Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP  (Przeczytany 43946 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« : 08.08.2014, 12:09:17 »

Chciałabym Wam przybliżyć trochę proces jaki pokonuję tworząc grafikę do swoich gierek Uśmiech
Przy okazji opowiem Wam o moich koszmarnych porażkach, jakie przytrafiły mi się podczas pracy nad kolejnymi elementami gry...
Zacznijmy zatem od początku!

--==Kilka słów o projekcie ==--

Gra opiera się na podobnej mechanice co Grandpa's Table. Głównymi różnicami jest otoczenie stołu do gry oraz rodzaj zagadek.
Zagadki w tej grze opierają się na wykonaniu zadania przy użyciu (zazwyczaj) jednego tokena. W odróżnieniu od Grandpa's Table tutaj należy dotrzeć z punktu A do B lub zebrać "klucze". Różnicą jest także obecność "pięter, poziomów" na planszy, które będa je w zależności od potrzeby, komplikować, utrudniać lub po prostu urozmaicać.
Miejscem gry jest stary i bardzo niewielki ogród za domem. Do ogrodu prowadzi porośnięta winobluszczem furta, a sam ogród otoczony jest wysokim murem. Miejsce wygląda na ostoję, bezpieczna przystań do której można się skryć przed światem. Miejsce w którym można odetchnąć.


--== Ograniczenia ==--

Vertexy! To pierwsze, główne ograniczenie. Co prawda ta gra nie będzie chodziła już na słabszych androidowych sprzętach i celujemy z nią przede wszystkim w tablety, PC i konsole androidowe, to jednak szaleć za bardzo nie możemy. Jako ciekawostkę powiem, że Grandpa's Table, caaaalutka scena jaką można zobaczyć zaraz po przejściu przez drzwi ma tylko 1400 vertexów. Obecna gra w tym momencie ma już ich 3razy więcej, ale ze względu na urzadzenia docelowe - to żaden problem Uśmiech
Nie korzystamy z Unity ani z żadnego innego profesjonalnego silnika - wszystko co mamy, to Libgdx i to, co uda się wymyślić Kubie. W związku z tym jesteśmy ograniczeni brakiem niektórych fajnych rozwiązań.... np czy wiecie, że w Grandpa's Table nie świeci się żadne światełko? Złudzenie jest wywołane "wypaleniem" lamp z identycznej sceny ułożonej przeze mnie w Blenderze Uśmiech



W każdym razie brak możliwości zastosowania bezpośrednio w grze normal mapy czy prawdziwych źródeł światła, sprawia, że trzeba się trochę nakombinować z teksturami, żeby sprawiały wrażenie, że obiekty są ładniejsze i fajniejsze niż ...w rzeczywistości Uśmiech
W każdym razie, taką świadomość trzeba mieć już od pierwszego stworzonego modelu do nowego projektu.



--== Realizacja Projektu==--

Żeby łatwiej było mi wyobrazić sobie jak ma wyglądać gra, stworzyłam makietę. Rzeczy trójwymiarowe przemawiają do mnie trochę bardziej niż rysunek Uśmiech Proces powstawania makiety oczywiście odpowiednio udokumentowałam Uśmiech

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=f6b8Wytna40" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=f6b8Wytna40</a>

W tym momencie wiedziałam co chcę mniej więcej osiągnąć, dlatego też od tej pory mogłam przystąpić do tworzenia pierwszych modeli do gry.
Zaczynając pracę nad grą i jako konsultanta mając tylko siebie, trzeba liczyć się z tym, że naprawdę wiele modeli, zwłaszcza tych początkowych - będzie musiało zakończyć  swój żywot w śmietniku. Nie inaczej było i tym razem...

Swoją pracę zaczęłam od modelu drzewa - wydawał mi się to jeden z większych i całkiem ważnych modeli. Stołu na dzień dobry wolałam nie ruszać, chciałam jeszcze dobrze przemyśleć jego wygląd.



Pierwsze dwa modele drzew były...straszne. I to tak straszne, że zastanawiałam się, czy aby na pewno poprzednie dwie gry (Sokoban Garden i Grandpa's Table) robiłam także ja. No...ale tak, to na pewno byłam ja.
Obrazek poniżej to właśnie jedno z moich koszmarnie brzydkich drzewek...


Na szczęście zła passa minęła i udało mi się stworzyć jakieś drzewko, które miało ręce i nogi. Albo raczej korzenie i gałęzie.



