Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
57  Tutoriale / Szkoła rysowania / Odp: Gimpowa Grupa Wsparcia ;p : 01.02.2009, 20:35:17
Hehe, masz dłonie prawie identyczne jak moje Język Rzeczywiście może moje palce są trochę dłuższe. Ale chyba i tak przesadziłaś w szkicach, odrobinę Mrugnięcie
A ramiona ok, nie mam pojęcia, czy anatomia jest dobra, ale wygląda nawet przekonująco. Świetne jest to środkowe na dole. A co do cieniowanego... rozumiem, że to jest pierś, nie łopatka? Może przerób, bo samo ramię jest naprawdę niezłe Mrugnięcie

Edit:
Nie mogę spać, wzięłam się więc za ramiona:



Korzystałam z tego jako referki:
http://pixelheart.net/anatomy/armshands/ref/Muscles-Arm.jpg
http://www.andrewdiec.com/Anatomy/Muscles-ArmBack.jpg
Niestety nic nie rozumiem z tych mięśni i głównie było to "jak mi się wydaje".

A skoro już tu jestem, to dodam jeszcze kilka zapomnianych dłoni, bo mi się nawet podobają ;]



Z natury oczywiście...
58  Tutoriale / Szkoła rysowania / Odp: Gimpowa Grupa Wsparcia ;p : 01.02.2009, 19:52:29
Fajne zadanie. Zwierzątka z wyobraźni rysuję co najmniej dziwnie, będzie kicha. Mrugnięcie
Faustissima, wydaje mi się, że palce na ogół są minimalnie dłuższe od reszty dłoni, a Ty robisz na odwrót. Ale mogę się mylić, w razie czego niech mnie kto naprostuje. Podobają mi się bardzo te dwie ostatnie (z prawej), a pierwsze to takie miłe naturalne szkice. W środkowych wiadomo, skrót palca w perspektywie i proporcje Mrugnięcie Chyba patrzyłaś na łapę rysując? Czy to wszystko z pamięci (nie strasz)?

Dodałam kilka sylwetek do poprzedniego posta, jeszcze tylko ramiona Uśmiech
59  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - Inkscape / Odp: Twarze w inscape : 29.01.2009, 22:44:00
Odpowiedź masz w tym samym tutorialu, tutaj:

http://www.hostedimage.com/images/k5rrem37nv2y0iohyigh.png

Musisz tylko (niezbyt dokładnie, po prostu łamaną linią) narysować kilka obiektów pod zrobionymi wcześniej konturami i nadać im kolory - tak jak tutaj gość szybko "obrysował" włosy, schował je pod kontur i dał brązowy kolor. Jeśli chcesz dodać cienie itd, to znowu rysujesz kolejne obiekty w odpowiednich miejscach i trochę rozmywasz.
60  Root / GIMP / Odp: Wywiad z jednym z programistów GIMP-a : 29.01.2009, 22:30:29
No Uśmiech A ja akurat się zastanawiałam, czy w Gimpie będzie szansa na "style warstw" - i proszę, jest nadzieja. Wielkie dzięki za przetłumaczenie, fajnie że się tego podjęliście Uśmiech
61  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Zniszczona karta do gry : 27.01.2009, 00:46:17
Mnie się podobał już ten pierwszy efekt Uśmiech Wyszło Ci naprawdę dobrze, karta jak prawdziwa. Żeby Cię tylko PS Hero nie pobił Język No, ale skoro mówisz, że nawet nie czytałeś tuta, to chyba wszystko w porządku.
62  Tutoriale / Szkoła rysowania / Odp: Gimpowa Grupa Wsparcia ;p : 27.01.2009, 00:36:05
Bardzo mi się podobają Twoje szkicki, maru, ramiona super wyszły. No i świnia! A mięśnie ramienia dźwigu godne uwiecznienia w marmurze Mrugnięcie Ale co piszesz "taka jedna się smyrgała" - dorwałeś do rysowania jakąś biedną nieznajomą? Język Hehe, ja bym się bała, chyba że na zajęciach. (Btw za duży obojczyk jej zrobiłeś.)

Dorzucę na razie jeszcze kilka dłoni + parę sylwetek:



http://www.hostedimage.com/images/3xujt1pftzpf4nziowp.png

A "teleskopowy" palec to po prostu próbowałam obczaić, jak dokładnie te stawy się układają.


Edit: Nowe sylwetki:
http://www.hostedimage.com/images/tg6mud15na8aek7u8jh.png - znalazłam kolejny filmik, który może się przydać jako referka: http://pl.youtube.com/watch?v=YKoAyvVYmgE
http://www.hostedimage.com/images/uz54ucaml4cm3o0gcsd.png - rozmazany film Mrugnięcie
63  Tutoriale / Szkoła rysowania / Odp: Gimpowa Grupa Wsparcia ;p : 25.01.2009, 17:14:43
Maru, miło Cię znowu widzieć Uśmiech Łapki fajne, ale czy palce trochę nie za długie?

A moje:




64  Galerie / Wektory / Odp: Ratunku, moja pierwsza : 24.01.2009, 15:40:21
Dzięki za nowe odpowiedzi, tym bardziej że wątek umarł już dość dawno Mrugnięcie Od tamtego czasu zaznajomiłam się z Inkscape'em, kilka innych zrobionych w nim prac znajduje się w mojej galerii tutaj: http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;su=user;cat=2217;u=6735 i tutaj: http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;su=user;cat=4537;u=6735. Zapraszam, jeśli ktoś ma ochotę wstąpić Uśmiech
65  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Filiżanka kawy, herbaty itd. : 22.01.2009, 01:33:14
Sebastian, i co, odpowiedzieli Ci w sprawie tego tutoriala? Btw filiżanka super, ale zastanawiam się, czy mógłbyś zrobić dym i światło takie same jak tutaj. Gdybyś dał radę, to byłoby naprawdę miodzio Mrugnięcie
66  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Dodawanie zarostu : 22.01.2009, 01:15:43
Luu -> Dzięki, ale efekt jest jeszcze trochę za słaby na tutorial Uśmiech Może kiedyś się go dopracuje porządnie. Mam nadzieję, że Tobie wyjdzie lepszy.
Myron -> Kupa roboty z aerografem, ale pewnie wyglądałoby bardziej prawdziwie.
67  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Dodawanie zarostu : 20.01.2009, 03:35:34
Jeśli wystarczy Ci taki efekt: , to wymyśliłam coś takiego:
Zaznacz w jakiś sposób część twarzy, gdzie ma być zarost (zaznaczenie powinno mieć nieregularne i rozmyte krawędzie), i skopiuj ten kawałek na nową warstwę. Zapisz zaznaczenie (najlepiej do kanału) i odznacz. Zrób kawałkowi twarzy desaturację, dodaj szum HSV (lepiej, żeby był bardzo drobny, czyli najprawdopodobniej wszystkie suwaki na max) i ustaw tryb warstwy na Mnożenie. Zmień krycie wedle uznania i rozmyj Gaussem o 1-2 px.
Dalej weź zaznaczenie z kanału i dodaj nową przezroczystą warstwę. Wypełnij szumem RGB (wszystkie suwaki max). Zlikwiduj zaznaczenie, zrób desaturację, rozmyj Gaussem o 1, ustaw tryb warstwy na Odejmowanie (lub Różnica) i zmień krycie, jak Ci pasuje. Zmieniaj krycie obu warstw z zarostem, dopóki nie będziesz zadowolony.
Gdybyś czegoś nie rozumiał, pytaj śmiało Mrugnięcie
68  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Retusz By Fanny)Sim xD : 19.01.2009, 03:18:35
Bardzo fajny tutorial będzie, jeśli się go napisze zgodnie z "prawem" (oj tak... mniejsze screeny...). Dobry pomysł z tym wyostrzaniem, przerobiłam tuta i jestem z niego bardzo zadowolona.
69  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: mapa średniowieczna : 17.01.2009, 04:01:23
Hm, nie przesadzajmy, samą mapę da się zrobić i bez malowania, a jakieś takie śmieszne pędzelki, mam nadzieję, można znaleźć w necie. Oto jak mi wyszła "sucha" mapa:

(Nie musi być taka wyblakła, można zrobić też żywsze kolory.)

Bardzo mi się podoba ta mapka, którą soda2 pokazał, i chętnie opiszę swoją metodę na uzyskanie czegoś podobnego (chyba). Mam nadzieję, soda2, że Ci się ten tutorialik przyda.

1. Otwieramy nowy obraz z białym tłem.
2. Tworzymy nową przezroczystą warstwę, nazywamy ją "Ląd". Rysujemy na niej dowolnym sposobem kształt naszego lądu i ewentualnych wysp. Ja użyłam lassa  Lasso i wypełniłam kolorem, a rzeki narysowałam ścieżkami, potem Ścieżka na zaznaczenie i Delete. Ląd musi mieć zupełnie jednolity kolor (jakiś brąz) i nierozmyte krawędzie.
3. Dodajemy nową warstwę i nazywamy ją "Mapowanie". Wypełniamy całą tym samym kolorem co ląd. Bierzemy Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie wypukłości. W zakładce "Mapowanie wypukłości" wybieramy warstwę "Ląd". Jeśli "Wzmocń ciemne kolory" jest odznaczone, to zaznaczamy. Typ mapowania liniowy. Pobaw się azymutem i innymi suwakami, obok masz podgląd. Chodzi o to, żeby widać było wyraźne wypukłości, ale nie z jakimiś potwornie kontrastowymi krawędziami.
4. Zmieniamy tryb warstwy "Mapowanie" na Mnożenie i zmniejszamy krycie wedle uznania.

5. Teraz będziemy potrzebować dwóch deseni: jeden podobny do tekstury tkaniny, drugi takie falki. Falki zrobiłam sama - http://www.hostedimage.com/images/cpctey357cz0rt2x38cq.png, teksturę wybrałam jakąś kiepską, musisz znaleźć sam. Ładujemy oba desenie tam gdzie trzeba (X\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns), w Gimpie włączamy okno deseni i odświeżamy.
6. Nasze białe tło wypełniamy tym samym kolorem co ląd. Nad tłem robimy nową warstwę, wypełniamy deseniem falki. Ustawiamy jej jakiś tryb (ja wybrałam Przesiewanie z kryciem ok. 70, ale może być oczywiście inny). Nazywamy "Falki". Mamy wodę.
7. Teraz wypełnimy deseniem ląd. Na w. "Ląd" bierzemy kanał alfa na zaznaczenie, nad w. "Ląd" tworzymy nową przezroczystą i wypełniamy drugim deseniem. Też zmieniamy tryb i krycie (u mnie Przesiewanie z kryciem 75). Nazywamy "Ląd deseń".
8. Nie kasujemy zaznaczenia. Dodajemy nową przezr. w. pod "Lądem". Zwiększamy zazn. o ok. 3-5 px i wypełniamy tym samym brązem. Tryb Mnożenie.
9. Dodajemy nową przezr. w. znów pod "Lądem". Powiększamy zazn. jeszcze o 15-20 px i znów wypełniamy brązem. Tryb Mnożenie, krycie ok. 50. Wyłączamy zaznaczenie.
10. Na obu warstwach rozmywamy Gaussem: na tej z pkt. 8 tylko o kilka px, na tej z pkt. 9 - o ok. 40-50. Mamy ładny cień.

11. Przydałoby się trochę urozmaicić powierzchnię wody i lądu. Nad w. "Falki" dodajemy nową, na niej Filtry -> Renderowanie -> Chmury (jednolite). Szczegóły 15, bez turbulencji. Możesz zmienić rozmiar X i Y, ale oba powinny mieć tę samą wartość. Tryb zmieniamy (u mnie na Pokrywanie, krycie ok 60.)
12. Teraz podobnie z lądem. Na w. "Ląd" kanał alfa na zaznaczenie, nad w. "Ląd deseń" dodajemy nową w. Na niej znów chmury i tryb (u mnie Pokrywanie, krycie 100). Kasujemy zaznaczenie.
13. Nad w. "Ląd deseń" dodajemy 3 nowe przezr. warstwy. Na każdej z nich robimy np. lassem kilka "plam", które wypełniamy wciąż tym samym brązem. Każdej warstwie dajemy inny tryb i/lub krycie. Powstaną takie przebarwienia jak na mapie, którą pokazałeś. Możemy te plamy odrobinę rozmyć. Jeśli wychodzą poza krawędzie lądu, znów weźmy kanał alfa warstwy "Ląd" na zaznaczenie, odwróćmy je Ctrl+I i na każdej z warstw z plamami naciskamy Delete.


Mamy już podstawową mapkę, możemy ją jeszcze trochę pomęczyć. Ja dodałam tu i ówdzie trochę szumu i narysowałam jakieś głupotki:


Żeby uzyskać bardziej intensywne kolory, wystarczy pobawić się trybami i kryciem warstw.
70  Tutoriale / Szkoła rysowania / Odp: Gimpowa Grupa Wsparcia ;p : 11.01.2009, 20:51:03
UWAGA: nowy temat będzie dopiero w środę wieczorem lub czwartek!

Bardzo dobrze Język
Wymodziłam kilka drzewek, po kolei: brzoza, świerk (Świerkowy Potwór), w zamierzeniach sosna, bardziej udana sosna:


Używałam jednego grunge'owego pędzelka.

Dodałam też trochę sylwetek do tego posta:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,22069.msg109716.html#msg109716
Każde następne też będę do niego dołączać do oporu ;]
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17