Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Regulamin Ligi PFUG  (Przeczytany 115345 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« : 25.07.2009, 13:12:49 »

§1. Ustalenia ogólne:

1. Jest to regulamin Wakacyjnej Ligi PFUG obowiązujący w dziale "Liga" oraz jego poddziałach.

2. Regulamin ten podległy jest regulaminowi forum, wszystkie ustalenia z regulaminu forum obowiązują również w tym dziale, szczególnie w sprawach nieregulowanych przez regulamin Ligi.

3. W przypadku, gdy ustalenia tego regulaminu są sprzeczne z ustaleniami regulaminu forum należy zgłosić ten fakt moderatorowi, a za obowiązujące uznaje się zasady z regulaminu forum.

4. Zgłaszając swój udział w Lidze, głosując w jednej z bitew ligowych lub pisząc w tym dziale oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z tym regulaminem!

§2. Zgłoszenia:


1. Do Ligi mogą zgłaszać się wyłącznie osoby będące zarejestrowanymi użytkownikami forum od przynajmniej tygodnia.

2. Użytkownik zgłasza się do Ligi według wytycznych podanych przed rozpoczęciem eliminacji.

3. Zgłoszenia przyjmowane są przez moderatora działu.

4. Moderator zastrzega sobie prawo niedopuszczenia użytkownika do udziału w turnieju bez podania przyczyny.

§3. Bitwy ligowe:

1. W celu zapewnienia zawodnikom jak największej uczciwości głosowania wszystkie bitwy ligowe są bitwami anonimowymi. Zawodnicy zobowiązani są do zachowania anonimowości prac poprzez:
  • nie podpisywanie prac
  • nie przyznawanie się, która praca jest czyja, lub która nie jest
  • zadbanie o to, aby link do pracy nie mógł identyfikować autora (np.: nie umieszczać w swojej galerii na gimpuj.info, link nie może zawierać nicku użytkownika itp.)

2. Rezygnacja zawodnika w trakcie trwania Ligi jest równoznaczna z poddaniem aktualnie toczonej lub zaplanowanej dla niego bitwy.

3. Rozgrywki ligowe podzielone są na kilka etapów, pierwszym z nich są eliminacje grupowe, po eliminacjach zależnie od ilości zawodników następuje 1/8 Finału i/lub Ćwierćfinał, a następnie Półfinał i Finał.

4. Podział na grupy ogłaszany jest po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń w wątku "Liga - ogłoszenia".

5. Tematy dla poszczególnych etapów opracowywane są przez moderatora działu i umieszczane w wątku "Liga - ogłoszenia" wraz z publikacją wyników poprzedniego etapu.   

6. Prace muszą zostać przygotowane specjalnie do rozgrywek ligowych, nie można wystawiać wcześniej wykonanych grafik, nawet jeśli są zgodne z tematem.

7. Każdy uczestnik może oddać w danym etapie tylko jedną pracę.

8. Moderator zastrzega sobie prawo niedopuszczenia wybranej pracy bez podania przyczyny.

§4. Głosowania:

1. Głosy w bitwie może oddawać każdy uczestnik forum, który spędził na nim co najmniej miesiąc, lub też w opinii moderatora może to robić.

2. Swój głos należy odpowiednio umotywować - głos, który nie zawiera konkretnego uzasadnienia jest głosem nieważnym i zostanie usunięty.
2.1 Moderator może odrzuć głos, jeśli uzna, że uzasadnienie jest nieodpowiednie.
2.2 W przypadku odrzucenia głosu, można go powtórzyć, o ile przyczyną odrzucenia nie był zbyt niski staż na forum.

3. Głosy oddane po zakończeniu bitwy przez moderatora są uznawane za nieważne.

4. Wszystkie głosowania dla bitw ligowych trwają tydzień, mogą zostać przedłużone w przypadku niskiej frekwencji głosujących.

5. Zawodnicy nie mogą głosować w bitwach, w których biorą udział.

6. Wszelkie próby modyfikacji prac w czasie głosowania oraz próby wpłynięcia na jego przebieg są zabronione. Łamanie tej reguły jest równoznaczne z poddaniem bitwy.

7. Jeśli podczas głosowania pojawią się jakiekolwiek problemy z hostingiem (najczęściej obraz niedostępny lub nie wyświetla się w całości) moderator może na prośbę autora umieścić pracę we własnej galerii na forum.

8. Każda bitwa ligowa musi zakończyć się wyłonieniem zwycięzcy, w przypadku remisów toczone są dogrywki.

§5. Nagrody:


1. Za zwycięstwo w bitwie ligowej zawodnik otrzymuje 1 punkt reputacji, pozostali zawodnicy tracą po 1 punkcie. Nie dotyczy to eliminacji - jedyną nagrodą jest w nich możliwość dalszej walki w Lidze, a przegrani nie tracą punktów.

