Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: 1 2 [Wszystkie]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Co dalej z GPT?  (Przeczytany 12800 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Daffy
Moderator

Reputacja: 15 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: vakrim@aqq.eu
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 441
Galeria Użytkownika


Nie noszę skarpetek.


Zobacz profil
« : 23.02.2012, 19:05:29 »

Pierwszy sezon już się powoli kończy - na dzień dzisiejszy zostało 9 miejsc. A więc pojawia się pytanie - co dalej?

Pierwszy pomysł to oczywiście powiększenie mapy w prawą stronę i robienie miasta dalej.

Aczkolwiek pojawiają się też głosy za tym, aby zmienić skalę miasta na większą, np: http://gimpuj.info/gallery/43182_09_10_10_2_01_02.png i robienie miasta od początku.

Zapraszam do dyskusji na ten temat, najbardziej liczę na głosy osób, które brały czynny udział w rysowaniu miasta i osoby, które nadal są tym zainteresowane.
Zapisane

Amos01
Użytkownik

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 25
Galeria Użytkownika

Amos01


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 23.02.2012, 19:31:20 »

Na pewno robienie miasta od nowa i w większej skali niesie ze sobą konsekwencje, takie jak zbyt wysoki poziom dla początkujących, w związku z czym może dojść do sytuacji, że puzzle będą robione wciąż przez te same osoby.No i tworzenie puzzli będzie zapewne trwało dłużej.
Jednakże ja osobiście widzę więcej zalet, na czele z większą estetyką miasteczka, większą ilością szczegółów i smaczków. Od teraz pikselowe ludzki mogłyby wyrażać emocje, będzie to widoczne. Jak podniesie się poziom, to i możemy spodziewać się napływu osób, które naprawdę coś w pixel arcie umieją. Miasto będzie ciekawsze, atrakcyjniejsze, szpanerskie. ;p Może zaczniemy nawet coś znaczyć na arenie międzynarodowej.

Ja osobiście jestem za powiększeniem skali.

Może bym dokończył to, co Ci wysłałem, DaFFy, i by od razu po ewentualnych poprawkach poszło do nowego miasteczka?
Zapisane
Cloud
√ ι ק

Reputacja: 17 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 403
Galeria Użytkownika


Hardcore Storyteller


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 23.02.2012, 19:52:32 »

Uważam, że powiększenie skali się opłaci. To będzie kolejna nowość, która przyciągnie ludzi zainteresowane PA, ale i nie tylko. Ja sam nie często tworzę pixel art, ale był okres kiedy codziennie odwiedziałem GPT.
Ale mam też taką propozycję, jeśli nie jesteście pewni czy poziom nie odstraszy nowicjuszy. Ciągnijcie przez jakiś czas GPT2 i w trakcie twórzcie nowy projekt, jeśli nie wypali to zawsze można wrócić do starego.
Zapisane

Już nie przyjmuję zleceń wszelakich Skwaszony
Danyeru
Korektor

Reputacja: 24 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 1 675
Galeria Użytkownika


Honorowy Dawca Krwi


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : 23.02.2012, 20:02:13 »

Przejście z GPT na GPT2 zaowocowało spadkiem zainteresowania, choć jakość wzrosła.

Osobiście chętnie bym widział większą skalę. :-)
Pytanie, czy w związku z tak znacznym wzrostem skali będzie zwiększony rozmiar puzzla? (przy GPT->GPT2 pozostał ten sam).
I co z mieszańcami GPT2? Czy zostaną "przeniesieni" wraz z zawartością portfela? ;>

Sercem jestem za zmianą, choć mam obawy. ;-)
Zapisane

I zapłoną piekielnym ogniem Wasze serwery, gdyż zabezpieczenia ich wątłe, a podatność na buffer overflowy ogromna.
I zaprzestaną działania Wasze routery, a Wasze niewiasty nosić będą pakiety w kubłach, a tam będzie płacz, zgrzytanie zębów, 404 i request timeout.


Cytat: Terrqge
to przez INSEKT'a Danyeru jest taki straszny
niutati
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 4
Galeria Użytkownika


RAWR!


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 23.02.2012, 20:36:18 »

 Zwiększona skala oczywiście niesie ze sobą wiele dobrego, tak jak było napisane w pierwszym poście, czyli szczegóły, emocje ludzików, jeszcze więcej szczegółów, szansa na sławę i medale. Są też minusy, typu długi czas robienia pracy, mała liczba zainteresowanych-niedoświadczonych i reszta.
 Cloud napisał o dwóch projektach; no ja dziękuję, być na bieżąco z dwoma (de facto na bardzo różnych poziomach) pracami na raz. W tej kwestii głos powinni zabrać głównie administratorzy, ale ja jako zwykły zjadacz szarego chleba mam na to powyższe zdanie.
 Obecna skala daje szansę wszystkim, którzy przygodę z pixelkami zaczynają lub zaczęli chwilę temu, ale również uzdolnionym artystom, którzy potrafią tworzyć cuda przy ograniczonym polu manewru. Niedużo pixeli przypadających na jeden "twór" pozwala na ukończenie pracy przy stosunkowo krótkim czasie. Duże pomniejszenie okrawa niestety ze szegółów (chociaż niektórym to na rękę : P )Jeżeli reprezentujesz tych, którym nie przeszkadzają ograniczenia, lub podoba Ci się niezbyt duża szczegółowość (pozdrawiam siebie) to pewnie podpiszesz się pod tym akapitem.
 Mała skala daje możliwość pokazania wszystkiego z większą indywidualnością jednostki. Mam tutaj na myśli fakt, że na dużej powierzchni pracy można upchnąć więcej szczegółów, takich jak twarze i emocje ludzi, wnętrza budynków, struktury itp. Wszystko to nada większej unikalności puzzlom w porównaniu z puzzlami w obecnym powiększeniu (np. aktualnie wszyscy ludzie różnią się tylko ubraniami i kolorem włosów). Umożliwi to również ożywienie miasta, co z kolei wyróżni je na tle wielu innych podobnych prac. Niestety, więcej szczegółów spowoduje, że na pracę przeznaczyć trzeba będzie więcej czasu oraz, że cechy charakterystyczne  prac danego autora będą bardziej napiętnowane i miasto jako ogół będzie się miejscami gryzło. Skutkiem większego, niż dotychczas powiększenia będzie także mniejszy napływ młodzianów z zapałem i świeżymi pomysłami, ale bez tzw. skilla, którego zdobyć gdzieś trzeba. Więc jeśli masz umiejętności i\lub nie boisz się szczegółów to zapewne zgodzisz się z tym akapitem.
 Podsumowując, duża skala uczyni miasto bardziej szczegółowym i na wyższym poziomie, ale za to tworzone będzie wiekami. Małe miasto będzie tym samym, czym było obecne, czyli w połowie śpiąca mieścinka z garstką stałych bywalców.

Ja sam nie wiem, z jednej strony wygodnie mi robić proste, wyAAowane sześciany, ale z drugiej strony można trochę ambitniej i wcale nie trudniej. Bo właśnie tego się boję; że mój brak umiejętności wyjdzie na jaw.
Powiedzmy, że jestem za większym miastem, co mi szkodzi.
PS: podczas pisania się zastanawiałem, czy jak druga edycja będzie w obecnej skali to czy przyłączymy ją do starego miasta... bo była taka koncepcja chyba kiedyś.
Zapisane

Deykun
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8 + GAP
JID: deykun@aqq.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 48
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 23.02.2012, 21:52:13 »

Co do większej skali jestem na nie. Kilka argumentów.

 - Skala, a detale - dziś nie możemy pokazać wyrazu twarzy i faktycznie fajnie by było jakby to było ale myślę, że coś pięknego można stworzyć w każdej skali przykład1 | przykład2, więc plusem jest pokazaniem emocji, a nie sama wzrost skali.
 - Skala, a autorzy - to co napisał niutati i to czego obawiał bym się najbardziej. W GPT1 puzzle różniły się strasznie poziomem, więc nikt nie zwracał uwagi na wątek stylu danego autora. W GPT2 też, widać lepsze puzzle technicznie i gorsze (choćby przez dobór palet, bo kontury zawsze można poprawić przed dodaniem) ale nawet w GPT2 widzimy inne style tworzenia pxart. Przykład? Pevel robiąc samochody używa mniej kolorów niż, ja i niutati na jednym puzzlu miał auta gdzie dał więcej ditheringu niż my i ja nie mówię auta są poprawne technicznie ale nie mamy takich samych stylów przy większej skali te różnice się zaostrzą, innym przykładem może być, że są dwie grupy osób jedni używający 3 kolorów na 2 ściany i 1 na dach i 2 kolorów: 1 na ciemną ścianę, a drugi na jasną ścianę i dach.
- Nowe miasto, a napływ autorów - po przejściu z GPT1 na GPT2, był raczej odpływ i negatywne opinie, wiem to choć nie było mnie w GPT1. Odpadli słabi gracze jeśli chodzi o pixel art i ja to uważam za plus ale nie jestem pewien czy dziś możemy sobie pozwolić by z naszego skromnego grona autorów odpadł ktoś więcej.
- Miasto na arenie między narodowej - tu się nie zgodzę z niutatim wbrew pozorom GPT2 wypada naprawdę dobrze na tle innych pixelowych miast, oczywiście są miasta o większej skali i o gigantycznych powierzchniach, które mają strasznie dopracowane budynki ale zwykle są to pustynie i między tymi budynkami nic nie ma. Nie mówiąc już o tym, że są czasami budynki na poziomie między GPT1, a GPT2 koło perełek.

Ja nie jestem guru ale uważam, że nowe miasto wcale nie wyszło by nam na dobre.
Zapisane

Axoi
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 24.02.2012, 15:47:55 »

Ja też jestem przeciwna większej skali.

 - Po pierwsze ilość szczegółów. Najpierw nauczymy się wykonać ich maksymalną liczbę w naszej skali, potem tę wielkość podnośmy. Niemal żadne z nas nie potrafi wykorzystać w pełni tych 22500 punktów w naszej skali, co jest łatwiejsze nie mówiąc o większej. Myślę ze jej powiększenie by nawet obniżyło poziom miasta...
 - Różnice w stylu też przy większej mogą okazać się boleśniejsze, ale to wyjaśnił już Deyk. W większej skali będzie nam o wiele trudniej się dopasować do siebie... Będzie nam trudniej współpracować. A przecież chyba jeną z rzeczy które powinniśmy wynieść z przygody z miasteczkiem jest umiejętność współpracy?
 - Wykonanie dopracowanego puzzla w większej skali zajmie masę czasu, nie podoba mi się to. Sama mam go bardzo mało aktualnie...
 - Co do zagranicznych miast myślę że trzymamy jakiś poziom. Ale ani nie jesteśmy genialni, ani nie jest tragicznie. Ot, tak po środku stawki.

Dwa projekty byłyby do ogarnięcia, ale zastanawiam się jaki sens ma większa skala. Na moje- zbyt niewielki.

Myślę że najlepiej by było dokończyć i dołączyć do miasta tła robione przez Pevela. Kiedyś jak z nim rozmawiałam mówił że to możliwe...
Zapisane
elementiro
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

GIMP: 2.6
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 24.02.2012, 18:09:23 »

Ja jestem przeciwny zmianie skali. W GPT jestem stosunkowo nowy, ale postanowiłem, że jednak się wypowiem i przedstawię swoją opinię.

