Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1] 2
1  Galerie / Dokończ za mnie / Klepsydra : 19.04.2011, 20:45:37
W mim życiu zabrakło bliskiej mi osoby. Oprócz smutku i bólu muszę zmierzyć się z kosztami pogrzebu, dlaczego by nieco przyciąć koszty postanowiłem samemu zaprojektować klepsydrę(zakład pogrzebowy liczy sobie 40zł za to).

Oto efekt mojej pracy. Jednak jeszcze coś mi nie pasuje, ale nie wiem co. Jestem początkującym użytkownikiem gimpa, nie mam rozeznania w czcionkach. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc i wybrać czcionki oraz ich rozmiar, tak by klepsydra wyglądała ładnie.

Edycja: Aha no i mam problem. Mimo, że ustawiłem rozmiary obrazu na A4, to przy drukowaniu, obraz jest gdzieś o 30% mniejszy od A4.
2  Galerie / Sygnatury / Odp: Falloutowe sygnatury : 14.04.2011, 22:25:31
Czym się różni botton od sygnatury?
3  Tutoriale / Efekty tekstowe / Odp: Teksturowany napis : 13.04.2011, 11:38:52
Dzięki za tutka!
4  Galerie / Różne / Odp: Baner w stylu lat 50. : 12.04.2011, 20:15:11
Tak wygląda niezamalowany:
- przezroczysty;
- wypełniony białym.
Jestem i będę wdzięczny za pomysły, albo rady.

Zamieszczam także dwie nowe wersje kolorowań ludka, może będą lepiej pasować...
5  Galerie / Różne / Odp: Baner w stylu lat 50. : 12.04.2011, 19:10:39
AngelScript to język skryptowy, wzorowany na C++. Korzysta z niego FOnline (Fallout Online). Przy jego pomocy można tworzyć mechanikę gry, rozbudowując możliwości gry według uznania.
http://www.angelcode.com/angelscript/
A to przykładowe screeny FOnline:
http://forum.newfmc.pl/index.php?topic=31.msg776#msg776
6  Galerie / Różne / Odp: Prace by Vrael : 12.04.2011, 14:08:11
Według mnie klimat taki strasznie "nazistowski". Ahtung! Ahtung!
7  Galerie / Sygnatury / Falloutowe sygnatury : 12.04.2011, 14:04:53
Oto dwie proste sygnaturki, które wykonałem w GIMPie:
8  Galerie / Różne / Baner w stylu lat 50. : 12.04.2011, 13:59:42


Witam, chciałbym zaprezentować moje pierwsze poważne dzieło w gimpie. Proszę o ocenę i uwagi.

W załączniku dodałem też obrazki na których pracowałem(oprócz kodu, bo część linijek, wkleiłem bezpośrednio po zrobieniu screena jako warstwę, nie zapisując jako pośredni obrazek).
9  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: [ROZ]Jak zrobić przezroczystośc na podstawie koloru pixela? : 11.04.2011, 08:39:50
Zaznaczenie wg koloru Dzięki temu narzędziu - manipulując wartościami - możesz zaznaczyć konkretny kolor na całym obrazie, w tym wypadku wybrane przez Ciebie piksele ogólnie. Następnie wypełnić to zaznaczenie swoim kolorem.

A czy to narzędzie może zaznaczać według kanału alpha? Druga sprawa, czy jak zaznacze kolor, mogę ręcznie zmienić mu wartość kanału alpha?
10  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Jak zrobić przezroczystośc na podstawie koloru pixela? : 10.04.2011, 11:17:08
O dzięki za odpowiedź, nie wiedziałem o takiej możliwości, to już znam dwa sposoby Uśmiech
A czy wiesz jak zmienić wartość koloru alpha, by ta najmniej przezroczysta część napisu nie była przezroczysta? Obecnie jest trochę przezroczysta.
11  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: [ROZ]Jak zrobić przezroczystośc na podstawie koloru pixela? : 10.04.2011, 09:52:25
Korzystając z okazji, zadam pytanie dodatkowe. Czy po dodaniu przezroczystości, mogę zmienić kolor wszystkich pikseli na konkretną wartość bez naruszania kanału alpha? Próbowałem barwienia, ale nie wiem jak przy pomocy tych suwaków mam określić precyzyjną wartość koloru.
Chodzi mi o to, że wyobrażam sobie składową koloru tak:
0xAARRGGBB (alpha, red, green, blue) i chciałbym zmienić wartości RGB wszystkich pikseli, na określoną wartość, nie naruszając wartości alphy.

EDOT: Rozwiązałem problem: Kolory->Odwzorowania->Zmiana kolorów.
12  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Jak zrobić przezroczystośc na podstawie koloru pixela? : 09.04.2011, 19:41:19
Dziękuję za odpowiedzi. Wykorzystałem metodę Beaty i przyniosła wyśmienite rezultaty Uśmiech
13  Tutoriale / Prośby o tutoriale / [ROZ]Jak zrobić przezroczystośc na podstawie koloru pixela? : 09.04.2011, 18:11:53
Chciałbym prze-konwertować czcionke z pewnej starej gry na png z kanałem alpha. Czcionka w tej grze była zapusana w ten sposób, że było 10 poziomów przezroczystości (przezroczyste, stany pośrednie, nieprzezroczyste).
W załączniku zamieściłem powiększone litery, tak by było widać piksele. Kolor czarny jest przezroczysty, a ciemne piksele są pół przezroczyste.

I teraz, jak się zabrać do tego, by:
-litera była jednokolorowa;
- poszczególne jej piksele miały różną wartość przezroczystości (ustawioną na podstawie odcieni z pierwowzoru).

Czy trzeba robić to piksel po pikselu, czy można to jakoś bardziej "automatycznie" zrobić?
14  Tutoriale / Prośby o tutoriale / Odp: Mapa a'lla Fallout 1 : 22.09.2010, 23:21:16
Dzięki za odpowiedź,
Cytuj
Najłatwiej, to odpalić program 3D i wygenerować płaszczyznę, pofałdować i dodać tekstury.

Problem w tym, że chciał bym, żeby to była rzeczywista mapa. Tak jak w Falloucie, jest rzeczywisty fragment mapy USA.
Wprawdzie słyszałem, o tak zwanych MESH, czylli punktach wysokości terenu, ale nie jestem do końca przekonany, czy to jest to...

Dzięki za link do ciekawego tutoriala.

A czy masz jakieś porady/tutoriale, odnośnie edytowania rzeczywistej mapy? Gdybym na przykład chciał dodać tam jakiś krater itp.?
Strony: [1] 2