Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: [1]
1  Bitwy i konkursy / Wyzwania / Odp: djpittbull2 vs Sufixx vs Anth'ariiss : 09.04.2010, 23:17:29
Gramy bez reszty!
2  Bitwy i konkursy / Wyzwania / Odp: djpittbull vs ... : 06.04.2010, 18:30:06
Ja chcę.
3  Ogólne dyskusje / Wasze strony / Odp: XCFmania.pl : 24.04.2009, 23:36:01
Chwilowo chodzi tylko na domenie xcfmania.pl, rano Domaxi zapewne poprawi ustawienia domeny, i będzie chodziło na www.xcfmania.pl
4  Tutoriale / Tła / Fraktale : 06.10.2006, 21:15:14
Fraktale
Tutorial

Oryginalny tutorial: GIMP Fractal Backgrounds
Tłumaczenie: Sufixx
Poziom trudności: łatwy





Ten krótki tutorial pokaże Wam, jak w prosty sposób stworzyć całkiem ładną tapetę przy niewielkim nakładzie czasu.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Będzie nam potrzebne czarne tło, o wymiarach przez nas pożądanych (jeśli chcemy zrobić tapetę, to najlepiej niech będzie to aktualna rozdzielczość naszego ekranu). Tworzymy nowy obraz klikając Plik -> Nowy... i wpisując dane wymiary płótna. Ja wybrałem mniejsze (640x480px) na potrzeby tego tutoriala. Następnie przy użyciu narzędzia Wypełnianie kubełkiem Wypełnienie kubełkiem [Shift+B] wypełniamy obraz czarnym kolorem.



Orange Point Uwaga! Tło musi być jednolite. W przeciwnym razie efekt nam się nie uda.

Lime Point 2. Teraz stworzymy płomień. Ten etap będzie najdłuższy i najcięższy, zarówno dla Ciebie jak i Twojego komputera. Generowanie płomienia może zająć trochę czasu, w zależności od rozdzielczości i parametrów, więc postaraj się nie katować komputera, gdy ten będzie dla Ciebie tworzył cudowny fraktal.
Otwieramy narzędzie Filtry -> Renderowanie -> Natura -> Płomień. Otworzy nam się okno ustawień. Tam klikamy na edycja i w nowym okienku jako Typ wariacji wybieramy Sferyczny. Teraz nie zostało nam nic innego jak klikać w 9 kwadracików z wylosowanymi kierunkami. Jeśli się Ci dany podoba - kliknij w niego.



Gdy już znajdziemy wymarzony, wybieramy go (nasz wybór pojawi się w środku), klikamy OK i manipulujemy wartościami X i Y (w zakładce Kamera), aż uzyskamy pożądane położenie. Ponownie klikamy OK i spokojnie czekamy, aż nasz komputer zaszaleje i wygeneruje wybrany fraktal.



Przy tworzeniu kolejnych fraktali możemy również pokombinować z ustawieniami renderowania oraz z innymi typami wariacji. A nuż uzyskamy ciekawy efekt.

Orange Point Aby uzyskać wielokolorowy fraktal, przed rozpoczęciem tworzenia płomienia wybieramy w ustawieniach renderowania gradient. Fraktal zostanie pokolorowany według aktualnie wybranego typu w narzędziu Gradient Gradient [L].

Lime Point 3. W tym kroku nadamy naszemu fraktalowi nieco ostrości i koloru. Najładniej prezentują się niebieskie, czerwone, pomarańczowe i zielone, szczególnie o wysokim nasyceniu, ale to już zależy od indywidualnego gusta. Otwieramy narzędzie: Kolory -> Składowe -> Mikser kanałów i teraz eksperymentujemy z wartościami kolorów na różnych kanałach. Nie będę tu opisywał, jakie ustawienie wybrać, ponieważ owo zależy jedynie od naszej wyobraźni i wybranego fraktala.



Gdy miniaturka w Mikserze ma satysfakcjonujący kolor, klikamy OK, a nasz obraz zostanie pokolorowany.



Orange Point Oprócz używania miksera, można jeszcze wypróbować inne metody kolorowania takie jak Koloryzacja, Odcień i nasycenie, Barwienie, znajdujące się w zakładce Kolory.

Lime Point Koniec



No i to tyle. Robienie fraktali nigdy Ci się nie znudzi - każdy będzie inny.
Poniżej zamieszczam jeszcze kilka wykonanych przeze mnie fraktali:





Powodzenia!


5  Dodatki / Pędzle, desenie, gradienty / 1100 pędzli : 20.09.2006, 16:48:40
Ogroomna kolekcja 1100 pędzli do GIMP'a

Link usunięty

plik tymczasowo niedostępny, z powodu usunięcia mojego ftp przez members.lycos ;x


(Archiwum wypakowujemy WinRar'em do folderu z GIMP'em w Program Files, w Linuxie do ~/.gimp/(tar -xzf))


Wersja dla photoshop'a znaleziona na: Link usunięty i przekonwertowane programem abr2gbr.

//Hasia: Oba linki były już nie aktywne. Usunęłam.
6  Root / Sprawy techniczne / Kanał IRC #gimp-pl @ FreeNode : 20.09.2006, 16:46:02
Chciałbym zaprosić wszystkich forumowiczów (i nie tylko), na nowopowstały kanał IRC: #gimp-pl !

Kanał powstał, aby umożliwić szybką pomoc innym użytkownikom, zmniejszyć ilość zakładanych niepotrzebnych wątków na forum z banalnymi pytaniami, oraz dla czystej przyjemności "czatowania" z innymi Uśmiech

################################

Zanim zacznę objaśniać, zachęcam do odwiedzenia strony kanału:

http://irc.gimpuj.info

Na stronie można obejrzeć logi kanału, ciekawe statystyki oraz lastlog.

################################

Na kanał można się dostać przez jeden z serwerów FreeNode

Kanał:    #gimp-pl
Server:   irc.freenode.net

Lista innych serwerów FreeNode:
chat.au.freenode.net
asimov.freenode.net
chat.eu.freenode.net
vinge.freenode.net
saberhagen.freenode.net
kornbluth.freenode.net
herbert.freenode.net
orwell.freenode.net
sterling.freenode.net
calvino.freenode.net
adams.freenode.net
leguin.freenode.net
lem.freenode.net
chat.us.freenode.net
niven.freenode.net
zelazny.freenode.net
clarke.freenode.net
brown.freenode.net
ipv6.chat.eu.freenode.net
goethe.freenode.net
calkins.freenode.net

################################

Poniżej znajduje się lista popularnych klientów IRC pod różne systemy operacyjne i platformy oraz linki do stron, z których można pobrać daną aplikację.
Klienty które osobiście polecam, zaznaczyłem pogrubieniem.


Windows:

* X-Chat - [ http://www.xchat.org ]
* mIRC - [ http://www.mirc.com ]
* HydraIRC - [ http://www.hydrairc.com ]
* Bersirc - [ http://bersirc.free2code.net ]
* Visual IRC - [ http://www.visualirc.net ]
* irssi - [ http://irssi.org ]
* IceChat IRC Client - [ http://www.icechat.net ]
* BitchX - [ http://www.bitchx.org ]


Linux/Unix:

* X-Chat - [ http://www.xchat.org ]
* irssi - [ http://irssi.org ]
* BitchX - [ http://www.bitchx.org ]
* EPIC - [ http://www.epicsol.org ]
* KVIrc - [ http://www.kvirc.net ]
* Keirc - [ http://www.tedi-h.com/keirc ]
* Zircon - [ http://catless.ncl.ac.uk/Programs/Zircon ]
* QuIRC - [ http://quirc.org ]
* IRCII - [ http://www.eterna.com.au/ircii ]
* Blackened - [ http://www.blackened.com/blackened ]


Macintosh:

* smIRCle - [ http://www.smircle.de ]
* Snak - [ http://www.snak.com ]
* JediKnight - [ http://www.stuffonfire.com/software ]
* irssi - [ http://irssi.org ]
* BitchX - [ http://www.bitchx.org ]

Amiga:

* AmIRC - [ http://www.vapor.com/amirc ]
* Bender - [ http://www.benderirc.de ]

Commodore C64/128:

* Novaterm - [ http://www.funet.fi/pub/cbm/c64/comm/Novaterm ]

OS/2:

* BitchX - [ http://www.bitchx.org ]

################################

Po włączeniu jakiegokolwiek klienta, w celu połączenia się z serwerem wykonujemy komendę:

Kod:
/connect irc.freenode.net

A w celu dostania się na kanał:

Kod:
/join #gimp-pl

lub, w przypadku okienkowego interfejsu programu, klikamy i wpisujemy odpowiednie dane w kliencie.

################################

Jeśli nie wiesz czym jest IRC, zapoznaj się z tą stroną: http://pl.wikipedia.org/wiki/IRC

Jeśli nie wiesz jak wejść na kanał - popróbuj metodą prób i błędów w swoim kliencie.

Jeśli probowałeś wejść na IRC, a Ci się nie udało, odpowiedzi poszukaj na http://google.pl

Jeśli nie wiesz jak i nie probowałeś dostać się na kanał, a zamierzasz zadać głupie pytanie na forum (być może ktoś ci pomoże) - nawet nie próbuj na niego wchodzic - NIE BEDZIESZ MILE WIDZIANY!



Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji!
7  Tutoriale / Techniczne / Instalacja GIMP-a w Linuksie : 20.09.2006, 16:35:05
Witam, oto krótki tutorial opisujący możliwe sposoby instalacji programu GIMP w systemach Linux.

A więc, mamy do wyboru w zasadzie 2 sposoby zainstalowania programu:
 1. Zainstalować skompilowany, gotowy do użycia program z paczki rpm
 2. Skompilować własnoręcznie program (dłuższa i trudniejsza metoda, jednak lepsza)

#####################################################

1. Paczkę z GIMP'em możemy wyszukać i pobrać na jednej z poniższych stron:

http://rpm.pbone.net/
http://freshrpms.net/
http://rpm.livna.org/
http://rpmfind.net/
http://fr.rpmfind.net/
http://fr2.rpmfind.net/

[Należy oczywiście wybrać paczkę odpowiednią dla swojej dystrybucji oraz architektury komputera (z wyjątkiem paczek oznaczonych ,,noarch'')]


Ściągniętą paczkę instalujemy:
Kod:
rpm -ivh nazwapaczki.rpm
Opcja i-instaluje, v-wyświetla wzystko co się dzieje, h-wyświetla pasek postępu.

...można też zainstalować z repozytorium naszej dystrybucji, przy użyciu dostępnego w niej narzędzia zarządzania pakietami. W przypadku SuSE będzie to YaST, w Mandrivie urpmi, w Fedorze yum, w PLD poldek, w debianie APT, a często w różnych dystrybucjach także smart.

No i mamy GIMP'a.

#####################################################

2. Kompilacja GIMP'a. Jest o tyle lepsza, iż skompilowany program ma znacznie większe szanse działać poprawnie, ponieważ jest skompilowany pod nasz system i komputer, co nie zawsze jest możliwe w przypadku gotowych paczek rpm. Jednak jest także dla początkujących użytkowników nieraz trudniejsza, z podowu czasem niespełnionych zależności. W niektórych dytrybucjach kompilacja jest jedyną metodą, ponieważ nie posiadają one systemu pakietów.
Warto wiedzieć że w przypadku wyjscia nowej wersji programu, zawsze wcześniej od paczek pojawiają się jego źródła.

Jednak przejdźmy do rzeczy.

Ściągamy najpierw źródła żądanej wersji GIMP'a z serwera ftp:
ftp://ftp.gimp.org/pub/gimp/

No i jazda!

#Ściągamy przy użyciu wget'a
Kod:
[tails@dom ~]$ wget ftp://ftp.gimp.org/pub/gimp/v2.2/gimp-2.2.11.tar.gz

100%[==========================================================>] 18,545,578    31.91K/s    ETA 00:00

15:20:36 (30.82 KB/s) - `gimp-2.2.11.tar.gz' saved [18545578]

#Wypakowujemy archiwum
Kod:
[tails@dom ~]$ tar -xzf gimp-2.2.11.tar.gz

#Wchodzimy do wypakowanego katalogu
Kod:
[tails@dom ~]$ cd gimp-2.2.11/

#Jeśli jesteśmy ciekawscy i chcemy dobrać sobie opcje, wyświetlamy pomoc dla configure, aby zobaczyć dostępne opcje
Kod:
[tails@dom gimp-2.2.11]$ ./configure --help

#Jeśli nie, po prostu walimy configure
Kod:
[tails@dom gimp-2.2.11]$ ./configure
#W moim przypadku użyłem opcji --without-libtiff --disable-print, ponieważ nie były spełnione owe zależności, a instalować mi się ich nie chciało.

#Jeśli konfiguracja przebiegła bezbłędnie, możemy zacząć kompilację
Kod:
[tails@dom gimp-2.2.11]$ make
#To najdłuższy etap, im wolniejszy komputer, tym dłużej poczekamy

#Gdy kompilacja się zakończy bez problemów, wchodzimy na roota i instalujemy
Kod:
[tails@dom gimp-2.2.11]$ su
Password:
[root@dom gimp-2.2.11]# make install

I oto koniec, możemy się cieszyć GIMP'em Uśmiech



Jeśli przy configure krzyczy nam o różne zależności, lub jesteśmy cierpliwi i pragniemy poeksperymentować z developerskim GIMP'em 2.3.x, będzie nam potrzebne nowsze gtk, glib itp.

?ródła tych bibliotek można znaleść do pobrania tu:
ftp://ftp.gtk.org/pub/

W przypadku jakichkolwiek trudności polecam wyszukiwarkę http://google.pl oraz grupy dyskusyjne google.




8  Tutoriale / Różne / Usuwanie jednolitego tła z obrazka : 20.09.2006, 16:34:06
Usuwanie jednolitego tła z obrazka
Tutorial

Opracowanie: Sufixx, poprawa: be@
Poziom trudności: łatwy





Zapewne nieraz miałeś fajny obrazek z jakimś jednolitym lub prawie jednolitym kolorem w tle, a obchodził cię tylko przedmiot na nim się znajdujący. Ten tutorial pokaże, jak usunąć zbędne tło i uzyskać render do użycia np. na stronkę www, do stworzenia banera czy tapety.
Uwaga, sposób ten nadaje się tylko w przypadku obrazów, na których wycinany element wyraźnie różni się od tła kolorem lub jasnością.

Źródło oryginalnego tutoriala: http://bitbit.org/cms.php/remove_one_color.html
Tłumaczyłem nie zawsze dosłownie, niektóre fragmenty, które uznałem za zbędne - pominąłem. Czasem dodałem coś od siebie.

Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.8. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Sposób I


Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Otwieramy nasz obrazek w GIMP-ie i wybieramy narzędzie Zaznaczanie obszarów według kolorów [Shift + O] Zaznaczenie wg koloru  z przybornika lub przez menu Zaznaczenie -> Według koloru. Możemy również użyć narzędzia różdżka Magiczna różdżka  , która różni się tym, że nie zaznacza wszystkich miejsc w jednym kolorze, lecz pojedynczą ,,plamę" koloru (tzn. że jeśli w innym miejscu, nie stykającym się z wybranym występuje ten sam kolor, to różdżka już go nie zaznaczy). Różnicę pomiędzy użyciem tych narzędzi przedstawiam na poniższym zrzucie (ikona pokazuje miejsce kliknięcia wybranym narzędziem):



Jak widać w przypadku tego obrazka lepiej wybrać zaznaczenie wg koloru, ponieważ jednym kliknięciem mamy zaznaczone całe tło.

Lime Point 2. Ale co by się stało, gdyby tło było w tym samym kolorze, co fragment wewnątrz kubka? Wówczas po kliknięciu narzędziem zaznaczenie wg koloru zostałby zaznaczony także ów fragment:



 Aby tego uniknąć, a jednocześnie zaznaczyć całe tło, można użyć różdżki w trybie dodawania. Po wybraniu tego narzędzia, w okienku GIMP-a pojawią się opcje go dotyczące. Narzędzie (podobnie jak inne służące do zaznaczania) ma 4 tryby pracy:
   IZastępuje bieżące zaznaczenie
   IIDodaje do bieżącego zaznaczenia
   IIIOdejmuje od bieżącego zaznaczenia
   IVCzęść wspólna z bieżącym zaznaczeniem
My będziemy używać drugiego, nazwanego: Dodaje do bieżącego zaznaczenia. Gdy zwiększymy wartość Progowania, szersza gama kolorów będzie uznawana za wybrane do zaznaczenia, przez co będziemy mogli szybciej zaznaczyć tło, ale tym większe ryzyko, iż zaznaczy się także kawałek kubka.
Zaznaczamy niechciane tło klikając w nie różdżką. Tutaj, przy odpowiednio ustawionym progu wystarczą 2 kliknięcia, jedno na zewnątrz kubka i jedno wewnątrz uchwytu:



Lime Point 3. Kiedy już całe tło zostanie dokładnie zaznaczone, musimy dodać do warstwy kanał alfa, aby uzyskać przezroczystość: Warstwa -> Przezroczystość -> Dodaj kanał alfa. Jeśli ta opcja jest nieaktywna, to znaczy, że warstwa już ten kanał posiada i nie musimy nic robić. Następnie, w celu wygładzenia zaznaczenia zmieniamy je na ścieżkę: Zaznaczenie -> Przekształć na ścieżkę i powstałą ścieżkę znów na zaznaczenie: Zaznaczenie -> Ze ścieżki (jeśli pominiecie ten krok, to render będzie mieć brzydko wystrzępione kontury). Teraz możemy wyczyścić zaznaczenie: Edycja -> Wyczyść [DELETE].



Lime Point 4. Wyłączamy zaznaczenie: Zaznaczenie -> Brak. Aby sprawdzić, czy tło zostało dokładnie usunięte, najlepiej dodać sobie nową warstwę w kolorze kontrastującym z kolorem usuniętego tła i umieścić ją poniżej warstwy z renderem. Ponieważ w tym przypadku tło było białe, więc dodałam warstwę w kolorze czarnym:



Widać, że miejscami zostały jeszcze fragmenty tła wzdłuż konturów rendera.

Lime Point 5.  Jeśli zostały jakieś niedoskonałości, można je usunąć na różne sposoby (zależnie od kształtu rendera i wielkości niechcianych fragmentów tła), np. wymazać Gumką Gumka [Shift+E] czy usunąć Pędzlem Pędzel [P] w trybie Usuwanie koloru (jako kolor pierwszoplanowy trzeba ustawić kolor tła, które usuwamy - najlepiej wcześniej pobrać próbnikiem Narzędzie do pobierania koloru i skopiować kod tego koloru). Do tych czynności warto powiększyć sobie widok do ok. 200 - 400%: Widok -> Powiększenie lub wybierając z listy na pasku stanu (po lewej).
 W przypadku, gdy render nie ma szczególnie skomplikowanych konturów (tak jak nasz kubek), często dobrze sprawdza się wygodniejszy sposób:
 Klikamy PPM na warstwę z renderem i wybieramy: Kanał alfa na zaznaczenie, następnie: Zaznaczenie -> Odwróć [CTRL + I] oraz Zaznaczenie -> Powiększ i powiększamy o 1 - 3 px (zależnie od wielkości obrazka i pozostawionych fragmentów tła). Na koniec zmiękczamy zaznaczenie o jakieś 3 - 5 px: Zaznaczenie -> Zmiękcz i czyścimy je klikając DELETE (można kliknąć dwukrotnie) lub zmieniamy kolor tła w przezroczystość: Kolory -> Zmiana koloru na alfę - tutaj ustawiamy kolor usuwanego tła (metoda dokładniej opisana w części "Sposób II"). W razie potrzeby filtr możemy powtórzyć jeszcze 1 - 2 razy (przy aktywnym zaznaczeniu). Osobiście polecam użycie filtra, efekt jest nieco lepszy i bezpieczniejszy (nie usuniemy fragmentów rendera), chyba że chcemy, aby render miał zmiękczone kontury. Jeśli resztki tła pozostały tylko na niektórych odcinkach konturu, to lepiej przy aktywnym zaznaczeniu przejechać po tych miejscach miękkim pędzlem w trybie usuwania koloru.





Lime Point 6. Jeśli po wyłączeniu zaznaczenia jesteśmy zadowoleni z efektu, możemy wyłączyć widoczność Widoczność warstwy warstwy poniżej rendera lub ją usunąć i wyeksportować obraz do formatu PNG (JPG nie obsługuje przezroczystości):





Przed eksportem warto jeszcze przyciąć obraz, aby pozbyć się zbędnego, pustego obszaru wokół rendera: Obraz -> Automatycznie przytnij obraz.




Sposób II


Tło jednokolorowe możemy usunąć także używając opcji Zmiana koloru na alfę. Ten sposób sprawdzi się tylko w przypadku obrazka dobrej jakości (bez widocznej pikselizacji) i całkowicie jednolitego koloru tła.



Lime Point 1. Zaznaczamy tło różdżką lub zaznaczeniem wg koloru tak, jak opisano w Sposobie I i powiększamy zaznaczenie o 1 px. Następnie wybieramy z menu: Kolory -> Zmiana koloru na alfę lub Warstwa -> Przezroczystość -> Zmiana koloru na alfę. W oknie filtra klikamy na kolor (domyślnie jest ustawiony biały, więc jeśli mamy tło w tym kolorze, to już nie musimy klikać) i wybieramy kolor, który ma zostać usunięty. Dokonujemy tego poprzez wybór koloru z palety, lub pobranie go z obrazu klikając w ikonkę próbnika (obok kodu koloru) a następnie w tło obrazka.





Po ustawieniu wybranego koloru klikamy OK.

Dodatkowa uwaga: W przypadku obrazka czarno - białego (bez tonów pośrednich) wystarczy zastosować tylko filtr: Zmiana koloru na alfę, bez uprzedniego zaznaczania.

Lime Point 2. Zmiękczamy zaznaczenie o ok. 3 - 4 px: Zaznaczenie -> Zmiękcz i dwukrotnie powtarzamy filtr: Zmiana koloru na alfę z kolorem ustawionym w poprzednim punkcie. Wyłączamy zaznaczenie. Sprawdzamy efekt i w razie potrzeby poprawiamy tak, jak opisano w punkcie piątym Sposobu I (na ogół efekt powinien być zadowalający i nie wymagający poprawy), po czym przycinamy i eksportujemy jako PNG. Jeśli obrazek ma być ikoną, to należy go wyeksportować do formatu ICO.



Lime Point Koniec



Powodzenia!


9  Tutoriale / Digital Painting / Kolorowanie szkicu : 20.09.2006, 16:28:06
Kolorowanie szkicu
Tutorial

Oryginał: Coloring lineart in gimp
Opracowanie: Sufixx
Poziom trudności: średni




Na pewno za młodu wielu z was malowało (kolorowało) kolorowanki. W tym tutorialu przedstawię wam, jak w GIMP-ie, w miarę ładnie i efektownie, pokolorować gotowy szkic.

Na początku zadanie może wydawać się dość banalne, jednak tak nie jest. Potrzebna nam będzie cierpliwość, dokładność i nieco artystycznego spojrzenia (osobiście ostatniej cechy za wiele nie posiadam).

Tutorial po części przetłumaczony z oryginału znajdującego się na tej stronie: http://www.gimptalk.com/forum/topic/Coloring-Lineart-In-Gimp-1406-1.html, a po części dodałem coś od siebie.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point 1. Znajdujemy szkic. Może to być zwykły skan. Ja wybrałem taki jak na rysunku.



Lime Point 2. Otwieramy Nowy obraz (Plik -> Nowy) [Ctrl+N] o wymiarach naszego szkicu, w moim przypadku jest to 406x400px. Tworzymy nową warstwę Warstwy (Warstwa -> Nowa warstwa...) [Shifr+Ctrl+N] o nazwie Szkic i na niej wklejamy nasz szkic. Tryb warstwy ustawiamy na Mnożenie.



Lime Point 3. Teraz tworzymy nową warstwę o takiej nazwie, jaką dana część ciała, którą kolorujemy, posiada.

Lime Point 4. Następnie wybieramy stalówkę Stalówka [K]. Wybieramy rozmiar w zależności od tego, jaką część rysunku chcemy kolorować. Oprócz tego wybieramy kolor. Na wcześniej stworzonej warstwie kolorujemy wybraną część rysunku. Każdą część malujemy na oddzielnej warstwie.




Lime Point 5. Po skończeniu kolorowania tworzymy nową, przeźroczystą warstwę. Wybieramy narzędzie Aerograf ze zmiennym ciśnieniem Aerograf [A]. Ustawiamy optymalne parametry i kolorami białym oraz czarnym zaczynamy cieniować obraz, tak aby nadać mu realistyczny wygląd oraz przedstawić padanie światła.



Lime Point 6. Gdy już wycieniujemy obraz, łączymy wszystkie warstwy oprócz tej ze szkicem. Robimy to klikając na warstwę znajdującą się pod szkicem PPM i wybierając Połącz w dół. Przy pomocy Zaznaczenia rozmytego Magiczna różdżka zaznaczmy białe tło i odwracamy zaznaczenie (Zaznaczenie -> Odwróć) [Ctrl+I]. Rozmywamy zaznaczenie rozmyciem Gussa (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa...). Ja użyłem wartości 7px.



Lime Point Koniec



Gotowe. Oto moje dzieła powstałe na początkowym szkicu.
Jeśli coś ci nie wyszło, wróć i poprawiaj do skutku, aż osiągniesz pożądany efekt.




Miłego GIMPowania.


10  Tutoriale / Tła / Płomienie 2 : 20.09.2006, 16:23:56
Płomienie #2
Tutorial

Oryginał: Oryginalny tutorial
Opracowanie: Sufixx
Poziom trudności: bardzo łatwy





Hej, jak leci? Macie tutaj kilka prostych kroków, dzięki którym stworzycie zabójczy realistyczny ogień!

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Otwieramy nowy obraz (Plik -> Nowy... [Ctrl+N]) o dowolnych wymiarach i czarnym tle.

Lime Point 2. Następnie wypełniamy warstwę gradientem liniowym Gradient [L] od białego do czarnego. Zróbmy to tak, żeby przynajmniej 1/4 tła była biała. Biała część gradientu będzie najjaśniejszą częścią naszego ognia.



Lime Point 3. Następnie stwórz nową, przezroczystą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]) i zmień jej tryb krycia na Połączenie ziarna.

Lime Point 4. Na najwyższej warstwie wygeneruj plazmę (Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma...) z ustawieniami:
  • Ziarno losowości: wylosuj
  • Turbulencje: 6,0



Lime Point 5. Zdesaturuj plazmę (Kolory -> Desaturacja).



Lime Point 6. Teraz otwórz okno balansu kolorów (Kolory -> Balans kolorów...) i ustaw wszystkie opcje tak, jak na poniższych zrzutach. Kiedy wszystkie opcje będę się zgadzały naciśnij OK.









Lime Point 7. Połącz wszystkie warstwy (PPM na warstwie -> Połącz w dół) i zastosuj selektywne rozmycie Gaussa (Filtry -> Rozmycie -> Selektywne rozmycie Gaussa...) z ustawieniami jak na zrzucie poniżej.





Lime Point Koniec



Miłego GIMP-owania Uśmiech.


Strony: [1]