Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1] 2 3 ... 57
1  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: gimp 2.8.14 nie otwiera NEFów z ufraw-0.19.2-2 : 16.10.2014, 23:35:09
Możesz dokonać podstawowej obróbki w RawTherapee albo Dalaboratory , a potem dopieszczać resztę w GIMP, niestety nie mam .NEFów więc ciężko mi cokolwiek pokombinowac i wymyśleć co zrobić
2  Tutoriale / Fabryka tutoriali / Odp: Szlam (poprawa) : 14.10.2014, 11:57:50
https://www.gimpuj.info/index.php/topic,60734.0.html - a ten już jest skończony, bo nie widzę tam żadnych obrazków?

nie, wyleciało mi z głowy, jeśli nic się nie stanie - znów np nie zapomnę o forum, to w najbliższej przyszłości (do piątku) powinny oba wisieć zaobrazkowane
3  Tutoriale / Fabryka tutoriali / Szlam (poprawa) : 13.10.2014, 23:58:08
Szlam
Tutorial

Oryginał: Slime to Start!
Opracowanie: Freddy Kruger(poprawa Ryychuu
Poziom trudności: łatwy





Widzę, że pomimo zachęty nie ma tu zatrzęsienia i nikt nie wali drzwiami i oknami. Postanowiłem więc zerwać ze zmową milczenia i coś tu nagryzmolić.

Jest to tłumaczenie tutoriala.

Tutorial napisany w wersji Inkscape 0.45. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Najpierw otwieramy okno warstw [Shift+Ctrl+L], które nam się przyda. Pierwszą warstwę nazwiemy szkic. Jak nazwa wskazuje, trzeba wymodzić szkic naszego szlamu. Mniej więcej coś takiego, jak na zdjęciu.
Możemy, tak jak zalecał autor, zmienić kolor konturów, musimy się jednak zastanowić się, jakiego koloru będzie nasz szlam. Np.: jeżeli planujemy zrobić go zielonego, to kontur zróbcie niebieski lub fioletowy. Aby to uczynić, zaznaczamy jakiś fragment i używamy [Ctrl+A] do zaznaczenia wszystkich elementów, a następnie wybieramy sobie kolor.






Lime Point 2. Teraz zaczniemy wypełniać nasz szlam. Tworzymy nową warstwę kolor. Wybieramy narzędzie do tworzenia okręgów i elips i tworzymy na "stopce" naszego stworka elipsę. Następnie ją zaznaczamy i otwieramy panel Wypełnienie i kontur [Shift+Ctrl+F].
Teraz wybieramy kolor, który będzie miała nasza postać. Ustawiamy kolor i przechodzimy do zakładki Kontur i ustawiamy ciemniejszy odcień na kontury. Klikamy na kolejną zakładkę Styl konturu. Szerokość konturu ustawiamy na 20px.





Lime Point 3. Tworzymy nową warstwę ciało i kopiujemy naszą elipsę na ową warstwę. Wybieramy narzędzie do edytowania ścieżek [F2] i klikamy na naszą elipsę. Następnie naciskamy [Shift+Ctrl+C]. Powinno nam się utworzyć coś takiego, jak na pierwszym obrazku.
Zaznaczamy górny kwadracik i przeciągamy go do górnego obrysu konturu (obrazek drugi).
Jednak jest to troczę za szpiczaste, więc zależy go trochę zaokrąglić.









Lime Point 4. Teraz nadeszła pora na zabawę. Zaznaczamy ciało naszego szlamu i ustawiamy tak, by choć trochę przypominało kształtem szkic. Aby to uczynić, spójrzmy na pasek narzędzi. Są tam zmyślne opcje ścieżek. Wybieramy Dołącza nowe węzły do zaznaczonych segmentów i klikamy tam, gdzie nam jest potrzebny dodatkowy węzeł (ten kwadracik). Bawimy się ustawieniami i rozmieszczeniem, dopóki nie uzyskamy zadowalającego nas efektu. Na końcu wyłączamy widoczność naszego szkicu. Powinno wyjść coś takiego, jak na obrazku.






Lime Point 5. Chwilowo nasz stwór nie widzi. Trzeba to zmienić.
Dodajemy nową warstwę oczy i wstawiamy dwie czarne elipsy imitujące oczy.
Potem tworzymy na nich mniejsze, białe elipsy. Teraz dla lepszego efektu ustawiamy warstwę oczy pod ciało. Powinien nam wyjść taki efekt, jak na trzecim obrazku.









Lime Point 6. Tworzymy kolejną warstwę - nazywamy ją blask. Aby powstał blask, który nada naszej pracy nieco trójwymiarowości, naciskamy [Ctrl+Alt+V]. Powinno nam się pokazać pole, które wypełniamy białym kolorem, klikając na biały kolor na palecie.



Lime Point 7. Teraz musimy ustawić to z lewej strony. Możemy także wykorzystać sprytną sztuczkę. Naciskając [Alt+Ctrl], możemy manewrować ścieżkami w równomiernej przestrzeni, która nie pozwala na ostre czy nieregularne kształty. Powinno to wyglądać mniej więcej tak, jak na załączonym zrzucie ekranu.



Lime Point 8. Niezbyt przekonujące, nie? Nic nie szkodzi. Teraz pora na odrobinę czarów. Używamy kombinacji [Ctrl+)](albo jak kto woli [Shift+Ctrl+0]), aby powiększyć zaznaczenie lub [Ctrl+(], by zmniejszyć. My korzystamy z dobrodziejstwa drugiej kombinacji.
Powinno wam wyjść coś co by przypominało to:



Lime Point Koniec



Mam nadzieję, że was nie zanudziłem i moje tłumaczenie się wam podobało. Teraz zostało mi jedynie czekać na wasze "szlamy" Język


4  Bitwy i konkursy / Special Competition - głosowania / Odp: Special Competition #18 - Rysunek tradycyjny - edycja druga - Głosowanie : 11.10.2014, 21:35:44
Hasia:1

Praca ładna jak każda twoja praca Mrugnięcie Demon jednak wydał mi się trochę... Mało demoniczny, nie czuję nieco mocy tej pracy

JaTuTylkoSzkicuje:2

Demon nie jest osobowy jak u Hasi, ale czuć od niego moc, ciekawe połączenie kolorów, jak Ejos wspomniał trochę wyblakłe, ale żółty i błękit rządzi, czuć dynamikę działań demona, po prostu mi się podoba
5  Ogólne dyskusje / Digital Painting / Odp: Czy jest sens kupować jakiś program graficzny (poza zbyt drogim Photoshopem)? : 14.04.2014, 08:25:03
Kamiko: jeśli jesteś z Poznania, to mogę ci pokazać i objaśnić Linuxa, jeśli nie, to ewentualnie mógłbym spróbować poprowadzić cię za rączkę w konfiguracji ewentualnie przygotować nośnik LiveCD/LiveUSB(i wysłać pocztą) i powiedzieć jak sobie z tym poradzić Mrugnięcie

(livecd/liveusb nie wymagają instalacji na dysku więc nic sobie nie popsujesz, a będziesz mogła się pobawić, potestować, jak to u ciebie działa ;P)

Poza tym XP stracił wsparcie i niedługo dostęp do softu będzie ograniczony, więc prawdopodobnie zostaniesz przymuszona za jakiś czas do zmiany systemu/komputera z systemem. W każdym razie oferuje z Linuxami swoją pomoc, jakby co Uśmiech
6  Bitwy i konkursy / BVA / Best Vector Art #40 - Best Vector Art - Zgłoszenia : 10.11.2013, 00:04:58



Temat edycji: Best Vector Art

Rozmiary: 400x400

Zadanie: Wykonaj logo dla działu Best Vector Art, Do wykonania są 4 ikony, jedna informująca o nieprzeczytanych postach, druga informująca o tym, że posty zostały przeczytane (np. wyszarzona wersja pierwszej), trzecia ikona/logo która mogłaby być wklejona np do zgłoszenia w poście na forum. Prace nie muszą być kolorystycznie spójne z forum (bo nie zostaną raczej potem wykorzystane).

Czyli ostatecznie na załączonym obrazku chcialbym dostać:
-Ikonę nieprzeczytanego działu
-ikonę przeczytanego działu
-ikonę zgłoszenia (nawet bardziej pod logo może podejść)

Termin składania prac: 24 listopad 2013, do godziny 20:00



Prace zamieszczamy w tym wątku według wzoru:
Kod:
[b]Twój nick[/b]
[url=adres do galerii z pracą][img]adres miniaturki pracy[/img][/url]

przykład:
Kod:
[b]Danyeru[/b]
[url=http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=59395][img]http://www.gimpuj.info/gallery/thumb_3722_19_02_10_6_15_34.png[/img][/url]


Odpowiedni kod umieszczony jest w galerii, pod pracą:


Pamiętaj także o zaznaczeniu w pierwszym komentarzu, że twoja praca została stworzona specjalnie na konkurs!


Powodzenia!
7  Bitwy i konkursy / BFM / Best Foto Manipulation #42 - Materiały wybuchowe - Zgłoszenia : 09.11.2013, 23:56:27



Temat edycji: Materiały wybuchowe

Rozmiary: 1000x1400 / 1400x1000 (możliwe wymiary maksymalne)

Zadanie: Wykonaj fotomanipulacje z użyciem kiwi która przedstawia jakiś typ materiału wybuchowego, tutaj jest pełna dowolność, może to być granat, może być bomba kasetowa, a może być armata na kiwi Uśmiech Im ciekawszy efekt tym lepiej (nie musi być to statyczny pocisk, może on lecieć, może o coś się rozbijać itd.).

http://www.imageafter.com/image.php?image=b13nature_food022.jpg&download=no

Termin składania prac: 23 listopad 2013, do godziny 20:00



Prace zamieszczamy w tym wątku według wzoru:
Kod:
[b]Twój nick[/b]
[url=adres do galerii z pracą][img]adres miniaturki pracy[/img][/url]

przykład:
Kod:
[b]Danyeru[/b]
[url=http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=59395][img]http://www.gimpuj.info/gallery/thumb_3722_19_02_10_6_15_34.png[/img][/url]


Odpowiedni kod umieszczony jest w galerii, pod pracą:


Pamiętaj także o zaznaczeniu w pierwszym komentarzu, że twoja praca została stworzona specjalnie na konkurs!


Powodzenia!
8  Root / Konkursy / Best Vector Art #39 - Tapeta na pożegnanie lata - wygrała Żaba : 09.11.2013, 22:26:31

Zwycięzcą 39 edycji konkursu Best Vector Art ogłaszamy obraz:

BVA

autorstwa

Żaba



Gratulacje Uśmiech


9  Root / Konkursy / Best Foto Manipulation #41 - Ufo - wygrał MareroQ : 09.11.2013, 22:22:19

Zwycięzcą 41 edycji konkursu Best Foto Manipulation ogłaszamy obraz:

Qic 1

autorstwa

MareroQ



Gratulacje Uśmiech


10  Hyde zone / Hyde park / Odp: Zaginął moderator forum : 07.11.2013, 23:57:15
Kurzcze na początku jak zobaczyłem ten odnośnik i treść posta, to myślałem, że to jakiś scam...

Oby nic mu nie było...
11  Ogólne dyskusje / Inkscape - pomoc / Odp: Wykluczenie nie działa : 21.10.2013, 16:51:26
SOA#1 Po zamienieniu na ścieżki musisz jeszcze rozgrupować i wtedy będzie działać (po zamianie na ścieżki tekst to grupa obiektów, nawet jeśli to pojedyncza litera)
12  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: Licencja programu GIMP ? : 21.10.2013, 14:23:32
Gimp jest i będzie zawsze będzie w pełni wolny ze względu na wykorzystaną licencje GNU GPL,
13  Hyde zone / Hyde park / Odp: Skojarzenia : 13.10.2013, 20:04:05
miejsce do którego nie zaglądam  [hartować się trzeba a nie wsuwać jakieś syntetyki Duży uśmiech ]
14  Hyde zone / Hyde park / Odp: Kiedy ostatnio zrobiłeś coś po raz pierwszy? : 13.10.2013, 20:01:36
To do takiej małej szkoły chodzisz diablico? W sumie mogłoby być fajnie Mrugnięcie
Strony: [1] 2 3 ... 57