Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => [Archiwum] Pomocna dłoń - GIMP => Wątek zaczęty przez: Librai on 16.03.2012, 23:15:21



Tytuł: [ROZ] Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Librai on 16.03.2012, 23:15:21
Witam. Prosiłbym was o pomoc z tym obrazkiem:

http://img4.imageshack.us/img4/3641/logo1mfh.png (http://img4.imageshack.us/img4/3641/logo1mfh.png) , otóż chciałbym żeby wyglądał tak intensywnie i wyraziście jak ten:

http://img718.imageshack.us/img718/8563/logosah.png (http://img718.imageshack.us/img718/8563/logosah.png)

kiedyś się bawiłem filtrami i doszedłem do tego, ale teraz ślęczę ponad godzinę i nie mogę dobrać odpowiednich filtrów jak wtedy, ahhh mogłem zapisać na kartce jak robiłem :(. Pokładam nadzieje w was, bardzo mi jest potrzebna owa grafika, ma posłużyć jako herb na tarczy. Z góry dziękuje i pozdrawiam Adam.

Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło.



Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 01:24:46
Warstwę z renderem należy zduplikować <duplikowanie-warstwy>. Następnie powyżej tworzysz nową, przezroczystą warstwę. Klikasz PPM na warstwę z renderem i wybierasz Kanał alfa na zaznaczenie (render musi być na przezroczystym tle, tak jak w Twoim przykładzie). W przyborniku ustawiasz kolor czarny jako pierwszoplanowy i wybierasz gradient <gradient>: Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera). Stosujesz gradient na przezroczystej warstwie i rozmywasz lekko Gaussem (ok. 10 pioniowo i poziomo). Wyłączasz zaznaczenie i zmniejszasz krycie warstwy do ok. 50%, po czym łączysz ją z warstwą poniżej (czyli kopią tej z renderem). Na koniec (będąc wciąż na warstwie kopia) wybierasz: Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie wypukłości i jako mapę wskazujesz oryginalną warstwę z renderem. Typ mapowania najlepiej wybrać sferyczny i zwiększyć głębię do ok. 5-6. Pozostałe ustawienia mogą zostać domyślne, chyba że chcesz zmienić kąt padania światła - Azymut.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Librai on 17.03.2012, 14:53:14
Dzięki za poradnik, zapisze sobie go gdzieś :), tyle że ja mało się znam w gimpie i pogubiłem się tutaj

Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera)



jak byś mógł to zrobić byłbym wdzięczny.



Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 16:41:44
Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera)
jak byś mógł to zrobić byłbym wdzięczny.
Teraz to ja się pogubiłam. Co niby mam zrobić??

Zrobiłam screena z opisanymi ustawieniami gradientu, może teraz załapiesz, co gdzie i jak ustawić:

(http://wgrywacz.pl/images/695zrzut00047.png)


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Danyeru on 17.03.2012, 16:44:23
Beata nie mógłby tego zrobić.


W opcjach narzędzia gradient masz okienko (takie, jak w pędzlach, czy deseniach), gdzie kilkając na nie, wyskakuje lista typów gradientów, stąd wybierasz kolor pierwszoplanowy na przezroczystość.
Obok tego okienka, masz checkbox, klikając go, powodujesz, że gradient jest odwrotny.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 16:44:34
Cytuj
otóż chciałbym żeby wyglądał tak intensywnie i wyraziście jak ten:

Ja nie wiem czy ten smok wygląda wyraziście i intensywnie.
Render jest jakiś pikselowaty i nie wygładzony.
Wykonałem dla ciebie takie coś ale nie wiem czy mogę dać link. Wkoncu to pomocna dłoń a nie prośby.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Danyeru on 17.03.2012, 16:55:02
To pokaż co wykonałeś i opisz jak wykonałeś.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 17:19:50
(http://www.gimpuj.info/gallery/23858_17_03_12_3_43_36.png)

Nie wiem czy to ma być coś takiego, zrobiłem go bez czytania tematu tylko wzorując się na drugim obrazku.

A wiec tak: Na warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> stwórz nową warstwę -> wypełnij kolorem redner -> następnie, zaznaczenie -> zmniejsz o 1px. -> Usuń [ctr + del]

Następnie znów warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> rozmycie gaussa. Ja użyłem chyba 5px. Zdublikuj warstwę z renderm i umieść miedzy rozmycie i render, filtry -> odwzorowanie -> mapowanie wypukłości.
Możesz pobawić się tu także kryciem i trybami warstw.

Trzecim krokiem było powtórzenie 1 ptk. Z małą wzmianką. Czyli Na warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> stwórz nową warstwę -> wypełnij kolorem redner -> następnie, zaznaczenie -> zmniejsz o 5px. -> Usuń [ctr + del]
Możesz pobawić się tu także kryciem i trybami warstw. Następnie znów warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> rozmycie gaussa np. 10px.

Ja jeszcze zrobiłem mały cień który uzyskałem tworząc nową warstwę i wypełniając ją kolorem czarnym, następnie używając na niej rozmycie gaussa 1-3px. I umieściłem warstwę na sam dół. Zmniejszyłem krycie.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 17:23:04
Tylko ja nie bardzo kumam, po co robić coś, co przecież ma już zrobione, bo podał w przykładzie... Myślałam, że chce tylko poznać sposób tworzenia takiego efektu, aby zastosować go do innego obrazka.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 17:28:18
Też to nie bardzo rozumiem.  :)

Cytuj
Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło.

Prosił o to samo.  <lol>


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Librai on 17.03.2012, 20:04:58
Też to nie bardzo rozumiem.  :)

Cytuj
Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło.

Prosił o to samo.  <lol>

Proszę o to samo ponieważ pierwsza grafika jak widać ma skrzydło smoka bez 'dziur' a druga nie.


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: be@ on 18.03.2012, 00:23:19
Skoro tak, to wrzucę i moją wersję. Poprawiłam te wystrzępione brzegi:

(http://wgrywacz.pl/images/732smok.png)


Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki).
Wiadomość wysłana przez: Librai on 18.03.2012, 13:26:45
Łoo Panowie i Panie dziękuje wam wszystkim, teraz to mam nawet z czego wybierać :).


@ beata072 wyszło Ci identycznie tak jak chciałem, tylko że te pazury u smoka zrobiły się jakieś cienkie, prawie ich nie widać...

Logo jak wcześniej pisałem ma być na tarcze i na stronę www.

@ dR3 również wielkie dzięki, zaraz poszukam jakiś propsów.