Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP => Wątek zaczęty przez: brzeczy on 28.05.2012, 11:41:33



Tytuł: [ROZ] Poprawa jakości logo po skalowaniu
Wiadomość wysłana przez: brzeczy on 28.05.2012, 11:41:33
Witam
Co mogę zrobić żeby pozbyć się tej poświaty przy literach? Jak wyrównać te nierówności, szczególnie na pierwszej, największej literze? Jak wyrównać kolor w pierwszej literze?(przy brzegach jest on rozjaśniony. W oryginale w środku jest jednolity kolor.
Skalowałem metodą krokową, używając interpolacji Sinc (Lanczos3), z tego co czytałem to najlepszy sposób, chociaż oryginał tego logotypu nie jest najwyższej jakości.
Z góry dziękuję za pomoc


Tytuł: Odp: Pomoc przy skalowaniu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 28.05.2012, 14:32:41
Moim zdaniem najlepiej pobrać próbkę oryginalnego koloru z wnętrza pierwszej litery, następnie zdesaturować warstwę, zwiększyć kontrast aż zniknie poświata, zaznaczyć wnętrze litery różdżką <rozdzka>, lekko powiększyć zaznaczenie (ok. 1-2 px), zmienić na ścieżkę, a ścieżkę znów na zaznaczenie i wypełnić od nowa na nowej, przezroczystej warstwie pobranym wcześniej kolorem. Jeśli litera ma być wypukła (nie wiem, czy taka była w oryginale, czy ta jaśniejsza obwódka, to efekt utraty jakości po skalowaniu) wystarczy na wypełnieniu użyć filtra Dodaj fazę. Gdyby kontury po zwiększeniu kontrastu były zbyt postrzępione, można lekko rozmyć gaussem (promień ok. 2-3) i ponownie zwiększyć kontrast. W razie potrzeby powtórzyć.
Tu masz xcf z poprawionym napisem (bez fazy):
http://i.minus.com/1338295476/GYPhtPuLqShVYugOv8ikbA/d0cXx3oxRShYM/poprawa.xcf


Tytuł: Odp: Poprawa jakości logo po skalowaniu
Wiadomość wysłana przez: brzeczy on 28.05.2012, 23:10:56
Dziękuję bardzo za pomoc. Tytuł zmieniłem zgodnie z sugestią.
A jak się pozbyć tego "falowania" w miejscu gdy w pierwszej literze powstaje skos?


Tytuł: Odp: Poprawa jakości logo po skalowaniu
Wiadomość wysłana przez: be@ on 29.05.2012, 00:26:18
Prawdę mówiąc, to wszystkie te litery są lekko pofalowane. Jedyne wyjście, to narysować nowe kontury przy pomocy ścieżek.