Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1] 2 3
1  Bitwy i konkursy / SotW - głosowania - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #30 - Afryka - głosowanie : 16.04.2007, 11:50:17
Wilu: 0
Fatos: 0
Acersecomes: 1
dzialo9: 0
Sheep: 0
prince-man: 0
Laserdance: 0
jokerwader: 1
de3on: 0
Phoenix: 1
Cin3x: 0
Foxer: 0
matiusmm: 0
Maciek: 0
kowal779: 1
Myron: 1
Tanialia: 0

jokerwader - po co tak dużo ziemi??? Przecież to czarna plama tylko. Byłoby więcej nieba, byłoby dużo lepiej. Imho bardzo sympatyczna scena, gdyby nie zła linia horyzontu to byłby to mój faworyt ;-)
Jeden głos dostaje Phoenix - ładne zdjęcie i kolorystyka. Praktycznie w GIMPie zero pracy, ale tu się nie ilość pracy ocenia, tylko efekt ;-)
Drugi głos - dla Myrona. Praca za ciemna, zła kompozycja i dlatego dla mnie kiepska w odbiorze - ale jednocześnie jedyna, która do mnie przemawia, ma swoją treść. To spojrzenie wychudłego dziecka z tygrysem w tle - mocne.
2  Bitwy i konkursy / SotW - głosowania - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #22 - Najpotężniejszy komputer na świecie - głosowanie : 18.02.2007, 19:40:44
puss: 1
Kizi:0
Kifer71:0
Mtv:0
Kulok:0
Bovver:0
RadGot:0
Carmix:0
de3on:2
petiGROS:1

Praca petiGROS jako jedyna nie zawiera ogromnego bałaganu - nie ma nadmiaru ani elementów, ani kolorów. Kompozycja za to IMHO chybiona, bo te szare komórki powinny być raczej z lewej, a nie centralnie (ewentualnie rozbić napis i podpis, jedno w lewym górnym, drugie wprawym dolnym rogu).
Z pozostałych dobra byłaby praca de3on, gdyby na tym ekranie było coś z sensem a nie kolorowy bełkot - np. mały obrazek liczydła na czarnym tle :-)
Pozostałe IMHO gorsze, więc ta dwójka dostaje punkt ode mnie.
3  Bitwy i konkursy / SotW - głosowania - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #20 - Karnawał - głosowanie : 07.02.2007, 22:36:56
Laserdance: 1
puss: 11
MB: 1

Karnawałowy render, do tego ładny. Niezły napis. Nie przytłacza nadmiarem kolorów. Praca ogólnie ładna i na temat.
W pracy MB render mi zupełnie nie pasuje, tło kojarzy mi się z bombkami na choince a nie karnawałem. Laserdance - jako abstrakcja średnio mi sie podoba, poza tym mi się abstrakcja zupełnie nie kojarzy z karnawałem.
4  Tutoriale / Tutoriale do poprawy / Odp: Wyostrzanie zdjęcia : 01.02.2007, 17:44:29
Wyostrzanie i praca na krzywych to dwa najważniejsze elementy w obróbce zdjęcia. Tylko że przkład jest kiepski, bo zdjęcie wyjściowe jest już dość dobrze wyostrzone, może tylko ciut za ciemne. Dlatego w oryginalnym tutku cakpera efekt końcowy jest ewidentnie gorszy niż początkowe zdjęcie (o wiele za duży kontrast, co powoduje utratę szczegółów na korpusie i pyszczku żaby, czyli na najważniejszych elementach zdjęcia). Tu u ciebie jest lepiej, ale mozna by się spierać, które zdjęcie (początkowe czy po zmianach) jest lepsze.
Trzeba by znaleźć lepszy przykład - np. tu

(zdjęcie znalezione na szybko na sxc.hu - ma straszną kompresję jpg, więc jest dużo artefaktów, ale efekt z grubsza widać - po lewej bez wyostrzenia, po prawej wyostrzone). Rzecz w tym, że podczas wyostrzania i pracy na krzywych nie można gubić szczegółów zwłaszcza w najważniejszych partiach zdjęcia.
5  Galerie / Sygnatury / Odp: by Hunti : 31.01.2007, 18:28:55
Bardzo mi sie podoba ta pierwsza sygnaturka. Kolorystyka super, miły render, ten "ufoludek" widoczny na pierwszy rzut oka i prawdę mówiąc myślałem, że to zamierzony efekt- rekompensuje mi pustkę po lewej stronie.
Druga wydaje mi się za to duuuużo słabsza - nic w niej nie widzę prawdę mówiąc ;-) Zupełnie mi ne pasuje tło do renderu - tło o ostrych kształtach i silnym kontraście, render rozmyty. Do takiego tła pasuje abstrakcja jakaś, a nie zdjęcie chłopa...
6  Bitwy i konkursy / SotW - głosowania - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #19 - Żywioły - głosowanie. : 28.01.2007, 16:38:25
Kulok:1
Sufixx:4
Tao Leny:0
Piotreek:0
Bovver:0
Natalia:0
Gandalfica:1
petiGROS:0
puss:1
juke:0

Znów ciężko wybrać. Podoba mi się kolorystyka pracy gandalficy, może poza tym jednolicie szarym kształtem, niepasującym do tła o wielu ładnych przejściach tonalnych. Podoba mi się tornado Tao Leny, ale za słabo kontrastuje z burzowym tłem i ledwo je widać, dodatkowo napis fatalny i szachownica w lewym dolnym za mocna. Wreszcie niewątpliwie podobami się praca Suffixa - za pomysł, czyli coś, czego z reguły brakuje w pracach na forum.
Głosuję na Suffxa, bo IMHO pomysł jest najważniejszy i bez niego nie ma po co zaczynać. Chociaż dobrze by było, żeby połączyć dobry pomysł z dobrą grafiką ;-)
7  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Światłocień [OT] : 28.01.2007, 10:13:09
Tak na marginesie Sims-y lansują mózg Uśmiech
[OT] Daffy, którego z dwóch słów chciałeś użyć: "lansują" czy "lasują"??  Język [/OT]
8  Hyde zone / UotW - głosowania / Odp: UoTW #9 - Żywioły - głosowanie. : 28.01.2007, 10:11:13
Tao Leny:0
Piotreek:0
DaFFy:0
Freddy Kruger:0
cakper:1
yhcic:1
juke:0
petiGROS:1

Wybór ciężki. Zgadzam się z noss'em, wszystkie prace puste, jakby niedokończone. Trzy są lepsze od innych: praca Freddy'ego - ma w sobie jako jedyna ciekawy pomysł; praca yhcic'a jest sympatycznie dobrana kolorystycznie, praca petiGROS'a najbardziej wykończona. Ostatecznie wybieram yhcic'a, jego UB najbardziej 'cieszy oko'.
9  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: przeróbka zdjęć( np.gładka skóra) : 25.01.2007, 14:18:43
IMHO nie ma jednej działającej recepty dla wszystkich zdjęć. Do uzyskania gładkiej skóry musisz stosować kilka narzędzi, każde jest trochę inne. Dobrym początkiem będzie ściągnięcie bezpłatnego (w podstawowej wersji) programu Neat Image (działa na Winzgrozie i pod Linuxem dzięki wine) do likwidacji szumu na zdjęciu - po opanowaniu podstawowych funkcji jest to chyba najlepsze narzędzie do takich celów. Poza tym musisz pamiętać, że wyostrzanie zdjęcia uwydatnia strukturę skóry, a rozmywanie - powoduje jej wygładzenie. Problem w tym, że zdjęcie rozmyte w całości jest nieostre i źle wygląda. Spróbuj narzędzi takich jak rozmywanie selektywne, możesz spróbować użyć rozmywania i rozsmarowania z palety narzędzi do zmian w określonym regionie obrazka. Jeśli rysunek masz w RGB (a musisz jeśli chcesz używać GIMPa), pamiętaj, że przy jego wyostrzeniu powinnaś wyostrzać przee wszystkim kanał czerwony, a najmniej kanał niebieski.
Ogólnie żeby dojść do dobrych efektów musisz trochę poczytać o wspomnianych narzędziach i sama poeksperymentować.
10  Tutoriale / Tutoriale do poprawy / Odp: Przezroczysty (kafelek?) obiekt : 24.01.2007, 11:00:13
A czy przy krzywych modyfikowaliście tylko kanał alfa? Bo jeśli to się zrobi dobrze, to nie trzeba potem zmieniać krycia.
Prawdę mówiąc, poległem na tym tutorialu - IMHO w pkt8 nie powinno być zaznaczenie->obramuj, bo to psuje cały efekt, ale nie jestem pewien ( w oryginale jest select->feather, może raczej chodzi o zmiękczenie? w każdym razie można sobie odpuscić). Zrobiłem go wg oryginału i mi wyszło. Oyginal jest ciut inny.
11  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Kosmiczna sygnaturka : 22.01.2007, 14:56:47
Kosmiczna sygnaturka
Tutorial


Opracowanie: wojtek_c
Poziom trudności: łatwy





Jest to tłumaczenie tutoriala znajdującego się pod tym adresem: http://www.deviantart.com/deviation/29460266/
Autorem jest vnt87.



 Lime Point Zaczynamy

(1) Otwórz nowy dokument o wielkości 370 x 135 px. Jako kolor tła wybierz czarny.

(2) Utwórz nową przeźroczystą warstwę. Wybierz pędzel Pędzel, kolor czerwony (np. ff0000), rodzaj pędzla Circle 19. Narysuj w lewym dolnym rogu nieregularny łuk i wypełnij go kolorem (Wypełnienie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem). Powinieneś otrzymać coś takiego:



(3) Następnie zmień kolor na żółty i narysuj podobny, ale mniejszy kształt na tym czerwonym. Potem zmień kolor pędzla na biały i narysuj trzeci, najmniejszy kształt, leżący na żółtym. Efekt powinien być mniej więcej taki:



(4) Teraz zastosuj rozmycie Gaussa (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gausa) stosując wysokie wartości (ja zastosowałem 85) i typ rozmycia IIR.

(5) Stwórz nową warstwę i zastosuj na niej filtr: Filtry -> Odwzorowanie -> Chmury -> Jednolite chmury i wybierz odpowiadające ci wartości. Ja zastosowałem poniższe:



(6) Stwórz kolejną warstwę i powtórz punkt 5, stosując inne ziarno losowości. Teraz zmień obu warstwom z chmurami tryb na Wypalanie i zmniejsz krycie do 50. Powinieneś otrzymać coś takiego:



(7) Autor sugeruje teraz dorysowanie cząstek plazmy unoszących się nad naszą planetą oraz gwiazd za pomocą specjalnego pędzla. Ponieważ ja nie lubię specjalnych pędzli, zrobiłem to inaczej – efekt ciut gorszy i droga dłuższa, więc nie będę opisywał, tylko radzę ściągnąć pędzle: http://www.deviantart.com/deviation/22551705/
Są tam pędzle z wieloma małymi kropkami, takich właśnie należy użyć. Efekt powinien być następujący (albo lepszy):


 
(8) Tło mamy gotowe, czas wkleić render. Do sceny pasuje jakiś statek kosmiczny, wklejamy go zatem i skalujemy Skalowanie, po czym duplikujemy Duplikowanie warstwy. Rozmywamy  za pomocą Gausian Blur o wartości 5 px i ustawiamy tryb górnej warstwy na Miękkie światło (można też wtopić render w inny preferowany przez was sposób).



(9) W prawym górnym rogu zostawiłem miejsce na napis, dodałem jeszcze trochę gwiazd. To już właściwie koniec. Można jeszcze użyć skrypt Electricity – do ściągnięcia stąd: http://www.gimptalk.com/topic.php?a=v&t=512&f=8 (działający link na ostatniej stronie dyskusji). Po instalacji można go znaleźć w Script-fu -> Alpha na logo -> Electricity. Kolor wybieramy pomarańczowy (np. ffb320), grow - 8, elektricity - 12 (lub inne dowolne). Efekt generowany jest losowo. Skrypt należy zastosować na wastwie ze statkiem.

(10) Warstwę Elektricity możemy jeszcze poprawić używając narzędzia Rozsmarowywanie obrazu Rozmazywanie ustawionego na Circle fuzzy 5 i z ustawieniami krycie - 75%, tempo - 80. Rozsmarowujemy odbłyski na zewnątrz od statku. Ostatecznie może to wyglądać tak:



(11) Dodajemy napis, ramkę i to by było na tyle. Ja dodałem jeszcze dwie supernowe.



 Lime Point Koniec
12  Hyde zone / UotW - głosowania / Odp: UoTW #8 - Kim jestem - głosowanie. : 21.01.2007, 13:21:04
Piotreek:0
yhcic:0
Freddy Kruger1

Z angielskiego jestem zadek, ale jeśli się nie mylę, poprawna forma pytająca brzmiałaby: who am I? Tym niemniej, Freddy wygrywa choćby przez brak konkurencji - pozostałe prace słabiutkie. W porównaniu z nimi ciekawsze tło i ciekawszy render.
13  Root / Konkursy / Odp: SoTW #17 - RPG - wygrał Szajba : 21.01.2007, 13:09:53
Gratulacje :-) Wygrała najlepsza praca. Też bym na nią głosował, gdybym nie brał udziału w konkursie. W ogóle poziom był wysoki, praca matirixa też była bardzo dobra.
14  Bitwy i konkursy / SotW - archiwum 2006/2007 / Odp: SoTW #18 - Kim jestem. : 19.01.2007, 14:37:42
Strony: [1] 2 3