7156
|
Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Krople wody
|
: 02.05.2012, 15:23:27
|
Chodziło mi tylko o to, że gdyby ktoś chciał napisać, to nie musi już tłumaczyć, bo ma dokładnie to samo po polsku. Co do zamieszczenia na stronie, to chyba trzeba spytać o zgodę autora filmiku. W sumie jak dokładnie przeanalizowałam obydwa tutoriale, to brakuje tam dwóch kroków. Po zastosowaniu progowania, trzeba jeszcze lekko rozmyć gaussem i zwiększyć kontrast, bo inaczej krawędzie kropel wyjdą zbyt ostre i postrzępione (taki jest skutek progowania).
|
|
|
7160
|
Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: Wycięcie samej korony
|
: 30.04.2012, 17:21:52
|
Ponieważ tło zawiera tylko 2 kolory: czarny i biały, to dobrym sposobem będzie zmiana tych kolorów w przezroczystość. Wybierz z przybornika narzędzie zaznaczenie wg koloru i kliknij w koronę. Następnie odwracasz zaznaczenie i z menu wybierasz: Kolory -> Zmień kolor w alfę (domyślnie jest ustawiony biały). Na koniec powtarzasz zmianę koloru w alfę, tym razem wybierając kolor czarny. Efekt:
|
|
|
7163
|
Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: [ROZ] Świetlista postać (rozbłysk)
|
: 25.04.2012, 22:56:34
|
Rozmycie gausa i jakaś poświata odpada... Promienie też Ci nie odpowiadają, a bez promieni może być właśnie tylko poświata. Wobec tego naprawdę nie mam zielonego pojęcia, o co Ci chodzi. Dlaczego nie podasz jakiegoś przykładu? Już 2 razy o to prosiłam. Dłużej nie zamierzam bawić się w zgadywanki. @Edit Dobra, jeszcze raz się skusiłam. Ostatnia próba w załączniku. Jeśli to również Ci nie pasuje, to już bez przykładu nie pomogę.
|
|
|
7164
|
Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: Koło
|
: 25.04.2012, 15:38:58
|
Wystarczy użyć zaznaczenia eliptycznego . Jeśli ma to być idealne koło, a nie elipsa, to w opcjach zaznaczenia musisz zaptaszkować Stały i wybrać Proporcje. Po utworzeniu zaznaczenia dodajesz do warstwy przezroczystość: Warstwa -> Przezroczystość -> Dodaj kanał alfa, odwracasz zaznaczenie: Zaznaczenie -> Odwróć i klikasz delete. W ten sposób otrzymasz koło na przezroczystym tle. Co do obręczy z napisem, to musiałbyś dokładniej opisać, jak ma ona wyglądać. Najprościej użyć opcji: Plik -> Utwórz -> Logo -> Napis na okręgu. Możesz również utworzyć zaznaczenie, tak jak przy wycinaniu koła, zmienić je na ścieżkę i użyć opcji "Tekst za ścieżką". Było to już opisywane w tym temacie: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,51002
|
|
|
7165
|
Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: Edycja loga
|
: 25.04.2012, 00:02:34
|
Ponieważ prośba była wcześniej w dziale Inkscape i logo wyglądało mi na grafikę wektorową, sądziłam, że pytanie dotyczy Inkscape. Skoro jednak trafiła w końcu tutaj, to dodam jeszcze mój sposób. Ponieważ logo jest na przezroczystym tle, to proponuję zablokować przezroczystość w oknie warstw, a następnie zaznaczyć większy napis np. zaznaczeniem prostokątnym lub lassem, pobrać próbnikiem jego kolor i wypełnić kubełkiem lub przeciągając kolor z przybornika bezpośrednio na napis. Te same czynności powtórzyć dla mniejszego napisu. Efekt: Zaznaczanie wg koloru raczej by się tu nie sprawdziło, podobnie jak wycinanie ścieżkami wg poradnika o wycinaniu rendera. Zmiana koloru w alfę spowoduje, że napis stanie się częściowo przezroczysty i ciemniejszy, więc trzeba będzie jeszcze kombinować z podkładaniem białego koloru pod to, co zostało z napisu.
|
|
|
7166
|
Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: [ROZ] Świetlista postać (rozbłysk)
|
: 24.04.2012, 20:10:19
|
Hmm... sądziłam, że problem został już rozwiązany, a teraz to naprawdę nie wiem, o co chodzi. Napisałam jak osiągnąć efekt stopniowego przyciemniania tego blasku w miarę oddalania się od postaci. W załączonym xcf postać jest przecież najjaśniejsza, a blask zmniejsza się stopniowo. Dopóki nie podasz gotowego przykładu, jak to konkretnie ma wyglądać, to nic więcej nie wymyślę, bo nawet nie wiem już, czy to mają być promienie czy coś innego. Zaczynam myśleć, że chcesz osiągnąć jakąś totalną abstrakcję. @Edit Ew. mogę jeszcze zaproponować promienie zrobione przy pomocy takiego pędzla: |
+ winieta i rozmycie Gaussa na kopii postaci w lekko szarym odcieniu (sama postać jest biała) |
Efekt w załączniku:
|
|
|
7168
|
Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt?
|
: 24.04.2012, 12:51:40
|
Można użyć gotowej tekstury lub pędzli typu "grunge", albo użyć filtra: Renderowanie -> Chmury -> Plazma, a następnie Kolory -> Progowanie i na koniec nałożyć wybrany kolor za pomocą mieszania warstw (dodajesz nową warstwę w wybranym kolorze i ustawiasz jej tryb np. na mnożenie lub przesiewanie). Można również pominąć progowanie i od razu użyć Kolory -> Barwienie, uzyskasz nieco inny efekt. Sam musisz wypróbować, co odpowiada Ci najlepiej.
|
|
|
|
|
|