Polskie Forum Użytkowników GIMP-a

Hyde zone => Hyde park => Wątek zaczęty przez: Herny on 23.05.2011, 17:57:29



Tytuł: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: Herny on 23.05.2011, 17:57:29
Witam
Chciałbym się dowiedzieć, czy na pewno nie jestem w błędzie i czy po tym kierunku w technikum(Technik cyfrowych procesów graficznych) tworzy się grafikę komputerową, a nie pracuje w drukarni :)
Może ktoś z was mógłby mi powiedzieć coś więcej lub może zna kogoś kto to skończył i jakie wrażenia?


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: {VeTeR} on 23.05.2011, 20:14:19
Przeczytaj dokladnie jakie sa zajecia, ile teoretycznych i praktycznych. Jakie programy sa omawiane i czy masz zaliczenia na postawie prac czy inaczej... W tedy bedziesz mogl ocenic co z ta wiedza da sie zrobic.
Pozatym w naszym kraju nawet po super studiach mozna skonczyc w drukarni, co nie musi byc zla praca. Jesli chesz pracowac w firmach (lub miec firme) ktore projektuja grafike, robia gry, w agencjach reklamowych itp to pracuj juz teraz samemu, bo wiecej nauczysz sie w domu, czytajac tutoriale, fora internetowe(!) i z wlasnej praktyki niz dadza ci jakiekolwiek technika i studia.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: Herny on 23.05.2011, 20:46:59
http://www.zse.biaman.pl/recruitment/tcpg

Z tego średnio można coś wywnioskować dla laika, bo napisano to takim technicznym żargonem, że prawie nic nie rozumiem, a w google ciężko takie hasła znaleźć.

Rozumiem, że w zawodzie grafika ważne są umiejętności, a nie papier, ale wybierając szkołę trzeba się i tak na coś zdecydować.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: {VeTeR} on 23.05.2011, 21:19:26
Z tego co tu czytam, to jest bardziej podstawa do DTP, czyli tzw "projektowania zza biurka". Mysle ze na technikum to juz dobra rzecz. Bedziesz wiedzial jak przygotowac material do druku, jak ustawic format projektu, kolory, papiery gramatury itp. Tak zeby wyszlo to dobrze w wydruku bez zadnych przeklaman w kolorach i bledow ze cos jest uciete.
Jednak praktycznych godzin jest tutaj malo - 19 (licze zajecia "Pracownia projektowania i przygotowaniacyfrowego" i "Zajęcia praktyczne")  wiec pewnie z nauki projektowania nie bedzie za duzo zajęc - bo to zamalo czasu, nawet na jeden program. Ale jesli dodasz do tego wlasny wklad w nauke programow i talent to bedzie dobre technikum. Bo pewnie dalej bys chcial isc tez na grafike?


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: Herny on 23.05.2011, 22:05:18
Zawsze prace plastyczne szły mi ponad przecietną, ale czy dalej chciałbym się tym zająć to raczej nie wiem. Myślałem, że miałbym tu już taką bazę jako wykształcony grafik i mógłbym robić strony WWW czy jakieś proste animacje 3D.

Formatowanie druku to chyba mało pasjonujące zajęcie :/


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: {VeTeR} on 23.05.2011, 22:36:57
hMM strony www to mozesz robic juz teraz, bo tutoriali jest pelno. Oprogramowanie darmowe wystarcza jak najbardziej do tego celu (np Gimp, Paint.Net, NetBeans, PHP, MySql/PostgreSQL, svn etc...), nawet do bardzo duzych projektow. Kwestia zaciecia. Na naszym forum jest kilku artystow, ktorzy robia takie wypas layouty, ze chyle czola..
 
A jesli chodzi o grafike 3D to z tym jest problem taki ze jest to drogie oprogramowanie i nie wszystkie uczelnie (a tymbardziej technika) stac na to (i nie wszystkim sie chce dolaczac do projektow uczelnianych gdzie dostaja licencje typu student). U mnie na poddyplomowce mielismy np Blendera (jeszcze przed wersja 2.53) - porazka. Kierowalem sie i kierunkuje na robienie gier, wiec sie bardzo zawiodlem bo oczekiwalem 3d studio, maya, lightwave itp. Do ktorych jest duzo wtyczek i przedewszystkim firmy ktore produkuja gry/enginy pracuja na tych narzedziach wiec wszystko dziala. Nikt niczego nie dopisuje i poprawia bledow (patrz wtyki do blendera). Nie mowie ze w darmowym blenderze nie da sie robic dobrych modeli/animacji, ale jest to trudniejsze do ogarniecia i wiecej pracy trzeba w to wlozyc.

Moze z tym formatowaniem to za mocno powiedzialem, bo napewno nie ucza w tym technikum tylko i wylacznie tego ale mysle ze nie bedzie zajec o 3d i www.

Patrzyles jakies kursy moze? Czasem w urzedach kultury sa organizowane take akcje bardzo tanio.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: Terrqge on 23.05.2011, 22:48:39
Czasem prawda bywa bolesna i równie dobrze może się zdarzyć, że więcej się nauczysz w domu, niż w szkole w ciągu tych 4 lat. Zależy na kogo trafisz. Pamiętaj, że zawsze liceum bardziej przygotowuje do matury niż technikum, ale jak zależy ci na papierku technika to OK.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: {VeTeR} on 23.05.2011, 22:56:31
racja, moge to poswiadczyc na moim przykladzie (matura slabo za wyjatkiem angielskiego) ALE za to prawie z kazdym przedmiotem na studiach juz mi bylo latwiej bo mialem ogarniete wiecej teorii i praktyki w technikum. Jakbym mial powtorzyc wybor szkoly sredniej, zrobil bym znowu to samo.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: Herny on 23.05.2011, 23:13:38
Sugerowałem się trochę tymi wypowiedziami:
http://www.digart.pl/forum/temat/1113657/Technik_cyfrowych_procesow_graficznych_co_i_jak.html

Ludzie piszą, że mają programy typu photoshop, jakieś tam zagadnienia o druku itp.
Już sam nie wiem, chciałbym tam sie bardziej uczyć grafkiki, bo 4 lata o papierze, tuszu i formatowaniu to porażka.


Tytuł: Odp: Technik cyfrowych procesów graficznych ?
Wiadomość wysłana przez: {VeTeR} on 23.05.2011, 23:22:01
Moze spytaj sie dokladnie co robia w tym corelu/ps/flashu bo "miec" to nic nie mowi.