Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1] 2 3 ... 11
1  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Usunięcie warstwy z tłem, zostawiając część pokrytą kolorem. : 06.04.2016, 19:06:47
Troszkę nie wiem jak opisać, problem, także przepraszam za tytuł jeśli nie trafny. Dla przykładu zrobiłem szybką ilustracje problemu:

Dajmy na to mam narysowaną postać na szarym tle, postać i tło są na osobnych warstwach.


Chcę teraz usunąć tło, by móc tą postać postawić na czymś innym, problem jest taki, że spora część koloru ma w sobie przeźroczystość, także zwykłe wyłączenie warstwy z tłem, daje "dziurawy" efekt, o taki: http://i.imgur.com/VynQeiG.png
Lepiej to widać gdy da się na inne tło, jak tutaj:


A więc teraz, czy zna ktoś dobrą metodę na usunięcie tła, z zachowaniem koloru za postacią, tak by nie trzeba było wycinać tego ręcznie? Używanie selekcji według koloru daje kiepskie efekty. Odpowiedź nie musi być specyficzna do gimpa :p Z góry dziękuję Uśmiech
2  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 17.02.2016, 17:41:55
Kolejne kilka prac, powoli staram się eksperymentować z kolorem, na razie po prostu próbowałem pomalować pracę po fakcie, i szczerze chyba wyglądało lepiej bez koloru. Następnym razem spróbuję malować od razu kolorem.

Pająk:


Starzec:


Klaun:


Używanie symetrii jest łatwe i przyjemne, ale muszę się w końcu nauczyć robić rzeczy w perspektywie, w ciekawszych pozach, bo to co teraz robię nie jest za ciekawe/
3  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 12.02.2016, 21:58:12
W końcu postanowiłem narysować coś nie symetrycznego. W miarę zadowolony jestem z efektu, niekoniecznie z czasu ile zajęło mi to  Język

Futuristic Assassin:


Dłonie jak zawsze były najtrudniejszym dla mnie elementem, i także mam trochę problemy z rysowaniem nóg, no ale cóż, trza po prostu więcej rysować.

Edit1:

Przypomniałem sobie że nigdzie nie wrzuciłem grafik do gry którą rok temu pisaliśmy w 3 osobowej drużynie na konkurs, więc postanowiłem dzisiaj wrzucić mockupy (nie wiem jak to na polski przetłumaczyć w sumie).

Ekran pomocy:


Menu:


Gra:


Jeśli kogoś obchodzi wynik tego konkursu, był to mały konkurs szkolny, tydzień na zrobienie gry w... game makerze (inaczej ludzie z pierwszego roku nie byli by wstanie brać udziału, łatwiej jest się nam nauczyć game makera niż im kodowania w tydzień). Jako że ja się game makera nie tykam, przez cały tydzień robiłem grafiki i animacje. Pod koniec tygodnia mieliśmy gotową, bardzo zbugowaną, ledwo grywalną grę. Jakimś cudem wygraliśmy. (Po czym uznałem że nie jestem zadowolony z efektu, i przez weekend napisałem całą grę od zera w c++, uzyskując dużo bardziej grywalną grę, ha!)

Teraz coś nowszego, próbowałem narysować kuca, ale dość szybko zmieniło się to w jednego z moich typowych potworów, no cóż...

Kuc:
4  Hyde zone / [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP / Odp: Kafelkowanie heksagonalnego obrazu : 22.01.2016, 03:48:32
Ok, jest kilka sposobów na robienie kafelkowanych tekstur.

Nr.1:

Podziel teksturę na 4 części w ten sposób (pomocne jest ustawienie dwóch prowadnic)
http://imgur.com/MZmvpXT

Zamień ich kolejność w taki sposób (dzięki czemu widać będzie dokładnie jaki efekt byłby przy kafelkowaniu)
http://imgur.com/AktNJcQ

Następnie... Zabawa.  Wilber Możesz albo przesuwać rzeczy ręcznie, albo używać narzędzia klonowania.

Metoda Nr.2:

W twoim przykładzie da się wyciąć mały, łatwo powielalny kawałek
O taki (Zignorujmy kolory jako że to tylko przykład :p ): http://imgur.com/ycAhs9K

Ten kawałek możesz zaznaczyć, skopiować za pomocą ctrl + c, a następnie wypełnić nim obraz. (Narzędzie wypełnienia, w opcjach zmień z "wypełnienie koloru pierwszoplanowego" na "wypełnienie desenia", a następnie wybierz "schowek". Uzyska to taki efekt: http://imgur.com/OWkpug5

Jak widać... tekstura ponownie się nie kafelkuje. By to naprawić, należy stworzyć nowy obraz, którego wielkość dzieli się przez wielkość twojego kawałka, tak o:
http://imgur.com/sEt5qrl

Po tym kroku powinieneś być w stanie przeskalować teksturę do poprawnego rozmiaru, i powinna ona się kafelkować. Niestety by uniknąć skalowania, takie tekstury zazwyczaj robi się od razu na odpowiednim rozmiarze.

Szczerze, biorąc pod uwagę że to dość prosta tekstura, zapewne najłatwiejszą metodą było by zrobienie od nowa, na odpowiednich rozmiarach. Poprzednie 2 metody dalej są przydatne, jeśli chce się robić tekstury przykładowo z zdjęć, tak na przyszłość. Wilber
5  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 20.01.2016, 23:41:55
Po kolejnej długiej przerwie.

Zacząłem używać Krity do rysowania, jednak dużo przyjemniej się w niej rysuje, a opcje pędzli są w niej świetne. (Gimp dalej się przydaje do prostych rzeczy :p)

Narysowałem dwie postacie z gry Undertale:
Loox


Shyren


Bawiłem się także dzisiaj nowo pobranymi pędzlami do Krity, więc zrobiłem kilka szybkich szkiców. Nie rysowałem z żadnym planem, po prostu chciałem zobaczyć jakie efekty mogę uzyskać tymi pędzlami.


6  Bitwy i konkursy / Konkursy / Odp: Wakacyjny konkurs? : 12.07.2015, 13:03:01
Też bym wziął udział.
Widzę ludzie kierują się w klimat postapokaliptyczny. Mi pasuje, ale zamiast zombie proponował bym ogólnie "Macabre", w ten sposób będzie można wymyślić coś ciekawszego niż podstawowe zombie Uśmiech Co do kategorii to jestem za freestyle.
7  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 28.04.2015, 06:29:10
Niestety chwilowo nie ma opcji rysowania symetrycznie w gimpie, wtyczki także nie znalazłem. Chwilowo zadowoliłem się zwykłym duplikowaniem i odbijaniem warstw, ale na szczęście mają dodać tą funkcjonalność do gimpa 2.10 i wygląda nawet że uzyskali swój cel donacji by to wprowadzić.

Przy najbliższej okazji obczaję Kritę, dzięki za sugestię Uśmiech
8  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 27.04.2015, 22:44:24
Program oczywiście gimp  Wilber

Co do techniki:
Rysowane tabletem. (zwykły wacom pen and touch)
Rysowane na dwóch widokach, jeden z przybliżeniem 100% by widzieć jak wygląda, drugim na przybliżeniu 400-800 gdzie rysowałem.
Jak widać rysowana była tylko połowa, a następnie odbita.
Jedyny użyty pędzel to kółko, wielkości jednego piksela.
Rysowane głównie bez planu, kawałek po kawałku. Gdzieś w połowie zacząłem patrzyć się na zdjęcia mięśni, ale większość z nich nie jest tutaj anatomicznie poprawna. :p

Ogólnie tak na oko zajęło około 15 godzin, co i tak jest mniej niż poprzednia postać. Cieszę się że ci się podoba Uśmiech
9  Galerie / Różne / Odp: Galeria Kleciora : 27.04.2015, 18:35:18
Herp derp dawno mnie tu nie było.
Ostatnio rysuję postacie do gry którą pisze (na razie concepty, może później z tego sprite sheet pod animacje zrobię).
Teraz mam tylko dwie, ale prawdopodobnie niedługo będę miał więcej.




Po długim czasie odświeżę temat.
Piszę prostą grę typu space shooter na zaliczenie mojego kursu szkolnego, więc postanowiłem też narysować własne sprite'y do niej. Tło fioletowe jako iż jest to kolor przeźroczystości w mojej gierce.

Gracz:


Przeciwnik1:


Przeciwnik2:


I to na czym spędziłem najwięcej czasu,
Boss:

(miniaturka jako iż całość jest całkiem spora).
W większości z nich, prawdopodobnie trzeba przybliżyć by zobaczyć jaka animacja się tam dzieje, jako iż są one bardzo prostymi detalami(aczkolwiek zauważalnymi gdy odgrywają się w grze)

Wszelka konstruktywna krytyka była by miła Uśmiech


@Edit:
Postać, nad którą spędziłem więcej czasu niż bym chciał.
Freak:

@Edit2:
Ktokolwiek tu zagląda?

Kolejny rysunek, nawet zadowolony z niego jestem.

10  Hyde zone / Hyde park / Odp: Oceniamy avatar osoby powyżej. : 07.03.2013, 22:34:34
Twój poprzedni avatar mi się bardziej podobał, zdaje mi się też że jest ma troszkę popsutą jakość jakby. Z powodu jaśniejszego środka litekri K wygląda mi to bardziej jakby miała być wypukła niż z tyłu. 6/10
11  Ogólne dyskusje / Ogólne - pomoc / Odp: Słabsza jakość grafiki po wgraniu na YT . : 05.03.2013, 11:19:41
Mialem podobny problem. Upewnij sie ze uzywasz dobrych wymiarow obrazu. Najlepiej znajdz jakis szablon, lecz upewnij sie ze jest on jeszcze aktualny gdyz yt potrafi zmieniac co jakis czas ich wystroj nawet o pare pixeli. Nastepnie pamietaj ze tlo na yt aktualnie dziala po prostu jak zdjecie w tle, dla tego miejsce ktore bedzie zaslonione przez zaawartosc kanalu, wypelnij po prostu czarnym kolorem gdyz i tak nie bedzie tego widac. Zaoszczedzi to wymiarow pliku. Idac ta metoda udalo mi sie wczesniej zrobic tlo na yt w formacie .png nie przekracajace 1mb. Niestety z super skomplikowanymi tlami na YT wydaje sie nie byc za dobrze, nie wiem czy sytuacja zmienia sie gdy jest sie partnerem yt (partnerzy yt maja inny rozklad i wiecej opcji).
12  Galerie / Sygnatury / Odp: Tags (by) jostys : 02.02.2013, 22:00:48
Cytuj
-czy są nadal "modne" , jeżeli nie to czym się zająć ?
Zajmujesz się tym czym chcesz się zajmować, nie tym co jest "modne".

Co do samej sygnatury, jak dla mnie zbyt przepalona, a z prawej jasna jak żarówka. Tak jasna, że aż boli.
13  Galerie / Sygnatury / Odp: sygnatury : 07.01.2013, 20:50:33
Niestety tak. A teraz do tutoriali Mrugnięcie
14  Hyde zone / Hyde park / Odp: Wesołych Świąt 2012 : 22.12.2012, 17:47:34
Dziękuję i życzę wszystkim wesołych świąt i także by w tym roku nikomu gimp'a nie wywaliło podczas ważnej pracy Uśmiech
Strony: [1] 2 3 ... 11