Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 62 63 [64]
883  Tutoriale / Efekty tekstowe / Wydruk gazetowy sposób I & II : 19.09.2006, 21:12:37
Wydruk gazetowy
Sposób I & II

Tutorial

Opracowanie: @Cakper, poprawa: be@
Poziom trudności: średni




W tym tutorialu przedstawię dwa sposoby na efekt wydruku gazetowego na przykładzie tekstu.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.8. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Sposób I
Łatwiejszy w wykonaniu, nie wymaga użycia maski warstwy. Uzyskany efekt będzie czarno-biały.

Lime Point 1. Tworzymy nowy, biały obraz [Ctrl+N] o wybranych wymiarach. Ważne by był w odcieniach szarości: Obraz -> Tryb -> Odcienie szarości

Lime Point 2. Następnie piszemy Narzędzia tekstowe [T] na nim cokolwiek, używając czarnej czcionki o dużym rozmiarze. W opcjach narzędzia tekstowego należy zwiększyć odstępy pomiędzy literami do ok. 5 - 10.



Lime Point 3. Łączymy widoczne warstwy albo spłaszczamy obraz i stosujemy filtr: Rozmycie -> Rozmycie Gaussa o wartości ok. 20 (zależnie od wielkości napisu) w pionie i w poziomie.



Lime Point 4. Stosujemy filtr: Zniekształcenia -> Wydruk Gazetowy z poniższymi wartościami:
      SPI i LPI: zostawić domyślnie
Rozmiar oczka: ok. 8 - 15 zależnie od wielkości napisu
Kąt: dowolny, zwykle dobrze wygląda 0 lub 45, ale warto sprawdzić, która wartość daje najlepszy efekt
Funkcja punktu: Kółka
Nadpróbkowanie: 15


I już mamy efekt kropek.


Sposób II
Tym razem z użyciem maski warstwy i narzędzia rysowania. Uzyskany napis będzie kolorowy na przezroczystym tle, więc z łatwością można go dodać do dowolnego obrazka.

Lime Point 1. Tworzymy sobie nowy obraz o dowolnych wymiarach i takim kolorze, w jakim ma być wydruk. Możemy też wypełnić go gradientem Gradient czy teksturą albo wkleić jakieś zdjęcie.

Lime Point 2. Do warstwy Tło dodajemy maskę warstwy: Warstwa -> Maska -> Dodaj maskę warstwy -> Czarna (pełna przezroczystość).

Lime Point 3. Klikamy na masce, tak aby teraz na niej pracować. Kiedy maska warstwy jest aktywna, widać wokół niej białą obwódkę.



Lime Point 4. Wybieramy dowolny (najlepiej zwykły, okrągły) pędzel Pędzel [P] o rozmiarze ok. 7-12 i białym kolorem wpisujemy swój tekst (można też narysować np. jakiś symbol). Powinniśmy mieć w tym momencie coś takiego:



Lime Point 5. Następnie (wciąż na masce warstwy) stosujemy rozmycie Gaussa z następującymi wartościami:
       Promień rozmycia: 15-25 px Pziomo i Pionowo
Metoda rozmycia: IIR



Lime Point 6. Na koniec (nadal na masce warstwy) używamy filtra: Zniekształcenia -> Wydruk gazetowy z ustawieniami:
      SPI i LPI: zostawić domyślnie
Rozmiar oczka: ok. 8 - 15 zależnie od wielkości napisu
Kąt: dowolny, najlepiej 0 lub 45 ale warto sprawdzić, która wartość daje najlepszy efekt
Funkcja punktu: Punkt Euklidesa
Nadpróbkowanie: 15


i gotowe:



Lime Point Koniec


Powodzenia Uśmiech
884  Tutoriale / Różne / Grunge'owe pędzle : 19.09.2006, 21:08:33
Grunge'owe pędzle
Tutorial

Opracowanie: @Cakper Poprawa: Hasia
Poziom trudności: łatwy





Przetłumaczyłem tutorial, dzięki któremu stworzymy swoje własne grunge'owe pędzle. Oryginalny tutorial znajduje się tutaj. (//Hasia: niestety, link do oryginału wygasł już dawno temu)

Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.6. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy Nowy obraz [Ctrl+N] o wymiarach 350 x 350 pikseli i białym tle. Następnie tworzymy 4 przezroczyste warstwy o następujących nazwach i trybach krycia:


Zaczynając od góry powinno być tak:
Dzielenie (tryb Dzielenie)
Mnożenie (tryb Mnożenie)
Połączenie ziarna (tryb Połączenie ziarna)
Zwykły (tryb Zwykły)
Tło


Lime Point 2. Trochę inaczej, niż w oryginalnym tutorialu, pojedziemy od góry. Zaznaczamy warstwę Dzielenie i przechodzimy do: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Jednolite chmury.... W okienku filtra zaznaczamy Wylosuj. Szczegóły ustawiamy na 15. Rozmiar X - 6 Rozmiar Y - 6



Lime Point 3. Na warstwie Mnożenie używamy tego samego filtru, tyle że wartości dla Rozmiar X i Rozmiar Y ustawiamy na 4.



Lime Point 4. Warstwa Połączenie ziarna - użyj: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma... z ustawieniami:
  • Wylosuj
  • Turbulencje - 7( Max)
Następnie: Kolory -> Desaturacja..., później: Filtry -> Artystyczne -> GIMPresjonista.... Z listy wybieramy Painted_Rock, klikamy Zastosuj i OK.

Lime Point 5. Na warstwie Zwykły kolejny raz: Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma... i ustawiamy tak samo (ziarno będzie inne ponieważ aktywna będzie opcja Wylosuj:
  • Wylosuj
  • Turbulencje - 7 (Max)
Następnie znowu desaturujemy: Kolory -> Desaturacja.... Naszym oczom powinien ukazać się właśnie obraz podobny do tego:



Lime Point 6. Łączymy wszystkie warstwy: PPM na dowolnej warstwie -> Połącz widoczne warstwy... -> Przycięta do obrazu [Ctrl+M]. Wybieramy narzędzie do zaznaczenia odręcznego (Odręczne zaznaczanie obszarów Lasso [F]) i zaznaczamy jakiś obszar. Następnie: Zaznaczenie -> Zmiękcz... i ustawiamy wartość na 40-80 (ja wybrałem 50). I jeszcze cztery kroki: Edycja -> Wytnij [Ctrl+X], Plik -> Nowy... [Ctrl+N], Obraz -> Tryb -> Odcienie Szarości i wklejamy: Edycja -> Wklej [Ctrl+V] a później Warstwa -> Zakotwicz warstwę [CTRL+H]. W tym momencie mamy gotowy pędzel:



Lime Point 7. Teraz zapisujemy go (Plik -> Zapisz [Ctrl+S]) w folderze brushes głównego folderu GIMPa jako plik z rozszerzeniem .GBR. Gdy program zapyta o nazwę, podajcie dowolną, a odstęp pozostawcie domyślny. Odświeżamy pędzle i już możemy go używać.

Lime Point Koniec



Możecie sobie oczywiście z tła wyciąć więcej pędzli niż tylko jeden. Mrugnięcie
Powodzenia.
885  Tutoriale / Animacje / Deszcz : 19.09.2006, 21:02:57
Deszcz
Tutorial

Opracowanie: @Cakper
Poziom trudności: średni





W tym tutorialu nauczysz się wykonywać realistyczny efekt deszczu za pomocą kilku prostych kroków.

Tutorial napisany w wersji GIMP 2.6.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Otwieramy obrazek w GIMP-ie (Plik -> Otwórz... [Ctrl+O]).


Lime Point 2. Duplikujemy warstwę Tło (Warstwa -> Duplikuj warstwę Duplikowanie warstwy [Shift+Ctrl+D]) dwa razy.


Lime Point 3. Nad każdą warstwą z obrazkiem dodajemy nową, białą warstwę (Warstwa -> Nowa warstwa... [Shift+Ctrl+N]).

Lime Point 4. Następnie na najwyższej warstwie stosujemy Szum RGB (Filtry -> Szum -> Szum RGB...) z ustawieniami tak, jak na screenie.


Lime Point 5. Teraz zastosujemy Rozmycie "w ruchu" (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu"...) z ustawieniami tak, jak na screenie.


Lime Point 6. Punkty 4 i 5 powtarzamy dla pozostałych białych warstw.

Lime Point 7. Następnie zmieniamy tryb krycia warstw z naszym "deszczem" na Mnożenie.

Lime Point 8. Teraz w okienku warstw (Okna -> Dokowalne okna dialogowe -> Warstwy Warstwy [Ctrl+L]) klikamy PPM na każdej warstwie z "deszczem" i wybieramy Połącz w dół.

Lime Point 9. Teraz pozostaje już tylko zapisać naszą animację w formacie *.gif, a z nowo otwartego okienka eksportu pliku wybieramy Zapisz jako animację.



Lime Point Koniec


886  Hyde zone / Tutoriale wycofane z indeksu / Obrys tekstu i nie tylko : 19.09.2006, 20:59:44
Często spotykamy się z problemem jak dodać obramowanie np do małego napisu na butonie userbannerze.
Jest to bardzo proste.
Tworzymy nowy obraz o wybranych przez nas wymiarach.
Dodajemy na nim np napis o rozmiarze czcionki 40(warto użyć jakiejś "pixelowatej").

Następnie Warstwa->Dopasuj wymiary warstwy do obrazu.
Dodajemy nową warstwę, wstawiamy ją pod spód obecnej.

Wybieramy narzędzie "Zaznaczenie rozmyte"

Zaznaczamy obszar wokół napisu, następnie odwracamy zaznaczenie(Ctrl + I)
Mamy teraz zaznaczony sam napis

Teraz zwiększamy zaznaczenie o 3px(Zaznaczenie -> Powiększ -> 3px -> OK)

Klikamy teraz dolną warstwę i wypełniamy ją kolorem(jakimś kontrastowym, np białym)
Teraz łączymy obie warstwy(prawym klawiszem na górnej -> Połącz w dół)

Przycinamy obraz(Obraz -> Przytnij obraz)
Skalujemy do wybranych wymiarów i już mamy mały wyraźny napis Uśmiech
To samo można robić z obrazami. Radzę poeksperymentować z różnymi wartościami powiększanego zaznaczenia.
Poniżej dodałem jeszcze jeden obrys. Myślę, że wyszło dosyć ładnie Uśmiech


Uwaga!!
Można zrobić bardzo szybko obrys np na userbarze.
Klikamy prawym na warstwę z tekstem -> Kanał Alfa na zaznaczenie
Następnie tworzymy nową warstwę, umieszczamy ją pod spodem warstwy z tekstem później Edycja -> Rysuj wzdłuż zaznaczenia
Szerokość linii 2, Linia ciągła, kolor tej linii to kolor pierwszoplanowy.
I już mamy obrys.
887  Tutoriale / Efekty tekstowe / Połyskujący napis #1 : 19.09.2006, 20:57:35
Połyskujący napis #1
Tutorial


Tłumaczenie: @Cakper
Poziom trudności: średni






Tutorial przetłumaczony ze strony http://www.wingimp.org/. Tłumaczenie nie jest dosłowne.

Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić.



Lime Point Zaczynamy

Lime Point 1. Tworzymy Nowy obraz o dużych wymiarach (np. 900 x 350 px). Umieszczamy jakąś czcionką na nowej warstwie swój napis:



Lime Point 2. Warstwę tą nazywamy tekst. Duplikujemy Duplikowanie warstwy ją raz i powstały duplikat warstwy umieszczamy poniżej niej (pomiędzy tłem a tekstem), a następnie nazywamy ją rozmycie. Dopasujmy wymiary warstwy rozmycie do obrazu (Warstwa -> Dopasuj wymiary warstwy do obrazu). Na warstwie stosujemy rozmycie Gaussa (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa) z wartościami X = 15 i Y = 15. Tworzymy teraz nową warstwę o kolorze #989898 i nazywamy ją odwzorowanie.



Lime Point 3. Łączymy warstwę tło i rozmycie razem (Połącz w dół). Niech dalej nazywa się rozmycie. Zaznaczamy na zakładce warstwy warstwę odwzorowanie i stosujemy na niej filtr: Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie wypukłości z następującymi wartościami:




Lime Point 4. W Menu gradientów Gradient wybieramy gradient three_bars_sin.



Lime Point 5. Następnie na warstwie odwzorowanie używamy mapy gradientu (Filtry -> Kolory -> Odwzorowania -> Odwzorowanie gradientu). Tworzymy teraz nową warstwę i wypełniamy ją gradientem horizon_2. Nazywamy tę warstwę horyzont.



Lime Point 6. Na warstwie horyzont używamy filtru: Filtry -> Odwzorowania -> Przesunięcie z następującymi wartościami:



Lime Point 7. Zaznaczamy teraz warstwę tekst. Klikamy PPM na warstwie tekst i wybieramy opcję Kanał alfa na zaznaczenie. Powiększamy zaznaczenie o 5 pikseli (Zaznaczenie -> Powiększ). Odwracamy zaznaczenie (Zaznaczenie -> Odwróć). Następnie zaznaczamy warstwę odwzorowanie i usuwamy zaznaczenie (Edycja -> Wyczyść [Delete]). To samo robimy z warstwą horyzont. Teraz usuwamy warstwy tekst i rozmycie. Warstwę odwzorowanie umieszczamy nad warstwą horyzont i zmieniamy tryb krycia na Pokrywanie.

Lime Point 8. I już. Efekty końcowe, jakie uzyskałem:






Lime Point Koniec



Czekam teraz na wasze prace. Mrugnięcie



888  Root / Sprawy techniczne / Odp: Przenosiny : 19.09.2006, 20:28:57
siedziałem przy tej bazie 9 godzin, prosiłem znajomego który jest na 5 roku informatyki i administratora serwera...
musiałby być na prawdę mistrz żeby to zrobić
889  Root / Sprawy techniczne / Przenosiny : 19.09.2006, 20:13:49
Forum zmienia serwer.
Jeśli czytasz te słowa to znaczy, że już jesteśmy na nowym serwerze.

Forum jako takie rusza od nowa z powodu problemów z bazą danych.
Dostępne jest jednak archiwum ze starymi postami i tutorialami.
Ich twórców prosiłbym i przeniesienie na to forum i wprowadzenie koniecznych poprawek w ich treści.

Na razie tyle,
w razie pytań proszę pisać.

Adres archiwum: http://www.gimp.i365.pl/gimpuj/index.php?www
890  Root / Regulamin i zasady użytkowania forum / Regulamin v0.5.5 : 19.09.2006, 15:29:16
REGULAMIN FORUM 0.5.5


####################################################


§1 ZASADY OGÓLNE

1. Forum jest miejscem, w którym wymienia się opinie i każdy ma do tego pełne prawo, ale niedozwolone jest poniżanie w jakikolwiek sposób innej osoby za jej opinię/poglądy.

2. Jeśli chcesz założyć nowy temat, zastanów się, czy jest sensowny. Jeżeli stwierdzisz, że tak, to użyj opcji "SZUKAJ" by sprawdzić, czy dany temat przypadkiem już nie został założony przez inną osobę. Jeśli znajdziesz temat, który ma podobną treść do twojego, to dopisz się do niego.

3. Zakładając dany temat tworzymy go w odpowiednim dziale, jeśli takiego działu nie ma - piszemy go w Hydeparku. Jeśli chcemy i uważamy, że powinien taki dział powstać, piszemy o tym do Administratora. Jeśli temat mimo wszystko zostanie stworzony w złym miejscu, zostanie on przeniesiony.

4. Zakładając nowy temat dokładnie precyzuj swój problem. Tematy w stylu Help, Pomóżcie, Pomocy - będą kasowane.

5. Na forum nie odrabiamy za nikogo prac domowych, zadań z informatyki, nie wykonujemy prac konkursowych i innych, które użytkownik zobowiązany jest wykonać samodzielnie. Tematy zawierające takie prośby będą usuwane. W przypadku gdy użytkownik mimo usunięcia i ostrzeżenia będzie zakładał ponownie dany temat, może zostać ukarany na kilka dni (wedle opinii moderatora) częściowym zbanowaniem, lub poważniej. Jednak każdy użytkownik zawsze może poprosić o pomoc, przedstawiając konkretny problem, z którym nie może sobie poradzić.

6. Zawsze trzymaj się tematu dyskusji! Posty offtopicowe będą usuwane przez moderatorów. A jeśli będziesz robił to nagminnie - zostaniesz ukarany.

7. Uważaj z niepotrzebnym formatowaniem czcionki - wpływa to na czytelność. Pisanie całych wyrazów czy zdań wersalikami (dużymi literami) jest zabronione (wg. netykiety pisanie w ten sposób uznawane jest jako krzyk). Jeśli zdarzy Ci się błąd czy literówka, masz możliwość edytowania postu. Nie nadużywaj emotikon - nie rób z forum dennego komiksu. Uważaj przy kolorowaniu tekstu - używanie kolorów grup administracyjnych (takich jak czerwony) jest niepożądane.

8. Posty nie wnoszące nic do dyskusji (typu Dzięki, Thx, Nie działa) będą usuwane przez moderatorów.

9. Używanie wulgaryzmów na forum jest zabronione i nie dopuszcza się zastępowania części wyrazu wulgarnego gwiazdkami (***). Posty z wulgaryzmami, niezależnie od wartości merytorycznej, będą usuwane.

10. Na forum nie wolno umieszczać linków prowadzących bezpośrednio do plików i oprogramowania, które mogłoby wyrządzić innym szkodę (trojany, wirusy, spyware), kluczy do oprogramowania komercyjnego, cracków oraz samego oprogramowania z podejrzanych źródeł (potocznie "oprogramowania pirackiego"), z wyjątkiem oprogramowania komercyjnego dostępnego na stronie jego producenta. Mile jest widziane natomiast podawanie linków do zamiennego oprogramowania darmowego, a w szczególności OpenSource. Punkt tyczy się także postów, sygnatur i podpisów.

11. Na forum nie wolno umieszczać treści niezgodnych z polskim prawem oraz symboli i postaci religijnych, które mogłyby urazić wyznawców danej wiary.

12. Na forum posługujemy się językiem polskim i zasadami poprawnej pisowni. W miarę możliwości piszemy z polskimi ogonkami, choć nie jest to wymagane.

13. Moderator/Administrator ma prawo do edycji postów zawierających zdania niepoprawne ortograficznie, gramatycznie oraz logicznie. Może on także poprzez edycję uwydatnić błędy użytkownika, narażając go na tzw "pośmiewisko" - jednak niedopuszczalne jest, aby robił to w sposób bezpośredni (poprzez komentarze, czy przedrzeźnianie).

14. Użytkownik ma prawo, a niekiedy nawet i obowiązek użycia opcji Zgłoś do moderatora widocznej pod każdym postem, szczególnie jeśli dany post jest niezgodny z którymkolwiek punktem regulaminu lub uraża/bulwersuje użytkownika. Po wysłaniu skargi na dany post, wszyscy moderatorzy zostaną natychmiast powiadomieni o nim poprzez mail (więc ich interwencja będzie nieunikniona). Nie zalecane jest jednak nadużywanie tej funkcji, ze względu na ograniczoną cierpliwość obsługi forum.

15. Nie wchodź w kompetencje moderatorów, nie zwracaj uwagi innym użytkownikom. Od tego są moderatorzy. Jeśli zauważysz jakiś post naruszający regulamin, zwykły spam albo inny przejaw działalności forumowych trolli, nie komentuj tego na forum, nie dopisuj nowych postów. Zgłoś post do moderatora.

16. Jeśli pomyliłeś się w napisanym poście, chcesz coś do niego dodać - nie pisz od razu nowego zaraz pod nim! Użyj opcji "Edycja, aby zrobić z nim co chcesz.

17. Bardzo niemile widziane jest "dublowanie postów" w celu zwrócenia uwagi na dany wątek. Jeśli zaś przypadkowo wyślesz jakimś sposobem swego posta 2 razy, usuń go.

18. Użytkownik wysyłający wiadomość lub plik ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść, a nie obsługa forum. Obsługa forum ma za obowiązek dopilnowanie, aby treści niezgodne z regulaminem zostały usunięte, a użytkownik ukarany.

19. Moderatorzy i Administratorzy nie mają obowiązku informowania o powodach usunięcia/przeniesienia wiadomości użytkownika do innego działu. Mają natomiast obowiązek informować go o złamaniu przez niego regulaminu.

20. Zamieszczanie linków do stron przez użytkowników nie posiadających co najmniej 10 postów na forum będzie traktowane jako spam, a takowe tematy będą usuwane. Podobnie ma się sprawa z linkami do stron komercyjnych w profilach, szczególnie jeśli profil został założony jedynie dla nich. Tacy użytkownicy muszą liczyć się z możliwością usunięcia spamowego profilu bez wcześniejszego powiadomienia.

21. Jeśli chcesz wysłać wiadomość prywatną do któregoś z moderatorów, koniecznie zapoznaj się wcześniej z treścią tematu Zasady wysyłania wiadomości prywatnych do obsługi forum.

####################################################


§2 LICENCJE

1. Rejestrując się na forum i będąc jego aktywnym użytkownikiem zobowiązujesz się do wybrania licencji, na jakiej będą publikowane wszystkie Twoje prace (posty, tutoriale, prace w galerii, załączniki itp. - ogólnie wszystko co dotyczy Twojej osoby).

2. Rejestrując się na forum dajemy Ci możliwość wyboru 4 licencji.

3. Wszystkie osoby, które nie wybrały licencji w profilu, traktowane są jak osoby, które ustawiły licencję Copyright.


####################################################


§3 TUTORIALE

1. Tutoriali zamieszczonych na forum nie można kopiować, chyba że autor wyraził na to pisemną zgodę w tutorialu (lub na PW/mail).

2. Zamieszczane tutoriale powinny mieć formę tekstową + zrzuty okien jako jego ilustracja. Preferowanym formatem oprawy graficznej tutoriala jest format *.png (Portable Network Graphics).

3. Jeśli chcesz zamieścić tutorial, który jest wyłącznie w formie graficznej, to musimy cię zmartwić, nie ma takiej możliwości i tutoriale takie nie będą zatwierdzane. Wynika to z tego, że tutoriale takie nie są indeksowane przez wyszukiwarki, są mało czytelne oraz trudne w edycji (ciężko poprawić błędy, które w tutorialu mogą wystąpić). Niepotrzebne zużywają one również transfer użytkowników usług takich jak np. BlueConnect oraz zajmują dużo miejsca (w szczególności niepotrzebne napisy typu RIP = R.I.P.).

4. Dostęp do działu, w którym można pisać propozycje tutoriali jest dostępny wyłącznie dla osób, które napisały co najmniej 15 postów. Jest to w pewien sposób wymuszenie przestrzegania regulaminu, który sobie olewacie. Tutoriale napisane w innym dziale niż "Propozycje tutoriali" będą natychmiast usuwane.

5. Za tutoriale na sygnatury, o ile nie będą wnosiły czegoś nowego, punktów reputacji nie przyznaje się.

6. Wymagamy, by screeny i wyniki tutoriali zamieszczać w osobistych galeriach. Dzięki temu zapewniamy, że nigdy nie znikną one z serwera (jak ma to np. miejsce na imageshack), animowane gify nie będą miały obcinanych klatek (jak ma to miejsce na fotosiku) oraz limit wielkości pliku zawsze będzie wynosił co najmniej 4 mB. Dzięki temu tutoriale zawsze, gdy będzie działało forum, będą miały odpowiednią oprawę graficzną. Przykład galerii ze screenami.

7. Piszący tutorial ma obowiązek dołączyć do niego miniaturkę tutoriala (50x50 pikseli, format .png dla plików statycznych i .gif dla animowanych) oraz krótki (jedno, dwa zdania) opis, który będzie mówił, o czym jest tutorial. Jest to wymagane, by tutorial został dodany do indeksu.

8. Jeśli nowy tutorial zostanie dodany do indeksu, jego autor otrzymuje 3 punkty reputacji. Za dodaną do indeksu poprawę/uaktualnienie już istniejącego tutoriala, autor poprawy otrzyma 2 punkty reputacji. Lista tutoriali wymagających poprawy: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,58497.0.html.

Więcej informacji dotyczących tutoriali można znaleźć w przeznaczonych do tego działach.


####################################################


§4 AWATARY, PODPISY I SYGNATURY

1. Maksymalna wysokość całej sygnatury (obraz + tekst) to 200 pikseli.

2. Maksymalny dozwolony rozmiar obrazków w sygnaturze to 200 kB.

3. Maksymalny dozwolony rozmiar awataru to 100 kB.

4. Zabrania się umieszczania w awatarach/sygnaturach treści niezgodnych z regulaminem forum.


####################################################


§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Każdy użytkownik rejestrując się na forum akceptuje regulamin i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

2. Podane tu zasady muszą być przestrzegane przez wszystkich użytkowników.

3. Osoby, które nie przestrzegają regulaminu, zostaną ukarane.

4. W wyjątkowych sytuacjach użytkownik może zostać usunięty z forum.

5. Administratorzy oraz Moderatorzy są twórcami tego serwisu i mają prawo do nieprzestrzegania niektórych punktów regulaminu.

6. Jeżeli masz jakieś uwagi co do regulaminu lub jego przestrzegania, skontaktuj się z Administratorem.

7. Osoby odpowiedzialne za obsługę i działanie forum zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.


####################################################


§6 KARY

1. Za łamanie zasad określonych w powyższym regulaminie użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem, czasowym banem lub usunięciem konta i dożywotnim banem - w zależności od wagi wykroczenia.

2. Za obrażanie innych użytkowników forum można otrzymać ostrzeżenie lub tymczasowy ban.


####################################################



Życzymy miłej wymiany poglądów i owocnej nauki na naszym forum!
               Administratorzy i Moderatorzy
Strony: 1 ... 62 63 [64]