|
Tytuł: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: Peter424 on 06.11.2024, 09:33:52 Dzień dobry,
czy ktoś z Państwa przerabiał temat obróbki desenia, aby przy łączeniu na większej powierzchni nie było widać połączeń? Może jakaś magiczna różdżka w gimpie :-) ? Pozdrawiam Piotr Tytuł: Odp: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: be@ on 06.11.2024, 11:25:17 Różdżka nie ma tu zastosowania. Trzeba po prostu stworzyć odpowiedni deseń z jednolitym, powtarzalnym i bezszwowym wzorem. W przypadku takiego desenia jak np. paski, kratka czy groszki, jest to dość proste. Jeśli natomiast potrzebna jest jakaś tekstura typu trawa lub tkanina, to już niestety może być problematyczne, bo ciężko będzie uzyskać coś tak jednolitego, żeby po wypełnieniu nie rzucały się w oczy powtarzalne elementy czy powtarzalność ich układu pomimo bezszwowości. Jeśli deseń jest losowym szumem albo jego elementy są rozmieszczone losowo, to zawsze będzie widoczna powtarzalność.
Nie wiem jaki dokładnie deseń chcesz uzyskać. Może warto rozważyć inny sposób niż użycie desenia lub na wypełnionym deseniem obszarze zastosować jakiś rodzaj szumu, który zniweluje powtarzalność elementów wzoru. Niestety w tym drugim przypadku tekstura straci swój charakter i będzie potrzebować dodatkowej obróbki, a przy wielu teksturach ta metoda w ogóle się nie sprawdzi Tytuł: Odp: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: Zbyma72age on 06.11.2024, 14:05:48 Dzień dobry, czy ktoś z Państwa przerabiał temat obróbki desenia, aby przy łączeniu na większej powierzchni nie było widać połączeń? Może jakaś magiczna różdżka w gimpie :-) ? Pozdrawiam Piotr Proponuję zapoznać się z poradnikiem, który opracowałem wiele lat temu: Resynthesizer – reaktywacja, inteligentne usuwanie obiektów i tworzenie tekstur. https://www.gimpuj.info/index.php/topic,55732.0.html (https://www.gimpuj.info/index.php/topic,55732.0.html) https://onedrive.live.com/?authkey=%21ACJtPSWongWeItg&id=5736E31AD0E04A7B%2116182&cid=5736E31AD0E04A7B (https://onedrive.live.com/?authkey=%21ACJtPSWongWeItg&id=5736E31AD0E04A7B%2116182&cid=5736E31AD0E04A7B) link jest aktualny. U mnie działa nadal, sprawdziłem przed chwilą - dlatego załączam zrzut ekranu: Tytuł: Odp: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: be@ on 07.11.2024, 15:46:51 Przyznam szczerze, że mózg mi się lasuje, jak czytam objaśnienia poszczególnych funkcji tego filtra do textur w poradniku ;) Niewiele z tego rozumiem, ale pewnie trzeba po prostu sprawdzić te ustawienia w użyciu. Niestety teraz nie mam czasu się tym bawić...
Szkoda, że autor nie zapodał przykładów tekstur, które chce utworzyć, bo to jednak ma duże znaczenie i trudno doradzać, gdy nie wiadomo, jak dokładnie ma wyglądać efekt :( Tytuł: Odp: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: be@ on 09.11.2024, 18:47:06 Zaczęłam testować i nie wiem właściwie czym pierwsza część filtra (bez transferu tekstury) różni się od opcji Filtry -> Odwzorowania -> Utwórz bezszwowo.
"Dowolne regiony w obrazie, nie są wyłączone z analizy do budowy tekstury." - tego zdania nie rozumiem :-\ Czy to oznacza po prostu, że analizowana jest cała tekstura? Czy chodzi o fragmenty poza zaznaczonym obszarem, jeśli ktoś użyje zaznaczenia? "Use texture transfer – zastosuj transfer tekstury; Jeśli zaznaczymy tą opcję, para obrazów, jeden jako tekstura źródłowa i drugi jako wyjściowa, zostaną użyte by przeprowadzić rozmieszczenie cech do tekstury wyjściowej." - Czym jest "rozmieszczenie cech"? Po przeprowadzeniu testu wygląda, że oznacza to zmieszanie obu tekstur? "Sensitivity to outliers – czułość na pozostałości. Do jakiego stopnia wykona bardzo złe dopasowanie na pojedynczym pikselu dyskwalifikujące położenie." - to też jest dla mnie niezrozumiałe. Nie brzmi nawet po polsku. Jakie pozostałości? Czym są pozostałości? I o co chodzi z dyskwalifikowaniem położenia? Otworzyłam sobie w GIMP dwie różne tekstury i na jednej użyłam filtra Resynthesize z zaznaczeniem opcji tranferu tekstury ustawiając jako źródło jedną teksturę, a jako wejście i wyjście drugą. Po zakończeniu działania filtra nic się nie zmieniło, nadal miałam dwie różne tekstury. Dopiero po ustawieniu jednej jako źródłowa i wejściowa, a drugiej jako wyjściowa, uzyskałam obraz wyglądający jak mieszanina obu tekstur, trochę jakby je na siebie nałożyć przy pomocy mieszania warstw. Także wg mnie jest to dość mętnie wytłumaczone, bo nie wspomniano o ustawieniu tekstury wejściowej. Była mowa tylko o źródłowej i wyjściowej, a dodatkowo na załączonym w poradniku zrzucie w oknie filtra wszędzie ustawiono taki sam obraz, co też nie jest pomocne. Zwłaszcza, że w wejściu i wyjściu na zrzucie jest ta sama warstwa, a w źródle inna (dlatego najpierw ustawiłam wg zrzutu). No i efekt tego mieszania taki se, ale może do czegoś przydatny, nie mam pojęcia :P Być może w niektórych przypadkach da się za jego pomocą zniwelować efekt powtarzalności kafelek desenia? Dodatkowo filtr wymaga, aby użyte warstwy miały jednakowe wymiary. Myślę, że warto wspomnieć o tym w poradniku. Generalnie poradnik napisany jakimś takim nieprzystępnym żargonem, a przecież GIMP jest jednak głównie programem dla amatorów. I skoro ja mam problem ze zrozumieniem, to dla nowicjusza będzie to tureckie kazanie ;) Tytuł: Odp: Deseń bezszwowy Wiadomość wysłana przez: Zbyma72age on 10.11.2024, 22:55:19 W Poradniku skupiłem się wtedy głównie na tym skąd pobrać i jak zainstalować poszczególne składniki.
Najdokładniej omówiono wykorzystanie wtyczki Heal selection, inne tylko pobierznie. Generalnie od początku można było wykorzystać resynthesizer-gui.exe, ale w celu ułatwienia operacji opracowano i opublikowano odpowiednie wtyczki (było ich 8). Przy wykorzystaniu resynthesizer-gui.exe pisałem " Generowanie większej tekstury z posiadanego wzorca - próbki. Krok 1 itd" Chyba się zmobilizuję i opracuję uzupełnienie poradnika przy wykorzystaniu wtyczek |