Co do argumentów wcześniej przedstawionych:
-większa liczba szczegółów ciągnie za sobą większą ilość pracy, czasu i umiejętności potrzebnych do stworzenia puzzla. W tej skali także można ukazać dużo detali (oczywiście, jeżeli ma się odpowiednie umiejętnośi). Miasto w tej skali nadal może być piękne (i jest), więc czy te szczegóły są aż tak potrzebne?
-zwiększenie popularności i liczby użytkowników moim zdaniem nie jest zależne od skali. Jak już wcześniej napisałem będą potrzebne większe umiejętności, więc albo będą oddawane puzzle słabe, z pustymi miejscami, albo puzzle będą robione tylko przez najlepszych (co dodatkowo spowoduje spowolnienie powstawania miasta), a nowi użytkownicy bez umiejętności szybko zrezygnują, bo będą czuli, że to nie na ich siły. Z kolei najlepsi twórcy pixel artu i tak raczej nie dołączą sie do projektu (ich interesuje bardziej tworzenie pixel artu zawodowo, za kasę). Z kolei częśc obecnych użytkowników GPT może odejść (czego nie wykluczam też w moim przypadku)*.

A teraz moje argumenty przeciw:
-czas rozrostru miasta znacznie się wydłuży. Przygotowanie pojedynczego puzzla będzie dłużej trwało, a w dodatku przy mniejszej liczbie użytkowników, puzzli będzie przybywać mniej.
-stare miasto stanie w miejscu. A to wielka strata czasu i pracy jaką włożyli jego autorzy, w to, by powstało. W dodatku trzeba będzie zaczynać od nowa, a to już się ładnie rozrosło. W dodatku czy nasze miasto nie jest pięne? Owszem, nie jest doskonałe i dosyć daleko mu do niej, ale zmiana skali też tego nie sprawi, bo to nie zależy od szczegółów, ale od umiejętności.
-nowe miasto jak już wcześniej powiedziano, będzie mniej spójne, bo (jak już powiedziano) róźnice w stylach będą jeszcze bardzeij widoczne w nowej skali. Poza tym będzie powstawało od nowa (tak, wiem, powtarzam się). Poza tym...
-... stąd już tylko krok do błędnego koła. Dobra, powiedzmy, że zmienimy skalę. A po pewnym czasie? Znowu! Żeby było więcej szczegółów, rzecz jasna (może nie tylko dlatego, ale mniejsza z tyml, nie o to mi chodzi...). Skoro wcześniej tak zrobiliśmy, to nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić to znowu. (A potem jeszcze raz ...).

Na tym kończę swój wywód na temat zmiany skali, ale to jesazcze nie koniec.
* Nie, to nie szantaż. To tylko informacja, a w dodatku niepewna. Dlaczego? To już moja sprawa.


Mam natomiast inny pomysł. Można wprowadzić drugą mapę tego samego miasta tylko, że nocną. Byłoby to uzupełnieniem obecnej mapy. Puzzle do niej tworzyłoby się szybciej (bo na bazie mapy dziennej), ale oczywiście różniłyby się od wersji dziennej nie tylko tym, że byłoby ciemniej i świeciłyby się światła. Inaczej rozmieszczony byłyby elementy ruchome (samochody, ludzie itp. itd.). Powstanie tej mapy co prawda wymusiłoby pewne zmiany w wersji dziennej (np. pojawiłyby się latarnie uliczne). A potem? Potem możnaby było zobaczyć nocne życie w GPT. W każdej chwili możnaby było zobaczyć obie wersje, ale przycisk służący obecnie do włączania mapy, pokazywałby, zależnie od rzeczywistej pory dnia raz dzienną, a raz nocną wersję. Zmiana ta urozmaiciłaby GPT i spowodowałaby, że będzie ciekawszy i bardziej realistyczny.


No, trochę się rozpisałem. Jeżeli dotarłeś aż tutaj to gratuluję wytrwałego czytania i jednocześnie dziękuję za przeczytanie.
Zapisane
pitsiunio
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 29
Galeria Użytkownika

pitsiunio


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 24.02.2012, 18:32:28 »

Pomysł z mapą nocną zły nie jest, można by też/lub zrobić coś w stylu czterech pór roku, czy jakoś tak.

