Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Tutoriale => Prośby o tutoriale => Wątek zaczęty przez: Kuba90 on 30.03.2012, 07:32:16



Tytuł: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: Kuba90 on 30.03.2012, 07:32:16
Witam czy ktoś mógłby wytumaczyć jak uzyskać podoby efekt jak tutaj:
http://i149.photobucket.com/albums/s79/shuja2/texture-preview.jpg?t=1245009204
Wiadomo chodzi o te 2 górne bo dół to normalmapa z tej tekstury. Z góry dziękuję i czekam na odpowiedz.


Tytuł: Odp: Tutorial na teksturkę
Wiadomość wysłana przez: davlasq on 30.03.2012, 13:40:20
[ostrzegam]
Po prostu musisz nałożyć na to jakąś inną teksturę, najlepiej grunge'ową lub z jakąś zniszczoną ścianą i zmienić kolor.


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: Kuba90 on 30.03.2012, 13:50:03
Uzyskałem naazie taki efekt :
http://dl.dropbox.com/u/25345874/eefekt.jpg


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: davlasq on 30.03.2012, 14:02:49
Pokombinuj z różnymi trybami krycia, możesz użyć też kilku tekstur. Jak dalej będzie tak przekontrastowane, to zmniejsz kontrast.


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: Kuba90 on 30.03.2012, 14:09:17
Dzięki za rady zaraz dalej zaczne ogarniać :)


Edit : Takie coś : http://dl.dropbox.com/u/25345874/1c.jpg


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: davlasq on 30.03.2012, 15:33:44
No już lepiej, chociaż moim zdaniem same te kafelki są przekontrastowane. To kwestia dobrania odpowiednich tekstur.


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: Kuba90 on 30.03.2012, 16:25:25
Kafelke zrobiłem sam jako dizajn i a następnie daje filtr wytłoczenia i dodaję teksturki typu grauge na warstwach
http://dl.dropbox.com/u/25345874/skwa.png
Jeszcze pokombinuję z tym trochę może wkoncu wyjdzie jak ma :)


Tytuł: Odp: Tekstura Sciany/Podłogi SciFi
Wiadomość wysłana przez: be@ on 30.03.2012, 17:25:09
Nie wiem, czy to tylko o kontrast chodzi. U Ciebie te kafelki są wklęsłe, a spoiny wypukłe. Na przykładzie z pierwszego posta jest odwrotnie, więc chyba powinieneś odwrócić mapowanie wypukłości.