Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1]
1  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: WORM: Najdłuższa GIMP-owa grafika powraca : 06.12.2011, 19:51:32
Cegiełka jednej osoby mi przypadła i chciałbym pod nią zrobić swoją Chichot.
O ile dobrze Cię zrozumiałem:
Cegiełkę robisz do ostatniej zaakceptowanej już do WORM-a. W 'Dodaj swoją cegiełkę' masz link do przejścia z niej. Niestety nie można sobie wybrać cegły od której się chce zacząć.
2  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Realistyczna planeta : 17.11.2011, 19:00:23
A co według Ciebie najbardziej trzeba by poprawić, OzIeM2000?
3  Tutoriale / Fabryka tutoriali / Realistyczna planeta : 13.11.2011, 21:27:47
Realistyczna planeta(alfa)
Tutorial

Opracowanie: Shurikhein
Poziom trudności: średni

Wstawiony i wyśrodkowany obrazek efektu końcowego



Prawdopodobnie uważane za zbyt trudne czy skomplikowane, prace o tematyce kosmicznej nie są popularne. Myślę, że przekonania te nie są do końca słuszne. W poniższym tutorialu pokażę jeden ze sposobów tworzenia realistycznie wyglądającej planety podobnej do Ziemi - obdarzonej oceanami, zielonymi lądami, pustyniami, rzekami, czapami polarnymi i chmurami. Może nawet noszącej życie? Ten rodzaj planet należy do czasochłonnych, ale efekt cieszy oczy i daje wielką frajdę ( przynajmniej mi ).



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 0. Przed rozpoczęciem właściwej pracy dobrze jest wcześniej znaleźć odpowiednie tekstury. Użyte przeze mnie załączam ( wykonane aparatem na podwórku ), ale zachęcam do poszukania (np. na http://www.cgtextures.com ) lub wykonania czegoś na własną rękę. Pamiętaj, by używać tekstur o dużej rozdzielczości, chyba że wolisz połączyć kilka mniejszych. Małe wskazówki doboru:
 Tekstura pierwsza( u1 ):
Jakiś stary beton w detalu. Służyć mi będzie jako tło oraz okolice podbiegunowe ze względu na wybarwienia mogące udawać śniegi mroźnych krain. Szukaj szarości bez wyraźnych, wpadających w oko deseni oprócz nieregularnych, postrzępionych jasnych plam.
 Tekstura druga( u2 ):
Jeszcze starsza płyta chodnikowa zamieszkana przez porosty i mszaki. Narodzą się z niej strefy umiarkowane bogate w roślinność. Ogólnie większość tekstur kamieni i płyt będzie dobrych, nawet bez zieleni. Kwestia koloryzacji. Ale z drugiej strony unikaj bardzo widocznych strzępków mchu czy pojedynczych kępek brzydko psujących poczucie skali planety ( to naprawdę źle wygląda ).
 Tekstura trzecia( u3 ):
Pożółkły, nierówny tynk idealnie nada się na odwzorowanie pustyń równika ( założyłem brak lasów deszczowych spowodowany odmiennymi mechanizmami pogodowymi na naszej przyszłej planetce - doza fantazji ). Generalnie do tego celu nadaje się piasek ( byle nie zbyt blisko - rozpoznawalne, duże ziarenka działają podobnie, co za dużo mchu ), tynk, piaskowiec i podobnie jednolite materiały.

Ładne chmury są bardzo trudne w wykonaniu, więc zalecam zaopatrzenie się w nie na http://www.shadedrelief.com/natural3/pages/clouds.html. Uwaga! Są duże. Bardzo.

Lime Point 1. Otwieramy nowy obraz ( Plik -> Nowy... [Ctrl+N] ) o wymiarach 2500x2500px. To tylko przykład - w tej technice ważne jedynie, by był kwadratowy. Lepiej jednak wybrać takie lub większe rozmiary ( lecz uwaga na możliwości komputera - zwykle nie przepada za takimi gigantami ), a to z dwóch powodów: po pierwsze, dalej będzie trzeba zmniejszyć obraz o jakieś 20%; po drugie, chcemy szczegółowy glob, nie?

Lime Point 2. Gdy już mamy puste płótno, zmieniamy nazwę warstwy Tło na np. Maska. Będzie to nasza mapa granicy między lądem a wodą. Wybieramy Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury z ustawieniami:
Wylosuj: aktywne
Szczegóły: 15
Rozmiar X: 6.0
Rozmiar Y: 6.0


Lime Point 3. Dodajemy nową warstwę Warstwa -> Nowa warstwa... [Ctrl+Shift+N] i nazywamy ją Maska2. Wypełniamy ją plazmą: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma
Wylosuj: aktywne
Turbulencje: 2.0


Lime Point 4. Dodajemy maskę warstwy Maska2: Warstwa -> Maska -> Dodaj maskę warstwy... i zostawiamy zaznaczoną opcję Biała (bez przezroczystości). Idziemy do Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury ustawiając:
Wylosuj: aktywne
Szczegóły: 15
Rozmiar X: 3.0
Rozmiar Y: 3.0


Lime Point 5. Z maską warstwy Maska2 nadal aktywną wybieramy Kolory -> Jasność i kontrast z poniższymi wartościami:
Jasność: -130
Kontrast: 50


Lime Point 6. Łączymy warstwy. Warstwa -> Połącz w dół, a następnie w Kolory -> Progowanie ustawiamy próg:
120 - 255

Ustaw dolną wartość wedle uznania aby uzyskać pożądany stosunek powierzchni lądów ( tutaj czarnych ) do wody:


Lime Point 7. A więc mamy już zarysy kontynentów. Czas wypełnić je teksturami - otwieramy w nowych warstwach nasze wybrane wcześniej tekstury: Plik -> Otwórz jako warstwy... [Ctrl+Alt+O]. Włączamy ich kanały alfa: Warstwa -> Przezroczystość -> Dodaj kanał alfa

Lime Point 8. Wybieramy warstwę mającą być biegunami, tutaj U1. Warstwa -> Dopasuj wymiary warstwy do obrazu i ustaw Krycie na 80-90%. Resztę tekstur ukryj. Ustaw narzędzie Klonowanie Klonowanie [C] na Circle Fuzzy (19) o Kryciu: 100% i Skali: 10. Jeśli widzisz jakieś nieładne fragmenty czy puste paski, z wyczuciem je zamaluj innymi fragmentami tekstury. Główną rzeczą, jaką trzeba teraz zrobić, jest ustalenie zasięgu śniegu na poszczególnych kontynentach, co zrobisz przez klonowanie interesujących obszarów znajdujących się 'na oceanie' ( a więc później niewidocznych ) na docelowe miejsca lądu. Ja uzyskałem taki efekt:


Pozwoliłem sobie nie dorobić rogu. To nie ma znaczenia, soczewka zrobi swoje.

Lime Point 9. Wybieramy warstwę U2. Ukryj U1. Warstwa -> Dopasuj wymiary warstwy do obrazu i ustaw Krycie na 80-90%. Zrób to samo, co na poprzedniej warstwie. Klonuj uważnie, skrupulatnie wyrzucaj wszelkie patyczki, igiełki, listki itp.


Lime Point 10. Upewniamy się, że warstwa U1 jest widoczna( Krycie 100% ) i znajduje się pod U2. Teraz tworzymy maskę warstwy U2 ( Warstwa -> Maska -> Dodaj maskę warstwy ) i Pędzlem Pędzel [P] Circle Fuzzy (19) o kolorze czarnym uwidoczniamy leżący pod spodem śnieg.

Lime Point 11.

Lime Point Koniec



Znowu tekst autora. Jego uwagi, wskazówki lub inne.

Zakończenie i pożegnanie. Zazwyczaj autorzy kończą tutorial czymś w stylu "Miłego GIMPowania. Uśmiech" itp.


4  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Realistyczna planeta : 09.11.2011, 00:41:07
  Stworzenie planety zamyka się tutaj w następujących etapach(+niektóre użyte funkcje):
  1.Kompozycja powierzchni, czyli maska lądu/wody, teksturowanie kontynentów (klonowanie, barwienie, jasność), ewentualne dopracowanie detali czy świateł miast po nocnej stronie (lekki DP, HSV itp.) - długi etap;
  2.Użycie i modyfikacja mapy chmur (wytnij-wklej, deformacja, pędzle);
  3.Sferyzacja (soczewka) i ustawienia (krycie, maski, poziomy);
  4.Dodanie atmosfery i jej efektów (krycie, maski);
  5.Końcowe szlify.

  Myślę, że tutorial uczyłby głównie, jak wiele funkcji zaprząc dla określonego efektu i przybliżył jedną z metod tworzenia planet.

  Efekt w ciągu kilku dni tu umieszczę. Na razie mogę powiedzieć, że jest podobny do tego na pierwszym obrazku.
5  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Realistyczna planeta : 08.11.2011, 23:07:10
Czy znalazłyby się osoby chcące, bym zrobił tutorial na realistycznie wyglądającą planetę 'Ziemiopodobną' (i ewentualnie jakich rzeczy byście od niego konkretnie oczekiwali)?
W stylu tych prac na przykład:

http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=83502
czy

http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=80888

Poziom trudności 3 lub 4(tak myślę).

Przeglądając dział tutoriali nic podobnego nie zauważyłem, więc można by wypełnić tę lukę.
6  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: WORM: Najdłuższa GIMP-owa grafika powraca : 31.05.2011, 16:00:29
Tutaj nie składaj propozycji, zwykly.gosc!  http://www.gimpuj.info/index.php?action=worm;sa=add_proposal <==TU

Spróbuj też ją dopracować, szczególnie przejście... Uśmiech Lepiej wrzuć to do swojej galerii i z niej weź linki, z imageshacka może zniknąć.
7  Ogólne dyskusje / GIMP / Odp: WORM: Najdłuższa GIMP-owa grafika powraca : 19.05.2011, 19:56:17
Ten banerek trzeba by wrzucić na stronie głównej, może WORM trochę się ożywi... Uśmiech Na razie słabo wygląda sytuacja.
Strony: [1]