Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeWasze poradniki (Moderator: davlasq)Wątek: Zielona, włochata tkanina, mech, porosty - tekstura
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Zielona, włochata tkanina, mech, porosty - tekstura  (Przeczytany 7349 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 052
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« : 24.05.2012, 00:26:04 »

Zielona, włochata tkanina, mech, porosty - tekstura
Tutorial

Opracowanie: bea
Poziom trudności: łatwy





Tutorial na prośbę użytkownika: Budok

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.8. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy nowy obraz o wymiarach 1000 x 1000px i kolorze: 003800.

Lime Point 2. Dodajemy nową, białą warstwę i stosujemy na niej: Filtry -> Szum -> Szum RGB z ustawieniami (jak na screenie):

   


Skorelowany szum: zaznaczone
Niezależny RGB: odznaczone
Suwaki kolorów: wszystkie ustawione na wartość 0,25
Klikamy OK

Lime Point 3. Na warstwie z szumem stosujemy rozmycie Gaussa: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:

 

Promień rozmycia:
Poziomo: 2
Pionowo: 1

Klikamy OK i zmieniamy nazwę tej warstwy na: Mapa oraz wyłączamy jej widoczność Widoczność warstwy


Lime Point 4. Przechodzimy na warstwę Tło (klikamy na nią w oknie warstw) i wybieramy filtr: Odwzorowania -> Mapa wypukłości z ustawieniami:


Mapa wypukłości: tu wybieramy warstwę Mapa
Typ mapowania: Liniowy
Wzmocnienie ciemnych kolorów: zaznaczone
Odwracanie mapy wypukłości: zaznaczone
Kafelkowa mapa wypukłości: zaznaczone
Azymut: 135 (może być też 90, nieco inny, też ciekawy efekt)
Wzniesienie: 40
Głębia: 5
Pozostałe suwaki: 0

Lime Point 5. Dodajemy nową warstwę (dowolnego koloru, może być przezroczysta) i nazywamy ją Chmury. Stosujemy na niej filtr: Renderowanie -> Chmury -> Jednolity szum z ustawieniami:

 

Szczegóły: 5
Kafelkowe: zaznaczone
Rozmiar X i Y: 16

Klikamy OK i ustawiamy tryb tej warstwy na Pokrywanie, a krycie zmniejszamy do 30


Lime Point 6. Tworzymy nową warstwę, nazywamy ją Nitki i stosujemy: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma z ustawieniami:

 


Ziarno losowości: zaznaczone Wylosuj
Turbulencje: 3,5

Lime Point 7. Po zastosowaniu plazmy stosujemy: Kolory -> Desaturacja, zaznaczamy jasność i klikamy OK


Lime Point 8. Następnie wybieramy: Filtry -> Odwzorowania -> Utwórz bezszwowo (Ten punkt można pominąć, jeśli nie zależy nam na stworzeniu powtarzalnej, bezszwowej tekstury).

Lime Point 9. Wciąż na warstwie Nitki stosujemy filtr: Wykrywanie krawędzi -> Krawędź z ustawieniami:

 



Algorytm: Sobel
Rozmiar: 1

Lime Point 10. Powyżej warstwy Nitki dodajemy nową warstwę i wypełniamy kolorem 3a8500 (można wybrać nieco inny odcień, ale musi być wyraźnie jaśniejszy od tła). Tryb tej warstwy zmieniamy na Mnożenie i łączymy z warstwą Nitki (PPM na warstwie w oknie warstw i wybieramy "Połącz w dół")



Lime Point 11. Tryb warstwy Nitki zmieniamy na Przesiewanie


Jeśli nitki mają być wyraźniejsze, można zduplikować Duplikowanie warstwy tę warstwę.

Lime Point Koniec



W sumie miało to być sukno, jakim obite są stoły w kasynach, jednak najbardziej efekt ten przypomina mi porosty...



« Ostatnia zmiana: 12.08.2013, 00:59:52 wysłane przez beą » Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeWasze poradniki (Moderator: davlasq)Wątek: Zielona, włochata tkanina, mech, porosty - tekstura
Skocz do: