Witam. W tym tucie przedstawię jak zrobić realistyczny render z butelki znalezionej np. w Google.
Adres strony GOOGLE na której butelki można znaleźć -
KLIKNIJ TU1. Nie będę tłumaczyć jak wyciąć render bo o tym mówi
TUT GANDALFI.
Po wycięciu widzimy to:
Taka butelka wstawiona na obrazek nie będzie realistyczna z powodu braku przeźroczytsości, dlatego można przeczytać mój tutorial.
2. Zaznaczamy środek butelki narzedziem "Ścieżki", jednak omijamy denko:
3. Tworzymy z tej ścieżki zaznaczenie.
4. Najpuerw Zaznaczenie>Zaokrągl z parametrami 5,000 potem Zaznaczenie>Oderwij
5. Warstwę oderwaną ustawiamy na krycia ok. 50. Zakotwiczamy.
6. Zaznaczamy ścieżkami tym razem denko. Tworzymy ze ścieżki zaznaczenie i wybieramy opcje Zaznaczenie > Zaokrągl o 5,000 px. Ponownie odrywamy zaznaczenie (Zaznaczenie>Oderwij) i zmniejszamy krycie do 75 % (dno butelki jest grubsze i mniej przezroczyste). Zakotwiczamy warstwę.
7. Zapisujemy butelkę w formacie *.png, żeby można było uchwycić odcienie przezroczystości. Plik>Zapisz jako...
"Zapisz kolor tła" ma być
odznaczone.
8. To jest efekt:
I to jest przykład na jakimś rysunku. Gdyby tylko jakoś lepiej stała to by wyglądało super. I jakby jeszcze butelkę zmniejszyć to byłoby extra, ale mi się nie chciało, a trzeba przyznać. Efekt realistyczny.
Dziękuję za przeczytanie tuta