2. Zwycięzca Finału Ligi otrzymuje 2 punkty reputacji: 1 za wygraną bitwę i 1 za zwycięstwo w Lidze. Dodatkową nagrodą jest przechodni tytuł Mistrza Ligi symbolizowany przez unikatowy znaczek w podpisie oraz pamiątkowa cegiełka będąca wycinkiem finałowej pracy.

3. Za II i III miejsce w Lidze przydzielane są odpowiednio tytuły Wicemistrza Ligi i II Wicemistrza Ligi. Podobnie jak w przypadku I miejsca dodatkowymi nagrodami są cegiełki z wycinkiem pracy.

§6. Inne:

1. Jest to regulamin w wersji 2.1.

2. Każdy użytkownik może w tym wątku zgłaszać swoje propozycje na temat regulaminu.
« Ostatnia zmiana: 04.07.2012, 18:02:51 wysłane przez Sooly » Zapisane

K-ja
Gość
« Odpowiedz #1 : 25.07.2009, 13:21:09 »

Cytuj
Każdy użytkownik zgłasza się do Ligi jednorazowo i bierze udział w każdych eliminacjach aż do momentu usunięcia konta lub zawieszenia aktywności na forum.

Nie lepiej zrobić co miesiąc zgłoszenia? Tak to się zaraz bałagan zrobi bo ktoś będzie chciał się zgłosić/wycofać a potem stwierdzi że jednak chce brać udział. Ew. można zrobić oddawanie prac tak jak w innych konkursach, tylko że bez wątku a na PW, a po terminie oddawania prac ogłaszać listę biorących udział.
Zapisane
caje
Emeryt

Reputacja: 7 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: caje@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 802
Galeria Użytkownika


chyba mam napis na ryju


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 25.07.2009, 13:31:19 »

a może lepiej do każdej edycji osobny temat, tam by się wpisywali zapisani do ligi którzy nie mogą wziąć udziału jednorazowo, a potem znowu byli by automatycznie brani do kolejnych edycji

no chyba że ktoś by się chciał całkowicie wycofać to pm to organizatora Mrugnięcie
Zapisane

pozdro & poćwicz

Gacko
Emeryt

Reputacja: 4 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: Copyright
Wiadomości: 635
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 25.07.2009, 13:35:28 »

Albo jest inna opcja. PM do organizatora, a organizator na bieżąco uaktualniałby listę. Ktoś chce się wycofać? Okey - skreślony z listy, chce dołączyć? Jest odpowiedni topic Uśmiech Bałaganu chyba nie będzie Mrugnięcie


Pomysł K-Ja, nie bardzo mi pasuje Język Why?

Cytuj
Ew. można zrobić oddawanie prac tak jak w innych konkursach, tylko że bez wątku a na PW, a po terminie oddawania prac ogłaszać listę biorących udział.

I jeżeli ktoś naprawdę ma nierówno pod sufitem, może mieć potem problem z połapaniem się co i jak Język

zaś propozycja Caje jak najbardziej Uśmiech
Zapisane
Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 09.10.2009, 21:07:54 »

Jeśli będziemy robić co miesiąc zgłoszenia to wtedy właśnie zrobi się bałagan. Język
Ja zamierzam robić tak jak Dobrotek, listę może zobaczyć każdy, jeśli chcesz się wycofać to po prostu napisz na jaki czas, a ja Cię wykreślę - proste.
Pomysł caje to to samo co moja wersja, tyle że z zakładaniem tematów zamiast pm do mnie ale myślę, że wystarczy ten jeden temat, po prostu co edycję będę go czyścił i aktualizował listę.



Dodałem dwa punkty - te o niedopuszczeniu prac lub zawodników.



Dopisałem pkt. 7 w par. 4:
Cytuj
7. Jeśli podczas głosowania pojawią się jakiekolwiek problemy z hostingiem (najczęściej obraz niedostępny lub nie wyświetla się w całości) zawodnik może wysłać moderatorowi plik z pracą aby ten umieścił ją w galerii na forum.
Zapisane

Adamos
Użytkownik

Reputacja: 1 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
JID: theadam0s(znaczek o nazwie m-a-ł-p-a)jabbim.pl
Licencja: Copyright
Wiadomości: 436
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 19.05.2010, 20:19:30 »