Co do zmiany skali.

Nie.

Nie i tyle.
Dlaczego?

Panowie i panie wyżej wyjaśnili. Jednym słowem:
    • Długi czas tworzenia miasta - wraz ze skalą, będzie trzeba zwiększyc puzle, bo obecna wielkość będzie z deczka bez sensu
    • Styl. O ile dla takiego laika jak ja, różne style i poziomy puzli są zauważalne tylko o tyle, że raz na kilka puzli pojawi się jakiś ciekawy, ładny element, a na innym krawędzie mają zły kolor. Jeśli zmienimy skalę - albo ustalimy rygorystyczne zasady malowania, albo jeden puzel będzie wyglądał jak shit, inny jak perełka... WIL?
    • Stare miasto, na które wsadziliśmy(lol)tyle pracy, zniknie. Pof, i nie ma. Stanie w miejscu. Ja, jako autor 3 puzli, ubolewac nie będę, ale taki niutati z 21 puzlami...
    [/list]
    Zapisane
    Asdamos
    Nowicjusz

    Reputacja: 0 Offline Offline

    GIMP: 2.4 + GAP
    Licencja: Copyright
    Wiadomości: 10
    Galeria Użytkownika

    Asdamos


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #9 : 24.02.2012, 19:20:02 »

    Krótko. Jestem przeciw wprowadzeniu nowej skali. Zgadzam się z argumentami przedmówców no i chyba tyle Język
    Akurat od wejścia nowej siatki chciałem być bardziej aktywny.
    Zapisane
    Axoi
    Nowicjusz

    Reputacja: 0 Offline Offline

    Płeć: Kobieta
    GIMP: 2.6
    Licencja: Copyright
    Wiadomości: 7
    Galeria Użytkownika



    Zobacz profil WWW
    « Odpowiedz #10 : 24.02.2012, 20:06:24 »

    Nocna mapa skończy się kosmitami i wampirami...
    Stop, kosmici już są. Chichot

    No, nocna mapa jeszcze bardziej sfantastyfikuje nasze miasteczko. Nie żeby to mi się nie podobało... Podoba, i to bardzo. Uśmiech

    Tylko za dużo roboty będzie. Więc jednak nie widzę żeby to przeszło...
    Zapisane
    Daffy
    Moderator

    Reputacja: 15 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.6 + GAP
    JID: vakrim@aqq.eu
    Licencja: CC-NC-BY-SA
    Wiadomości: 441
    Galeria Użytkownika


    Nie noszę skarpetek.


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #11 : 24.02.2012, 20:37:21 »

    Dziękuję za wszystkie opinie, gdyby ktoś miał coś do dodania to proszę bardzo Uśmiech

    Mogłem wyrazić swoją opinie już w pierwszym poście, ale nie zrobiłem tego z dwóch powodów. Po pierwsze nie chciałem, aby ktoś sobie pomyślał, że decyzja już zapadła, a to jest jakiś sztuczny temat. Każda opinia jest dla mnie ważna. Po drugie nie byłem pewny swojej decyzji.

    Zastanawiając się nad tym wszystkim, przypominałem sobie początki GPT. Tak naprawdę, gdy powstawał ten projekt nie uważaliśmy, że stworzymy dzieło sztuki warte miliony. Ale wiedzieliśmy, że wspólne tworzenie miasta będzie fajną zabawą dla ludzi z PFUG. Tak to wyglądało. Była to przyjemna inicjatywa, aczkolwiek sprawdzanie puzzli z forum było dość uciążliwe dla nas a miasto coraz szybciej się rozwijało. Jako młody programista podjąłem się wyzwania napisania całej strony do tego, razem kombinowaliśmy nad tym jak ma to wszystko działać, pomysł z piksleonami itd. Do tego doszła myśl, aby jednak popracować nad jakością miasta. Tak powstało GPT2.