Sądzę, że tutaj mogę zakończyć wstęp...i tak jest dosyć obszerny Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 08.08.2014, 12:20:20 wysłane przez Rejke » Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 08.08.2014, 13:50:44 »

Ech, ja nic specjalnie mądrego tutaj nie napiszę, bo niestety nigdy nie miałam do czynienia z Blenderem, więc nie mam pojęcia o co chodzi z tymi vertexami itp. Jedyny program 3D w którym coś tam się pobawiłam, to darmowa wersja Google SketchUp. Tam mi właśnie przeszkadzało, że nie można dodawać oświetlenia i byłam przekonana, że w Blenderze można (chyba, że czegoś nie zrozumiałam z tym "wypaleniem" lamp)...
W każdym razie fajnie, że pokazujesz kolejne etapy pracy: rysunek, makieta i dopiero programy graficzne. Może czegoś się od Ciebie nauczymy Mrugnięcie
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 08.08.2014, 14:22:07 »

be@ w Blenderze są faktycznie lampy, wybacz, że trochę namieszałam Uśmiech Lamp nie ma za to w naszym "silniku" do gier.
Wypalanie lamp polega na tym, że w Blenderze układam identyczną scenę jak ta w naszej grze, potem dodaję obiektom tekstury, dodaję lampy i sprawdzam, czy efekt jest wiarygodny lub po prostu akceptowalny. Jeśli tak, to przystępuję do procesu wypalania świateł i cieni na moich teksturach. Znaczy to, że na teksturze, którą przygotowałam wcześniej, w procesie wypalania, pojawia się warstwa, która zawiera w sobie światła i cienie.
Tutaj mam taki filmik, który nagrałam w zasadzie sama dla siebie, zaraz po tym, jak się dowiedziałam, że takie cuda są możliwe.
http://youtu.be/X9FSc6WXmhs?list=UU-cI31-hPGcPfl-HUh2meVQ
Filmik jest koszmarnie nudny i długi, ale to ze względu na to, że sama jeszcze nie do końca ogarniałam co robię. Dziś ten sam efekt osiągam w ciągu kilku sekund Uśmiech Hym...w zasadzie będę musiała ukryć ten film, bo wstyd Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 08.08.2014, 14:27:44 »

Czyli jednak nie skumałam Język Dzięki za objaśnienie, zaraz obejrzę filmik Uśmiech
A co do Blendera, to wciąż się zastanawiam, czy go nie zainstalować, ale jednak boję się, że będzie dla mnie za trudny.
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 08.08.2014, 15:19:01 »

be@ nie bój się! Strach, to przecież jak się nad tym zastanowić, tylko głupia i całkiem wyimaginowana bariera Uśmiech Ani Cię ten Blender nie pogryzie, a jak się nie uda, to przecież nic się nie stanie. A przecież jest ogromna szansa, że się uda Uśmiech Pamiętam moje pierwsze zetknięcie z Blenderem...był trudny, ale im był trudniejszy tym ja bardziej chciałam się nauczyć. Przyświecała mi taka myśl, że przecież wszyscy jakoś sobie radzą a w czym ja jestem gorsza od wszystkich?
No i jeszcze chciałabym dodać, że na takim poziomie na jakim ja umiem Blendera to już w ogóle na bank byś opanowała Uśmiech
To jak...mam zacząć już Ci kibicować na drodze do poznania Blendera? Uśmiech
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 08.08.2014, 15:27:35 »

Dziękuję, wciąż to rozważam, bo problemem może być również za słaby sprzęt. Mam tylko laptop z 4GB RAM. Jak się zdecyduję, to dam znać Uśmiech
Zapisane
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 08.08.2014, 16:24:02 »

sprzęt to nie jest jeszcze wymówka Uśmiech Jeszcze dwa lata temu zdarzało mi się pracować na pierdziawce z ekranem 10 cali, 1GB ramu i procesorkiem słabszym niż dzisiaj w niektórych tabletach są... W każdym razie jakbyś potrzebowała jakiś wskazówek, to daj znać Uśmiech
Zapisane

ogetion
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 1.*
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 10
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 12.08.2014, 14:48:59 »

Robienie makiety przed modelingiem? Najpierw się zdziwiłem, ale w sumie to ma sens, bo zasadniczo w 3D najłatwiej odtworzyć coś z refek lub blueprintów, a najtrudniej stworzyć coś całkiem nowego - bez uber-wyobraźni przestrzennej jest zawsze sporo poprawek i eksperymentowania, przez co postęp jest na zasadzie "dwa kroki w przód jeden w tył". A już przy całej scenie, to pewnie sporo czasu oszczędza. Drzewko wyszło bardzo organiczne:)

Nie korzystamy z Unity ani z żadnego innego profesjonalnego silnika - wszystko co mamy, to Libgdx i to, co uda się wymyślić Kubie.

Czemu nie używacie Unity? Wersja do robienia gier na mobile jest chyba za darmo.

A co do Blendera, to wciąż się zastanawiam, czy go nie zainstalować, ale jednak boję się, że będzie dla mnie za trudny.

Do zapoznawania się z Blenderem polecam Polski Kurs Blendera, a w szczególności na początek tą playlistę. Tylko trzeba ją przerabiać od początku, bo bez wprowadzenia w interfejs ani rusz. Prowadzący od początku fajnie uczy stosowania skrótów klawiszowych (przy każdej akcji wyświetlają się na ekranie), co bardzo później ułatwia pracę. Miałem kilka podejść do Blendera, ale miałem za mocne przyzwyczajenia z dawnych zabaw z 3DMaxem i dopiero z tym kursem udało mi się z Blenderem zaprzyjaźnić:)
Zapisane

Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 12.08.2014, 14:57:34 »

Cytuj
Czemu nie używacie Unity? Wersja do robienia gier na mobile jest chyba za darmo.
Odpowiedź jest banalna Uśmiech Nie ma natywnej wersji edytora pod Linuksa (co jest wredne, bo pod OS X mają), a my jesteśmy obydwoje uczuleni na Windowsa... i na maka też. No taki nasz typ po prostu Uśmiech

@be@ ogetion dobrze mówi. Polski kurs blendera jest po prostu fantastyczny!  heart
Zapisane

be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 12.08.2014, 14:59:05 »

Do zapoznawania się z Blenderem polecam Polski Kurs Blendera, a w szczególności na początek tą playlistę. Tylko trzeba ją przerabiać od początku, bo bez wprowadzenia w interfejs ani rusz. Prowadzący od początku fajnie uczy stosowania skrótów klawiszowych (przy każdej akcji wyświetlają się na ekranie), co bardzo później ułatwia pracę. Miałem kilka podejść do Blendera, ale miałem za mocne przyzwyczajenia z dawnych zabaw z 3DMaxem i dopiero z tym kursem udało mi się z Blenderem zaprzyjaźnić:)
Dzięki za info, na pewno nie tylko mi się przyda Uśmiech

@Rejke: a co z tą scenką na tapetkę?
Zapisane
Skwarek
√ ι ק

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: skwara96@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 755
Galeria Użytkownika


Hello... it's me.


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 12.08.2014, 15:12:18 »

A ja ci powiem, że to pierwsze drzewko mi się bardziej podoba od drugiego, jest bardziej klimatyczne. Kojarzy mi się trochę z Paper Monsters Język.
Zapisane

DAJ MI LAMĘ :]
GIMP

"Dude, suckin' at something is the first step towards being sorta good at something."
Rejke
Zdobywca Wilbera

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 283
Galeria Użytkownika


Gimp GPS


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 12.08.2014, 15:22:14 »

@Skwarek Zabawne Chichot a mnie się wydawało, że tamto drzewko to najgorsza rzecz, jaka kiedykolwiek wykluła się spod moich palców Uśmiech
be@ tapetki jeszcze nie ma, bo ...bo ...ta co była na filmiku, jest efektem sprzed dwóch tygodni. Obecnie to wygląda nieporównywalnie ładniej, ale mam wyrzuty sumienia wrzucać coś, co nadal jest nieskończone...
Zapisane

Skwarek
√ ι ק

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: skwara96@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 755
Galeria Użytkownika


Hello... it's me.


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 12.08.2014, 15:24:02 »

@Rejke: Gdyby utrzymać grę w takiej stylistyce to by wyszło całkiem spoko. Nie ma co się silić na realizm, dlatego wolę gry od Nintendo niż jakieś super realistyczne strzelanki. Uśmiech
Zapisane

DAJ MI LAMĘ :]
GIMP

"Dude, suckin' at something is the first step towards being sorta good at something."
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 403
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 12.08.2014, 15:25:07 »

Ojej, to czekam na tę ładną Chichot
W sumie ta z dziadkowym stolikiem też by się przydała, jeśli jest w większej rozdzielczości (moja to 1600 x 900 jakby co Język)
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aGalerieGalerie 3D (Moderator: Cloud)Wątek: [GameArt] Gra bez tytułu - WIP
Skocz do: