Na początku widzimy prostokąt, zaznaczamy prostokąt, a następnie
zaznaczenie>zaokrąglenie i ustawiamy promień na 5%, zapisujemy zaznaczenie do kanału, bo później nam się nie raz przyda.
Filtr do blendowania z PSa to nic innego jak połączenie kilku różnych efektów.
Widzimy, że zastosowane było "
drop shadow", można to zrobić w GIMPie rzucaniem cienia, albo rozmywając czarną warstwę (wszystko robiłem mniej-więcej z ustawieniami ze screenów z PS-a, aby otrzymać podobny efekt).
Widzimy też "
inner glow", co można przetłumaczyć jako "wewnętrzne światło", czy odblask, nie pamiętam:P w tym wypadku jest to nic innego jak walnięcie leciutkiego rozmytego cienia w środku naszego prostokąta.
Widzimy też tajemniczą opcję "
stroke", która to służy do tworzenia obrysów, nic prostszego! zmniejszamy zaznaczenie o 1px, odwracamy, wypełniamy białym kolorem i dodajemy maskę warstwy z wcześniej zapisanego do kanału naszego prostokąta (można też odwrócić to zaznaczenie pomniejszone o 1px i prawym na kanał>
przetnij z zaznaczeniem). Tryb ustawiamy w GIMP-ie na pokrywanie i duplikujemy warstwę dla lepszego efektu. Teraz dopiero widzę, że warstwy stroke powinienem ustawić bezpośrednio nad obrazkiem i zrobić to jakoś inaczej (tryby itp.), ale już nie chce mi się poprawiać, efekt i tak jest podobny.
Otwórzcie sobie te dwa obrazki w nowych kartach/zakładkach/oknach i porównajcie:
PS:
http://www.gimpuj.info/replacement.pngGIMP:
http://www.gimpuj.info/replacement.pngDołączam też plik xcf (można w GIMPie
plik>otwórz położenie i wkleić adres):
http://johny.toster.org/rozne/dla/gimpuj/aerogimp.xcf