Cytuj
7. Jeśli podczas głosowania pojawią się jakiekolwiek problemy z hostingiem (najczęściej obraz niedostępny lub nie wyświetla się w całości) zawodnik może wysłać moderatorowi plik z pracą aby ten umieścił ją w galerii na forum.
Czy to nie jest trochę... jak by to powiedzieć... niebezpieczne? W końcu można zawsze nanieść małe niezauważone poprawki (no bo kto będzie pamiętał jak wyglądała poprzednia wersja?). Wydaje mi się, że najlepiej by zrobić takie małe proste zabezpieczenie. Pierwszy, jest taki, że gdy moderator otrzymuje pracę, zachowuje ją także na dysku, na czas trwania ligi. Jeśli będą problemy z hostingiem, moderator umieszcza kopię w swojej galerii i podmienia link do obrazka. Drugie wyjście, trochę ekscentryczne, przy wysyłaniu pracy trzeba także załączyć sumę MD5 (czy inny hash). Gdy będzie problem z hostingiem, uczestnik i owszem może przysłać nową pracę, ale moderator sprawdza, czy suma MD5 tej pracy jest taka sama jak pierwowzoru.
Zapisane

Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 19.05.2010, 21:08:22 »

W sumie to mógłbym zapisywać prace na dysku - i tak nie dostaję ich wszystkich na raz. Zmienione.
Zapisane

caje
Emeryt

Reputacja: 7 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: caje@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 802
Galeria Użytkownika


chyba mam napis na ryju


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 25.07.2010, 21:35:23 »

Myślę, że za wygranie eliminacji powinien być dodawany punkt reputacji, gdyż obecnie bardziej opłaca się (patrząc oczywiście tylko na reputację) odpaść w 1 rundzie, niż w 2.
Zapisane

pozdro & poćwicz

Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 26.07.2010, 08:04:04 »

Celem miało być nie zniechęcanie początkujących. Zastanowię się jeszcze nad tym, na razie nie mam zbyt wiele czasu, po południu wrócę do domu i zdecydujemy.



Nad zmianami w regulaminie będziemy myśleć po zakończeniu tej edycji Ligi.
« Ostatnia zmiana: 26.07.2010, 14:13:46 wysłane przez Sooly » Zapisane

caje
Emeryt

Reputacja: 7 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: caje@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 802
Galeria Użytkownika


chyba mam napis na ryju


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 26.07.2010, 17:55:12 »

Celem miało być nie zniechęcanie początkujących. Zastanowię się jeszcze nad tym, na razie nie mam zbyt wiele czasu, po południu wrócę do domu i zdecydujemy.
Właśnie chodzi o samo dodawanie, bez odejmowania, nie zniechęcałoby to początkujących, a nagradzało tych co przejdą.
Zapisane

pozdro & poćwicz

Sooly
Emeryt

Reputacja: 9 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 838
Galeria Użytkownika



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #10 : 26.07.2010, 18:13:33 »

Nie ma tak łatwo. Język
No zobaczymy, ale naprawdę nie chcę już wprowadzać zmian w czasie trwania rozgrywek.



Pomimo tego, co napisałem powyżej musiałem dopisać jedną rzecz, nie wpływa ona na przebieg rozgrywek i jest dość oczywista, ale jednak dostałem takie pytanie.

Cytuj
7. Każdy uczestnik może oddać w danym etapie tylko jedną pracę.
« Ostatnia zmiana: 27.07.2010, 19:12:02 wysłane przez Sooly » Zapisane

wendro
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 3
Galeria Użytkownika

wendro


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 20.01.2014, 21:13:00 »

jak na tym forum założyć nowy wątek?Co?Co?Co?Co???
Zapisane
Ziomioslaw
Administrator

Reputacja: 46 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.10
JID: ziomioslaw@jabber.org
Licencja: Copyright
Wiadomości: 7 430
Galeria Użytkownika


Cyklista Apokalipsy


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 20.01.2014, 21:41:43 »

jak na tym forum założyć nowy wątek?Co?Co?Co?Co???

Tak samo jak na każdy innym SMF. Czy to pytanie ma związek z tym działem?
Zapisane
Skwarek
√ ι ק

Reputacja: 14 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.8
JID: skwara96@aqq.eu
Licencja: Copyright
Wiadomości: 755
Galeria Użytkownika


Hello... it's me.


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 20.01.2014, 22:16:16 »

jak na tym forum założyć nowy wątek?Co?Co?Co?Co???

Tak samo jak na każdy innym SMF. Czy to pytanie ma związek z tym działem?

Myślę, że nie mógł założyć w tym dziale wątku, ale nie wiem po co miał to robić.
Zapisane

DAJ MI LAMĘ :]
GIMP

"Dude, suckin' at something is the first step towards being sorta good at something."
Strony: [1] 2  Wszystkie
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aBitwy i konkursyLigaWątek: Regulamin Ligi PFUG
Skocz do: