Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1] 2
1  Bitwy i konkursy / SotW - głosowania / Odp: SotW #109 - Anarchia - głosowanie : 30.11.2010, 20:26:13
Szkoda, że nikt nie sięgnął po informacje na podany temat przed rozpoczęciem pracy. Co ma np Metallica do tego tematu? Albo "Prosimy stop anarchii".. WTF?
Raczej bym nie dyskutował na temat osobistych odczuć twórcy - ktoś jest po prostu przeciwnikiem...
Praca to nie tylko pokaz umiejętności klikania i mieszania warstw. Praca powinna mieć jakiś przekaz, przyciągać. Wybieranie pod kątem "jak to jest zrobione", to nie wszystko. Wg mnie, żadna praca nie wyczerpuje tematu. Ba! Żadna nawet nie jest na temat. Nie ma sensu oddawać głosu. Przepraszam, ale taka jest prawda. Liczę, że następne prace będą dużo lepsze merytorycznie.
Anarchia jako taka to bardzo szeroki temat, który można interpretować na wiele sposobów, dla jednych będzie to już brak władzy dla innych małe społeczeństwa w których panuje prawo pięści i żadne z tych skojarzeń nie jest do końca prawdą ale też nie jest kłamstwem. Temat rzeczywiście bardzo trudny i zapewne budzący w wielu z nas skrajne reakcje. Tyle w kwestii meritum.
Co do poziomu prac - są takie jakie są, dla mnie to była pierwsza próba. Zgłoszenie wynikało raczej z chęci poznania technicznych opinii fachowców (za takich uważam część osób na forum).
W związku z tym uważam, że praca - nawet te prezentujący rażąco niski poziom - powinny być oceniany przede wszystkim właśnie pod względem technicznym (umiejętność zastosowania różnego rodzaju efektów, barw, światła itp.) ewentualnie subiektywnego "dobrego smaku" - coś mi się podoba lub nie, a moderator ocenia czy praca jest zgodna z tematem czy nie oraz czy odpowiada zagadnieniom merytorycznym.
2  Bitwy i konkursy / SotW / Odp: SotW #109 - Anarchia : 21.11.2010, 14:05:22
bzykotron

Kod:
[b]bzykotron[/b]
[img]http://www.gimpuj.info/gallery/50625_21_11_10_2_01_47.png[/img]
3  Root / Sprawy techniczne / Odp: Nowy indeks tutoriali - lista funkcjonalności : 21.11.2010, 12:46:50
Witam,
chciałbym odświeżyć wątek, zakładanie nowego wydaje mi się być pozbawione większego sensu.
Chodzi mi szczególnie o opcję sortowania tutoriali według poziomu trudności - taki pomysł już się tu pojawił (zresztą nie tylko w tym wątku).
Opcja ta może być bardzo przydatna, szczególnie dla nowych osób - ja osobiście staram się przerobić jak najwięcej tutków właśnie od najprostszych zaczynając.
Może również byłoby możliwe wprowadzenie jakiegoś bardziej zaawansowanego wyszukiwania lub sortowania wg kilku parametrów np. efekty tekstowe => poziom trudności => data dodania.
Natomiast uważam, że dużym ułatwieniem byłoby wprowadzenie samego sortowania wg poziomu trudności.
Przepraszam bardzo, jestem ślepy. Dopiero po napisaniu posta dopatrzyłem się tego sortowania, nie wiem jak wcześniej mi to umknęło.
SHB: Chyba nie zauważyłeś też, że jest to wątek z 2009 roku, z marca.
4  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: kwadraciki : 07.09.2010, 12:48:37
Ja bym próbował zrobić to na nowej warstwie, narysował kwadraciki, pokolorował odpowiednio i ustawił krycie na kilkanaście - kilkadziesiąt procent. Pod tą warstwą chmurki w tle, a przed kwadracikami render z psem krycie 100%.

Czyli warstwy: chmurki krycie 100% -> kwadraciki krycie około 20% -> render psa krycie 100%

Nie bardzo wiem natomiast jak narysować te kwadraciki w jakiś szybki sposób, pewnie bym się bawił w kopiowanie i ręczne układanie ich na siatce.
5  Hyde zone / Hyde park / Odp: Shakes & Fidget : 06.09.2010, 20:35:11
Ja się zarejestrowałem, ale jakoś do mnie nie przemawia ta gierka, długo trzeba w to grać żebyś coś tam dostał?
6  Galerie / Sygnatury / Odp: ArtiSt Gallery : 06.09.2010, 17:09:41
Nie chciałbym od razu zaleźć komuś za skórę szczególnie, że jestem zielony w temacie. Technicznie się nie wypowiem, jednak pierwsza przypominam mi wilka pływającego pod wodą... - kompletnie to do mnie nie trafia. Wygląda na wojownika (wilk), więc chyba bym poszedł w jakieś ciemne barwy, może coś z "krwią" lub "płomieniami" - żeby przywodziło na myśl jakieś sceny walki.
Druga natomiast, jest zbyt jasna, no i to koło zębate po lewej przypomina ikonkę z WinXP to chyba jakaś pomyłka. Natomiast poszedłeś w "wiatr" i te "lecące" elementy - przypominające trochę groty strzał lub sople lodu, są skierowane w tą samą stronę co broda i włosy tego gościa. Uważam, że to nadaje pracy pewnego dynamizmu. Od razu widać, że gość jest twardy i jego wiatr nie zdmuchnie, ale wszystko wokoło fruwa - to mi się podoba.

Są to oczywiście opinie moje, bardzo subiektywne i zapewne jedynie kwestią gustu jest to co opisałem, dlatego nie brał bym ich sobie jakoś mocno do serca.

Polecam natomiast przeczytać ten http://www.gimpuj.info/index.php/topic,5196.0.html tekst, może wydawać się długi, ale jest tu mnóstwo ciekawy i wartych uwagi porad.
7  Galerie / Rendery / Odp: Render by bzykotron : 06.09.2010, 16:48:46
Wycinałem oba ścieżkami, w drugim przypadku kombinowałem z zaznaczeniem barwy białej, ale było to bardzo niedokładne z uwagi na piksele "krańcowe" obrazka, które przy widoku 100% wyglądały na białe a w rzeczywistości były bardzo bladymi odcieniami, więc wróciłem do ścieżek.
Dzięki za tutka pewnie niedługo z niego skorzystam, chociaż nie w pełni rozumiem co tam się dzieje, ale po obejrzeniu kilka razy i przerobieniu materiału powinienem załapać.

Miałem też zapytać czy są jakieś "zautomatyzowane" sposoby na pozbycie się tych niechcianych, ostatnich / "krańcowych" - bladych / wybarwionych / przebarwionych pikseli obrazka? To pewnie temat bardziej na pomocną dłoń, ale może jest na tyle prosty, że nie warto zakładać kolejnego wątku?

PS. Przepraszam za pisanie kilku określeń jednej rzeczy, ale nie jestem zaznajomiony jeszcze ze słownikiem branżowym a chciałbym być w miarę zrozumiały Uśmiech
8  Hyde zone / Miss PFUG 2010 / Odp: Miss PFUG 2010 - głosowanie : 06.09.2010, 16:28:30
Judyta04: 2 Uwielbiam brunetki, Slipknot'a, Seksmisję i sam dawno temu chodziłem do szkoły tańca. No i pomaga mi jako kobieta-kot Uśmiech
Potania: 0
milu: 3
dzialo9: 0
Paja: 0
9  Galerie / Rendery / Odp: Render by bzykotron : 06.09.2010, 07:30:00
Wielkie dzięki za odpowiedzi, mam też prośbę o wskazanie ewentualnych błędów i niedociągnięć oraz propozycję ich usunięcia, to moje pierwsze działania w GIMPie i nie chciałbym się nauczyć robić czegoś byle jak.

Tu jest druga praca:



Wiem, że włosy wymagają poprawy - i tu zastanawiam się jak to zrobić, bo to co wygląda na białe to tak naprawdę bardzo blady odcień barwy włosów - czy wyciąć to całkowicie (wtedy znikną te zwisające kosmyki) czy może wziąć kolor z innej części włosów i dobarwić je jakoś z częściowym kryciem, aby uzyskać podobny odcień do reszty.
Są też jakieś dziwne białe plamy przy strzałach i kołczanie, no i dwa mankamenty, które jeszcze sam dostrzegam to cięciwa łuku (taka ząbkowana wyszła) i strzała, którą w okolicach grotu źle wyciąłem.
10  Galerie / Rendery / Render by bzykotron : 05.09.2010, 15:29:56
Mój pierwszy render, a tym samym pierwsza poważna (mam nadzieję że taka właśnie jest) praca w GIMPie.



Wykonana na podstawie: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,1219.0.html
Oryginał: http://www.joemonster.org/i/an/disneybad003.jpg
Bardzo proszę o oceny i komentarze.
11  Hyde zone / Hyde park / Odp: Jakiej przeglądarki używasz? : 05.09.2010, 11:29:19
Jako kompletny leń korzystam z Firefox'a, który jest standardową przeglądarką w moim systemie operacyjnym, ale jestem też z niego zadowolony więc wszystko pozostaje w jak najlepszym porządku.
12  Hyde zone / Hyde park / Odp: Z jakiego systemu korzystasz? : 05.09.2010, 11:26:28
tylko linux Uśmiech dystr openSUSE 11.3 LXDE 64bit ale zaczynałem od Win3.1 i dotarłem do WinXP. Na Linuksie pracuję do openSUSE 10.3, przez chwilę korzystałem z Debiana i Ubuntu, ale najbardziej przypadł mi do gustu kameleon, któremu pozostaję wierny Uśmiech
13  Hyde zone / Hyde park / Odp: Wiek : 05.09.2010, 11:21:24
Z tego co widzę to zawyżam średnią - 23 do grudnia tego roku
14  Hyde zone / Hyde park / Odp: Skąd jesteście? : 05.09.2010, 11:19:57
Pochodzę z małej miejscowości położonej na wschodzi Polski - Międzyrzec Podlaski. Natomiast od czterech lat mieszkam (pracuję, studiowałem) w Warszawie.
Strony: [1] 2