|
Tytuł: [ROZ]Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 31.12.2012, 04:57:28 Witajcie. Znalazłem w necie tutorial jak zmniejszyć wagę gifa za pomocą usunięcia powtarzających się pikseli w kolejnych klatkach. Dla mnie rozwiązanie akurat genialne. Mój obrazek składa się z ponad 20 klatek gdzie każda mieści jedną postać w 16 perspektywach. Animacja jest wykonywana na tylko jednej, a pozostałe pozostają bez zmian, więc taka optymalizacja jest dobra. Problem w tym, że ten filtr nie chce mi tego w ten sposób zrobić. Powybierał z niektórych klatek, nawet z postaci, której dotyczy animacja, a reszta została jak jest. Da się to jakoś zrobić ręcznie? Określić, która część tła będzie się powtarzać we wszystkich klatkach?
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: POGO on 31.12.2012, 13:10:55 Rozumiem że wybrałeś Filtry>Animacja>Optymalizuj(dla formatu Gif)?
Ręcznie,da się jeśli masz dużo czasu na eksperymentowanie.lol Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 31.12.2012, 13:27:32 Tak, właśnie tej opcji użyłem. Zacząłem nawet sprawdzać w kilku innych pracach i w większości też ta opcja wariuje, jednak mimo wszystko są też takie, które robi bez problemu. Mam czas, jakieś wskazówki jak to zrobić ręcznie?
@dół: Tak, tego też próbowałem. Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: be@ on 31.12.2012, 13:28:04 Masz do wyboru dwa rodzaje optymalizacji. Wypróbowałeś też Filtry -> Animacja -> Optymalizuj (różnica)?
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: POGO on 31.12.2012, 14:03:43 Może udostępnij plik,będzie łatwiej pomóc.
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 31.12.2012, 14:59:38 Jakoś to zrobiłem ręcznie, ale nadal nie tak jak trzeba. Problem polega na tym, że kolejne klatki postaci gdzie występuje animacja nakładają się na wcześniejsze. Chciałem w takim razie zrobić tło na dwóch warstwach, gdzie na jednej będzie część niezmienna, a na drugiej ta z animacją. I kolejne klatki doklejałyby się do tej części stałej i miało by to ręce i nogi. Tylko jak zrobić, żeby one doklejały się do tła, a nie do klatki wcześniejszej? I jak zrobić to tło, żeby było na dwóch warstwach?
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: be@ on 31.12.2012, 15:07:04 Lepiej, gdybyś pokazał, jak powinna wyglądać ta animacja docelowo bez optymalizacji. Wtedy można by było coś pomyśleć. Nie wiem o co Ci chodzi z tym doklejaniem do wcześniejszej klatki. Po prostu duplikujesz tło, przesuwasz bezpośrednio pod warstwę z którą chcesz je połączyć i klikasz "Połącz w dół" na warstwie powyżej tła.
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 31.12.2012, 15:16:55 Ekhm :| Ma to wyglądać tak:
http://files.tinypic.pl/i/00227/dli34qalfo5q.gif Zajmuje to 150KB, a ma zajmować mniej niż 64. W takim razie wychodzi coś takiego: http://images.tinypic.pl/i/00227/hjnylp4vxos1.gif I o to mi chodzi, że każda kolejna klatka nakłada się na wcześniejszą. Po prostu zostaje to czego nie przykryje nowa klatka. Jak to naprawić? Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: be@ on 31.12.2012, 15:47:42 Problem polega na tym, że animacja jest na przezroczystym tle. Dlatego w trybie składania klatki będą się na siebie nakładać i to co będzie pod spodem, będzie widoczne. Dlatego musi być w trybie zastępowania, co oznacza, że będzie widoczna tylko jedna klatka/warswta jednocześnie, dlatego musi zawierać wszystkie elementy obrazka, które powinny być w danym momencie widoczne.
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 31.12.2012, 16:09:44 Toteż miałem taki pomysł, ale w gimpie brakuje pewnej opcji. Jak robiłem to na samym początku w PSie to na jedną klatkę może składać się kilka warstw. Chciałem tło rozłożyć na dwie warstwy, żeby oddzielić tę część obrazka, która jest niezmienna przez cały czas trwania animacji od części, która się zmienia. A żeby kolejne klatki nie zastępowały całości, tylko tę jedną warstwę. Ewentualnie jakiś inny pomysły... ?
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Silterss on 31.12.2012, 17:57:38 W GIMP-ie 2.8 też jedna klatka może mieć kilka warstw. Wystarczy je wrzucić do grupy. Grupa jest traktowana jak jedna klatka.
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 01.01.2013, 21:57:53 Chyba znalazłem rozwiązanie. Przeanalizowałem kilka klatek ii nie wiem jakim cudem to działa, ale to akurat nieważne.
http://images.tinypic.pl/i/00227/mh4jxq8jijsj.png Czym jest to żółto-czarne obramowanie? Wpierw kombinowałem z kanałem alfa, po usunięciu go przezroczystość z zaznaczonego tą ramką obszaru znika, a na zewnątrz zostaje. Ale to tylko tyle ma ze sobą wspólnego. Widzę, że to klucz do sukcesu. Jak manipulować tą ramką? Mam na myśli... sterowanie nią jak zwykłym zaznaczeniem prostokątnym. Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hasia on 01.01.2013, 22:07:38 Ta ramka to granice aktywnej warstwy.
Tytuł: Odp: Optymalizacja animacji Wiadomość wysłana przez: Hippis on 01.01.2013, 22:31:08 Właśnie! Geniusz po prostu. Drugą klatkę ustawia się na "combine". A kolejne na "replace". Muszę tylko lekko zedytować, żeby mi 2 piksele nie wystawały w drugiej klatce i będzie pięknie. Dziękuje wszystkim za pomoc.
|