|
Tytuł: Efekt wody Wiadomość wysłana przez: crimson on 27.07.2007, 13:12:58 Witam,
Mam prośbę: chciałbym wiedzieć jak uzyskać taki efekt wody jak w załączonym pliku? Nie chodzi mi o efekt lustra, chociaż też byłoby fajnie wiedzieć jak to się robi, ale o samą wodę. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Tytuł: Odp: Efekt wody Wiadomość wysłana przez: Sebastian on 27.07.2007, 20:39:59 Mam nadzieje że jesteś zaawansowany bo to raczej nie będzie łopatologiczny wykładzik...
1)Robimy czarno białe fale (promienisty gradient i zniekształcenia fale): (http://www.gimpuj.info/replacement.png) 2)Następnie...Kopiujemy...wklejamy tam gdzie mamy taki obrazek z 2 warstwami (jedna odwrócona). Np taki obrazek sobie zrobiłem. (http://www.gimpuj.info/replacement.png) 3)Po czym perspektywą dopasujmy ją do "tafli wody". (http://www.gimpuj.info/replacement.png) 4)I teraz na dolnej warstwie filtry>odwzorcowania>deformowanie. Ustaw wszędzie te czarne fale. 5)Ustaw fale jako niewidoczne i luzik...ew. pobaw sie na brzegach smudgowaniem. (http://www.gimpuj.info/replacement.png) Efekt u mnie nieco niechlujne ale to dlatego że źle dopasowałem perspektywę i takie tam. Przecież to tylko przykład. Tytuł: Odp: Efekt wody Wiadomość wysłana przez: crimson on 31.07.2007, 11:53:14 Witam,
Dzięki, popróbuje i zobaczę. W razie czego będę pisał ;) Pozdrawiam EDIT: Kiedy robię filtr->odwzorowanie->deformowanie, to nie uzyskuję takiego efektu. Co robię nie tak? Przy okazji nie mam wyboru, żeby "brał" te fale. Czy jesteś pewny co do tej operacji? |