    Byłem zadowolony z miasta i dałem znać o projekcie na pix.art.pl. Odpowiedź była prosta - słaba jakość pixelartu. To mnie trochę zasmuciło bo liczyłem na zwiększenie się liczby autorów puzzli. Teraz, gdy wracam pamięcią do początków i myślę nad tym o co nam wtedy chodziło wcale mi już nie zależy na ludziach z pix.art.pl.

    Dlaczego? GPT to Gimpuj Pixel Town, to projekt który miał jednoczyć ludzi z naszego forum, miał być wspólną rozrywką (dlatego chociażby zabawa w kupowanie przedmiotów). Tak, może nie jest to najpiękniejsze w sieci. Ale dla mnie jest idealne, bo zostało stworzone przez nas. Może to jest moja odpowiedź na zmianę skali. Nie chcę równać do poziomu innych miast, chcę aby nasze miast miało nasz styl - niepowtarzalny, a nie było kolejnym miastem stworzonym z pikseli.

    Dobre bo nasze, bo moje, bo Pevela, bo Deykuna, bo Axoi, bo Amosa, bo niutatiego, bo AfroMetala, bo kumlaga i reszty
    Zapisane

    pitsiunio
    Użytkownik

    Reputacja: 0 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.8
    Licencja: CC-BY-SA
    Wiadomości: 29
    Galeria Użytkownika

    pitsiunio


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #12 : 24.02.2012, 20:46:00 »

    Mam się rozpłakać?  Płacz

    Pięknie ujęte, nie dość że programista, to jeszcze poeta!
    Zapisane
    Huan
    Użytkownik

    Reputacja: 0 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.6 + GAP
    Licencja: CC-NC-BY-SA
    Wiadomości: 57
    Galeria Użytkownika


    Lew po wegetariańsku?


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #13 : 24.02.2012, 21:09:54 »

    Dziękuję Daffy bardzo, że roztrząsasz ten temat.
    Jakoś tak się rzeczywiście zawsze utożsamiałem z czymś rybopodobnym.
    Skoro Niutati jest zwykłym zjadaczem szarego chleba, ja dojadam resztki okruszków (albo mąkę na ubraniach) choć kiedyś było inaczej.
    Mię do GPT przyciągnęła idea wspólnego robienia czegoś, przy jednoczesnej możliwości wyrażenia siebie. Nie pasjonowałem się nigdy pixel-artem - co większość wie, był dla mnie tylko narzędziem. Mój cel tego wszystkiego to było działać przy czymś co żyje, gdzieś gdzie jest rywalizacja, gdzieś gdzie jak wchodzę co dzień to co dzień jest coś nowego i mogę mieć jeszcze na to wpływ. To było dla mnie te dwa i pół roku temu coś niesłychanego. Dziś przy podwyższonej jakości jest to coś zupełnie innego. Daffy, podkreśliłeś, że miała być to zabawa dla forumowiczów - istotnie GPT1 zdecydowanie tak wyglądało, jednakże GPT2 zamieniło się w niszę kilku znajomych, którzy czy to dla idei, czy to dla samego pixel-artu, czy to z głębokiego poczucia obowiązku coś tam robili. Kto teraz działa w GPT, a pochodzi z PFUG? Było dużo, a prawie wszyscy wykruszyli się po powstaniu nowego miasta - pozostali Admini, dla których argumentem nie było masowe robienie czegoś, lecz poczucie obowiązku czy zamiłowanie do pixel-artu.
    Mam pełną świadomość, że moja wypowiedź nie dotrze do tych, którzy są tutaj dla tych dwóch powodów (pixel-art + znajomości/obowiązek) - nie zaznali piękna wcześniejszego etapu proejektu, jednak mam nadzieję, że ta drobna gromadka podobnych do mnie coś sobie w głowie przeczyści. Jakość ma znaczenie, ale czy wystarczająco duże by zatracić tą drugą główną ideę?
    Jeżeli stoi dla Was wyżej to ok. Przynajmniej będziemy mieli jasność, a ja czyste sumienie, że nie porzucę na dobre czegoś co byłoby dla mnie czymś wyjątkowym.
    Zapisane

    “Konieczność walki nakazana przez położenie, nadzieja w męstwie, ratunek w zwycięstwie!”
    Huan
    Użytkownik

    Reputacja: 0 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.6 + GAP
    Licencja: CC-NC-BY-SA
    Wiadomości: 57
    Galeria Użytkownika


    Lew po wegetariańsku?


