|
Tytuł: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ravicious on 16.12.2007, 16:19:59 Tak się zastanawiam, czy by nie spróbować tworzyć w jakimś programie do grafiki 3D. Ktoś ma jakieś doświadczenia? Jaki program polecacie?
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: marecki_ on 16.12.2007, 17:13:40 Blender. Lepszego nie znajdziesz
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ravicious on 16.12.2007, 18:10:39 A słyszałem coś o jakimś 3Ds max...
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 16.12.2007, 18:19:00 Blender jest najlepszy chyba. Bagiński tworzył 3Ds max studio, ale nie wiem czy czasami ne jest to płatny program :P
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ravicious on 16.12.2007, 18:33:19 Płatny, płatny. Wczoraj w empiku zauważyłem jakiś magazyn o 3D i napis "Ubierz Marynę" czy coś w tym stylu :)
Cóż, Blendera już mam, jest na płycie z Ubuntu. A jaką stronę o Blenderze polecacie: blender.pl czy blender3d.pl? Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ivellios on 16.12.2007, 19:14:21 blenderownia chyba najlepsza, kiedyś sie bawiłęm, ale bardzo krótku :( (adres to: www.blender.pl)
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Nevariel on 16.12.2007, 19:41:08 Cytuj Bagiński tworzył 3Ds max studio, ale nie wiem czy czasami ne jest to płatny program Bagiński nie tworzył 3ds max, tylko w nim tworzył (drobna różnica) co do programu to wybierz to co będzie ci pasować. To jakie prace będziesz tworzył nie zależy od programu ale od umiejętności. Blender jest świetny, darmowy ale ma dosyć trudny interfejs, szczególnie dla początkujących. 3ds max jest na pewno bardziej rozbudowany, też ma swoje wady, jak choćby cena (licz się z wydatkiem rzędu 10 000 pln), a także tragiczny interfejs. Dla niego jest jednak przygotowanych większość tutoriali, tak więc jeśli chodzi o naukę to nie będziesz miał problemów. Są jeszcze inne programy jak np. Maya. Wersja Complete kosztuje chyba coś ok. 20 000 pln. ale jest także darmowa, nieco okrojona wersja edukacyjna, bez limitu używalności. Maya jest obecnie chyba najpotężniejszym narzędziem do grafiki 3d, ale jest także niezwykle trudna do opanowania, więc jeśli lubisz hardcore to ten program jest dla ciebie. Warto też pomyśleć na Cinemą 4D. Nie jest to program tylko do wykonywania efektownych teł pod sygnatury, jest to w pełni profesjonalny program graficzny w niczym nie ustępujący maxowi czy mayi. Jest nawet do dyspozycji polskie forum dot. tego programu (www.c4d-pl.org), a np. do takiej mayi nie znajdziesz polskiego forum (są tylko działy na max3d.pl i forum3d.pl). Dodatkowo c4d ma zdecydowanie najlepszy interfejs ze wszystkich programów graficznych, jest także najstabilniejsza z całej stawki. Cena pełnego pakietu to coś ok. ceny maxa (~10 000 pln), ale są także inne wydania c4d po mniejszej cenie, zależy do czego chciałbyś ją wykorzystywać (np. bez modułu do zaawansowanej animacji itp.), których ceny wahają się w okolicy ~2000 pln. Bardzo szybko w ostatnim czasie rozwija się modo, którego cena też jest atutem (chyba poniżej 1000 pln czy dolców, nie pamiętam). Fantastycznie się w nim modeluje, ma także bardzo dobry wbudowany renderer. Nie najlepiej jest jednak z nim jeśli chodzi o animację, chociaż w ostatnim czasie twórcy nadrabiają zaległości. Ciekawie też wypada XSI. Za cenę poniżej 1000 dolców dostajesz świetny renderer, bardzo dobre narzędzia do modelowania, a także zaawansowane możliwości animacyjne. Tak więc najlepiej sprawdź kilka najpopularniejszych programów, a dopiero potem wybierz ten odpowiedni. Wiele też zależy to od tego co będziesz chciał robić. Nie wymieniłem np. zbrush'a czy mudbox, które służą do sculptingu, ale oczywiście nie wszyscy muszą sculptować. pozdr Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: marecki_ on 16.12.2007, 20:03:32 Blender jest darmowy, ale bardzo dobrze się rozwija, deweloperzy mocno pracują i w tej chwili jest to program o potężnych możliwościach. Na naukę interfejsu wcale nie trzeba dużo czasu.
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ravicious on 16.12.2007, 20:14:34 kosztuje chyba coś ok. 20 000 pln. Eeee...za tyle to mógłbym sobie kupić auto bądź kompa lepszego...Dlaczego to tyle kosztuje?! Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: marecki_ on 16.12.2007, 20:18:30 kosztuje chyba coś ok. 20 000 pln. Eeee...za tyle to mógłbym sobie kupić auto bądź kompa lepszego...Dlaczego to tyle kosztuje?! Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Joten8 on 13.03.2009, 15:15:34 A nie zważając na cenę?
Jaki byście wybrali? W Mayi ponoć robią efekty do największych filmów... Bo ważne jest dla mnie zapisywanie w pospolitych formatach... Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: EN on 13.03.2009, 15:56:35 blender - raz sie z nim zetknalem (i mi szczena opadla na widok interfejsu) widzialem co mozna w nim zrobic - i sadze ze blender jest najlpeszym wyjsciem
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Grolak on 13.03.2009, 17:45:51 Ja myślę że Blender. Sam się ostatnio nim pałałem i nawet zabrałem się za samodzielne tworzenie modelu London Eye ale mi się troche znudziło :). Co do stron to ja korzystałem i z blenderowni i z blender3d, ponieważ na obydwu są tutoriale.
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: pszczoua on 16.03.2009, 22:50:55 sama bym sie chetnie zabrała za to i blender to chyba oczywisty wybór, ale spotkałam sie z negatywnymi opiniami... wiadomo program open source i ciągle coś mieszają w intrefejsie... ponoć stwarza to spore problemy przy tutorialach, chcesz skorzystać z jakiejs opcji, a jej już nie ma tam gdzie powinna być i teraz szukaj... jak ktoś ogarnia interfejs to sobie poradzi, a jak nie to ma pecha :D książek pewnie też sie to dotyczy...
Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: deysu on 16.03.2009, 23:50:58 A ja zaproponowałbym Ci na sam początek Google sketchup, bardzo ciekawy program, na start widzisz zwykły program do robienia sześcianików, ale po poznaniu możliwości możesz się nawet zdziwić co idzie w nim zrobić.
Ziomioslaw: prawie jak Blender?:) Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: Ano on 23.03.2009, 17:57:46 Zdecydowanie blender. Ostatnio nauczyłem się blendka, i muszę Ci powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Jest to najlepszy program do 3D jaki kiedykolwiek widziałem w życiu.
Pozdro -Ano P.S. Garść moich modeli, z blendera: (http://www.gamedev.pl/screens/530aab2b00c66f8230b07eee521048d2.jpg) (http://www.gamedev.pl/screens/6eed73b81ab4504bcff6050ed7f0e4e3.jpg) (http://www.gamedev.pl/screens/3b6512e7a37941c08da218b8c3734f11.jpg) Tytuł: Odp: Grafika 3D - porady Wiadomość wysłana przez: EN on 23.03.2009, 19:26:48 1 i 3 ok ale 2 kanciasta
|