Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP => Wątek zaczęty przez: [F4N]Xandar on 12.03.2013, 11:57:26



Tytuł: [ROZ] Numer za formatem w pasku tytułowym i nieprawidłowy zapis pcx
Wiadomość wysłana przez: [F4N]Xandar on 12.03.2013, 11:57:26
Wie ktoś co oznaczają liczby podane za formatem na pasku tytułowym w Gimpie (zaznaczone na czerwono w załączonym obrazku). Textury potrzebne mi do projektu różnią się jedynie tymi liczbami jednak jedna nie działa tak jak powinna a dokładniej ta z 3.0 nie można jej ustawić na "masked" czyli częściowo niewidoczną texture podczas gdy ta z numerkiem 1.0 za formatem działa jak powinna
(http://imageshack.us/a/img59/3425/pytrm.jpg)
(http://img836.imageshack.us/img836/1096/maskedr.jpg)


Tytuł: Odp: numer za formatem w pasku tytułowym
Wiadomość wysłana przez: be@ on 12.03.2013, 12:26:15
Szczerze mówiąc nigdy nie zwróciłam na to uwagi i nie wiem, co te numerki oznaczają. Tak na chłopski rozum podejrzewam, że mają one coś wspólnego z kolejnością w pamięci podręcznej. W każdym razie szczerze wątpię, aby miały one cokolwiek wspólnego z problemem w prawidłowym odczytywaniu tekstury.


Tytuł: Odp: numer za formatem w pasku tytułowym
Wiadomość wysłana przez: [F4N]Xandar on 12.03.2013, 12:29:25
kurde masz racje otworzyłem je na nowo i zamiast 1.0 jest 7.0 chyba jednak ma to związek z renderem a nie z gimpem :(


Tytuł: Odp: numer za formatem w pasku tytułowym
Wiadomość wysłana przez: be@ on 12.03.2013, 12:30:50
 Może spróbuj ten wadliwy plik eksportować jako BMP, a następnie otwórz i znów wyeksportuj do oryginalnego formatu. A może trzeba dodać lub usunąć kanał alfa? Sprawdź jak to wygląda w prawidłowo działającym pliku, tzn. czy posiada on kanał alfa. Generalnie to tak zgaduję, bo nigdy z tym formatem nie miałam do czynienia.


Tytuł: Odp: numer za formatem w pasku tytułowym
Wiadomość wysłana przez: [F4N]Xandar on 12.03.2013, 12:36:56
problem solve :D okazało się że maskowane textury można importowac tylko z pcx własnie a ja zawsze to robiłem z bmp teraz wszytko lata nawet na wyższej rozdzielczości textury dzięki za pomoc :)