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #14 : 24.02.2012, 21:22:30 »

    Jeszcze mnie naszła teraz dosyć strategiczna myśl:
    żeby do GPT ktoś pasował, to musi tych czynników motywacyjnych mieć trochę. Dla mnie głównie była to idea wspólnego działania, była przy tym jeszcze ciekawość pixel-artu. Ta pierwsza się szybko zatraciła, a druga zasłabła. Wynik? Nie robiłem puzzli.
    Zapisane

    “Konieczność walki nakazana przez położenie, nadzieja w męstwie, ratunek w zwycięstwie!”
    Daffy
    Moderator

    Reputacja: 15 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.6 + GAP
    JID: vakrim@aqq.eu
    Licencja: CC-NC-BY-SA
    Wiadomości: 441
    Galeria Użytkownika


    Nie noszę skarpetek.


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #15 : 24.02.2012, 22:02:16 »

    Nigdy nie spodziewałem że będzie to super popularny projekt. Zabawa ta musi mieć też trochę smaczka Uśmiech  A nauczenie się tworzenia pixelartu na poziomie, aby puzzel został dodany do miasta wcale nie jest takie trudne. Więc to nie jest zabawa typu granie w wojnę w karty, troszkę większe wymagania wobec grających Uśmiech
    Zapisane

    Deykun
    Użytkownik

    Reputacja: 1 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.8 + GAP
    JID: deykun@aqq.pl
    Licencja: Copyright
    Wiadomości: 48
    Galeria Użytkownika



    Zobacz profil
    « Odpowiedz #16 : 25.02.2012, 14:41:19 »

    GPT1 zdecydowanie tak wyglądało, jednakże GPT2 zamieniło się w niszę kilku znajomych, którzy czy to dla idei, czy to dla samego pixel-artu, czy to z głębokiego poczucia obowiązku coś tam robili. Kto teraz działa w GPT, a pochodzi z PFUG? Było dużo, a prawie wszyscy wykruszyli się po powstaniu nowego miasta - pozostali Admini, dla których argumentem nie było masowe robienie czegoś, lecz poczucie obowiązku czy zamiłowanie do pixel-artu.
    Mam pełną świadomość, że moja wypowiedź nie dotrze do tych, którzy są tutaj dla tych dwóch powodów (pixel-art + znajomości/obowiązek) - nie zaznali piękna wcześniejszego etapu proejektu, jednak mam nadzieję, że ta drobna gromadka podobnych do mnie coś sobie w głowie przeczyści. Jakość ma znaczenie, ale czy wystarczająco duże by zatracić tą drugą główną ideę?

    Huan absolutnie nie rozumiem czemu większość twoich postów to ataki i roszczenia. Tak w GPT1 było pełno ludzi i tempo dodawania puzzli też było większe, tylko kiedy ja odkryłem już GPT2 to było "Łał", wysłałem linka znajomemu on też "Łał", więc zacząłem grzebać. Odkryłem GPT1 i raczej moja reakcja była pozytywna ale w głowie jednak, że GPT2 jest o wiele lepsze, wysłałem linka znajomemu, i on też nie miał tego "Łał" był bardziej na nie niż ja - słowo klucz "poziom".

    I w GPT1 było więcej ludzi, więcej puzzli dodawanych w miesiącu i miasto rozpędzało się jak pociąg bez hamulców. Wielu ludzi odpadło, bo GPT1 zostało porzucone ale głównie dlatego, że Pevel i Daffy faktycznie zaczęli czegoś wymagać i uwierz mi wymagania w GPT2 na początku jego istnienia (bo teraz są jednak wyższe) to tylko i wyłącznie znajomość podstaw pixel artu i trzymanie stylu GPT - to nie jest dużo.

