Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Animacje => Wątek zaczęty przez: Kifer71 on 10.02.2007, 21:01:58



Tytuł: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 10.02.2007, 21:01:58
Oryginał znajduje się tutaj (http://ubplanet.pl//index.php?showtopic=776). Niestety aby go zobaczyć trzeba się zarejestrować :P.
Autor pGs.
O przełożenie na "język" Gimp'a poprosił(a) Miszu (http://www.gimpuj.info/index.php?action=profile;u=1072).
Wersja GIMP'a: 2.2.x + GAP (GIMP Animation Package)

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_29_23_4.gif)

Przede wszystkim do wykonania animowanego userbara potrzebny jest dodatek GAP (GIMP Animation Package). Jeśli go nie posiadasz to linki znajdziesz na naszym forum w tym topiku (http://www.gimpuj.info/index.php/topic,1111.0.html). Podstawy pracy z GAP opisuje Ziomioslaw w tutorialu GIMP Animation Pack - przykład użycia (http://www.gimpuj.info/index.php/topic,42.0.html).

Pracę zacznij od stworzenia userbara, na którym chcesz uzyskać animację. Nie będę się tu rozpisywał jak wyprodukować ubka. Na forum jest kilka tutoriali na ten temat więc zapraszam do lektury.
Musisz też wybrać obraz, który będziesz animował(a). Może to być render lub rysunek o takim samym tle jak userbar. Grafiki użyte w tutorialu możesz zobaczyć poniżej.

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_31_21_1.png)

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_31_21_0.png)

Pamiętaj, że wynik końcowy to animowany obraz w formacie GIF. Warto więc grafiki używane do budowy animacji zapisać najpierw do powyższego formatu i sprawdzić czy nie straciły zbyt dużo na jakości. Unikniesz w ten sposób rozczarowania na końcu pracy.

Załączam pliki XCF i gotową pracę. Chcesz to pobierz (http://kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/animowany_userbar/pliki.zip).

Do dzieła.



1.    Utwórz folder na potrzeby animacji i nazwij go np. animacja.
2.    Userbar zapisz jako userbar_001.xcf w folderze animacja.
3.    Otwórz też wybrany obiekt do animacji. W moim przypadku to obiekt_animowany_1.xcf.
4.    W obrazie userbar_001.xcf z menu Video wybierz Duplicate Frames....
5.    W oknie Duplikowanie ramek (Duplicate frames) w opcji N razy (N-times) wpisz 150 przez co uzyskasz 150 klatek animacji.

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_29_22_0.png)

6.    Teraz z menu Video wybierz Move Path....

Otworzy się okno Ścieżki ruchu (Move Path). Czerwonymi ramkami zaznaczyłem opcje używane przy tym tutorialu.

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_29_23_1.png)

7.    Obraz źródłowy (Source Image/Layer)A” – ustaw obiekt, który będziesz animował(a) (obiekt_animowany_1.xcf).
8.    Tryb kroku (Stepmode)B” ustaw na Brak (None).
9.    Zaznacz opcję Instant ApplyK” – uaktywnia widok obrazu źródłowego w podglądzie (Preview).

Ponieważ animowany obiekt ustawia się automatycznie przy lewej i górnej krawędzi animacji, co nie zawsze musi nam odpowiadać, można przesunąć go w prawo i dół zmieniając parametr X i YD1, D2”w opcji Aktualny punkt (Current point)C”. Jeśli się na to decydujesz to w w tym tutorialu jest to wielkość odpowiednio 40 i 15 pikseli.

10.    W opcji Aktualny punkt (Current point)C” ustaw parametr XD1” na 40.
11.    Parametr YD2” ustaw na 15 i wciśnij Enter.

Najbezpieczniej jest wpisywać wielkości parametrów nie używając suwaków.

12.    Teraz musisz dodać drugi punkt animacji klikając na Dodaj punkt (Add Point)H”.
13.    W opcji Aktualny punkt (Current point)C” ustaw parametr YD2” na -150.

Wielkość parametru YD2” zależna jest od wysokości animowanego obiektu, a także od tego jak wysoko chcesz podnieść przesuwany obraz. W niniejszym tutku zdecydowałem się na przesunięcie obiektu aż do jego dolnej krawędzi.

Teraz należy przesunąć obiekt do dołu. W tym celu dodaj kolejny punkt animacji.

14.    Kliknij Dodaj punkt (Add Point)H”.
15.    Parametr YD1” ustaw na -30.

Oryginalny tutorial zakładał jeszcze zanikanie animowanego obrazu.

16.    Kliknij Dodaj punkt (Add Point)H”.
17.    Suwak Zanikanie (Opacity)E” ustaw na 0.
18.    Kliknij Dodaj punkt (Add Point)H”.

Piąty punkt animacji mógłby wydawać się zbędny, ale by móc edytować Ramki kluczowe (Current Point)C” czwartego punktu animki jest on konieczny.
Teraz musisz określić numery klatek (Ramki kluczowe), na których będą się kończyć kolejne, wcześniej dodane punkty animacji.

19.    Klikaj w Poprzedni punkt (Prev Point)I” do momentu, kiedy w opcji Aktualny punkt (Current Point)C” będziesz widzieć drugi punkt animacji, Aktualny punkt [ 2] z [ 5] (Current Point [ 2] of [ 5]).
20.    Ustaw Aktualny punkt (Current Point)C” na 40 dla drugiego punktu animacji i wciśnij Enter.
21.    Teraz kliknij w Następny punkt (Next Point)J”.
24.    Dla trzeciego punktu animacji ustaw ramkę nr 70, pamiętaj o Enter.
23.    Dla czwartego punktu animacji nr ramki ustaw na 90.



Teraz możesz obejrzeć animację.

25.    W tym celu przesuń suwak Do ramki (To Frame)L” na pozycję 91, aby nie oglądać pustych klatek animacji.
26.    Kliknij w Podgląd animacji (Anim Preview)M”. Otworzy się okno Animowany podgląd ścieżki ruchu (Move Path Animated Preview).
27.    Zaznacz Exact object on frames aby w podglądzie animki widzieć także tło, a nie tylko animowany obiekt.
28.    Wielkość podglądu, wyrażaną w procentach, ustaw na 100 (Scale preview).

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_29_23_2.png)

29.    Kliknij w Ok. Otworzy się okno podglądu animacji i utworzony zostanie nowy obraz Bez nazwy.
30.    Obejrzyj animację i zamknij oba okna nie zapisując obrazu.



31.    W oknie Ścieżka ruchu (Move Path) kliknij Ok.

Tak oto dotarłeś(aś) do końca pierwszego etapu animowania userbara.

Oglądając animację zauważyłeś(aś) z pewnością, że obiekt animowany zakrywa również ramkę ubka. Kolejnym krokiem będzie więc wyeliminowanie tego zjawiska.

32.    Otwórz nowy przezroczysty obraz o wymiarach userbara.
33.    Narysuj w nim ramkę.
34.    Przejdź do obrazu userbar_001.xcf i z menu Video wybierz Move Path....
35.    W znanej ci opcji Obraz źródłowy (Source Image/Layer)A” – ustaw obiekt (Bez nazwy.xcf) i kliknij Ok.

Ramka została dodana do wszystkich klatek animacji. Możesz więc zamknąć obraz Bez nazwy.xcf.

Teraz dodamy jeszcze animowany napis. Sposób wykonania tekstu pozostawiam twojej własnej inwencji. W tutorialu użyłem obrazu z napisem „HELLOWEEN”, czcionka Viner Hand ITC, rozmiar 20, (obiekt_animowany_2.xcf).

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_42_23.png)

36.    W oknie obrazu userbar_001.xcf wybierz menu Video -> Move Path....
37.    Jako Obraz źródłowy (Source Image/Layer)A” ustaw obraz obiekt_animowany_2.xcf.
38.    Pamiętaj aby parametr Tryb kroku (Stepmode)B” ustawić na Brak (None).

W znany ci sposób dodawaj teraz poszczególne punkty animacji.

38a.    Punt 1 – parametr X=50, Y=-1
38b.    Punt 2 – parametr X=50, Y=-1, Zanikanie (Opacity) ustaw na 0, Ramka kluczowa (Current Point)=20.
38c.    Punt 3 – parametr X=50, Y=-1, Zanikanie (Opacity) ustaw na 0, Ramka kluczowa (Current Point)=70.
38d.    Punt 4 – parametr X=50, Y=-1, Zanikanie (Opacity) ustaw na 0, Ramka kluczowa (Current Point)=90.

39.    Obejrzyj animację, pozamykaj zbędne okna i kliknij w oknie Ścieżka ruchu (Move Path) Ok.

Teraz należy usunąć nadmiar klatek animacji. Należy wyrzucić ramki od numeru 91 do 151. Są na to dwa sposoby. Możesz przejść do folderu animacji i usunąć nie potrzebne klatki, lub otworzyć w GIMP'ie klatkę nr 91. Jeśli zdecydowałeś(aś) się na pierwszy sposób przejdź od razu do punktu 42 tutoriala, jeśli na drugi sposób to patrz punkt 40 tutka.

40.    W obrazie userbar_091.xcf wybierz Video -> Delete frames....
41.    W oknie dialogowym usuwania ramek przesuń suwak maksymalnie w prawo, czyli do 151 klatki i wciśnij Ok.
42.    Zamknij okno obrazu, którego nazwa automatycznie zmieniła się na userbar_090.xcf.
43.    W oknie obrazu userbar_001.xcf z menu Video wybierz Frames to Image....

(http://www.gimpuj.info/gallery/23489_09_03_09_10_29_23_3.png)

44.    W oknie Ramki do obrazu (Frames to Image) zmień w opcji Nazwa bazowa warstwy (Layer Basename) wpis frame_[######] (41ms) na frame_[######] (100ms) i kliknij Ok. Zabieg ten wydłuży czas wyświetlania klatek animacji.

Powstanie nowy obraz Bez nazwy.

45.    Wybierając menu Filtry -> Animacja -> Playback... możesz obejrzeć animację.
46.    W oknie obrazu Bez nazwy wybierz Filtry -> Animacja -> Optymalizuj (różnica).

Powstanie kolejny obraz Bez nazwy.

47.    Zamknij poprzedni Bez nazwy, a dopiero co powstały obraz zapisz jako dowolna nazwa.gif.
48.    W oknie eksportu pliku zaznacz opcję Zapisz jako animację

...i to już koniec.
Możesz zacząć podziwiać wyniki swojej pracy.



Zgłaszaj ewentualne błędy i pytaj jeśli czegoś nie rozumiesz.


K71



Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: yhcic on 11.02.2007, 16:43:24
Jak zrobić aby render jeździł z góry na dół bez przerwy ?? (tam i  z powrotem tak jak u Ciebie)

I jak mam zrobić żeby nie było tak dużej przerwy jaka jest u mnie ? (usówałem te od 91 -150 nic to nie dało)

(http://www.tom88.webpark.pl/ax.gif)

Z góry dziękuje za odpowiedź. :)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 11.02.2007, 19:25:07
Po pierwsze parametr Y (D2-na rysunku okna Move Path) zależny jest od wysokości animowanego obiektu.
Tak samo ilość klatek to indywidualny wybór. Przerwa u ciebie może być spowodowana złymi ustawieniami klatek kluczowych (F), co wiąże się ściśle z punktami animacji.
Musisz dokładnie przerobić punkty tutka od 7 do 23, dopasowując parametry X i Y do własnej pracy.
Ja też nie od razu uzyskałem żądany efekt przez co tutorial trzy dni pisałem :P.
Korzystaj z szybkiego podglądu, to ten suwak o nazwie Frame w dolnym, lewym rogu okna Move Path.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: yhcic on 11.02.2007, 22:45:10
Udało mi się  ;D Jeszcze to tylko dopracuje i będzie git :)

(http://tom88.webpark.pl/motoe.gif)

Dzięki Kifer.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 18.03.2007, 20:02:59
Gdy wykonuje punkt 6 (czyli naciskam move path) pojawia mi się takie okno: http://img160.imageshack.us/my.php?image=pomocyua5.jpg


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: yhcic on 18.03.2007, 21:33:20
Wykonałeś ten podpunkt ??

2.    Userbar zapisz jako userbar_001.xcf w folderze animacja.

Zmień tak nazwe aby miała costam_001.xcf


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 19.03.2007, 21:44:16
tak zrobiłem tak. nawet na kilka sposobów. Co ja źle robię?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: yhcic on 19.03.2007, 23:51:36
4.    W obrazie userbar_001.xcf z menu Video wybierz Duplicate Frames...

A wykonałeś ten podpunkt, bo u mnie pojaiwa się też te okienko jeśli tego nie zrobię ?   :-\


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 20.03.2007, 17:11:55
Też go zrobiłem tylko żę mi pojawia pojawia się w pierwszych ( http://www.kifer.gimpuj.info/grafika_tutki/animowany_userbar/01.png )szeregach 0 a nie jeden. I nie mogę tego zmeinic.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 27.03.2007, 15:43:08
http://www.gimpuj.info/replacement.png

to mi wyszło gdy użyłem duplicate frames.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 27.03.2007, 16:08:26
Nie wiem w czym problem - to w miarę dobrze Ci wyszło
Zauważyłem tez jedno - w ścieżce dostępu masz polską literkę (chyba) - może Ci powodować problemy (mówię, jeśli przedmówcy nie zwrócili Ci na to uwagi - przepraszam, ale nie czytałem:] )
Masz Viste?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 27.03.2007, 21:21:31
Haha :D Taki mały szczegół a tyle zmienia miałeś racje Ziomioslaw. To przez scieżkę dostepu :o :P. I Od razu tam gdzie miałem 0 to mam 1. Dzięki!

Nie nie mam na szczeście Visty :P Użyłem transforamtion pack czy jakoś tak.

Jesteś ziom Ziomioslaw i dzięki yhcic że miałeś dobre chęci ;)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 28.03.2007, 20:34:01
Sorry że dwa posty obok siebie, ale chce żeby było widoczne że ktoś coś pisze. Więc mam problem z punktem 7 ponieważ mi pisze "pusty". Co znów nie tak? :P


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 28.03.2007, 23:06:43
Patrz pkt 3 i wszystko będzie jasne.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Folder on 29.03.2007, 18:27:42
Miałem włączone i nic. Chyba czymś innym jest to spowodowane. Gdy włączam te ściągnięte pliki od Kifera to jest wszystko w porządku, ale gdy już włączam swoje to nie jest. >:(


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Grischnack on 30.03.2007, 14:17:14
Robię wszystko jak jest napisane, łącznie z liczbami ramek, i gdy daje podgląd, obrazek się nie przesuwa...Już robię 30 raz słowo w słowo, pierwszą cześć tutka, i nic...


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 02.04.2007, 18:02:39
Folder użyj do animacji innego obiektu i jeśli będzie ok to znaczy, że jest problem w konkretnym pliku xcf. Zapisz go może pod inną nazwą.


Grischnack podeślij mi folder stworzony na potrzeby animacji. Wtedy będę chyba mógł pomóc.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Justin on 18.04.2007, 00:33:36
Utknąłęm szybko,bo na :
Cytuj
7.    Obraz źródłowy (Source Image/Layer) „A” – ustaw obiekt, który będziesz animował(a) (obiekt_animowany_1.xcf).
Jak bym nie ustawiał,w tym okienku nic nie mam...,pzdr.
(http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img64.imageshack.us/my.php?image=10049065sk5.jpg)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 24.04.2007, 19:48:42
Justin, a plik który chcesz animować masz otwarty?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kaz10m3n3k on 19.07.2007, 19:14:53
Czy robicie równiesz userbary na zamowienie ? bo mi nic niewychodzi z tego O.o :(


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: COR72Z on 22.07.2007, 21:25:13
Cytat: Kifer71

4.    W obrazie userbar_001.xcf z menu Video wybierz Duplicate Frames....
5.    W oknie Duplikowanie ramek (Duplicate frames) w opcji N razy
no i niestety jestem takim noobem ze juz tutaj poleglem :/ nie wiem gdzie jest to video niby :(( przeslylam screena abyscie powiedzieli czy to dobry program :/ plz pomozcie [/quote]

http://www.gimpuj.info/replacement.png
http://img366.imageshack.us/my.php?image=abehe0.png


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kifer71 on 22.07.2007, 21:44:30
Menu Video jest w oknie obrazu po prawo u góry:

(http://www.kifer.gimpuj.info/inne/okno.png)

Oczywiście musisz posiadać zainstalowany GAP.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: COR72Z on 28.07.2007, 16:04:25
wydaje mi sie ze mam GAP bo instalowalem ale nie wiem :/ a gdzie na moim screenie jest okno obrazu bo nie widze :/ mam plik dodatki i pomoc :/


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Pilej on 29.09.2007, 11:11:17
Ja zrobilem to bez GAP  ;D

(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: bocianek87 on 02.11.2007, 23:56:37
   Z problemem poradziłem sobie sam. Aczkolwiek nie sądziłem, że to może być przez to spowodowane. Tłumaczę, gdy pojawiał się ten błąd miałem wersje 2.4.0 GIMP, usunąłem wszystko i zainstalowałem wersję 2.2.17. Wszystko działa jak należy.

-----------------------------------------------------------------------
   Problem zostawiam, gdyby ktoś miał podobny to będzie wiedział co, gdzie i dlaczego.   
-----------------------------------------------------------------------

   Mam problem. Wszystko robiłem zgodnie z Twoimi punktami (dodam że robiłem to dobre 10 razy czytając Twój opis, a później zacząłem robić coś na własną rękę ale za każdym razem nie udaje mi się dojść w czym tkwi błąd. Jeżeli robiłbym animacje jednego obiektu było by super bo podgląd jaki robie to mogę zapisać i wła-la, ale chciałbym mieć dwa elementy.

   Kiedy po zakończeniu animacji z pierwszym elementem dałem w oknie "ścieżka ruchu" okej to wyskoczyła mi taka informacja "Procedura 'gimp-image-delete' wywołała błędny ID dla argumentu 'image'. Prawdopodobnie wtyczka próbuje pracować na obrazie, który nie istnieje" (w trakcie robienia tejże animacji nie usuwałem żadnej z klatek czy też obrazu, po prostu niczego nie usuwałem.

   Z powodu tego błędu nie mogę zrobić animowanego drugiego obiektu.

To jest punkt 31.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: vader1990 on 24.01.2008, 13:18:51
"Procedura 'gimp-image-delete' wywołała błędny ID dla argumentu 'image'. Prawdopodobnie wtyczka próbuje pracować na obrazie, który nie istnieje"

mi też coś takiego parę razy wyskoczyło, ale nie powodowało to żadnych problemów ;) animka wyszła normalnie  <lol>
pozdrawiam

jeszcze mój efekt :
(http://www.gimpuj.info/gallery/6450_24_01_08_12_17_37.gif) (http://www.gimpuj.info/)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Hattr!c on 25.01.2008, 18:57:06
Może mi ktoś bardziej wytłumaczyć punkt 20?

20.    Ustaw Aktualny punkt (Current Point) „C” na 40 dla drugiego punktu animacji i wciśnij Enter.

To nie powinno być "F" zamiast „C”?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: masiek on 25.01.2008, 21:48:26
Może mi ktoś bardziej wytłumaczyć punkt 20?

20.    Ustaw Aktualny punkt (Current Point) „C” na 40 dla drugiego punktu animacji i wciśnij Enter.

To nie powinno być "F" zamiast „C”?


ja mam wlasnie to samoo ...odpowie ktos ???


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: kalin94 on 07.04.2008, 09:08:34
no nie da rady... za chole**... >:( jak mam duplikate frames to ciągle mam tam duplikate frames (1/0) i nie moge tam nic zmienić... ściągnąłem nawet gimpa 2,2 i spróbowałem... i też nic... ściągnąłem te pliki od kilfera.... i też nic... masakra!!  >:(


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: HazelPL on 11.05.2008, 16:11:21
Mam to samo


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Szkieletor00 on 12.05.2008, 17:51:57
No jakoś mi sie udało, ale dlaczego tak wolno to jeździ??
Ustawiałem 20ms/klatka, 40, 50 i zawsze z taką samą prędkością było, tzn. w Playbacku jest dobrze, a jak zapisze to tak jakbym ustawił ok. 80ms/klatka
Pomoże ktoś??
(http://www.gimpuj.info/gallery/8057_12_05_08_5_50_12.gif) (http://www.gimpuj.info/)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: dotka95 on 19.06.2008, 20:58:56
Ja zrobilem to bez GAP  ;D

(http://www.gimpuj.info/replacement.png)

jak to zrobiłeś bez GAPa? napisz po kolei bo ciekawa jestem  ^^


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: WReki on 27.06.2008, 10:53:31
6.    Teraz z menu Video wybierz Move Path....

Gdy wybiore to Move Patch to niemoge niczego wybrac jako obraz źrudłowy ;/ co jest?


Ja zrobilem to bez GAP  ;D

(http://www.gimpuj.info/replacement.png)

jak to zrobiłeś bez GAPa? napisz po kolei bo ciekawa jestem  ^^

Bardzo prosto... ja bez GAP zrobiłem takie coś:
(http://images26.fotosik.pl/237/3825ac7c488a1294.gif) (http://www.fotosik.pl)

Wystarczy mieć dany obrazek i userbar potem bierzemy obrazek przemieszczamy np. o 3 piksele w góre skalujemy warstwe znów o 3 piksele w góre itd. aż do uzyskania tego co potrzebujemy.... potem tylko wystarczy dać Filtry -> Animacja -> Optymalizuj (dla formatu GIF) i zapisać plik


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Sinistralis on 25.07.2008, 13:23:28
Oto moje dzieło:

(http://www.gimpuj.info/gallery/5692_25_07_08_1_20_20.gif)

 ;)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Stihe. on 25.08.2008, 11:10:14
też bez GAP  :D
(http://www.fothost.pl/upload/08/35/7d99dfb9.gif)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: FreeQ.:15:. on 26.09.2008, 20:26:27
jak włączam anim pirev i ustawiam go i daje ok wyskakuje mi
Nie można otworzyć "C:\Documents and Settings\Radek\Moje dokumenty\Moje obrazy\frame_000002.xcf" do odczytu: No such file or directory


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Ziomioslaw on 27.09.2008, 11:09:21
Może chodzi o spacje w nazwie katalogu.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: FreeQ.:15:. on 27.09.2008, 18:38:43
(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAPp
Wiadomość wysłana przez: SeBB on 19.10.2008, 13:47:44
Mi wyszło coś takiego
(http://www.gimpuj.info/index.php?action=dlattach;topic=1655.0;attach=9107;image)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Rafalowy on 13.01.2009, 20:50:11
Mam ten sam problem ; (


 [op] 
Utknąłęm szybko,bo na :
Cytuj
7.    Obraz źródłowy (Source Image/Layer) „A” – ustaw obiekt, który będziesz animował(a) (obiekt_animowany_1.xcf).
Jak bym nie ustawiał,w tym okienku nic nie mam...,pzdr.
(http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img64.imageshack.us/my.php?image=10049065sk5.jpg)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Maxymale on 31.01.2009, 17:58:24
Tak pokręconego tutka w życiu nie widziałem.....nic nie kapuje z menu "move path" jak tam ustawiam te opcje w 4 ostatniech punktach to gdzie ja mam to wpisac?/!?!?!


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: noss on 31.01.2009, 23:15:39
Tutorial jest nieco skomplikowany i przeznaczony dla średnio zaawansowanych użytkowników, znających Gimpa i dodatek GAP.

Maxymale: Konkretnie którego punktu nie rozumiesz?

Rafalowy: Musisz otworzyć w Gimpie również obrazek który będziesz przesuwać, w tym przypadku dyniogłowego. Użyta nazwa jest przykładową i w tym miejscu automatycznie będzie widoczna nazwa otwartego obrazka do animowania.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Qba_ on 01.03.2009, 21:27:17
Super tutek.
Bardzo mi się przydał :P.
Moja praca:
(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: AIberto on 17.03.2009, 23:30:32
Witam wszystkich na tym forum (tak - to mój pierwszy post :D)

Chciałem pochwalić się wynikiem mojej pracy, która powstała w oparciu o ten tutorial

(http://img9.imageshack.us/img9/2375/sygnatureczka.gif)

siódma grupa - budownictwo dzienne :D
pozdrawiam


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: XChinaX on 04.05.2009, 20:32:15
Mam ten sam problem co Rafalowy mam otwarte te 2 obrazki i tak samo nie widzi.  (http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img355.imageshack.us/my.php?image=naforumk.jpg)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Skwarek on 09.05.2009, 20:43:55
A mi takie coś wyszło
(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: tofatodi on 27.07.2009, 12:29:09
Cytuj
Ustaw Aktualny punkt (Current Point) „C” na 40 dla drugiego punktu animacji i wciśnij Enter.

A nie powinno być Keyframe czyli F?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: aXe' on 02.08.2009, 20:31:02
O to moja praca ale zrobiona bez dodatku GAP ale zrobie jeszcze z dodatkiem GAP i ocenie który lepszy efekt :D
(http://www.gimpuj.info/gallery/18939_02_08_09_7_29_47.gif)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Kider on 26.08.2009, 19:45:34
Mam ten sam problem co Rafalowy mam otwarte te 2 obrazki i tak samo nie widzi.  (http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img355.imageshack.us/my.php?image=naforumk.jpg)

Też to mam. Mam dwa twarte obrazki, nazwy takie jak w tutorialu i pisze pusto.

I czy to czy ma "Obiekt Animowany" będzie w folderze animacja ma jakieś znaczenie?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Layane on 11.09.2009, 18:55:24
Wspaniały tutorial, a oto przedstawiam 2 prace, które udało mi się dzięki niemu stworzyć.
Tym samym są to moje pierwsze prace na tym forum oraz pierwszy post, więc Witam miło, zaczynam swą przygodę z GIMPem dopiero, na szczęście zapał nadal do pracy mam.

Należą więc się podziękowania autorowi tutka.
(http://www.gimpuj.info/gallery/31828_11_09_09_5_36_05.gif) (http://www.gimpuj.info/)

(http://www.gimpuj.info/gallery/31828_11_09_09_5_44_28.gif) (http://www.gimpuj.info/)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Danny2 on 27.11.2009, 20:49:49
Super tutek :D
Troche się pomęczyłem zanim zakapowałem o co chodzi z "Keyframe" :P


(http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img691.imageshack.us/i/wampir.gif/)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: XChinaX on 30.11.2009, 18:45:32
Mam ten sam problem co Rafalowy mam otwarte te 2 obrazki i tak samo nie widzi.  (http://www.gimpuj.info/replacement.png) (http://img355.imageshack.us/my.php?image=naforumk.jpg)

Też to mam. Mam dwa twarte obrazki, nazwy takie jak w tutorialu i pisze pusto.

I czy to czy ma "Obiekt Animowany" będzie w folderze animacja ma jakieś znaczenie?

Obrazki muszą być w folderze.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: kawc on 22.12.2009, 16:53:36
Mi wyszło coś takiego :
(http://img85.imageshack.us/img85/5899/animowanyuserbar.gif)
(szczerze mówiąc to jest moja pierwsza praca w gapie)

EDIT: a to już druga praca:
(http://img693.imageshack.us/img693/6426/animowanavista.gif)
(trochę mi z ramką nie wyszło)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: SzokuS on 24.01.2010, 16:30:49
 >:( no nie wychodzi mi to jak zapisuje to juz to mi ten obrazek zamiast z góry do dołu latac i zanikac to on miga w miejscu  >:( jak odtwarzalem tą animacje to wszystko było bardzo dobrze  >:( zapisuje to i jak patrze na obrazek to on mi miga tylko :/ nie wiem co jest HELP !!!!!


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Rudy102 on 18.05.2010, 19:12:45
A ja sie zaciołem na tym pkt.
Cytuj
20.Ustaw Aktualny punkt (Current Point) „C” na 40 dla drugiego punktu animacji i wciśnij Enter.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Silterss on 18.05.2010, 19:35:55
Przecież pisze jak byk, że dla drugiego punktu animacji masz ustawić ramkę kluczową na 40.
Popatrz na okno Ścieżki ruchu i te czerwone ramki oznaczone literami przez Kifera. Przy pomocy przycisków "Poprzedni punkt I" lub "Następny punkt J" ustaw drugi punkt animacji. Zobaczysz go w ramce C, a wyglądał będzie tak: "Aktualny punkt: [2] z [5]". Teraz spójrz na ramkę F. Obok napisu "Ramka kluczowa" wpisz 40 i wciśnij Enter. Podobnie postępujesz z kolejnymi punktami animacji wpisując podane w tutorialu wartości.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Victis on 17.07.2010, 21:19:53
ej jak dodac render do tej ramki bo nie moge :/


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: wyrdhamster on 23.09.2010, 16:17:09
A ja mam inny problem.  ;) Otóż mam bardzo prostą animację jako tło ( przewijająca się tapeta ) i problem jest z tym że chcę dorzucić na każdej klatce napis jako ostatnią, trzecią warstwę, w jednym miejscu, by to obraz się przewijał pod nim, a nie przesłaniał. Pliki mam jak w tutku, czyli:

*userbar_001.xcf - pasek czarnego tła
*obiekt_animowany_1.xcf - miniwersja przewijanej tapetki
oraz mój napis:
*napis.png

Nałożenie napis.png jako warstwy na userbar_001.xcf nie pomaga - kiedy przychodzi animacja, obiekt zasłania napis. Z góry dzięki za pomoc.  ;)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: litwinek270596 on 20.10.2010, 21:22:12
Super tutek
Moja praca
(http://www.gimpuj.info/replacement.png)
@edit
Wczoraj nie dokończyłem bo nie miałem czasu ale dzisiaj zrobiłem wszystko co do punkta oto efekt
(http://www.gimpuj.info/replacement.png)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Radziox on 03.12.2010, 17:11:31
Mój pierwszy userbar i pierwszy raz zamieszczam pracę w temacie tutka :D

(http://img213.imageshack.us/img213/3246/userbar322.gif)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: pszczoleczka on 23.12.2010, 13:31:20
Też właśnie nie wiem o co chodzi w 7. jak to wstawić ?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: noss on 24.12.2010, 12:00:18
Też właśnie nie wiem o co chodzi w 7. jak to wstawić ?

Masz zainstalowany dodatek GAP?


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: pooler on 14.02.2011, 15:42:53
Bardzo się tutek przyda, sam dzięki temu zrobiłem sobie kilka animowanych favicon na strony www, min.:
(http://www.gimpuj.info/gallery/31829_14_02_11_2_41_12.gif) (http://www.gimpuj.info/)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: Lusi on 07.06.2011, 08:40:58
...Przecież pisze jak byk, że dla drugiego punktu animacji masz ustawić ramkę kluczową na 40...
No... nie jest to jasno napisane. Musiałam nieźle 'pogłówkować' aby załapać, że chodzi o ramkę. Dzięki za wyjaśnienie.


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: oozoo on 21.03.2013, 08:20:31
Tutotrial super, co prawda zanim w nim doszłam co i jak, to trwało 3 dni ale się udało,
co prawda nie zrobiłam userbara tylko sygnaturkę dla siebie na inne forum ,ale się udało , cierpliwość popłaca, trochę się musiałam nakombinować w ustawieniach tego ale jest.
jeszcze raz dzięki za tutka super.

tak wyszło:
(http://vpx.pl/i/2013/03/21/margaryt.gif)
http://vpx.pl/i/2013/03/21/margaryt.gif


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: adam09 on 16.04.2013, 21:56:17
Oto moja kolejna praca,którą przedstawiam :).

(http://www.gimpuj.info/gallery/93/74636_13_12_13_4_25_22.gif) (http://www.gimpuj.info/index.php?action=gallery;sa=view;id=93915)


Tytuł: Odp: Animowany userbar z wykorzystaniem GAP
Wiadomość wysłana przez: pagodzik on 23.09.2013, 00:24:36
W kwestii punktów 6-7 - też miałem ten problem. Po prostu obydwa pliki muszą mieć ustawione to samo w "Image" -> "Mode" (to ma być gif, więc zapewne w obu przypadkach "Indexed")

UFF - robię dalej.

Uwaga - pytanie: Po ch... tzn. po co rbić 150 klatek, a potem usuwać te ok 91 do końca? Nie można od razu zrobić 90 klatek?