Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Prośby o tutoriale => Wątek zaczęty przez: Yotos on 17.08.2014, 20:57:52



Tytuł: [ROZ] Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 17.08.2014, 20:57:52
Witam!
Chciałbym zrobić adaptację do ikonki z gry Worms Armageddon.
(http://i58.tinypic.com/28aqf83.png)
Zrobiłem model 3D z pozą podobną do tej z ikonki:
(http://i58.tinypic.com/10589ax.png)
Jednak nie wiem jak uzyskać taki efekt za pomocą gimpa:
(http://i59.tinypic.com/294sy13.png)

Byłbym wdzięczny za pomoc.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.08.2014, 21:12:29
Ten Twój model to taki niespecjalny...
 Tak ogólnie, to najlepiej posłużyć się zaznaczaniem wg koloru <zaznaczenie-kolor> z odpowiednio ustawionym progowaniem (dążysz do zmniejszenia liczby kolorów), następnie zmieniasz zaznaczenie na ścieżkę, aby wygładzić jego kontury i ew. poprawiasz kształt ścieżki edytując ją <sciezki>, a następnie ponownie zmieniasz ścieżkę w zaznaczenie. Zaznaczony w ten sposób obszar wypełniasz kolorem pobranym <pobierz-kolor> mniej więcej ze środkowej części zaznaczenia. Dodatkowo ścieżką musisz obrysować kontury i użyć opcji: Rysuj wzdłuż ścieżki.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 17.08.2014, 21:40:59
Ok dzięki. Spróbuje.

Scalenie postów: 18.08.2014, 18:57:51 (używaj opcji Modyfikuj!)
Jak na razie idzie dobrze jednak mam pewne pytanie. Czy jest możliwość Rysowania wzdłuż granic zaznaczenia? Jedyny sposób jaki znalazłem to zmniejszenie warstwy o 2 np odwrócenie i wypełnienie kubkiem ale nie uznałbym tego za dobry efekt.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 18.08.2014, 16:01:03
Tak, jest opcja "Rysuj wzdłuż zaznaczenia" z możliwością emulacji dynamiki pędzla, dzięki czemu np. linie na końcach mogą się zwężać (trzeba oczywiście wybrać odpowiedni pędzel i dynamikę).


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 18.08.2014, 16:02:35
Zastanawiam się także jak zrobić ten efekt cieniowania. Próbowałem filtrem rzucenie cienia ale niestety rzucanie cienia działa poza zaznaczoną warstwę.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 18.08.2014, 16:05:09
Rzucanie cienia dodaje cień do elementów na przezroczystej warstwie, a więc musiałbyś mieć np. wycięty render.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 18.08.2014, 16:13:24
Tzn. Ja korzystam z tego modelu 3D jako szablonu. I na jego podstawie teraz robię 1 owce. Pobrałem próbki kolorów tych bazowych(nie cieni) I stworzyłem że tak powiem szkielet. Myślę że to najlepszy pomysł. Zastanawiam się właśnie co tym cieniem (Patrz wełna).
(http://i59.tinypic.com/294sy13.png)

Jest jakaś opcja że jak mam wełnę koloru białego a jako color tła np szary stworzyć podobny cień za pomocą jakiejś opcji?.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 18.08.2014, 16:33:20
Nie bardzo wiem, jak to ma wyglądać, ale faktycznie można użyć filtra Rzucanie cienia także z użyciem zaznaczenia, wtedy to zaznaczenie będzie traktowane tak samo, jak kształt znajdujący się na przezroczystej warstwie. Jeśli natomiast chcesz mieć cień wewnątrz zaznaczenia, to przed użyciem filtra musisz je odwrócić.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 18.08.2014, 16:42:33
Ahh. Nie wpadłem na to że trzeba odwrócić zaznaczenie. o ten efekt mi chodziło =).


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Hasia on 18.08.2014, 16:47:36
Ja tylko dodam od siebie, że można to narysować. Dla ułatwienia można odrysować kontury na nowej przeźroczystej warstwie, ładnie i gładko wyjdzie za pomocą ścieżek, i postarać się o to aby wszystkie linie się domknęły. Później "rysuj wzdłuż ścieżki". Wyłączyć widoczność warstwy z obrazkiem. Utworzyć nową przeźroczystą warstwę pod konturem. Kubełkiem z zaznaczoną opcją "próbkuj wszystkie warstwy" wypełnić kolorami. Jeśli powstały białe niewypełnione piksele przy konturze to można zwiększyć odrobinę tolerancję w opcjach kubełka. Dla cieni utworzyć nową przeźroczystą warstwę. I narzędziem różdżka zaznaczać kolory i twardym pędzlem po kolei na każdym zaznaczonym elemencie namalować cienie.
Tutki, które mogłyby ci się przydać:
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,15774.0.html
http://www.gimpuj.info/index.php/topic,11785.0.html


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 19.08.2014, 22:40:55
Zrobiłem coś takiego =).

(http://i58.tinypic.com/2jb2omo.png)


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 19.08.2014, 22:44:11
Nieźle, ale byłoby dużo lepiej, gdybyś jednak używał ścieżek, bo teraz masz strasznie postrzępione kontury. Z drugiej strony taką owcę to w 5 minut można narysować bez żadnych modeli 3D.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 19.08.2014, 22:48:08
Tzn ja zaznaczałem różdżką 255 cały obiekt. Zwiększałem zaznaczenie o 1 pixel. Potem brałem ścieżkę i zrób ścieżkę z zaznaczenia poprawiałem potem jak trzeba było trochę tę ścieżke i 4 pixele. To jak powienienem zrobić żeby nie mieć postrzępienia? Mam tyle warstw że to nie problem =). Kopie każdego mam ;P

Ja nie mam talentu do rysowania =). To mój pierwszy raz, że tak powiem coś wyszło udanego.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 19.08.2014, 22:56:43
Jeśli wypełniałeś zaznaczenie utworzone ze ścieżki, to niemożliwe aby wyszły takie postrzępione krawędzie. Musiałeś wypełniać tylko zwykłe zaznaczenie. Może utworzyłeś ścieżkę z zaznaczenia, ale nie zamieniłeś  jej później ponownie na zaznaczenie, tylko wypełniałeś sobie to wcześniejsze zaznaczenie, z którego zrobiłeś ścieżkę? Aby się nie pomylić, to najlepiej wyłączyć zaznaczenie po utworzeniu ścieżki. Wtedy poprawiasz sobie ścieżkę, zmieniasz ją w zaznaczenie i masz pewność, że to będzie zaznaczenie ze ścieżki, a nie to utworzone różdżką.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 19.08.2014, 23:06:06
Ok sprawdzę.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 19.08.2014, 23:08:32
Masz rację bez tego są lepsze.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 19.08.2014, 23:50:22
(http://i57.tinypic.com/t6xemx.png) O wiele lepiej


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 20.08.2014, 16:51:04
Wygląda fajnie ale po zmniejszeniu kontury są za cienkie. chyba będę musiał je wektorowo zrobić.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.08.2014, 16:55:44
No takie coś, to faktycznie najlepiej w wektorach, chociaż zawsze można ponownie obrysować kontury wybierając grubszą linię. Jak masz wciąż ścieżki utworzone w GIMP, to możesz je eksportować do SVG i otworzyć sobie w Inkscape.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 20.08.2014, 17:32:42
Próbuje Gimpem. Gdy  powiększam linie to zakrywa mi kawałek obrazka. Myślę że trzeba Scalować ścieżkę, ale mam z tym problem. Mogę to tylko zrobić przechodząc w menu skalowania. Widzę, że mi skaluje tą ścieżkę, ale staje się też ona niewidoczna.Chyba, że jest lepszy sposób.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.08.2014, 17:38:21
Ścieżkę można przeskalować narzędziem skalowania <skalowanie>, tylko w jego opcjach trzeba zaznaczyć ścieżki. A widoczność <widocznosc> ścieżek można sobie włączyć w oknie Ścieżki.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 20.08.2014, 17:50:39
Da się jakoś obliczyć o ile trzeba zwiększyć ścieżkę? np jak z 2 pixeli chce zrobić 4?


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.08.2014, 17:56:33
Jeśli linia ma nie wchodzić na rysunek, to chyba o 2 px, o ile używasz opcji Rysuj wzdłuż ścieżki.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 20.08.2014, 19:46:32
Z tego co zauważyłem nie jest to zbyt skomplikowany obrazek. i o wiele szybciej jest po prostu nałożyć nową ścieżkę na zmniejszoną wersje.

Scalenie postów: 21.08.2014, 00:23:52 (używaj opcji Modyfikuj!)
Jak działa podgląd skalowania w gimpie? Na podglądzie po zmniejszeniu wygląda jak wektorowo normalnie. Jest możliwość scalowania na podobnym poziomie?


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.08.2014, 23:47:43
Nie rozumiem, o co chodzi z podglądem. Skalować bez utraty jakości można tylko wektory. Obraz rastrowy zawsze coś tam straci na jakości, ale zależy czy skalujesz w górę czy w dół i w jakim stopniu zmieniasz wymiary.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 20.08.2014, 23:51:59
Chodzi mi o to że przy skalowaniu przy podglądzie 100% obraz wygląda lepiej jak przed skalowaniem =)


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 20.08.2014, 23:55:31
Podczas skalowania nie ma żadnego podglądu 100%. Nadal nie wiem o co Ci chodzi. Obraz będzie wyglądał tak, jak po zakończeniu skalowania. Może chodzi Ci o powiększanie i pomniejszanie widoku, a nie o skalowanie?


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 21.08.2014, 16:21:15
Miałem na myśli, że przy widoku 100% podgląd miał lepszą jakość niż po wykonaniu scalowania. Ale to był błąd programu. W każdym bądź razie chyba będę musiał zrobić wektorowo. Później pokaże do czego moja robota będzie się sprowadzać to może poradzisz mi co mogę zrobić w tej sprawie.

Ok oto co chciałem zrobić do gry.
Niestety ikonka wykorzystuje rozmiar 64x64 z czego wynik jest trochę mniejszy żeby dopasować do niebieskiej elipsy. Nie wygląda jak ikonki z oryginału.
(http://i60.tinypic.com/262b42a.png)
(http://i62.tinypic.com/15qxnpj.png)

Mógłbym prosić o jakąś radę co mógłbym teraz zrobić żeby była jakościowo jak najwierniejsza grze?


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 22.08.2014, 05:23:28
A jak to się stało, że jest taka rozmyta?
Dobra, zrobiłam Ci tę owcę w wektorach:

(http://i.minus.com/iUAheEJKduVxH.png)

W załączniku SVG


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 23.08.2014, 15:25:59
Wielkie dzięki! Ale ja też zacząłem robić w wektorach tyle że bez konturów. Można powiedzieć że zaprzyjaźniam się z nowym programem.


Zmniejszyłem tą owce ale okazało się że nie muszę tego robić. Gra automatycznie robi mip mapy.

http://i58.tinypic.com/4r2cep.png

Jednak do inventory nie mogę użyć mip map chyba że sam zmniejsze przez konwersje do dds.

Ale się spytam ty ją sam rysowałeś? Czy używałeś czegoś w stylu Corel Trace?

//be@: Do tak dużych obrazów należy podawać tylko odnośnik, poprawiłam


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.08.2014, 15:28:20
Narysowałam w Inkscape dokładnie wg tej Twojej rozmytej.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 23.08.2014, 15:35:02
Ok. Sprawdzę ten program. Miejmy nadzieję, że jest przyjemniejszy niż Corel Draw =). Jeszcze raz dzięki.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 23.08.2014, 16:18:43
Nie wiem czy jest przyjemniejszy, ale na pewno jest darmowy.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 23.08.2014, 23:59:00
Hmmm mam problem. Nie otwiera mi się maska warstwy w tym pliku. Jak sprawdzałem u znajomego w innym programie (Photoshop) to ta maska istnieje. Mógłbyś sprawdzić czy mogę to zrobić w gimpie?

Załączam tga


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 24.08.2014, 00:11:07
Nigdy nie miałam do czynienia z plikami w tym formacie. Otworzyłam Twój plik w GIMP-ie, ale żadnej maski tam nie widzę. Także w XnView jej nie widać, chociaż maski zapisane w XCF pokazuje. Wydaje mi się, że GIMP rozpoznaje jedynie maski warstw zapisane w XCF i utworzone w GIMP-ie. Nie wiem nawet, czy wyświetla maski utworzone w Photoshopie i zapisane do PSD.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 24.08.2014, 00:18:08
Kurcze. Ja dopiero teraz zauważyłem, że jesteś kobietą. Nie zwróciłem uwagi na znaczek przy profilu. Wybacz :). Hmmmm niestety od dawna mam problem z otwieraniem tga w gimpie. Tzn także problem z Alpha. Spróbuje DDS converterem 2 (fajny darmowy program do konwersji formatów) może się uda.

Działa!. Trzeba przekonwertować na psd =).
Potem dodać maskę warstwy i wybrać kanał AUX channel.

Hmmm jak mogę podmienić maskę warstwy kanału?
Nieważne, wszedłem w kanały, zdublowałem kanał alpha i skasowałem starą maskę.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: Yotos on 16.09.2014, 18:38:31
Mam pytanie dotyczące Inkscape. Nie mogłem się tego doszukać. Czy jest możliwość zmiany % przezroczystości jak ma to miejsce w gimpie? Chciałbym zrobić cień na kilku obiektach na raz.


Tytuł: Odp: Jak zrobić kreskówkową ikonkę na podstawie modelu 3D.
Wiadomość wysłana przez: be@ on 16.09.2014, 18:47:45
Oczywiście. Po zaznaczeniu obiektu, w lewym, dolnym rogu okna, przy literze "K" możesz wpisać procent przezroczystości (na zrzucie poniżej jest 50%):

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/3/inks.png)

Przezroczystość możesz zmieniać także w zakładce Wypełnienie i kontur (suwak u dołu):

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/3/inks1.png)