|
Tytuł: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: Lord_Peter on 24.04.2012, 11:23:13 Witam,
zastanawia mnie jak robi się coś takiego: http://www.all-hd-wallpapers.com/wallpapers/videogames/320952.jpg Chodzi mi o tło tego obrazka: stare, "obdarte" ściany. Byłbym wdzięczny jakbyście podzielili się ze mną tą wiedzą. Pozdrawiam. Tytuł: Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: ProJumz on 24.04.2012, 11:35:53 Jeeezu. Daj link do obrazka. Możesz poszukać jakichś tekstur np tu: http://www.brusheezy.com/textures.
Tytuł: Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: be@ on 24.04.2012, 12:51:40 Można użyć gotowej tekstury lub pędzli typu "grunge", albo użyć filtra: Renderowanie -> Chmury -> Plazma, a następnie Kolory -> Progowanie i na koniec nałożyć wybrany kolor za pomocą mieszania warstw (dodajesz nową warstwę w wybranym kolorze i ustawiasz jej tryb np. na mnożenie lub przesiewanie). Można również pominąć progowanie i od razu użyć Kolory -> Barwienie, uzyskasz nieco inny efekt. Sam musisz wypróbować, co odpowiada Ci najlepiej.
Tytuł: Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: Kulok on 24.04.2012, 13:14:20 Ewentualnie Filtry -> Renderowanie -> Chmury -> Plazma, a następnie Filtry -> światło i cień -> efekty świetlne (zakładka mapowanie wypukłości), lepsze efekty można osiągnąć eksperymentując jeszcze z IWarpem, warstwami i kolorami.
Tytuł: Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: Lord_Peter on 24.04.2012, 18:11:04 Wyszło mi coś takiego:
(http://dl.dropbox.com/u/59608446/proba.png) Mam wrażenie, że czegoś w tym brakuje :) Macie jakieś pomysły, co zrobić, żeby to "realistyczniej" wyglądało? PS: To mapowanie wypukłości sprawiło, iż "wypikselowało" te linie. Fajnie to wygląda, ale przydało by się to wygładzić. Tytuł: Odp: Zniszczona ściana - jak uzyskać taki efekt? Wiadomość wysłana przez: be@ on 24.04.2012, 18:15:34 W tym tutorialu masz opisane jak używać plazmy w połączeniu z mapowaniem wypukłości, aby uzyskać zniszczoną powierzchnię: http://www.gimpuj.info/index.php/topic,24072.0.html
|