    I bardzo dobrze. I ciesze się, że dziś nie oglądam już skończonego twojego miasta tylko prawie skończone dopracowane miasto. Piszesz, że jesteśmy niszą znajomych (łączą nas znajomości) ale to nie dlatego, że GPT2 jest zamknięte na grupę ludzi tylko trzyma poziom. Sama idea wspólnego tworzenia nadal jest w GPT2 ja mam 34 puzzle to dużo - 18% wszystkich puzzli, potem Niutati z 11%, więc wcale nie tworzymy miasta w 2-5 osoby, nie odrzucamy nowych. Sam spójrz ile stoją puzzle, tygodniami poprawiane i czy to moja wina, że ktoś komu się wyślę jego puzzel ze zaznaczonymi liniami które mają być jaśniejsze, a które ciemniejsze nie zamieszcza poprawek, bo mu się nie chcę? Naprawdę uważasz, że my tu w całej ekipie robimy układziki, żeby konkretne puzzle przeszły albo nie? Tak nie jest, czemu ktoś kto faktycznie trzyma poziom jak wejdzie na stronę GPT2 po kilku miesiącach ma się nie uśmiechnąć, że są nowe puzzle i fajnie się zgrywają niż gdyby miał wejść i zobaczyć coś co psuje efekt jego kilkunastogodzinnej pracy?

    Postępujesz dziecinnie i daleko mi do oceny po wieku ale przepraszam cie bardzo mamy dodawać wszystkie puzzle, żeby nikomu nie było przykro dla idei?
    Zapisane

    Huan
    Użytkownik

    Reputacja: 0 Offline Offline

    Płeć: Mężczyzna
    GIMP: 2.6 + GAP
    Licencja: CC-NC-BY-SA
    Wiadomości: 57
    Galeria Użytkownika


    Lew po wegetariańsku?


    Zobacz profil
    « Odpowiedz #17 : 25.02.2012, 16:55:16 »

    Cytuj
    Postępujesz dziecinnie i daleko mi do oceny po wieku ale przepraszam cie bardzo mamy dodawać wszystkie puzzle, żeby nikomu nie było przykro dla idei?
    Nie osądzaj, ja tego nie robię.

    Tylko poprzez spojrzenie z dystansem znalazłem różnice między tym czym jest miasteczko dziś, a czym było kiedyś. Zmieniła się idea, cel. Ja reprezentuję ten początkowy i chyba nic dziwnego w tym, że się denerwuje zanikiem tego co bardzo polubiłem, prawda? Mój interes jest taki, żeby ten początkowy w pewnym stopniu przywrócić (od razu mówię, że nie chodzi mi o przywrócenie poziomu GPT1 - może rozwiązanie z możliwością dodawania pojedynczych obiektów załatwi sprawę). On Ciebie stąd wyrzuci, a Twój wyrzuci mnie. Jesteśmy po przeciwnych biegunach. Z resztą miałem świadomość, że tak będzie - dlatego z góry nie kierowałem mojej wypowiedzi do podobnych Tobie.
    O przyszłości projektu zadecyduje to czyja idea będzie miała więcej zwolenników. Może będzie trzeba uwzględnić rozwiązanie pośrednie?
    Deykun, ja się zwyczajnie denerwuję. Nic do Ciebie nie mam - po prostu się różnimy.
    Zapisane

    “Konieczność walki nakazana przez położenie, nadzieja w męstwie, ratunek w zwycięstwie!”
    Strony: 1 2 [Wszystkie]
    DrukujPobierz PDF
    Polskie Forum Użytkowników GIMP-aHyde zoneHyde parkGimpuj Pixel Town (Moderator: Daffy)Wątek: Co dalej z GPT?
    Skocz do: