Ja jestem przeciwny zmianie skali. W GPT jestem stosunkowo nowy, ale postanowiłem, że jednak się wypowiem i przedstawię swoją opinię.
Co do argumentów wcześniej przedstawionych: -większa liczba szczegółów ciągnie za sobą większą ilość pracy, czasu i umiejętności potrzebnych do stworzenia puzzla. W tej skali także można ukazać dużo detali (oczywiście, jeżeli ma się odpowiednie umiejętnośi). Miasto w tej skali nadal może być piękne (i jest), więc czy te szczegóły są aż tak potrzebne? -zwiększenie popularności i liczby użytkowników moim zdaniem nie jest zależne od skali. Jak już wcześniej napisałem będą potrzebne większe umiejętności, więc albo będą oddawane puzzle słabe, z pustymi miejscami, albo puzzle będą robione tylko przez najlepszych (co dodatkowo spowoduje spowolnienie powstawania miasta), a nowi użytkownicy bez umiejętności szybko zrezygnują, bo będą czuli, że to nie na ich siły. Z kolei najlepsi twórcy pixel artu i tak raczej nie dołączą sie do projektu (ich interesuje bardziej tworzenie pixel artu zawodowo, za kasę). Z kolei częśc obecnych użytkowników GPT może odejść (czego nie wykluczam też w moim przypadku)*.
A teraz moje argumenty przeciw: -czas rozrostru miasta znacznie się wydłuży. Przygotowanie pojedynczego puzzla będzie dłużej trwało, a w dodatku przy mniejszej liczbie użytkowników, puzzli będzie przybywać mniej. -stare miasto stanie w miejscu. A to wielka strata czasu i pracy jaką włożyli jego autorzy, w to, by powstało. W dodatku trzeba będzie zaczynać od nowa, a to już się ładnie rozrosło. W dodatku czy nasze miasto nie jest pięne? Owszem, nie jest doskonałe i dosyć daleko mu do niej, ale zmiana skali też tego nie sprawi, bo to nie zależy od szczegółów, ale od umiejętności. -nowe miasto jak już wcześniej powiedziano, będzie mniej spójne, bo (jak już powiedziano) róźnice w stylach będą jeszcze bardzeij widoczne w nowej skali. Poza tym będzie powstawało od nowa (tak, wiem, powtarzam się). Poza tym... -... stąd już tylko krok do błędnego koła. Dobra, powiedzmy, że zmienimy skalę. A po pewnym czasie? Znowu! Żeby było więcej szczegółów, rzecz jasna (może nie tylko dlatego, ale mniejsza z tyml, nie o to mi chodzi...). Skoro wcześniej tak zrobiliśmy, to nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić to znowu. (A potem jeszcze raz ...).
Na tym kończę swój wywód na temat zmiany skali, ale to jesazcze nie koniec. * Nie, to nie szantaż. To tylko informacja, a w dodatku niepewna. Dlaczego? To już moja sprawa.
Mam natomiast inny pomysł. Można wprowadzić drugą mapę tego samego miasta tylko, że nocną. Byłoby to uzupełnieniem obecnej mapy. Puzzle do niej tworzyłoby się szybciej (bo na bazie mapy dziennej), ale oczywiście różniłyby się od wersji dziennej nie tylko tym, że byłoby ciemniej i świeciłyby się światła. Inaczej rozmieszczony byłyby elementy ruchome (samochody, ludzie itp. itd.). Powstanie tej mapy co prawda wymusiłoby pewne zmiany w wersji dziennej (np. pojawiłyby się latarnie uliczne). A potem? Potem możnaby było zobaczyć nocne życie w GPT. W każdej chwili możnaby było zobaczyć obie wersje, ale przycisk służący obecnie do włączania mapy, pokazywałby, zależnie od rzeczywistej pory dnia raz dzienną, a raz nocną wersję. Zmiana ta urozmaiciłaby GPT i spowodowałaby, że będzie ciekawszy i bardziej realistyczny.
No, trochę się rozpisałem. Jeżeli dotarłeś aż tutaj to gratuluję wytrwałego czytania i jednocześnie dziękuję za przeczytanie.
|