Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Autor Wątek: Malowana smuga  (Przeczytany 28679 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Grolak
√ ι ק

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: grolak@jabber.org
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 126
Galeria Użytkownika


Kreator mody


Zobacz profil
« : 18.10.2008, 15:26:49 »

Malowana smuga
Tutorial

Opracowanie: Grolak
Poziom trudności: średni





Tutorial jest zainspirowany tutorialem Mix Cool Retro Curves Into Your Photographs pochodzącego ze strony PSDTUTS. Jest to jednak tylko inspiracja, cały efekt wykonany jest w GIMP-ie.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Tworzymy pędzel

Lime Point 1. Całą operację robienia smugi zaczniemy od stworzenia odpowiedniego pędzla. Tworzymy nowy obraz o wymiarach 18x540px. Tworzymy nową warstwę poprzez Warstwa -> Nowa warstwa, którą nazywamy pedzel. Możemy usunąć Tło. Warstwę pedzel wypełniamy kolorem czarnym. Za pomocą ścieżek Ścieżki [ B ] przycinamy rogi, w ten sposób: (na obrazku zaznaczone na czerwono)



Lime Point 2. Zapisujemy nasz pędzel z rozszerzeniem .gbr. Zapisujemy:
W Windowsie: C:\Documents and Settings\(nazwa użytkownika)\.gimp-2.6\brushes
W Linuksie: katalog domowy/.gimp-2.6/brushes
Odświeżamy paletę pędzli.

Lime Point Smuga

Lime Point 3. Czas stworzyć naszą smugę. tworzymy nowy obraz o wymiarach 300x600px. Nasza smuga powinna być kolorowa, prawda? W tym celu musimy stworzyć nowy gradient, lub użyć dostępnego. Ja stworzyłem nowy gradient, który nazwałem "Tęcza". Opis tworzenia gradientu znajdziesz w tutorialu Logo Windows Vista autorstwa CorteZa.



Lime Point 4. Tworzymy nową warstwę, którą nazywamy smuga. Wybieramy nasz pędzel z listy. Kolor pierwszoplanowy ustawiamy na czarny. Pędzlem nie będziemy malować, będziemy nim "stawiać pieczątki". Pokazane na obrazku:



Oto moje postawione "pieczątki": (oczywiście mogą mieć różne krycie)



Lime Point 5. "Pieczątki" powinny być na warstwie smuga. Czas je teraz pokolorować. W tym celu w oknie warstw klikamy na warstwę smuga i tuż nad nią zaznaczamy Blokowanie przezroczystości. Duplikujemy warstwę smuga. Warstwę kopia: smuga wypełniamy naszym gradientem. Tryb warstwy ustawiamy na Pokrywanie. Efekt:


Lime Point 6. To nie koniec. Duplikujemy warstwy: kopia: smuga, smuga oraz Tło. Ustawiamy kopię smugi nad kopią Tła i łączymy obie warstwy. Wybieramy narzędzie Zaznaczenie według koloru Zaznaczenie wg koloru [Shift+O] i zaznaczamy (ważne!) tylko czarne pieczątki. Te, które są teraz szare zostawiamy. Warstwę usuwamy. Tworzymy nową warstwę o nazwie gradient-główny. Zaznaczenie wypełniamy gradientem, oraz zmniejszamy lekko krycie warstwy. Warstwy wyglądają tak:



Lime Point 7. Wiem, że był to trudny i długi punkt, ale wierz mi, daje to lepszy efekt niż zwykły gradient. Trzeba sprawdzić, czy wszystko jest dobrze.

Wyłączona widoczność warstwy gradient-główny:                        



Wyłączona widoczność warstw kopia: smuga i kopia: kopia: smuga:



Lime Point Edycja fotografii

Lime Point 8. Czas na wybranie odpowiedniego zdjęcia. Moje to: On the move 2 z serwisu stock.xchng. Otwieramy nasz obrazek w GIMP-ie. Kolory -> Desaturacja. Teraz wybbieramy narzędzie Wypełnienie kubełkiem  Wypełnienie kubełkiem [Shift+B]. W oknie Opcje narzędzia kolor pierwszoplanowy ustawiamy na #8b5c01, a tryb na Pokrywanie. Wypełniamy nasz obraz. W razie potrzeby możemy zmniejszyć jasność poprzez Kolory -> Jasność i kontrast. Możemy również skalować obraz do mniejszych rozmiarów: Obraz -> Skaluj obraz.



Lime Point 9. Otwieramy nasz plik ze smugą, wyłączamy Tło, łączymy widoczne warstwy [Ctrl+M] oraz wycinamy smugę. Wklejamy ją jako nową warstwę na naszym zdjęciu. Warstwa -> Przekształcenie -> Obróć o 90o w prawo. Jeżeli smuga jest za krótka (jej szerokość jest mniejsza od szerokości zdjęcia), to duplikujemy warstwę z nią i za pomocą narzędzia Odbicie Odbicie [Shift+F] odbijamy ją w poziomie. Teraz dopasowujemy do niższej warstwy ze smugą i łączymy je. Przemieszczamy naszą smugę w pobliże miejsca w której będzie "przechodzić". W moim przypadku są to nogi tych pań. W ten sposób powstała taka smuga:



Lime Point 10. Zadecydowałem, że na moim obrazku smuga zasłania pierwszą panią, a przechodzi za drugą. Musimy teraz odpowiednia wygiąć naszą smugę (no przecież prosta nie będzie). W miejscu gdzie zasłania panią wygnę ją troszkę na dół, w miejscu gdzie będzie zakryta lekko do góry. Wybieramy Filtry -> Zniekształcenia -> Wyginanie. W sekcji Krzywa do krawędzi i w Górnej i w Dolnej deformujemy tak samo.



Lime Point 11. Punkt opcjonalny. Możemy ulepszyć nieco nasz efekt, smuga będzie smuklejsza. Wybieramy Filtry -> Zniekształcenia -> Deformowanie (na warstwie ze smugą) i "ciągniemy" razem ze smugą. Na screenie przedstawiłem ruch jaki ja wykonałem kilka razy.



Lime Point 12.. Jak wspomniałem u mnie smuga przechodzi za drugą panią, więc teraz czas to pokazać. Na waszych zdjęciach smuga nie musi być w jakimś miejscu zakryta, ale ja myślę, że to uwydatni jej "przestrzenność". Ścieżkami zaznaczyłem dokładnie nogi drugiej pani i kawałek piąstki. Bierzemy Zaznaczenie ze ścieżki [Shift+V]i na warstwie ze smugą wycinamy. Oczywiście możemy zostawić kilka "lini" smugi, aby sprawiało wrażenie, że pani biegnie dosłownie "w smudze". W miejscach gdzie zostały piksele możemy śmiało zatuszować je narzędziem Rozsmarowywanie Rozmazywanie [ S ].



Lime Point 13. Teraz czas odpowiednio wycieniować smugę. Robimy to narzędziem Rozjaśnianie/Wypalanie  Rozjaśnienie-wypalenie [Shift+D]. W miejscu gdzie smuga zakrywa panią rozjaśniamy, a w miejscu gdzie jest zakryta wypalamy. Najlepiej posłużyć się jakimś miękkim pędzlem. Możemy teraz lekko rozmyć warstwę ze smugą (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa), żeby nie było widać pikseli. Na koniec dodajemy napis i ewentualnie ramkę. Dodam, że przy tej pracy dobrze spisują się czcionki "Script", np. Scriptina, Adine-Kirnberg Script czy Shopen Script. Na koniec polecam wam filtr Farba olejna. Stosujemy ją a smudze, i od razu lepiej wyglada.



Lime Point Koniec



Mam nadzieję, że tutorial wam się spodoba i nauczy czegoś nowego.
Miłego GIMP-owania i Szczęśliwego Nowego Roku życzy Grolak Mrugnięcie



« Ostatnia zmiana: 19.09.2009, 21:18:56 wysłane przez Grolak » Zapisane

afk
smile
Nowicjusz

Reputacja: 2 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.4
Licencja: Copyright
Wiadomości: 13
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 13.01.2009, 16:41:07 »



Pierwsza!!!
Chichot
Thx
Zapisane
Trepo
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Trepo


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 18.01.2009, 20:51:08 »

Witam,to mój pierwszy post na tym forum.Mam problem z tworzeniem pędzla ponieważ nie wiem jak przyciąć te rogi.Wiem że piszę "Za pomocą ścieżki" ale jak zaznaczę ścieżką to wycina mi wszystko w kosmos.Proszę o pomoc.Z góry dziękuje.


Pozdrawiam
       Trepo
Zapisane
Grolak
√ ι ק

Reputacja: 20 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
JID: grolak@jabber.org
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 126
Galeria Użytkownika


Kreator mody


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 18.01.2009, 20:56:23 »

Właśnie dlatego poziom trudności jest średni Język Najpierw powinieneś zaznajomić się z programem, przeczytać wątek "Nie wiesz jak zacząć..." oraz FAQ. Otóż bierzesz narządzie ścieżki i zaznaczasz obszar do wycięcia. Czyli klikasz w rogu obrazka, potem z drugiej strony trochę niżej i wracasz do pierwszego punktu. Możesz się też posłużyć lassem.
Zapisane

afk
Trepo
Nowicjusz

Reputacja: 0 Offline Offline

Wiadomości: 2
Galeria Użytkownika

Trepo


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 18.01.2009, 21:41:54 »

@up:
Dziękuje Ci bardzo,wiesz może nie znam tak dobrze programu jak Ty,ale coś tam wiem.Wolę raczej robić sygny,ale jednak postanowiłem zrobić tą smugę...Niedługo dam swój rezultat. Język

Edit:
Nieee,nie wychodzi mi w ogóle...
« Ostatnia zmiana: 18.01.2009, 21:58:45 wysłane przez Trepo » Zapisane
lion.
√ ι ק

Reputacja: 11 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.4 + GAP
Licencja: CC-NC-BY-SA
Wiadomości: 1 222
Galeria Użytkownika


strach pomyśleć że lion. się tak leni!


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 18.01.2009, 23:16:56 »

Jak już masz widoczną smugę to weź ją ścieżkami popraw bo krawędzie widac  Wilber
Zapisane

madlain
Gość
« Odpowiedz #6 : 13.02.2009, 16:17:11 »

Zapisane
pelLq
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: CC-BY-SA
Wiadomości: 85
Galeria Użytkownika


A może Gradientem w Łeb ?


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 08.03.2009, 17:22:38 »

świetny efekt  laugh

Moja Praca.





Zapisane
misio220
Użytkownik

Reputacja: 0 Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
GIMP: 2.6
Licencja: Copyright
Wiadomości: 32
Galeria Użytkownika

misio220


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 30.07.2010, 16:20:40 »

Zapisane
be@
Moderator globalny

Reputacja: 49 Offline Offline

Płeć: Kobieta
GIMP: 2.8
Licencja: CC-BY
Wiadomości: 7 399
Galeria Użytkownika



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 07.03.2014, 07:31:22 »

Niestety filtr Wyginanie krzywych bardzo psuje jakość obrazka powodując, że "smuga" ma brzydko postrzępione krawędzie. Ładną, gładką falę można uzyskać wyginając obraz za pomocą pluginu G'MIC i filtra: Testing -> Zonderr -> Mathmap flag:
http://i.minus.com/ibbYucIUHbFa3I.png
Poza użyciem innego filtra także w nieco inny sposób nałożyłam kolory.
« Ostatnia zmiana: 07.03.2014, 08:38:37 wysłane przez be@ » Zapisane
Strony: [1]
DrukujPobierz PDF
Polskie Forum Użytkowników GIMP-aTutorialeTutorialeGIMPEdycja fotografiiWątek: Malowana smuga
Skocz do: