Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Strony: 1 [2] 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP  (Przeczytany 43951 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #14 : 12.08.2014, 15:37:45 »

@Skwarek a to drugie drzewko jest silące się na realizm? Wydawało mi się, że jest względnie bajkowe... Smutny
be@ no w zasadzie jak się nad tym zastanowić, to głupio że tych tapetek nie ma... zawsze to jakiś miły dodatek Uśmiech Muszę to nadrobić!
Zapisane

Skwarek
√ ι ק

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: skwara96@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 755
Galeria Użytkownika


Hello... it's me.


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 12.08.2014, 16:05:29 »

To drugie kojarzy mi się troszkę ze starymi grami 3D RPG. Wydaje mi się, że z tego co widać na makiecie uciekło trochę bajkowości. Ja bym widział bardziej coś w tym stylu http://retrostylegames.com/wp-content/gallery/low-poly-modeling/cartoon-tree-low-poly-textured.jpg Uśmiech.
Zapisane

DAJ MI LAMĘ :]
GIMP

"Dude, suckin' at something is the first step towards being sorta good at something."
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : 24.08.2014, 13:27:09 »

Trochę zaniedbałam własny wątek...przyjechałam do teściów, a tam się okazało, że kilka godzin wcześniej mieli mały pożar w domu i od dwóch tygodni pomagam im uporać się z jego skutkami.

Dlatego dziś krótko i w dodatku z materiałami, które niektórzy z Was już widzieli Uśmiech

W założeniach projektu, miejscem akcji jest ogród. A jeśli ogród, to wiadomo, że potrzeba dużo różnych roślinek.
Bardzo długo zastanawiałam się, jakie dobrać rośliny i ostatecznie decyzja padła na łubin. Jednak nie wykluczam, że w ostatecznej wersji już go nie będzie.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=U6DZMsVkl1g" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=U6DZMsVkl1g</a>

Drugą z roślin, jest popularna w Polskich ogrodach funkia. Bardzo podobają mi się jej liście Uśmiech

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Z5kw8uND-4k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Z5kw8uND-4k</a>
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 24.08.2014, 14:01:32 »

Bardzo długo zastanawiałam się, jakie dobrać rośliny i ostatecznie decyzja padła na łubin. Jednak nie wykluczam, że w ostatecznej wersji już go nie będzie.
No nie żartuj, tyle się nadłubałaś przy tym łubinie i miałoby go nie być?? Poza tym jest naprawdę ładny.
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #18 : 24.08.2014, 14:48:00 »

@ be@ no tak niestety bywa Uśmiech Czasem naprawdę ładne elementy nie wchodzą ostatecznie do gry, tylko dlatego, że nie tworzą spójnej kompozycji z całością. Tak mi się zdarzyło zarówno przy sokobanie jak i przy Dziadusiowym stoliku. To dosyć brutalne, że trzeba czasem zacisnąć zęby i wyrzucić do jakiegoś folderu na odpadki kilkanaście godzin swojej pracy Uśmiech
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #19 : 26.08.2014, 16:48:01 »

Pomyślałam sobie, że skoro to taki wątek faktycznie od kuchni, to czemu by nie pogłębić tego tematu bardziej... Uśmiech
Dzisiaj opowiem Wam trochę o swojej przestrzeni roboczej, programach których używam, stronach z materiałami z których korzystam itd. Myślę, że zacznę od rzeczy najbardziej podstawowych, względnych dla każdego użytkownika.


--- Miejsce Pracy - Biurko ----

Nie wiem jak Wam, ale mnie osobiście brakuje dobrych biurek na naszym rynku. A jeśli nawet są, to przekraczają cenę tysiąca złotych. Dlatego ja mam biurko "przerabiane" Uśmiech
Zamiast podstawki pod monitor jest rozszerzona podstawka pod laptopa. Biurko jest poszerzone o kawałek płyty meblowej na której stoi monitor i lampa. Bolączką biurek dostępnych na rynku jest też absurdalnie mała półka na klawiaturę - nie wiem jak można zakładać, że wygodnie jest komuś trzymać jedną rękę niżej a drugą wyżej. Toteż to również zmieniłam w swoim biurku  (to było już trochę trudniejszym wyzwaniem :> )

tak tak, tam na monitorze, to scena z aktualnej gry bez tytułu :>

Jako element wyposażenia mogę też polecić kota. Kota to zawsze dobra rzecz. Oczywiście nie będzie Wam przeszkadzał w pracy, a wręcz przeciwnie - będzie zagrzewał do walki. Równie użyteczne są też inne modele domowych pożeraczy wszystkiego takie jak psy, szczury, wszelkiej maści gryzonie itd.


Tu jeszcze jedno zdjęcie z mojego wcześniejszego pokoju 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/168518/PKB%20kurs/20120918_101323.jpg

Kilka ciekawostek odnośnie tego co widać na zdjęciach:
- Biała tablica - to jeden ze sposobów na moją motywację. Wypisuję na niej osoby, które zrobiły coś, co moim zdaniem zasługuje na uznanie. Kiedy mam strasznego lenia, to patrzę sobie na ta tablicę i zastanawiam się, czy aby na pewno warto się poddawać. Oprócz twórców gier, na mojej tablicy znajdują się też inne nazwiska z dziedziny nauki (fizyka) a nawet ktoś taki jak Niki Lauda, którego podziwiam za to, że nie poddał się po ciężkim wypadku. Oczywiście, nie on jeden się nie poddał, ale akurat on jeden jest u mnie na tablicy.

- Popcorn - popcorn jest dobry. Niektórzy przerabiają kawę na kod, a ja przerabiam popcorn na vertexy. Popcorn prażony w strumieniu gorącego powietrza bez tłuszczu jest przy okazji zdrowy! Tylko że solić też go nie wolno jeśli ma być zdrowy...i wiecie co? Po roku upartego wciągania takiego suchego popcornu zaczyna on być prawdziwym przysmakiem mimo początkowej niechęci!:)



--=Sprzęt=--

W różnych wątkach często widzę jak ludzie pytają o tablety, myszy, komputery...co trzeba mieć żeby być "profesjonalistą"? Moim zdaniem nie tak wiele.
Dostałam dofinansowanie do swojej firmy dwa lata temu i zaopatrzyłam się faktycznie w lepszy sprzęt, ale przed tym czasem zdarzało się, że moim komputerem do pracy był Netbook MSI Wind U100, To taka mała popierdziawka z ekranem 10 cali. Dzięki Linuxowi miał odrobinę więcej siły (nie był niepotrzebnie przymulony przez system) i naprawdę zdarzało się, że czasem to była moja jedyna maszyna do pracy. Jak ktoś uparty, to i samą myszą namaluje arcydzieło! :>

No ale zobaczmy czego tam obecnie używam :
--- > Laptop - Dell Inspirion 5520 w wersji z dopakowanym ramem (specjalność x-komu)
Szczegóły tutaj - https://dl.dropboxusercontent.com/u/168518/PKB%20kurs/how10.png
 Dla osób Lubiących pingwiny od razu powiem, że ten laptop z Windowsem się nie lubi. Ale z Linuxem baaaardzo Uśmiech

---> Mysz  - logitech G9x
---> Tablet graficzny - Tablet Wacom Intuos5 Touch M

--> Aparat - Sony CyberShot hx100v - tekstury robię sama. Dobrze jest mieć czym je robić Uśmiech
 
Do tego oczywiście urządzenia z Androidem, ale warto wspomieć tylko o jednym...
-> Note 10.1 - dlaczego warto wspominać? Bo to jest fajna rzecz Uśmiech Dużo na nim szkicuję, rysuję koncepty i plany. Na nim też powstaje nudny komiks o Kivano :> www.gimpuj.info/index.php/topic,61816.0.html



--== Środowisko Pracy ==--

Ubuntu z KDE. Gimp, Inkscape, Blender.
Kiedyś nauczyciel (gdy akurat robiłam kurs z grafiki) powiedział mi.... bez maca i Adobe nigdy nie będziesz grafikiem.
Postanowiłam udowodnić mu, że nie sprzęt i program czyni z człowieka grafika.
A do maków po dwóch latach użytkowania została mi niestety tylko uraza...

Dodatkowo narzędziami, bez których nie potrafię żyć jest:
- Dolphin - dobrze skonfigurowany program do przeglądania plików to szybsza praca!
- kdenlive - do montowania filmów
- Zeegaree - program do zarządzania czasem. 25 minut pracy 5 minut przerwy. Też autorstwa Polaka Uśmiech Niestety dostępny tylko w ubuntu store.
- Kazam - program do zgrywania pulpitu. Pozwala zgrywać tylko kilka klatek na sekundę co jest zbawienne przy nagrywaniu koszmarnie długich materiałów które na koniec i tak są przyspieszone o 800%...
- KeyMon - prosty programik wyświetlajacy aktualnie wciśnięte klawisze. Używam podczas nagrywania screencastów.



-- Porządek Pracy--

Zniechęcają Was opowieści o tym, że ktoś zaczął grę ale nie dał rady skończyć? Cóż... jednym z naprawdę ważnych czynników, jest porządek. Serio. Oczywiście, dobra organizacja to nie wszystko czego potrzebujesz, żeby ukończyć grę, ale z pewnością to może pomóc.

--> Naprawdę dobrze jest mieć jakiś zeszyt projektowy. W nim możesz bezkarnie bazgrać, zapisywać myśli, rysować dzielić się sam ze sobą swoimi spostrzeżeniami. Oczywiście też i tutaj trzeba pamiętać o porządku. Przyda się system oznaczania zadań jako tych w trakcie, ukończonych oraz o wysokim priorytecie. Różnokolorowe spinki przydadzą się do oznaczania miejsca w zeszycie. Nasze zeszyty widać tutaj: http://youtu.be/r3S65G_4QbA?list=UU-cI31-hPGcPfl-HUh2meVQ

--> Trello - to jeden z przykładów naprawdę dobrej aplikacji do zarządzania projektem. W dodatku można pracować nad zadaniami i udostępniać je pozostałym osobom z zespołu! :>
pod tym linkiem moje trochę ubogie trello:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/168518/PKB%20kurs/how11.png

--> Google Docs - tu chyba nie trzeba zbyt wiele tłumaczyć. Możliwość wspólnego edytowania dokumentów to czasem błogosławieństwo! Poza tym to dobre miejsce na ...na przykład listę ludzi, do których trzeba napisać gdy gra zostanie już ukończona.

---> struktura katalogów. - na początek...zabierz sobie prawa do możliwości zapisania czegokolwiek na pulpicie. Serio.
Od samego początku wszystko powinno mieć swoje miejsce i być dobrze przemyślane. Kiedy zaczynam pracę nad grą zanim postawię pierwszą kreskę, pierwszy znaczek - układam i nazywam katalogi.
U mnie to najczęściej wygląda tak:
"Katalog z grą"a  wewnątrz:
- elementy w grze
- ui 2D
- inspiracje
- Materiały promocyjne
- how? - (tu zbieram materiały potrzebne do zmontowania na sam koniec filmiku "how it;s made" - zrzuty ekranu, filmy itd)

Potem przykładowo w katalogu "elementy w grze" mam:
- lamp
- chest
- desk itp
A wewnątrz każdego katalogu jest:
- texture
- blend

W przypadku katalogu z materiałami promocyjnymi wygląda to przykładowo tak:
- ikona
- baner



--== Przydatne materiały ==--

A na koniec coś, co się przydaje każdemu twórcy gier :>
Muzyka! I to darmowa do komercyjnego zastosowania. Oczywiście ładnym gestem jest mimo wszystko wpłacić coś na rzecz twórcy Uśmiech
ale po kolei...
--- www.nosoapradio.us  - strona z krótkimi motywami muzycznymi. Świetnie nadają się do gier i jako tło muzyczne do wszelkiego rodzaju prezentacji i filmów reklamowych.

--- w jamendo.com - tutaj nie każda muzyka jest darmowa do komercyjnego wykorzystania. Ale mam tam upatrzonych trzech twórców:
-> www.jamendo.com/pl/artist/340121/zero-project
-> www.jamendo.com/pl/artist/5721/2inventions
-> www.jamendo.com/pl/artist/353807/lukhash
Przy czym ciekawostka...dwaj ostatni to Polacy! Chichot

Czasem się zdarza, że jednak zabraknie mi jakiś tekstur, wtedy szczęścia szukam tutaj:
- >texturelib.com

A moje tekstury znajdziecie tutaj:
-> kivano-texture.blogspot.com  nie jest ich zbyt wiele...no ale to kolejnych kilka zdjęć z którymi można robić co się komu żywnie podoba Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 26.08.2014, 17:02:27 »

Aż bym chciała teraz przykleić ten temat, tyle tu ciekawych porad. Naprawdę fajnie jest zobaczyć to wszystko właśnie tak "od kuchni" i jest to bardzo motywujące Uśmiech
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #21 : 26.08.2014, 17:04:14 »

Ojacie...dzięki! heart a ja się zastanawiałam czy warto o tym pisać Chichot
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #22 : 30.08.2014, 15:10:32 »

Mam dla Was dziś dwa nowe filmiki Uśmiech

skrzyneczka- http://youtu.be/pBOvYjr2RWk?list=UU-cI31-hPGcPfl-HUh2meVQ
drewniany "krawężnik" - http://youtu.be/iPTTgqt0CPM?list=UU-cI31-hPGcPfl-HUh2meVQ


Ale przejdźmy do rzeczy, czyli dziś  o tym, jak ułatwiać sobie życie Uśmiech
Na filmach, zobaczycie jak pracuję z programem Inkscape i to o nim, a w uogólnieniu o wektorach, chcę Wam dziś opowiedzieć.


--== Wektory są fajne! ==-
I uratują zasobność Twojego portfela..ale o tym później.
Otóż wektory... znaczy się, grafika wektorowa. To jest rzecz, z którą powinien się polubić każdy twórca gier. A już w szczególności taki, który nie zatrudnił się w żadnej dużej firmie, tylko próbuje robić grę na własną rękę i na dodatek jest jedynym grafikiem w zespole....(hym...to wcale jeszcze nie musi oznaczać sromotnej porażki! :>)

Przede wszystkim należy pamiętać, że mając grafiki do gry stworzone za pomocą jakiegokolwiek programu do grafiki wektorowej - możecie uratować sobie wiele godzin pracy. Już tłumaczę i objaśniam - kiedy Kivano zaczynało swoją podróż przez niezwykłą krainę gier mobilnych, na świecie był jeden tylko konsumencki telefon z systemem Android - G1.
Kto widział, ten wie - to były naprawdę czasy prehistoryczne. I rozdzielczości ekranu, jak  na dzisiejsze czasy - też były prehistoryczne.
Trudno w to uwierzyć, ale nie bardzo przyszło nam wówczas do głowy, że rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych pójdą tak strasznie w górę. Oczywiście, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że ekrany będą większe, rozdziałki też...ale kiedy rozdzielczość stosunkowo małego ekranu przekroczyła magiczny próg 1000 a potem pruła nadal w górę...popatrzyliśmy zgodnie na siebie i powiedzieliśmy -....ups...
Tym bardziej ups, że nasza jedyna gierka, która przynosiła nam jakieś grosiki, zdezaktualizowała się na tych wyższych rozdzielczościach po prostu koszmarnie, a nie było mowy o szybkim jej poprawieniu, bo całość grafiki była wykonana w programie Gimp - czyli rastrowo. Wtedy odebraliśmy pierwszą, hiper ważną lekcję gamedevu - nic nie jest pewne, dlatego źródłowe grafiki mniej w wektorach!

I tak też było...po przerobieniu naszej gierki (JellyBalls+) i straceniu na to czasu (zbyt wiele czasu) poszliśmy po rozum do głowy i od tamtej pory wszystko mam w wektorach.
Przy okazji przypomina mi się historia pewnego innego polskiego studia, które miało wydać grę...najpierw dzięki procesu społecznego fundowania nazbierali na grę a po jakimś czasie ogłosili kolejną zbiórkę na....poprawę rozdzielczości grafiki, bo nie przewidzieli, że będą chcieli wydawać też na sprzęty z większą rozdzielczością... cóż...można było tego uniknąć...Poza tym ostatecznie i tak gry nie wydali.


--==Jak robić, żeby się nie narobić==--
Nie nie, nie śmiejcie się. To bardzo poważna sprawa Uśmiech Jak już mówiłam, mamy taką sytuację, że jesteś jedynym grafikiem w zespole i ....musisz jakoś ogarniać całą grafikę do projektu. Wszystkie ikony, elementu interfejsu, banery, modele, tekstury modeli, tła...słowem - wszystko.  I teraz wyobraźmy sobie sytuację... pracujesz długo nad hym...powiedzmy nad menu gry. Dłubiesz z uporem te przyciski czy co tam, męczysz się i pocisz. Wreszcie Ci się udaje, temat wydaje się być zamknięty, zaczynasz pracę nad kolejnym elementem całej układanki. Miesiąc później, okazuje się, że jednak trzeba trochę zmienić kolorystykę i kształt menu, bo nie komponuje się z czymś tam. I co? Jeśli masz wszystko zapisane wektorowo - to się nie narobisz zbytnio. Jeśli rastrowo...to możesz albo kombinować (co może wyglądać słabo) albo robić od nowa.
Od razu mówię - sama też to przechodziłam Język

Druga sprawa mająca wpływ na to, jak dużo się napracujesz to sprytne ułatwienia. Np żeby w Inkscape zrobić efektowny wzorek (powiedzmy na skrzynkę tak jak na filmie powyżej) wystarczy, że wykorzystasz litery z jakiegoś dekoracyjnego fontu. Kształt fajny, efekt też - misja wykonana!

Sprytne ułatwienia jakie wykorzystałam w poprzedniej grze, mozecie zobaczyć tutaj - http://youtu.be/0Vu3CZg_wrM?list=UU-cI31-hPGcPfl-HUh2meVQ

Oczywiście, wykorzystuję także Gimpa- bez niego ani rusz! Ale jednak, wszystkie bazowe grafiki są wektorowe. Nałożenie tekstury w Gimpie to już tylko formalność Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 30.08.2014, 16:59:04 »

Ja mam pytanko Mrugnięcie W jaki sposób rozmieszczasz te wzorki w równych odstępach na obrzeżach obiektu? Tzn. jeszcze wokół okrągłego przycisku, to można sobie przesunąć środek obrotu i przytrzymując CTRL przesuwać o wybrany kąt (chociaż i tak trzeba najpierw policzyć, jaki to musi być kąt), ale co z obiektem o nieregularnym kształcie? Na filmiku tak szybciutko i sprawnie Ci idzie to układanie...
Jeśli masz jeszcze jakieś tricki do Inka w zanadrzu, to chętnie je poznam (ostatnio miałam problem ze zrobieniem pianki na kawie Język ) i pewnie nie tylko ja Mrugnięcie
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #24 : 30.08.2014, 17:27:37 »

nie no...tam przy tym nierównym kształcie to to było na oko Chichot Niestety nie mam na to żadnej sztuczki....a reszta to tak jak mówisz, z ctrl...

Hym...teraz jak sobie patrzę na to na filmie, to faktycznie wygląda jakoś tak jakbym coś wiedziała o jakiś skrócie... Ale prawda jest taka, że nie wiem   Język  

pianka na kawie...masz ją gdzieś? Strasznie bym chciała zobaczyć Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 30.08.2014, 17:29:57 »

No mam, właśnie dodałam do galerii: http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=95718, ale strasznie uboga jest...
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #26 : 30.08.2014, 17:35:29 »

Eh...jest smakowita! Chichot
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 30.08.2014, 17:40:52 »

Dziękuję Chichot Nie jest tak dopracowana jak Twoja, następnym razem postaram się bardziej Język
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Skocz do: