|
Tytuł: [ROZ] Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Librai on 16.03.2012, 23:15:21 Witam. Prosiłbym was o pomoc z tym obrazkiem:
http://img4.imageshack.us/img4/3641/logo1mfh.png (http://img4.imageshack.us/img4/3641/logo1mfh.png) , otóż chciałbym żeby wyglądał tak intensywnie i wyraziście jak ten: http://img718.imageshack.us/img718/8563/logosah.png (http://img718.imageshack.us/img718/8563/logosah.png) kiedyś się bawiłem filtrami i doszedłem do tego, ale teraz ślęczę ponad godzinę i nie mogę dobrać odpowiednich filtrów jak wtedy, ahhh mogłem zapisać na kartce jak robiłem :(. Pokładam nadzieje w was, bardzo mi jest potrzebna owa grafika, ma posłużyć jako herb na tarczy. Z góry dziękuje i pozdrawiam Adam. Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 01:24:46 Warstwę z renderem należy zduplikować <duplikowanie-warstwy>. Następnie powyżej tworzysz nową, przezroczystą warstwę. Klikasz PPM na warstwę z renderem i wybierasz Kanał alfa na zaznaczenie (render musi być na przezroczystym tle, tak jak w Twoim przykładzie). W przyborniku ustawiasz kolor czarny jako pierwszoplanowy i wybierasz gradient <gradient>: Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera). Stosujesz gradient na przezroczystej warstwie i rozmywasz lekko Gaussem (ok. 10 pioniowo i poziomo). Wyłączasz zaznaczenie i zmniejszasz krycie warstwy do ok. 50%, po czym łączysz ją z warstwą poniżej (czyli kopią tej z renderem). Na koniec (będąc wciąż na warstwie kopia) wybierasz: Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie wypukłości i jako mapę wskazujesz oryginalną warstwę z renderem. Typ mapowania najlepiej wybrać sferyczny i zwiększyć głębię do ok. 5-6. Pozostałe ustawienia mogą zostać domyślne, chyba że chcesz zmienić kąt padania światła - Azymut.
Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Librai on 17.03.2012, 14:53:14 Dzięki za poradnik, zapisze sobie go gdzieś :), tyle że ja mało się znam w gimpie i pogubiłem się tutaj
Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera) jak byś mógł to zrobić byłbym wdzięczny. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 16:41:44 Kolor pierwszoplanowy na przezroczystość, zaznaczasz okienko odwracające kierunek gradientu i wybierasz kształt: Rozlany (sfera) Teraz to ja się pogubiłam. Co niby mam zrobić??jak byś mógł to zrobić byłbym wdzięczny. Zrobiłam screena z opisanymi ustawieniami gradientu, może teraz załapiesz, co gdzie i jak ustawić: (http://wgrywacz.pl/images/695zrzut00047.png) Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Danyeru on 17.03.2012, 16:44:23 Beata nie mógłby tego zrobić.
W opcjach narzędzia gradient masz okienko (takie, jak w pędzlach, czy deseniach), gdzie kilkając na nie, wyskakuje lista typów gradientów, stąd wybierasz kolor pierwszoplanowy na przezroczystość. Obok tego okienka, masz checkbox, klikając go, powodujesz, że gradient jest odwrotny. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 16:44:34 Cytuj otóż chciałbym żeby wyglądał tak intensywnie i wyraziście jak ten: Ja nie wiem czy ten smok wygląda wyraziście i intensywnie. Render jest jakiś pikselowaty i nie wygładzony. Wykonałem dla ciebie takie coś ale nie wiem czy mogę dać link. Wkoncu to pomocna dłoń a nie prośby. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Danyeru on 17.03.2012, 16:55:02 To pokaż co wykonałeś i opisz jak wykonałeś.
Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 17:19:50 (http://www.gimpuj.info/gallery/23858_17_03_12_3_43_36.png)
Nie wiem czy to ma być coś takiego, zrobiłem go bez czytania tematu tylko wzorując się na drugim obrazku. A wiec tak: Na warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> stwórz nową warstwę -> wypełnij kolorem redner -> następnie, zaznaczenie -> zmniejsz o 1px. -> Usuń [ctr + del] Następnie znów warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> rozmycie gaussa. Ja użyłem chyba 5px. Zdublikuj warstwę z renderm i umieść miedzy rozmycie i render, filtry -> odwzorowanie -> mapowanie wypukłości. Możesz pobawić się tu także kryciem i trybami warstw. Trzecim krokiem było powtórzenie 1 ptk. Z małą wzmianką. Czyli Na warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> stwórz nową warstwę -> wypełnij kolorem redner -> następnie, zaznaczenie -> zmniejsz o 5px. -> Usuń [ctr + del] Możesz pobawić się tu także kryciem i trybami warstw. Następnie znów warstwie z renderem używasz -> kanał afla na zaznaczenia -> rozmycie gaussa np. 10px. Ja jeszcze zrobiłem mały cień który uzyskałem tworząc nową warstwę i wypełniając ją kolorem czarnym, następnie używając na niej rozmycie gaussa 1-3px. I umieściłem warstwę na sam dół. Zmniejszyłem krycie. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: be@ on 17.03.2012, 17:23:04 Tylko ja nie bardzo kumam, po co robić coś, co przecież ma już zrobione, bo podał w przykładzie... Myślałam, że chce tylko poznać sposób tworzenia takiego efektu, aby zastosować go do innego obrazka.
Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: dree on 17.03.2012, 17:28:18 Też to nie bardzo rozumiem. :)
Cytuj Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło. Prosił o to samo. <lol> Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Librai on 17.03.2012, 20:04:58 Też to nie bardzo rozumiem. :) Cytuj Kolor smoka ma byc ciemniejszy od orginalu tak jak w drugiej grafice, bardziej wyostrzony a głębia koloru ma byc lepsza. W drugiej grafice smok wygląda ok. jeżeli moglibyście cos takiego zrobic w zupełności by wystarczyło. Prosił o to samo. <lol> Proszę o to samo ponieważ pierwsza grafika jak widać ma skrzydło smoka bez 'dziur' a druga nie. Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: be@ on 18.03.2012, 00:23:19 Skoro tak, to wrzucę i moją wersję. Poprawiłam te wystrzępione brzegi:
(http://wgrywacz.pl/images/732smok.png) Tytuł: Odp: Cieniowany, wypukły render (retusz grafiki). Wiadomość wysłana przez: Librai on 18.03.2012, 13:26:45 Łoo Panowie i Panie dziękuje wam wszystkim, teraz to mam nawet z czego wybierać :).
@ beata072 wyszło Ci identycznie tak jak chciałem, tylko że te pazury u smoka zrobiły się jakieś cienkie, prawie ich nie widać... Logo jak wcześniej pisałem ma być na tarcze i na stronę www. @ dR3 również wielkie dzięki, zaraz poszukam jakiś propsów. |