie wygląda. Wydaje mi się, że powinien nieco lepiej się wtapiać w ten kamień i nie mieć takich szpiczastych krawędzi. Kępki mchu na ogół są zaokrąglone. Przydałoby się dodać trochę rdzawego koloru, bo ten zieloniasty wygląda trochę sztucznie i strasznie się odcina od kamienia. Może coś takiego jak tutaj:
http://ak8.picdn.net/shutterstock/videos/1113352/preview/stock-footage-green-moss-macro.jpg
http://www.history-of-wales-in-stone.gardenofwales.org.uk/wp-content/uploads/2013/03/moss-on-Devonian-Red-Sandstone-6001.jpg
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #34 : 07.11.2014, 20:18:49 »

@be@ próbowałam poprawić te mchy Uśmiech i kilka innych rzeczy także...co uważasz teraz?
 Tu wersja poprzednia do porównania:
Ukryta treść (kliknij aby pokazać/schować)

A to, wersja obecna, 30 renderów później :
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #35 : 07.11.2014, 20:31:55 »

No te mchy są teraz idealne Uśmiech Książka (czy zeszyt/mapa?) też wygląda lepiej. Czajniczek bardziej podobał mi się w poprzedniej wersji, ale może to kwestia gustu. Teraz też nie jest zły. Kubeczek z kolei ciut fajniejszy jest ten nowy. Nadal ta doniczka z kwiatkami jakoś mi nie pasuje, może zmienić ją na kamienną/marmurową czy glinianą? Albo jakąś inną teksturę tego drewna?
« Ostatnia zmiana: 07.11.2014, 20:59:15 wysłane przez be@ » Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #36 : 07.11.2014, 21:02:58 »

be@ Dzięki, starałam się Chichot Szkoda tylko...że nie widać detalu z takiej odległości w zawartości kubeczka.... robiłam wektorową herbatkę Uśmiech
Ten zeszyto-książek to taki...własnie zeszyto książek : ) notatnik. Przewodnik...ma nawet na sobie różę wiatrów (pomyślałam, że jak ktoś skojarzy okładkę z zawartością książki to wyda się to logiczne połączenie). W ten notatniku/przewodniku, po otwarciu ksiązki będzie można wybrać opcje językowe, zmienić opcje dźwięku, grafiki, poczytać o osobach, które w jakiś sposób przy grze pomogły i dowiedzieć się kto grę zrobił. Czyli Wszystko w jednym miejscu Uśmiech
Będę próbowała z tym korytkiem jeszcze Uśmiech Chyba faktycznie coś jest z tym nie tak...

Tak nawiasem mówiąc dodatkowo...to wychodzi na to, że niebanalną rolę na efekt ma jednak tekstura...początkowo korzystałam z tego zdjęcia z mojej kolekcji https://www.dropbox.com/s/gkj6mf7gsjyudlq/2014-09-03%2012.32.04.jpg?dl=0 no ale nie było ono najszczęśliwsze... Chichot
W każdym razie trzy ostatnie dni spędziłam na ponownym malowaniu i modelowaniu mchu Chichot i jeszcze widzę pole do poprawek...ale chyba już tak nie razi w oczy jak poprzednia wersja :>
« Ostatnia zmiana: 07.11.2014, 21:17:38 wysłane przez Rejke » Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : 07.11.2014, 21:22:03 »

Wg mnie mech jest już bardzo ładny, wygląda znacznie lepiej od poprzedniego. A herbatka pewnie z róży? Uśmiech
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #38 : 27.11.2014, 17:12:19 »

@be@ myślę, że z róży : )

W mojej pracy jestem własnie na kolejnym etapie.. menu 2D. Dopiero zaczęłam, ale już chciałabym się z Wami podzielić tym co mam i zapytać o odczucia Uśmiech

Tutaj mamy wybór "światów", trudno powiedzieć, jak się będą nazywać kolejne rozdziały gry. Nie mam tego jeszcze sprecyzowanego w tym momencie.
Makówki i maczki to wektor, reszta majstrowanie w gimpie.
Napis na kamyku jest na razie czystko podglądowy.

Druga wersja jest prostsza, dosyć skromna:


Oraz dwie wersje wyboru poszczególnych leveli:


« Ostatnia zmiana: 27.11.2014, 17:51:27 wysłane przez Rejke » Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : 27.11.2014, 17:36:01 »

Maczki są śliczne Uśmiech Makówki nie bardzo wiadomo, czy rosną poziomo czy pionowo. Powinny pionowo ale wyglądają jakby rosły poziomo... Sama nie wiem, która wersja lepsza. Ta z makami bardziej mi się podoba, ale jednak trochę dziwne jest, żeby maki rosły we wnętrzu skrzynki...
W przypadku skrzynek z wyborem poszczególnych leveli, to niewiele się różnią, ale mi osobiście nieco bardziej podoba się druga wersja. Myślę, że fajniej by wyglądało, gdyby te cyferki były wklęsłe, jakby wyciśnięte w kamieniu (coś jak ten napis na pierwszym obrazku) albo wypukłe.
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #40 : 27.11.2014, 17:54:50 »

@be@ o rety, popełniłam błąd, drugi obrazek miał być inny ...już podmieniłam Chichot
No własnie mam problem z tymi maczkami, też mi się one podobają, tylko ...no własnie..maczki rosną w skrzynce? I to jeszcze nie w górę tylko w bok na płasko Chichot
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : 27.11.2014, 18:00:28 »

W takim razie teraz faktura kamieni i mchu bardziej podoba mi się w pierwszej wersji, a cyferki w drugiej, ale trochę słabo jest zaznaczona ta ich wklęsłość.
Co do pierwszej skrzyni, to może w takim razie dać tam jakąś żmiję czy jaszczurkę zamiast kwiatów? W końcu takie gady chętnie kryją się pod kamieniami itp. ciemnych miejscach. Ew. jakieś ciekawe robale, np. krocionogi, skolopendry (http://img841.imageshack.us/img841/7099/20101101img1681resizere.jpg - ta jest piękna) są bardzo ozdobne albo duży, włochaty pająk?
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Skocz do: