Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Tutoriale do poprawy => Wątek zaczęty przez: Kifer71 on 13.04.2007, 21:15:17



Tytuł: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 13.04.2007, 21:15:17
Autor: Kifer71 (http://www.gimpuj.info/index.php?action=profile)
Program: GIMP 2.2.x + dodatek GAP GIMP Animation Package
Link do GAP (http://www.gimpuj.info/index.php/topic,1689.0.html) i nie tylko.

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/final.gif)



Etap pierwszy - przygotowanie obrazów wyjściowych



1.   Otwórz lub stwórz sześć obrazów o wymiarach 300 x 200 pikseli. Równie dobrze możesz pobrać te widoczne poniżej:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_1.png) (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_2.png)

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_3.png) (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_4.png)

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_5.png) (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/obraz_6.png)

   Najlepszy efekt pracy końcowej uzyskasz, gdy wszystkie obrazy wyjściowe będą miały podobną kolorystykę i małą liczbę barw. Animacja to nic innego jak plik w formacie GIF, czyli maksymalnie 256 kolorach, a co za tym idzie niskiej jakości. Obrazy zbytnio rozbudowane kolorystycznie stracą dużo na swoim wyglądzie.

2.   Zapisz obrazy pod dowolnymi nazwami, najlepiej w formacie PNG. Możesz je zamknąć.
3.   Otwórz nowy obraz o wymiarach 300 x 200 pikseli i przezroczystym tle.
4.   Zapisz go jako np.: warstwy.xcf.

   Teraz wklej utworzone wcześniej obrazy na osobne warstwy do pliku warstwy.xcf.

5.   Z menu Plik w obrazie warstwy.xcf  wybierz Otwórz jako nową warstwę i z okna dialogowego wybierz najpierw pierwszy, potem drugi obraz i tak do szóstego.
6.   Usuń warstwę Tło.

   W zakładce Warstwy ma to wyglądać tak:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/01.png)

7.   Zapisz obraz.
8.   Zminimalizuj obraz.

Nie zamykaj obrazu warstwy.xcf, gdyż dodatek GAP będzie z niego korzystał w dalszej pracy nad animacją.



Etap drugi - tworzenie folderu i plików animacji



9.   Utwórz nowy folder na potrzeby animacji, w którym dodatek GAP będzie zapisywał pliki w formacie XCF. Każdy taki plik będzie później osobną klatką animki. Po zakończeniu pracy będzie można go usunąć. Ja swój nazwałem animacja.
10.   Otwórz nowy, przezroczysty obraz o rozmiarach 300 x 200 pikseli.
11.   Zapisz go pod dowolną nazwą według wzoru dowolna nazwa_000001.xcf. Mój nosi nazwę animacja_000001.xcf.

Nie używaj w nazwach folderu i pliku polskich znaków diakrytycznych (http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_diakrytyczne).

12.   Warstwę Tło obrazu animacja_000001.xcf możesz pozostawić nie wypełnioną. Pod koniec pracy z animacją dodatek GAP doda białe tło. Jeśli zamierzasz mieć inny kolor tła niż białe, to w tej chwili jest dobry moment aby wypełnić je wybranym kolorem.
13.   Z menu Video wybierz Duplicate frames...
14.   W oknie dialogowym przesuń suwak N razy (N-times) na pozycję 59 co da ci w sumie 60 klatek animacji.



Etap trzeci – animowanie obrazu pierwszego



15.   Z menu Video wybierz Move Path... (Ścieżki ruchu).

   Otworzy się okno Ścieżki ruchu (Move Path). Czerwonymi ramkami zaznaczyłem opcje, których użyjesz przy niniejszym tutorialu.

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/02.png)

A” - Obraz źródłowy (Source Image/Layer), warstwa poddawana animacji,
B” - Tryb kroku (Stepmode), zachowanie się animowanej warstwy,
C” - Uchwyt (Handle) , wskazanie punktu (czerwona kropka na przecięciu linii współrzędnych w oknie podglądu J), dla którego będą ustawiane współrzędne X i Y - E położenia warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer) A,
D” - Aktualny punk (Current Point),    wybrany punkt animacji,
E” - współrzędne uchwytu C,
F” - Zmiana rozmiaru (Scale and Modify), Szerokość (Width) i Wysokość (Height) wyrażane w procentach,
G” - Perspektywa (Perspective), skalowanie perspektywy,
H” - Ramka kluczowa (Keyframe), określa klatkę, na której ma się zakończyć dany punkt animacji D,
I” - Skalowanie proporcjonalne,
J” - Okno podglądu,
K” - Edycja punktów kontrolnych:
   - „K1” - Dodaj punkt (Add Point), dodaje kolejny punkt animacji,
   - „K2” - Poprzedni punkt (Prev Point), wybór punktu animacji,
   - „K3” - Następny punkt (Next Point), wybór punktu animacji,
   - „K4” - Otwórz (Open), wybór zapisanych parametrów punktów animacji,
   - „K5Zapisz (Save), zapis parametrów punktów animacji do pliku,
L” - Instant Apply, włącza i wyłącza widok w oknie podglądu, J, warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
M” - Od ramki (From Frame), określa, od której klatki rozpocznie się animowanie warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
N” - Do ramki (To Frame), określa klatkę ostatnią, na której zakończy się animowanie warstwy wybranej w Obraz źródłowy (Source Image/Layer)  A,
O” - Podgląd animacji (Anim Preview), umożliwia obejrzenie animacji przed jej zapisaniem,
P” - Ok, zapisanie animacji.

16.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
17.   Tryb kroku (Stepmode) ustaw na Brak (None).
18.   Uchwyt (Handle) ustaw na Środek (Center).
19.   Ustaw współrzędne E, X = 150, Y = 100.
20.   Zaznacz opcję Instant Apply.
21.   Kliknij w Dodaj punkt (Add Point).
22.   Kliknij w zakładkę Perspektywa (Perspective).
23.   Zmień parametry x1 i x2 na 0.700.
24.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
25.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/skaluj.png).
26.   Zmień Wysokość (Height) na 1. W oknie podglądu będzie widoczna tylko cienka linia.
27.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 0 (E).
28.   Suwak Od ramki (From Frame) automatycznie ustawił się na pierwszą klatkę animacji i tak go pozostaw.
29.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dziesiątą klatkę.

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/03.png)

   W tym momencie warto zapisać ustawienia punktów kontrolnych.

30.   Kliknij w Zapisz (Save) K5.
40.   W oknie dialogowym wybierz folder, w którym zapiszesz parametry punktów.
41.   Nazwij plik do_góry.path_points.
42.   Kliknij w Ok.
43.   W oknie Ścieżki ruchu (Move Path) kliknij w Podgląd animacji (Anim Preview).
44.   W oknie dialogowym kliknij w Exact obiect on frames.
45.   Rozmiar podglądu (Scale preview) ustaw na 100.
46.   Tempo ramkowe (Frame rate) ustaw na 8.

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/04.png)

   Po kliknięciu w Ok pojawią się dwa okna: nowy obraz bez nazwy i okno podglądu animacji. Obejrzyj animkę. Zamknij oba okna nie zapisując obrazu.

47.   Jeśli animacja jest prawidłowa w oknie Ścieżki ruchu (Move Patch) kliknij w Ok.

   Podgląd animacji:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/anim01.gif)

   Po zamknięciu okna Ścieżki ruchu (Move Path) możesz jeszcze raz obejrzeć animację wybierając z menu Video opcję Playback.... To okno podglądy różni się od poprzedniego. Nie będę opisywał jego opcji, niemniej warto się nim pobawić i poznać jego opcje.



Etap czwarty – animowanie obrazu drugiego



48.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Patch) (menu Video -> Move Path...)
49.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_2.png[/i].
50.   Powtórz kroki z punktów 1720.
51.   Kliknij dwa razy w Dodaj punkt (Add Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 3] z [ 3]”.
52.   Teraz kliknij dwa razy w Poprzedni punkt (Prev Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 1] z [ 3]”.
53.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
54.   Parametry x3 i x4 ustaw na 0.700.
55.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
56.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/skaluj.png).
57.   Zmień Wysokość (Height) na 1.
58.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 200 .
59.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do drugiego punktu animacji ([ 2] z [ 3]).
60.   W opcji Ramka kluczowa (Keyframe) ustaw suwak na pozycji 10.
61.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do trzeciego punktu animacji ([ 3] z [ 3]).
62.   W zakładce Perspektywa (Perspective) ustaw parametry y2 i y4 na 0.600.
63.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
64.   Sprawdź czy znak symbolizujący skalowanie proporcjonalne jest „rozerwany” (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/skaluj2.png), jeśli nie, kliknij go.
65.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
66.   Współrzędną uchwytu X ustaw na 300.
67.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dwudziestą klatkę.
68.   Podejrzyj animację zaznaczając w oknie ustawień podglądu opcję Exact object on frames.
69.   Po obejrzeniu animki zamknij zbędne okna.
70.   Jeśli animacja wygląda poprawnie to zapisz parametry punktów animacji do pliku klikając w Zapisz (Save) K5 i nadając mu nazwę do_góry_i_w_prawo.path_points.
71.   Zapisz animację klikając Ok w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).

   Podgląd animki:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/anim02.gif)



Etap piąty – animowanie obrazu trzeciego



72.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Patch) (menu Video -> Move Path...)
73.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_3.png[/i].
74.   Powtórz kroki z punktów 1720.
75.   Kliknij dwa razy w Dodaj punkt (Add Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 3] z [ 3]”.
76.   Teraz kliknij dwa razy w Poprzedni punkt (Prev Point). W Aktualny punk (Current Point) powinieneś(aś) zobaczyć ”[ 1] z [ 3]”.
77.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
78.   Parametry x3 i x4 ustaw na 0.600.
79.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
80.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie
81.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
82.   Zmień współrzędną uchwytu X na 0 .
83.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do drugiego punktu animacji ([ 2] z [ 3]).
84.   W opcji Ramka kluczowa (Keyframe) ustaw suwak na pozycji 20.
85.   Kliknij w Następny punkt (Next Point), aby przejść do trzeciego punktu animacji ([ 3] z [ 3]).
86.   Przejdź do zakładki Perspektywa (Perspective).
87.   Zmień parametry x1 i x2 na 0.700.
88.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
89.   Sprawdź czy znak symbolizujący skalowanie proporcjonalne jest „rozerwany” (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/skaluj2.png), jeśli nie, kliknij go.
90.   Zmień Wysokość (Height) na 1.
91.   Zmień współrzędną uchwytu Y na 0 (E).
92.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 10.
93.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 30.
94.   Obejrzyj animkę klikając w Podgląd animacji (Anim Preview) w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).

   Podgląd animki przy zaznaczonej opcji Exact object on frames w oknie ustawień podglądu:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/anim03.gif)

95.   Jeśli animacja wygląda poprawnie to zapisz parametry punktów animacji do pliku klikając w Zapisz (Save) i nadając mu nazwę w_prawo_i_do_góry.path_points.
96.   Zapisz animację klikając Ok w oknie Ścieżki ruchu (Move Path).



   Teraz już pójdzie szybciej :) .
   Kolejne etapy będę opisywał mniej szczegółowo. Podstawowe ruchy to otwarcie okna Ścieżki ruchu (Move Path), wybranie opcji Brak w Tryb kroku (Step Mode), ustawienie Uchwytu (Handle) na Środek i zaznaczenie opcji Instant Apply.



97.   Obraz źródłowy -  obraz_4.png.
98.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 20.
99.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 40.
100.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo.path_points.
101.   Modyfikuj ramkę kluczową drugiego punktu animacji zmieniając ją z 29 na 30.
102.   Obejrzyj animkę.
103.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.



Etap siódmy – animowanie obrazu piątego



104.   Obraz źródłowy -  obraz_5.png.
105.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 30.
106.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na 50.
107.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku w_prawo_i_do_góry.path_points.
108.   Obejrzyj animkę.
109.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.



Etap ósmy – animowanie obrazu szóstego



110.   Obraz źródłowy -  obraz_6.png.
111.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 40.
112.   Suwak Do ramki (To Frame) ustawił się automatycznie na 60 i tak go pozostaw.
113.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo .path_points.
114.   Modyfikuj ramkę kluczową drugiego punktu animacji zmieniając ją z 49 na 50.
115.   Obejrzyj animkę.
116.   Jeśli wszystko jest jak należy możesz zapisać animację.

   Terza znów na piechotę ;) .



Etap dziewiąty – powtórne animowanie obrazu pierwszego



117.   Otwórz okno Ścieżki ruchu (Move Path).
118.   Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
119.   Tryb kroku (Stepmode) ustaw na Brak (None).
120.   Uchwyt (Handle) ustaw na Środek (Center).
121.   Ustaw współrzędne E, X = 150, Y = 100.
122.   Zaznacz opcję Instant Apply.
123.   Kliknij w Dodaj punkt (Add Point).
124.   Kliknij w zakładkę Perspektywa (Perspective).
125.   Zmień parametry y1 i y3 na 0.600.
126.   Wróć do zakładki Zmiana rozmiaru (Scale and Modify).
127.   Kliknij w Skaluj proporcjonalnie (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/skaluj.png).
128.   Zmień Szerokość (Width) na 1.
129.   Zmień współrzędną uchwytu X na 0 (E).
130.   Suwak Od ramki (From Frame) ustaw na 50.
131.   Suwak Do ramki (To Frame) pozostaw na 60.
132.   Obejrzyj animkę.

   Podgląd animki przy zaznaczonej opcji Exact object on frames w oknie ustawień podglądu:

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/anim04.gif)

133.   Jeśli animacja wygląda prawidłowo zapisz parametry punktów animacji do pliku nadając mu nazwę w_prawo.path_points.

   W tym momencie możesz zadać pytanie po co ten plik skoro animacja jest prawie gotowa, podobnie jak nie wykorzystane  parametry z pliku do_góry.path_points. Odpowiedź jest prosta, choćby do stworzenia drugiej animacji. Dzięki nim praca jest szybsza i przyjemniejsza.

134.   W oknie Ścieżki ruchu (Move Path) kliknij Ok w celu zapisania animki.



Etap dziesiąty – tworzenie pliku animacji



135.   Z menu Video wybierz opcję Ramki do obrazu... (Frames to Image...)
136.   W oknie dialogowym ustaw suwak Do ramki (To Frames) na 59. W jakim celu? Ramka pierwsza i sześćdziesiąta są takie same, więc ta ostatnia jest zbędna.
137.   Zmień wpis w Nazwa bazowa warstwy (Layer Basename) z frame_[######] (41ms) na frame_[######] (66ms), co zmniejszy ilość klatek na sekundę z 24 na 15.

(http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/niczym beryl/05.png)

138.   Kliknij Ok. Utworzony zostanie nowy obraz o nazwie frame_000001.xcf.
139.   W zakładce Warstwy powyższego pliku zmodyfikuj atrybuty następujących warstw:
   - frame_000001 (66ms),
   - frame_000010 (66ms),
   - frame_000020 (66ms),
   - frame_000030 (66ms),
   - frame_000040 (66ms),
   - frame_000050 (66ms),
zmieniając fragment „66ms” na „1000ms”.

   (W zakładce Warstwy klikasz dwa razy LPM na nazwę warstwy i zmieniasz jej nazwę)

140.   Z menu Filtry wybierz Animacja -> Optymalizuj (różnica). Powstanie nowy obraz.
141.   Z menu Zaznaczenie wybierz Wszystko.
142.   Z tego samego menu wybierz Zmniejsz.
143.   W oknie dialogowym ustaw 1 piksel.
144.   Z menu Obraz wybierz Kadruj obraz.

   W jakim celu kadrujesz obraz? Zapisz animację przed kadrowaniem i przyjrzyj się lewej i dolnej krawędzi animacji. Wnioski nasuną się same.

145.   Zapisz obraz pod dowolną nazwą w formacie GIF, pamiętając o zaznaczeniu opcji „Zapisz jako animację” w oknie eksportu.

   I to by było na tyle.
   Gratuluję, stworzyłeś(aś) piękną animację.



K71




Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Katkas on 17.04.2007, 20:37:11
Ponownie mam kłopot, gdzieś popełniam błąd i nie potrafię go odszukać :(
Bardzo proszę o pomoc.
http://elikas.dl.interia.pl/malbork.gif (http://elikas.dl.interia.pl/malbork.gif)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 17.04.2007, 23:15:30
Podeślij mi pliki "path_points" to ci powiem co robisz nie tak. Tak z grubsza to wygląda, że masz źle poustawianą perspektywę, chyba też ramki kluczowe.


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Katkas on 18.04.2007, 17:13:58
Podeślij mi pliki "path_points" to ci powiem co robisz nie tak.

Wysłałam zapis plików,
w punkcie 49 jest chyba drobna pomyłka,
Cytuj
  Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer) w rozwijanym menu ustaw warstwę [/i]obraz_1.png[/i].
a chyba powinno być [/i]obraz_2.png[/i]

Edit: poddaję się, co bym nie robiła wychodzi żle :(


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Katkas on 25.04.2007, 16:40:07
Zrobiłam małą zmianę w punkcie 129 zamiast x=0 zrobiłam x=300, jest troszkę lepiej w stosunku do poprzedniego , ale nadal źle, pierwszy obrazek nie wchodzi płynnie a wskakuje do nowej animacji i nie wiem gdzie jeszcze coś poprawić. Trudno mi się z tym uporać ponieważ nie mogę odtwarzać podglądu, gimp się z mety zawiesza :(

Teraz wygląda to tak

(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: droicyn on 21.06.2007, 21:23:23
a ja mam taka sprawe chodzi o 15 pkt. wyskakuje mi tam blad. "Operation canceled. GAP video plug-ins only work with filenames that end in numbers like _000001.xcf. ===>Rename your image,then try again." I chodzi o to ze moj plik nazywa sie tak samo animacja_000001.xcf i nie wiem dlaczego wyskakuje ten blad? o co moze chodzic? pozdro =]


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: yogmean on 28.12.2007, 19:07:39
Nie jestem pewien ale chyba w punkcie od 121 do 129 jest jakiś błąd psuje to całą animke jestem początkujący i jak dotąd robiąc wszystko według instrukcji wychodziło bez problemu a tu jest klops ;/ I widać nawet że pracujący nad tym efektem mieli problem jak dotąd nadal nie rozwiązany :(


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: chrystian on 06.02.2008, 23:20:12
wyskakuje wam błąd bo przy zapisywaniu trzeba w nazwie pliku napisać
(tutaj wpisujesz swoją nazwę)_000001.xcf (chodzi o tę końcówkę _000001.xcf a nie o (tutaj wpisujesz swoją nazwę)  :P )


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Giter on 10.05.2008, 14:48:22
Witam :)

Mam parę zastrzeżeń, co do tutorialu to znaczy do paru punktów:
- 87. Jest niepotrzebny, ponieważ wtedy powstaje u dołu animki luka między zdjęciami jak przesuwają się w bok,
- w punkcie 121 powinno być X = 0, Y = 100,
- width na 1 powinno się przestawić w Current Point: [1] of [2] a nie odwrotnie,
- 125. Perspektywa jest tez chyba źle zrobiona, ale nie jestem pewien chodzi o miejsce,

No to wszystkie zastrzeżenia jakie mam (bynajmniej takie ustawienia musiałem przestawić u siebie jak robiłem, żeby ładnie wyglądało) a po za tym fajny tutek. ;)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: krzychu111 on 22.07.2008, 14:50:24
nie chce mi się zapisać :'(


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Publicatka on 25.01.2009, 23:28:23
Nie mogę znaleźć GAP do GIMPA 2.6.4 ?? Proszę o pomoc, nie wiem gdzie szukać  :(


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Piotreek on 26.01.2009, 01:29:13
W downloadzie, kliknij tutaj, aby pobrać. (http://www.gimpuj.info/download/pobierz.php?id=9)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Olimp-Chi on 05.09.2009, 12:48:58
stanęłam przy punkcie 101 ;/ Z tą ramką to wiem.. ale jakiego punktu drugiego?

Dobra, omijam ten punkt.. zrobiłam do końca, ale nie chce mi się wstawiać efektu końcowego.. gdyż obrazeki wychodzą krzywe, są między nimi luki.. i 9 etap JEST ŹLE NAPISANY!

Dzięki Giter za małą pomoc, jednak mógłby ktoś zrobić jeszcze raz tego świetnego tutka?!!!  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(


Do autora: Jak się coś zaczyna to trzeba skończyć! Kto zaakceptował ten tutorial z błędami?!


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Franz on 09.10.2009, 19:33:01
Pomocy! na ostatnim zdjęciu mam kreskę i nie mogę wymyślić, jak sie jej pozbyć.
Może ktoś ma jakiś pomysł?


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: pete112 on 05.01.2010, 22:25:05
etap 9
jest żle
te wartosci ktore sa w 2 punkcie (po zmianie) maja byc w 1 a te co sa w 1 maja byc w 2
(tez nie sprawdzone)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Lilith_Devlin on 16.02.2010, 19:53:49
78. powinno być: Parametry y1 i y3 ustaw na 0.600.
121. powinno być: Ustaw współrzędne E, X = 0, Y = 100.

Dodatkowo:
123a.: przejść do [1] z [2]
129a.: przejść do [2] z [2]
129b.: ustawić współrzędną X = 150

Sprawdziłam i działa.

Został jeden błąd - po zapisaniu gotowej animacji i odpaleniu gifa, przy przesuwaniu ścianek w prawo, wyłażą mi spod spodu jakieś dziwne cienie. Nie chce mi się już zgadywać, gdzie może być przyczyna.


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: Aresi on 11.04.2010, 15:29:33
Lilith_Devlin przyczyną może być to, że nie użyłeś kadrowania ;).
Moja praca: (http://i39.tinypic.com/52i8bd.jpg)
Nie robiłem tego pierwszy raz. Niektóre nie wychodziły i wgl. Ta też trochu nie wyszła, bo jak jest Bob Marley, to na prawym górnym rogu jest biały kwadrat...


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: kon on 14.02.2011, 14:50:27
@Aresi,To jes do..  Szosta klatka ma przechodzic plynnie w pierwsza.Mnie tak tez wychodzi.Tutek  ma tajemnice,autor nie chce zdradzic? <ninja>


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP.
Wiadomość wysłana przez: kon on 14.02.2011, 14:54:02
Pomocy! na ostatnim zdjęciu mam kreskę i nie mogę wymyślić, jak sie jej pozbyć.
Może ktoś ma jakiś pomysł?

[/quote

@Franz,Co zmodyfikowales,ze Ci wyszlo i plynnie przechodza obrazki....???


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: kasik on 12.06.2011, 13:24:13
Moja.  :)

To nie jest pierwsza moja taka animacja, tutaj wykorzystałam zrobione na szybko obrazki. Kiedy ma się już zapisane punkty (tak jak radzi autor tutka), to taką animację lub podobną robi się szybko.  :)

(http://www.gimpuj.info/gallery/60675_12_06_11_12_15_46.gif) (http://www.gimpuj.info/)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: kon on 12.07.2011, 16:16:23
@kosik,jestem pelen uznania.Zrobiles dokladnie jak tut_Q czy byly jakies komplikacje??


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: ppitek40 on 07.10.2011, 21:39:30
heh. Autor napisał ten poradnik trochę dziwnie w kilku miejscach musiałem robić po swojemu, gdyż poradnik kazał mi robić całkowicie inaczej.

Mojego efektu nie pokaże bo robiłem to ze zdjęciami koleżanki a chce zachować jej anonimowość. :D


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Tomcio2232 on 10.10.2011, 17:35:24
Ja co kawałek popełniałem jakieś błędy  :-[

Popatrzcie niżej. W klatce 59 (obrazek z napisem Gimpuj.info[są 2 takie oglądajcie kilka razy]) jest wykrzywiony w lewo i gwałtownie przeskakuje na klatkę 1. :'(

(Mój beryl w załączniku)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Emily09 on 31.10.2011, 20:08:11
Nie jestem w tym doświadczona i mi to w ogóle nie wychodzi. Już w oknie "Move Path" nie mam żadnej cienkiej kreski, później, przy odtwarzaniu animacji, nic mi się nie wyświetla mimo, że robię wszystko tak, jak jest w instrukcji (oprócz wymiarów obrazków).


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Turgol on 20.01.2012, 14:04:54
29.   Suwak Do ramki (To Frame) ustaw na dziesiątą klatkę.
Mam problem nie mogę przesunąć suwaka


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Sooly on 20.01.2012, 23:58:25
A wykonałeś pkt. 13?


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Turgol on 21.01.2012, 15:20:02
113.   Klikając w Otwórz (Open) K4 otwórz zapisane parametry punktów animacji z pliku do_góry_i_w_prawo .path_points.
Wyskakuje mi błąd BŁĄD:Nie można otworzyć punktów kontrolnych
plik: "C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje dokumenty\Moje obrazy\do_góry_i_w_prawo .path_points"
No such file or directory


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: leo_sm on 22.01.2012, 22:14:25
Trochę pokombinowałem, bo gdy robiłem jak zaleca autor tutka to klatki albo się rozwarstwiały, albo się nakładały. Wykorzystując ogólną ideę, trochę policzyłem jak muszą się przemieszczać poszczególne części i się udało. Zawsze pełne klatki ustawiałem na 1, 11, 21 itd. Później jeszcze zmieniłem czas wyświetlania tych klatek. Co prawda kolorowe zdjęcia nie są najlepsze do formatu gif, ale sobie to odpuściłem. Oto mój efekt:
(http://www.gimpuj.info/gallery/67836_23_01_12_4_23_41.gif)
PS: Tak w ogóle to jest basen Ikar w Bydgoszczy.


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: kon on 23.01.2012, 19:59:37
@leo_sam:gratulacje.


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: adam09 on 22.04.2013, 05:54:40
Z tym Tutorialem są u mnie kłopoty.
Zawiera błędy które mimo,że dużo wcześniej są,(były) sygnalizowane prze userów,w dalszym ciągu nie są weryfikowane i poprawiane przez Autora,czy też Moderatorów.
Rozumiem,że Tutorial był pisany pod wcześniejszą wersję GIMP-a,ale do dobrego tonu należy poprawiać w nim błędy ,lub usunąć go z Działu Tutoriali do czasu gdy błędy zostaną poprawione.
Cała animacja zaczyna się rozwalać od punktu 78,co było dużo wcześniej sygnalizowane i dalej do chwili nie jest poprawione.
Punkty 101 i 114 (Keyframe),po ich zastosowaniu-rozwala się animacja.
Przy "Etapie dziewiątym-powtórne animowanie obrazu pierwszego",to zupełna masakra.
Tak rozchodzą się warstwy po punkcie 121.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

(http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/35/przechwytywanieat.png/)


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: Hasia on 22.04.2013, 08:55:55
Tak, masz rację. Tutorial faktycznie jest pełen błędów. Niestety autor tego poradnika już dawno usuną swoje konto. Moderatorzy działu nie koniecznie muszą się znać na animacji i mogą wstawić tutaj już poprawiony tutek, a poprawić go może ktoś chętny, znający się na GAP. Szkoda byłoby go całkiem usuwać, bo efekt jest dość ciekawy. Zgłoszę problem komu trzeba. Dzięki za reakcję.


Tytuł: Odp: Prawie jak Beryl - animacja z GAP
Wiadomość wysłana przez: adam09 on 22.04.2013, 12:02:07
Hasiu-super,że chcesz mi pomóc :).
Podoba mi się ten tutek i chciałbym go ukończyć.Cierpliwie więc będę czekać na Osobę która pomoże mi ten tutek dokończyć.
Pozdrawiam :D.
Edycja

W GIMP 2.8.4 wprowadziłem swoje poprawki i jakie sugerowano na Forum.
1. Duplikate Frames  na 60.
2. Punkt 78 -> y1 i y3 na 0.600.
3. Punkt 101 i 114 ->został pominięty (rozwala animację).
4. Etap 9-> punkt 123 ,tutaj kliknąć jeden raz w Add Point i następnie w Prev Point, (Current Point ustawił się na [1] of [2]).
Teraz animka zaczęła obracać się w prawo.
Reszta ustawień jak w orginale , ale niestety, dalej jest błąd w animce.
Gdyby ktoś wiedział dlaczego tak się ustawia,proszę o wszelkie rady i sugestie.
Jest szansa,że wspólnymi siłami zostaną usunięte błędy w animacji Autora.

(http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/6/aktualnyberyl.gif/)

Edycja

W miarę nabytych na tym Forum wiadomości poprawiłem błędy,ale i tak ten tutek statysfakcji mi nie przynosi i w dalszym ciągu ma błędy.
Widziałem ten Tutorial na innym Forum i tak samo błędy (również ortograficzne),są nie poprawione.
Jak widać Kifer71 poszedł na ilość a nie na jakość,a szkoda-bo powinno być odwrotnie.
A już tutek pt.GIMP potrafi...,całkowicie sobie odpuszczam.

Dla mnie wzorem do precyzyjnie opracowanego tutka,jest "bea".
I to byłoby na tyle.