|
Tytuł: [ROZ] Cień - "kafelka" Wiadomość wysłana przez: Crax on 26.05.2015, 18:46:30 Pracuje nad projektem - gry typu RPG (jeśli kogoś to interesuje, w języku c/c++, przy użyciu VS 2010, SFML 2.X)
Szczegóły - mapa kafelkowa ( to taka w której scena gry rysowana jest "kratka po kratce") Do narysowania kafla stosuje Gimpa w wersji 2.8, kafel ma wymiary 32 x 32 pix. Ostatnio wziąłem się za tworzenie cienie pod budynkami i innymi elementami. W tym celu potrzebny mi jest obrazek wykonany (w Gimpie lub nie) podzielony w połowie na dwie części (16 x 32 & 16 x 32). Pierwsza część czyli nasz cień chciałbym aby miała półprzeźroczysty kolor czarny/szary. na to miast druga była by w pełni przeźroczysta. Mniej więcej coś takiego: http://img717.imageshack.us/img717/3100/stylesf.png (http://img717.imageshack.us/img717/3100/stylesf.png) Chodzi mi dokładnie o taki cień jak jest na podłodze i ścianach, tylko żeby nie musiał kopiować każdego kafla i go obrabiać do takiego efektu, stworzyć odpowiedzialny za to kafel - i nałożyć jeden an drugi. Myślę że opisałem mój problem w miarę prosto, liczę na waszą pomoc :) Pozdrawiam, Carx. Tytuł: Odp: Cień - "kafelka" Wiadomość wysłana przez: be@ on 27.05.2015, 00:05:21 Nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale jeśli chcesz zrobić osobny kafelek z samym cieniem, tak aby nałożyć go na inne, to tworzysz nową, przezroczystą warstwę, zaznaczasz obszar, który ma być zacieniony, wypełniasz kolorem czarnym i zmniejszasz krycie tej warstwy.
|