Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 122 123 [124]
1723  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Piaskowa Runa/Znak - Tutorial. : 15.05.2009, 17:31:00
Czyli, że wyedytować tego tutka i zrobić np. 3 możliwe zakończenia ?
1724  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Odp: Piaskowa Runa/Znak - Tutorial. : 15.05.2009, 17:22:48
Uszłoby, gdyby ten znaczek wyglądałby jak wyryty w kamieniu.

Jeśłi chcesz aby tak wyglądało, zamiast trybu przesiewania po prostu ustawiało się jakiś inny. Mnożenie chyba na warstwę wytłoczonej plazmy.

a ogólnie : nie chodzi mi o to, czy to coś wnosi nowego czy nie ale o sam tutorial. Wielu początkujących nie zaczyna swoich przygód z gimpem od rzeczy, których nie jest w stanie nawet zrozumieć. Zaczyna od prostych czynności, które krok po kroku mniej więcej wytłumaczą mu co dają poszczególne funkcje.
Rozumiem, że ten tutorial nie jest żadnym kawałkiem platyny, ale bagnem też nie jest.
Szczerze powiem, że gdy ja zaczynałem przygodę z tym programem byłbym "szczęśliwy" gdyby udało mi się uzyskać taki efekt (:

// wiktor94: święte słowa...

a pretensji do Pana, który zamknął post nie mam Uśmiech 2 Skoro uważał, że należy to zamknąć to można zamknąć Uśmiech 2

1725  Tutoriale / Propozycje tutoriali / Piaskowa Runa/Znak - Tutorial. : 14.05.2009, 20:11:40
Piaskowa Runa
Tutorial

Opracowanie: SECONDHEARTBEAT
Poziom trudności: Łatwy





Efekt końcowy może i nie jest powalający, ale dla początkującego Grafika takie drobne ćwiczenie na pewno się przyda. Osobiście nie uważam tego za jakiś cud składania pixelek ale jest "OK"

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.

Zaczynamy

1. Lime Point Tworzymy nowy plik o wielkości 180x180 px ustawiony na tryb przezroczysty.

2. Lime Point Wybieramy Zaznaczenie eliptyczne Zaznaczenie eliptyczne [E] i malujemy koło. Zaznaczenie koła wypełniamy kolorem #f1db88.

3. Lime Point Tworzymy nową warstwę o nazwie WYPEŁNIENIE.

4. Lime Point Na warstwie WYPEŁNIENIE rysujemy Zaznaczeniem eliptyczntm Zaznaczenie eliptyczne [E] koło, które będzie nieco mniejsze od koła z warstwy Tło. Wypełniamy je kolorem #e4daac.
Orange Point Musi być widoczny w miarę gruby kontur warstwy Tło, który otacza warstwę WYPEŁNIENIE. Koła powinny znajdować się idealnie po środku.

TAK POWINNA NA RAZIE WYGLĄDAĆ CAŁOŚĆ
Przepraszam za nazwę warstwy Tło, która tutaj nazywa się Wklejona Warstwa.


5. Lime Point Tworzymy nową warstwę o nazwie ZNAK. Malujemy na niej jakiś nieskomplikowany znak w kolorze #f1db88 o grubym konturze. Np. taki jaki ja użyłem (: i staramy się go wyśrodkować na naszej Runce. Tryb warstwy ZNAK ustawiamy na Różnica
Orange Point Porada: Używamy na naszym znaku opcji - Kanał Alfa Na Zaznaczenie, wycinamy go za pomocą klawiszy Ctrl + X, PPM -> Zaznaczenie -> Nic. Klikamy Ctrl + V i nasz symbol powinien być ładnie wyśrodkowany, lecz najpierw zatwierdźmy wycinek jako nową warstwę, której nazwę ponownie zmienimy na ZNAK.

6. Lime Point Na warstwie WYPEŁNIENIE używamy: Filtry -> Odwzorowanie -> Mapowanie wypukłości.
Parametry:
  • Wzniesienie: 40
  • Głębia: 65
  • Przesunięcie X i Y: 0
  • Poziom przezroczystości: 255
  • Otaczające: 100


7. Lime Point Na warstwie Tło używamy: Filtry -> Odwzorowanie -> Mapowanie wypukłości.
  • Ustawienia dobieramy tak, aby warstwa WYPEŁNIENIE na wytłoczonej warstwie Tło wyglądała w miarę realnie.
CAŁOŚĆ POWINNA WYGLĄDAĆ TAK


8. Lime Point Nad warstwą WYPEŁNIENIE tworzymy warstwę, którą nazwiemy PLAMY. Na warstwie Tło klikamy PPM i wybieramy Kanał alfa na zaznaczenie. Przechodzimy na warstwę PLAMY i na niej wchodzimy w Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma i ustawiamy Turbulencje na 3,5.

9. Lime Point Warstwę PLAMY "traktujemy" filtrem - Filtry -> Zniekształcenia -> Wytłoczenie.
Parametry:
  • Azymut: 0.00
  • Głębia: 2
  • Wzniesienie; 152,26

(Plama powinna wyglądać mniej więcej tak, jak na obrazku poniżej)


10. Lime Point Tryb krycia warstwy PLAMY ustawiamy na Połączenie ziarna.

CAŁOŚĆ POWINNA WYGLĄDAĆ W PRZYBLIŻENIU TAK

10.1. Orange Point Jeżeli chcemy uzyskać na tym etapie efekt Kamiennej Runy, warstwy Tło i WYPEŁNIENIE traktujemy opcją: Kolory -> Desaturacja -> Średni, a warstwie PLAMY ustawiamy tryb krycia na  Przesiewanie. Na warstwie ZNAK używamy Filtry -> Zniekształcenia -> Wytłoczenie, następnie klikamy na Kolory -> Barwienie i lekko zmieniamy opcje jasności, aby możliwa była zmiana koloru znaku i przesuwamy suwak Odcień aby wybrać pasujący nam kolor.
UZYSKANY EFEKT PRZY 2 ROZWIĄZANIU

Jakość w stosunkowo dużym stopniu pogorszyła się przez upload i format .png
Dodatkowo nowy rysunek, więc znacznie różni się wielkością i zastosowanym znakiem
ale wszystko robione tą samą metodą.
PRZY FORMACIE .jpg JASNE OBRAMOWANIE KOŁA Z ELEMENTAMI KOLORU CZERWONEGO NIE JEST WIDOCZNE.


11. Lime Point Warstwy łączymy w kolejności: PLAMY -> Połącz w dół -> WYPEŁNIENIE-> Połącz w dół -> ZNAK -> Połącz w dół.
Orange Point Kolejność taka jest obowiązkowa, ponieważ w innym wypadku utracimy efekt runy.


Nasze dzieło jest skończone (:


Lime Point Koniec



Dodatkowych porad nie mam. Kombinować tutaj jedynie można z kolorem znaku, który może dać ciekawszy efekt Uśmiech 2

Mam nadzieję, że ten tutorial do czegoś wam się przyda.
Pozdrawiam, SECONDHEARTBEAT.
1726  Tutoriale / Ikony / Odp: Średniowieczny proporzec : 14.05.2009, 18:44:58
Oto mój proporzec Chichot nieco zmieniłem ustawienia, a wypalenie krawędzi zrobiłem w następujący sposób :
Nowa warstwa
Namalowałem na krawędziach Circle Fuzzy 11 czarnym kolorem wypalenie
Ustawiłem warstwę na tryb mnożenie.
i wygląda nieco ładniej Chichot
Strony: 1 ... 122 123 [124]